Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no nic decyzję podejmę we wtorek.. tzn we wtorek zdemontuje tylne tarcze,oczyszczę je i piasty,zmierze bicie piast

 

kolejno na chwilkę założę tylną lewą tarczę na prawą piastę i jak bicia nie będzie to tarcza wadliwa..a jak będzie to piasta..i tu znów dylemat..bo nie wiadomo czy piasta krzywa..czy może łożysko nie teges...

 

po prostu jeśli teraz wymienię tarcze albo wahacz to drugą rzecz dopiero w wakacje.Bo za miesiąc opony itp

 

i dla tego chce tak najsensowniej trafić..

 

akurat tylne tarcze i klocki jak i wahacz to te same pieniądze tu i tu trzeba 400zł prawie dać.. i nie wiem kurde co kupić..

 

przy tylnych tarcz odpadają mi koszta robocizny bo sam elegancko oczyszczę piasty itp.Z wahaczem gorzej już tutaj sam nie chce cudować

 

aha i jest dziwna rzecz.. jadę tą samą drogą prawym pasem droga idealnie prosta.. bicie jest ale powyżej 100km/h wracam tą samą drogą drugą stroną i kierownica dość mocno bije..po prostu droga nowiutka a kierownica bije mocniej o wiele na drugim pasie..minimalną nierówność wykrywa i od razu widać jak telepie się kierownica hmm cóż takiego może być odpowiedzialne za to.. bo tarcze na pewno nie..tarcze to przy hamowaniu..

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kolego maniek mam jedno pytanko jeszcze..czy jest coś takiego możliwe,żeby np tarcza przednia miała bicie 0,03 ok.. ale sama piasta np 0,05mm.. a po nałożeniu tarczy na nią jest 0.03.. jest to realne?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe, piasta ma bicie 0,05, jak założysz nową tarczę to bicie całości będzie dalej 0,05, ale podczas użytkowania tarcza deformuje się (przez bicie piasty) i w tym wypadku tak się zdeformowała, że wartość zmalała :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zużyte piasty zużywają tarcze i je krzywia i wytlukuja zawieszenie podczas hamowania i koło się zamyka. Musisz tak, czy inaczej zmienić piasty tarcze i zużyty wahacz. Inaczej będziesz mieć cały czas powracający problem
Opublikowano

Dobra najpierw zamawiam wahacz przedni lewy.Latem wymienię tylne tarcze

 

Sprawdziłem tarcze czujnikiem jeszcze raz

 

PP 0.02mm

 

LP 0.02mm

 

PT 0.05 i pół

 

LT 0.02 i pół

Opublikowano

Wymieniam jednak wahacz pierw :D

 

zresztą jak poczytałem na necie na forach bmw..to ludzie pół zawieszenia wymienili,tarcze,koła,opony nowe,cuda wianki.. i jak drgało drga dalej

Opublikowano

Koledzy pilne pytanie... wymieniłem wahacz lewy.. i kierownica podczas jazdy jest lekko w prawo ustawiona.. i tu mam pytanie dzisiaj o 13stej mam być u mnie na stacji na ustawieniu zbieżności.. wezmą 65zł :mad2: a mają jakiś laserowy stary sprzęt

 

natomiast będe 2x w tygodniu przyszłym w Kielcach.. tam za 100zł mam pełną geometrię ze zbieżnością na maszynie hunter..ale zanim pojadę do Kielc mam w wekend trasę około 200km.. i nie wiem czy ustawić tutaj..a potem w tygodniu sprawdzić kontrolnie tam u nich na maszynie hunter geometrię?

Opublikowano

Stasiu trzymaj sie zasady raz a dobrze i oszczedny placi dwa razy

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

ja to rozumiem..tylko,że w Kielcach będę we wtorek i w czwartek.. + w weekend mam trasę około 200km a kierownica jest i tak przekrzywiona lekko w prawo..

 

i pytanie takie czy jak zrobię około 500km na tej skrzywionej kierownicy to nie zetnie opon czy tam czego? bo tak to musze tu 65zł zapłacić.. i w przyszłym tygodniu od nowa 100zł bo dodam do Kielc mam około 100km

Opublikowano
Wahacz nie ma większego znaczenia przy ustawianiu geometrii. Kierownica przestawiona nie oznacza złej zbieżności. Jeżeli zbieżność się przestawiła to przy takiej trasie opony będą do wyrzucenia. Dla świętego spokoju idź i sprawdź zbieżność w tym warsztacie gdzie masz bliżej. Jeżeli będzie w normie to jedź spokojnie w trase i analogicznie jak będzie poza normą to niech ustawią. A nóż zrobią wszystko dobrze. Jeżeli będziesz miał wątpliwości niech sprawdzą w Kielcach i będziesz wiedział na czym stoisz ;)
Opublikowano
Witam pojechałem akurat po płyn do spryskiwaczy i mieli wolną stację to wzięli mnie i ustawili zbieżność,skasowali 60zł ale kierownica jest prosto
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
miałem podobnie, mechanik przeglądając zawieszenie i układ kierowniczy nie stwierdził żadnych nieprawidłowości, auta (x1) ma przejechane 70 kkm i nie wykazuje objawów zużycia. Borykałem się z drganiami na kierownicy które także nasilały się w trakcie hamowania z prędkości powyżej 100 km/h. poniżej 90 km/h na kierownicy spokój. wczoraj byłem u człowieka który wykonał mi doważanie kół na samochodzie i problem zniknął za rozsądne pieniądze.
Opublikowano

