Skocz do zawartości

524TD + intercooler - finał:)


zvip11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dawno mnie tu nie było:) Zmagałem się z tym tematem ponad 2 lata. W końcu finał.

Więc tak:

1. zmieniłem cały układ wydechowy u MGMotorSport (poszeżenie zaraz za turbiną, brak środkoweego tłumika, ostatni zrobiony na zamówienie)

2. Podkręcenie elektronicznie pompy paliwa i ściągnięcie ograniczeń

3. Podkrecenie turbiny o 0,2 bara

4. DOŁOŻENIE INTERCOOLER-A

:)

Efekt:

Kosmos:) - aktualnie moc oscyluje w granicach 150KM i 280Nm (nie wiem dokładnie bo hamowany był przed dokładką intercoolera i było wtedy 138KM i 250Nm.)

We wtorek jadę jeszcze na ostateczne dostrojenie elektroniki i turbiny, ponieważ po dołozeniu intercoolera będzie turbina jeszcze podkręcana.

Wtedy też wrzucę jakieś fotki całej instalacji.

Samochód nie samowicie furga w porównianiu do tego co było.

Przykład:

Kiedyś V-max to 195km/h

w tej chwili v-max to 212km/h przy 4500 obrotów (a do 5000 koła mozna kręcić:)

Całość instalacji intercoolera zaprojektowałem i wykonałem sam.

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców Diesla i własnoręcznej dłubaniny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok:)wiec od poczatku.

Zaczeło się nie winnie od stożka. Oczywiście mocy nie przybyło za to dźwiek zmieniła się diametralnie:) ktoś kto nie znał mojego samochodu to jak przyspieszałem to szacowali ze mam conajmiej 4litry na V8 pod maską:)

Ostatecznie chciałem podnieść moc i załozyc intercooler.

Zaczołem więc od poszukiwań w internecie, czytałem dużo teoriirozmawiałem z wieloma fachowcami od uturbiań silników.

 

Pierwszym krokiem było podkręcenie turbiny i zwiększenie cisnienia na pompie po przez zmianę map paliwa i sciągniecie blokad - dokonałem tego w zaprzyjaźnionej firmie tuningowej TTC z Krakowa

 

Kork nr.2

Dowiedziałem sie, ze przydało by się odetkać wydech a więc i tak zrobiłem. Jest u nas na Ślasku magik od ukl. wydechowych Michał Guzy firma MGMotorSport. Wykonał dla mnie cały układ wydechowy czyli: porzeżenie średnicy zaraz za turbina (co spowodowało szybszy wylot spalin a co za tym idzie szybsze wkręcanie się turbiny na obroty) następnie usunięcie środkowego wydechu a w tym miejscu zwężka z powrotem na normalna srednice celem nie rospreżenia silnika, i na koniec dołozenie ostatniego tłumika.

 

Krok. nr 3

zakup intercoolera - kupiłem intercooler z TDS-a chyba z e-46 i umocowałem go.

 

Krok nr4

Zaprojektowałem instalacje w 80% ze stali nierdzewnej reszta z węzy gumowych bądź silikonowych

 

Krok nr5

nastepnie szukałem firmy gdzie mógłbym sie zaopatrzeć detalicznie w rury i kolanka ze stalui nierdzewnej i znalazłem w sosnowcu RenTrans - polecam tanio:)

 

krok6

pospawanie i częściowym polerowaniem zajołem się ja z ojcem:)

 

Krok nr 7

Szukanie kolanek gumowych bądź silikonowych. i tu był największy problem bo ptrzebowałem ich troche a z jedynej znanej mi firmy czyli sameco koszt jednego to 200pln - chora cena Naszczęscie jest taka firma jak Fagumit w Walbromiu która miała prawie wszystko i to wyskoso cisnieniowe i olejoodporne:) w cenie od 10 do 25 za kolanko:)

Brakowało mi jednak jeszcze 3 kolanek o średnicy 60mm których fagumit nie posiadał w ofercie. Szukałem i znalazłem warszawskiego sprzedawce silikonu gdzie zakupiłem kolanka silikonowe, niestety po duzej cenie bo 120pln za szt. no ale i tak taniej niz samco.

 

Krok nr 8

dostrojenie na hamowni to się do piero stanie we wtorek:)

 

W razie pytań piszcie, chetnie odpowiem, a jeżeli ktoś jest ze śląska to i moge się spotkać , pokazać i wyjaśnić wątpliwości

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp.:Wazik

 

Pewnie masz rację ale popierwsze mam go od 4 lat od 1 właściciela jest w stanie wręcz idealnym a kupując znowu uzywke nie wiadomo na co sie trafi a tego juz dobrze znam. Po za tym większyść prac wykonałem sam z ojcem bądź znajomi (patrz TTC i MG) co spowodowało że koszt był dla mnie nie wielki a samochod mam bardzo teraz unikatowy ponieważ nie znam drugiego 2,4td z intercoolerem i tak zrobionego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, dzis spotkalem sie z kolega zvip11 i szczerze powiem ze to co zrobil naprawde robi wrazenie i dzwiek i wyglad, zamocowania, a przede wszystkim wrazenia z jazdy sa naprawde zaje***** :dance: autko wyglada super, a cale serducho robi wrazenie (zdjecia nie oddaja tego absolutnie). Pozdrawiam i zapraszam do Bytonia zobaczyc unikatowy egzemplarz 524TD+S ;) a z tego co wiem to jeszcze nie koniec...

PS. Dzieki za pomoc, wlasnie zamowilem kompa za "grosze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wracajac do tematu, kupilem niedawno e30 324 td w kombinie i od poczatku myslelismy z kolega nad takimi przerobkami.

Sport wydech juz zamontowany.

Pora na intercooler:-)

Moje pytanie: czy wstawiajac intercooler konieczne sa zmiany w ustawieniach silnika i turbiny? Czy samo wmontowanie intercoolera tez cos zmieni czy moze wrecz oslabi auto, bo np zwiekszenie obiegu zmniejszy cisnienie podawanego powietrza?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po założeniu intercooler-a ciśnienie się nie zmniejsza ale powiększa się turbo dziura ze względu na większą zwłokę napełnienia układu odpowiednim ciśnieniem, dlatego powinno się podkręcic turbine i pompę (elektronikę) .

Ale oczywiście można załozyć intercooler i podkręcić samą turbinę mechanicznie co da jakieś 10 może 15 koników o około 30 do 45Nm. Aleprzyszłościowo trzeba pamiętać o tym że mieszanka będzie uboga w paliow a więc przyda sie chip żeby podręcić pompę paliwa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświerzam temat :roll: :roll: ale planuję u siebie coś takiego i zacząłem się tematem interesować,a widać tylko kolega zvip11 coś takiego zrobił:) Narazie myśle nad samim zamontowaniem IC i do tego mechanicznie podkręceniem turbiny,ale obawiam się o głowicę czy przypadkiem nie będzie dużo bardziej się nagrzewać :?: :?: Nie mam zamiaru ścigać się tym,ale przy normalnym użytkowaniu jednak większe ciśnienie turbiny będzie.

Pozdro Gierap

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.