Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam takie pytanie koledzy mam ciągle drgania kierownicy od 100km w góre.. jak się jedzie równe 100km/h to nie czuć nic...

 

drży tylko kierownica..auto nie

 

1.Koła były 3 razy wyważane...u innych wulkanizatorów i jeden mi powiedział..że dwa koła się ładnie wyważyły a dwa tak sobie ponieważ z jednej strony trzeba było 20 ciężarek dać..

 

2.Tarcze hamulcowe na przodzie wymienione na zimmernamny+klocki ferodo ale czuje,ze są skrzywione już.. pytanie czy skrzywione tarcze też będą powodowały wibrowanie PODCZAS jazdy na prost na kierownicy bez hamowania?

 

3.Wymienione tuleje wahacza na meyle hd.. miałem febi wcześniej i te drgania były mniejsze bo meyle są twardsze

 

4.Wahacz prawy wymieniony bo był luz i stukał..na lewym jest trochę luzu ale nie stuka nic..

 

5.Na oponach letnich i zimowych to samo jest

 

 

i teraz tak w tygodniu chcę jechać na jakąś lepszą stację do Krakowa albo do Kielc by zdjęli koła i sprawdzili na maszynie czy alufelgi nie krzywe..jak któraś krzywa to niech wyprostują.. koszt od 60 do 120zł ogólnie.. a jak coś poważanego to i drożej

 

i teraz tak w Kielcach pewnie wyprostują u Kijanki ale oni mają zwykłą wyważarkę do kół...tradycyjną..natomiast w Krakowie mają maszynę hunter do kół z testem drogowym

 

pytanie gdzie lepiej jechać?

 

bo już nie wiem od czego te wibracje

 

aa i wulkanizator mi powiedział tak.. o widzisz jak podskakuje koło całe? na wyważarce? ale nie był w stanie powiedzieć mi czy to wina opony czy felgi

 

aha i jest nie raz dziwny efekt.. raz jadę 120k/h i bicie minimalne... a raz tą samą drogą 100 i już mocno czuć

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stanisławie dawno nie męczyłeś na forum to grzecznie napiszę - wyżyć te stare opony i krzywe felgi, sprzedaj trochę ziemi albo przyczepę od ciągnika i kup NOWE opony i proste oryginalne felgi, obędzie się bez wyjazdów a wszystko dojdzie kurierem :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Stanisławie dawno nie męczyłeś na forum to grzecznie napiszę - wyżyć te stare opony i krzywe felgi, sprzedaj trochę ziemi albo przyczepę od ciągnika i kup NOWE opony i proste oryginalne felgi, obędzie się bez wyjazdów a wszystko dojdzie kurierem :8)

 

tylko,że z allegro wszystkie ładnie się świecą na zdjęciach..a wiadomo czy nie krzywe..

 

tu zapłacę maks 400zł za prostowanie... na allegro zwykłe aulufelgi do e46 650zł i jaka pewność,że któraś minimalnie nie krzywa..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobisz jak uważasz, ja swoje zdanie napisałem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz poprostować te co masz. Ja mam już chyba wszstkie prostowane, tylko opony zmień na nowe. Zaraz po kupnie auta miałem kupione letnie używki i zawsze na nich lekko drgało. Mocno się zdziwiłem jak kupiłem nówki i okazało się, że drgania ustały. Od tej pory tylko nówki.
Opublikowano

Witam byłem dzisiaj w zakładzie sprawdzić alufelgi i opony na maszynie hunter

 

sprawdzali na założonych oponach alufelgi..włożyli na wyważarkę i patrzył koleś jak kręci się koło a potem coś tam ustawiał na maszynie od wyważania+oponę sprawdzali też na maszynie jak jest ułożona no i powiedział mi wszystkie cztery felgi proste.. i wszystkie zimowe opony ok.. jedna tylko coś była nie tak to zdjęli i ułożyli tak jak komputer podał no i test i powiem tak wydaje się jak by lepiej..ale jadąc 140/150 czuć nadal to... i przy hamowaniu też...

 

aha i sprawdzili przy okazji mi czujnikiem zegarowym bicie tarcz... przednie tarcze mam zimmermann wymienione 6mc temu i prawa powiedział idealna.. a lewa bicie 0.5

 

to samo z tyłu tarcze 3 letnie boscha..tylna lewa ok natomiast tylna prawa bicie 0.4 0.5

 

dziwne,ze po jednej tarczy...

Opublikowano

Piszesz

lewa bicie 0.5
to się nie dziwię że Ci kierownicą szarpie.

