Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

 

Mam BMW E90 z silnikiem N47D20C z sierpnia 2010 roku. Auto posiadam od połowy zeszłego roku i cały czas mam z nim problemy. Po zakupie wymieniłem rozrząd w zaprzyjaźnionym warsztacie (połowa części ori z salonu, połowa ze sklepu motoryzacyjnego SWAG (w opakowaniach też oryginały)). Zostały wymienione oba łańcuchy, napinacze, ślizgi i wszystko co ważne. Po wymianie wlany został olej 5W30 Motul X-clean+. Po okołu 8000 km od wymiany oleju zacząłem słyszeć odgłosy dochodzące z okolic rozrządu (stukanie), świadczące o luźnym łańcuchu (przykładowy filmik w którym słychać stukot zamieszczam na końcu postu - najlepiej słychać od 25 do 34 sekundy). Po kilku konsultacjach wymieniony został olej na nowy. Wlany został 5W40 Liqui moly i owe dźwięki ustały. Dziś problem wrócił, po przejechaniu 3000 km od wymiany oleju. Czy ktoś z forumowiczów się spotkał z takim przypadkiem? Proszę o porady.

 

Edytowane przez heksal
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten filmik jest twój? bo on chyba stary jest. Ale rzeczywiscie dziwne to i nieciekawe...
Opublikowano
TTTM. Niektóre łańcuchy słychać inne nie. U mnie taki odgłos występuje od ok 50 tkm. Po drodze miałem akcję serwisową w ASO (rok temu) podczas której wymieniono górny łańcuch z napinaczem a dolny sprawdzono i podobno jest w normie. Po wymianie górnego odgłosy bez zmian. Ja bym się nie przejmował i wymienił znowu za 150 tkm.
Opublikowano
Filmik nie jest mój, znalazłem go na YT i chciałem pokazać, gdyż u mnie jest dokładnie to samo. Zastanawia mnie czemu świeży olej pomaga na chwile zażegnać problem? Myślałem nad wlaniem oleju 10w40, bo może 5w jest za rzadki już dla tego auta? 2010 rok 175tkm przebiegu. Ale obawiam się o turbo i dpf...
Opublikowano

Można polemizować nad olejem, pompą olejowa, napinaczem. Tylko tam tkwi problem.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wracając do tematu

 

Auto ma zalany olej 5W40, czy zalanie gęściejszego 10W40 będzie dobrym rozwiązaniem czy może źle wpływać na silnik, turbo lub dpf?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym się udał z powrotem do warsztatu który wykonywał wymianę rozrządu, może coś zrobili źle lub któraś część jest do zwrotu na gwarancji. Należy eliminować przyczyny a nie objawy.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.