Witam wymieniłem opony na maszynie hunter z testem drogowym wszystkie zostały sprawdzone i wszystkie ok nawet nie trza było układać opony względem alufelgi tak więc zapłaciłem 100zł

 

co do jazdy fajnie sie jedzie ale po wyjeżdzie lekkie drgania były też..a co dziwne pojechałem z kolegą na autostradę A4 bo tam blisko było a grzech się nie przejechać :norty: do tego słonecznie było :D no i 30km autostradą to co dziwne.. jak jechałem 160,180 a nawet 200 to nawet kierownica nie zadrgała :shock: przy hamowniu lekko tak..

 

dziwne to jest bo tak jak mówię..raz jest tak,że wyjeżdżam rano i przy 100km/h mocno wibruje przez jakieś 10km.. a innego razu jadę i przy 130km/h nic nie ma...

Opublikowano
Stachu udaj sie na doważenie kół na aucie tzn. Doważanie a zobaczysz ,że Twoje nocne zmory odejdą w zapomnienie i proszę Cie bez zbędnych pytań...
Opublikowano

Teraz mówię serio.. Po wyważaniu było ok to może na twoim podwórku jest kupę błota i ci syf się zbiera na oponach, felgach i ci drga.

 

I pewnie dalej wahacze do wymiany bo przy hamowaniu kiera wali

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie też były drgania po 120 km. Byłem dwa razy na wyważaniu mechan powiedział, że wyważył dobrze i że mam problem z układem kierowniczym/zbieżnością. Pomyślałem :duh: chyba ty masz problem z wyważarką. Poczytałem i pojechałem na doważanie TAK DOWAŻANIE nie wyważanie koła. Niby to samo ale robią to na założónym kole "na żywo" - efekt natychmiastowy koszt 100 zł.
Opublikowano

w ostatnim czasie wymieniłem prawy łacznik stabilizatora na TRW

 

odnośnie drgań podczas jazdy to na pewno nie jest tak jak było.. teraz przy 160 minimalnie drży kierownica..a wcześniej ręce chciało urwać..

 

co do hamowania.. to od 100 w dół nic.. ale np 150 do 100 to kierownica mocno wibruje.. i czuć taki efekt jak by statkiem dopływał do brzegu tzn jak by ktoś trzymał i puszczał mnie jak mam naciśnięty hamulec i hamuje z prędkości np 40km/h i wydaje mi się,że to z tyłu jest

 

Tylne tarcze mają 3 lata i klocki też boscha wszystko..zrobione na nich około 27tys km ale tylna prawa tarcza ma bicie 0.04 0.05

 

co dziwne zmierzyłem tylne piasty jak ręczny robiłem i bicie piast tylnych to tylko 0,01

 

co do przodu to z przodu są 9mc tarcze zimmerman +klocki ferodo.Sprawdzałem je czujnikiem zegarowym to prawa jak i lewa tarcza pokazała bicie 0,03 wiec ok

 

ale co dziwne,po zdjęciu tarczy piasty niby pokazały bicie 0,05 natomiast po załozeniu tarczy bicie 0,02 /0,03

 

a nie możliwe by piasta miała bicie i nie wyszło to na tarczy

 

zmienię w tygodniu tylne tarcze na boscha i klocki boscha i zobacze co i jak

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam tylne tarcze wymienione na ATE+klocki ferodo premier

 

powiem tak od dłuższego czasu borykałem się z problemem podczas hamowania z 40 do 0 z efektem jak bym na łódce płynął :mad2:

 

jako,że przednie tarcze zimmermann wymieniłem w sierpniu 2015r to obstawiałem tylne tarcze

 

wymieniłem tylne tarcze i przez 500km docierałem delikatnie hamując i efektu łódki już nie ma.. to jednak tylne tarcze były

 

pozostał natomiast problem z drżeniem kierownicy podczas jazdy bez hamowania.Jadąc 100km/h nie odczuwa się tego ale wystarczy przyspieszyć do 130km/h i im szybciej tym szybciej trzęsie kierownica

 

zostaje mi jeszcze doważanie kół na samochodzie zrobić i po tym się poddaje :wink:

Opublikowano

U mnie powodem były opony i krzywa felga.

 

Problem z drganiem kierownicy od 120 km/h .

 

To oczywiste, piszę tylko dlatego, że u jednego wulkanizatora wyważyli, problem nie zniknął. Okazało się u drugiego wulkanizatora, że jedna felga na 27 g źle wyważona a druga krzywa. Pierwszy mi o tym nie powiedział. Jak jeździsz do jednego wulkanizatora, to sprawdź u drugiego.

 

Opony z tego co pamiętam masz nowe, więc felgi może...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.