Dam Ci linka to mechaników odnośnie tolerancji bicia tarcz, a wnioski wyciąg sam

http://forum-mechanika.pl/threads/tolerancja-bicia-tarczy-hamulcowej-piasty.6874/

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

rozmawiałem teraz z mechanikiem to powiedział mi,że on już dawno by się poddał z tym samochodem :mrgreen: mówi,że to jest egzemplarz specjalny :D

 

mówi,że to egzemplarz jeden na milion :mrgreen:

 

a te matoły w koło(byłem u dwóch mechaników) i na stacji diagnostycznej...nie mają czujnika bicia tarcz.. i jeszcze oczy zrobili takie :shock: jak im powiedziałem o czujniku

 

no nic.. miałem kupić nowe tarcze na przód textar+klocki textar.. ale się wstrzymam bo kupuje za 100zł czujnik zegarowy i sam zmierzę dwie przednie piasty,tarczy i tył też

 

wiem,że przednia lewa tarcza pokazała 0,05mm a powinna pokazać maks 0,03mm.Przy 0,05 już będą drgania odczuwalne..

 

i wyjdzie czy winna tarcza czy piasta...jak piasty będą oki a tarcze nie to dam do reklamacji..a jak wyjdzie piasta..to wymienię przednią lewą piastę 350ł :mad2: i pobujam się na tarczach do lata..a w lato już kupię nowe na przód

Opublikowano
Jak już się sam będziesz bawił w sprawdzanie bicia tarcz i masz czas to może zdejmij tą tarczę co bije i dobrze wyczyść powierzchnię styku pomiędzy piastą i tarczą oraz jak będziesz przykręcał na nowo to należy przykręcać na krzyż i nie od razu na max.Jak dalej będzie bicie to zamień tarcze miejscami i zobaczysz czy to piasta czy tarcza.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to jest egzemplarz specjalny :D

Już dawno to stwierdziliśmy :wink: ale jest nadzieja skoro wychwycili bicie, ciekawe czy ten Twój kumpel mechanik dobrze zregenerował zaciski. Największy wpływ na bicie tarcz ma ich montaż, jak zmierzysz piasty to będzie jasność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

wtedy co pisałem co mi regenerował zaciski to jakieś 2mc po tym sam się za to zabrałem od nowa..

 

zdemontowałem zaciski przednie,przewody zacisnąłem lekko,tłoczki na stół,wyczyszczone na błysk,kupiłem pastę ATE do tłoczków,przesmarowałem tłoczki,pozakładałem wszystko,odpowietrzyłem

 

podczas hamowania..gdy się wszystko nagrzeje jest efekt taki jak by ktoś trzymał i puszczał samochód ale tylko przy końcówce hamowania..

 

Ps chciałbym spytać..czy wpływ na bicie może też mieć przykręcenie przednich kól? tzn jak za mocno się przykręci to będzie biło?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zbyt słabo dokręcisz to będzie biło aż je zgubisz..nie masz jeszcze klucza dynamometrycznego? :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

no nic jutro czujnik zegarowy przyjdzie to pojutrze sprawdzę przednie tarcze i piasty.. tylne sprawdzę tylko tarczę bo nie chce mi się od nowa ręcznego regulować

 

dzisiaj zalałem olej do autka motul 8100 x cess 5w40 :norty: + filtr oleju knetch :norty: +trzy uszczelki na ten trzpień gdzie mocuje się filtr oleju :norty:

 

do tej pory miałem Motul 5w30 x clean ale on jest do DPF potem Valvoline SynPower 5w30

 

a teraz 5w40 :D Motul

Opublikowano
Jak zbyt słabo dokręcisz to będzie biło aż je zgubisz..nie masz jeszcze klucza dynamometrycznego? :shock:

 

klucz sobie musze w wakacje kupić.. szkoda,że nie ma jednego uniwersalnego od 0 do np 250nm tylko trzeba z trzy kupić

Opublikowano

koledzy pomóżcie

 

przyszedł czujnik zegarowy no i przymocowałem go i kręcę tarczą prawą tutaj gdzie niby jest ok i nie wiem ale chyb coś,żle robię bo jak ruszałem to nie wiem czemu ale wskazówka szła mi prawie o 360stopni w koło.. a ma się ruszać przecież na milimetry..

Opublikowano
zobacz instrukcje jak sie tym posługiwać a moze masz takie bicie ze przekracza skale i stad wskazówka robi obrót ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
jutro to sprawdzę,kupiłem 5 nakrętek takich większych ciut niż gwint śruby od koła i grubsze,posłużą jako podkładki bo jak przykręci się śruby od koła to tarczy się nie obróci bo za daleko wchodzą śruby
Opublikowano

Witam sprawdziłem dzisiaj sam przednie tarcze

 

prawa tarcza bicie 0.03 więc gites... no to zdejmuję ją i mierzę piastę.. no i na piaście cyrki wychodzą bicie 0,07 itp.. nie wiem ale za pierona nie szło piast zmierzyć..gdzie bym nie ustawił czujnik to co chwila inne pomiary..a po zalożeniu tarczy bicie normalne 0.03..

 

to prawa tarcza ta niby dobra..ale też piasty wszystko na błysk wyczyszczone..

 

teraz lewa ta niby co bije... no i bije.. tyle samo :mad2: 0.03... zdjąłem tarczę..mierzę piastę.. i też wyniki z kosmosu..ale po założeniu tarczy normalnie 0.03..

a ten co sprawdzał mi to..tam gdzie te kola patrzyli to widziałem,że to stażysta był.. taki z 21lat.. łepek ..

 

i mówi bicie przednia lewa tarcza..a ja zmierzyłem i w normie.. bo 0.03 maks to 0.05 tak wiec ok...

 

w sumie przednie tarcze mają 5mc... klocki też nowe..tłoczki zregenerowane,wszystko rozruszane..nasmarowane..odtłuszczone...

 

 

 

zastanawiają mnie tylne tarcze...bo mam boscha... i mają one prawie 3 lata... po prostu jest taki efekt podczas hamowania.. jak by statkiem dopływał do brzegu..

 

jutro wykonam pomiary tylnych tarcz..

 

1.oczyszczona piasta

 

http://zapodaj.net/80cb217bb97f2.jpg.html

 

2.pomiar przy krawędzi

 

http://zapodaj.net/20a10a606cbb3.jpg.html

 

3.Pomiar pod otworami

 

http://zapodaj.net/4420f657ce30a.jpg.html

 

pokazałem jak przykładałem ten czujnik.. i np przy krawędzi wychodziło mi niby bicie 0,07 aż... a znów niżej na dole.. 0.04

 

ale ogólnie po zamontowaniu tarcz bicie 0.03

Opublikowano

Witam proszę o pomoc..sprawdziłem dzisiaj wszystkie cztery tarcze.. ten czujnik też mi krwi napsuł bo jak ustawi się go przy krawędzi tarczy pokaże np 0,02.. zaś niżej już inaczej pokaże

 

ale do rzeczy sprawdziłem tarcze i tak

 

przednia lewa bicie 0,02mm z małym hakiem

 

przednia prawa bicie 0,02mm z małym hakiem

 

więc przód wypada,że jest ok.. bo dopuszczalne bicie to maks 0,05 ale tutaj już ponoć kierownica będzie drgała

 

i teraz tył

 

Lewy Tył 0,03 bicie

 

a Prawy Tył 0,05 a nie raz 0,06mm..

 

pytanie takie.. byłem na stacji diagnostycznej jeszcze i jest mały luz na wahaczu przednim lewym.. po prawy wymieniałem..

 

i tutaj pytanie czy ta niby jedna tarcza tylna... powodowała by drganie kierownicy podczas hamowania... jak i podczas końcowej fazy hamowania uczucie takie jak by ktoś trzymał i puszczał mnie? czy raczej mało prawdopodobne,żeby to było przez jedną tarczę...

 

pytam bo mam kasę póki co na jedną rzecz albo wahacz albo tarcze

 

proszę o pomoc

Opublikowano

eh kurde bo mam dylemat...

 

bo nie wiem co wymienić..czy wahacza przedni lewy czy tylne tarcze...

 

bo tak.. od 100km/h w górę kierownica drga podczas jazdy na prościutkiej drodze.. im szybciej tym mocniej drga..

 

 

natomiast przy hamowaniu to samo.. jak jadę powyżej 100km/h to czuć mocno jak zatrzepocze przy hamowaniu

 

natomiast od 100km/h w dól przy hamowaniu prawie nic nie czuć..trzeba się wpatrzyć w kierownicę by zobaczyć

 

zastanawia mnie czy ten luz na wahaczu przednim lewym może objawiać się biciem kierownicy podczas jazdy??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zastanawia mnie czy ten luz na wahaczu przednim lewym może objawiać się biciem kierownicy podczas jazdy??

Jak najbardziej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.