Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jakiegoś czasu po przejechaniu ok 10km pojawia mi się żółty symbol filtra DPF. Pierwszy raz pojawił się on po pozostawieniu samochodu u mechanika celem wymiany filtrów i oleju w silniku. Czytałem na forum, że ten symbol pojawia się gdy filtr DPF jest zapchany. Problem w tym, że kupiłem auto z wyciętym filtrem DPF, jeżdżę nim 4 rok i dopiero teraz wyskakuje mi ten symbol. Mam wrażenie, że samochód na 4 biegu i w górę nie przyśpiesza tak jak powinien. Gdy wciskam gaz w podłogę wskazówka momentu spalania nie dochodzi mi do końca skali, ale przyczyną takiego zachowania samochodu może być coś innego niż ten błąd DPF (chyba). Zauważyłem także, że samochód ma odcięcie przyśpieszenia przy przekroczeniu 3500rpm. Poniżej zamieszczam zdjęcie symbolu.

http://i.imgur.com/QAjz0lM.png?1

Opublikowano

Jeśli wycięty dpf to w sterowniku ktoś spartolił robotę.

 

Musisz podłączyć kompa i zobaczyć o co chodzi - czy komp wykrywa dpf którego nie ma.

 

Jeśli wykrywa to musisz skoczyć do magika który porządnie to zrobię sterowniku.

Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu po przejechaniu ok 10km pojawia mi się żółty symbol filtra DPF.

 

Jestem po niedawnym usunięciu DPF i w jednym z zakładów, którego nazwę litościwie tu pominę, proponowano mi usunięcie filtra bez jakiejkolwiek zmiany w oprogramowaniu samochodu. Być może u Ciebie robił to podobny "magik". Z jakiej części Polski jesteś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawsze mnie ciekawią problemy z autem w których jest napisane "problem pojawił się po wizycie u mechanika". W tył zwrot i do tego samego mechanika należy się udać... Nie jesteśmy wróżką gdzie mechanik wsadzał ręce i czy nie robił czegoś komputerem. On wiedząc co robił będzie w stanie jasno i szybko powiedzieć czy to co robił ma związek czy nie, a my tu w kilkadziesiąt osób możemy gdybać.

 

Wchodzenie w tryb serwisowy będzie jak najbardziej skutkiem takiego błędu. A przypadkiem nie został Ci po wycięciu zwykły "timer" DPF odliczający kilometry do jego serwisu i nie trzeba go po prostu zresetować?

3A0jS9b.png
Opublikowano

A jesteś w 100% pewien, że DPF był usuwany :>?

Miałem identyczne objawy co ty, tj. na 4 biegu auto zbierało się dopiero od 2,5k obrotów, a przy 3,5k było "odcięcie" mocy, kontrolka zapchania filtra wyświetlała się dosłownie po przejechaniu 6-7km po odpaleniu samochodu.

Po usunięciu DPFa zauważyłem tak właściwie 4 zmiany: 1. Smród spalin, nie do wytrzymania na dłuższą metę 2. Odczuwalne zwiększenie mocy i nie ma już odcięcia przy przyspieszaniu. 3. Mniejsze spalanie. i po 4. Sadza, która była do tej pory zatrzymywana skutecznie przed DPFa osadza się na końcówce wydechu.

Czy ktoreś z tych rzeczy brzmi znajomo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym smrodem to chyba niezależnie czy silnik ma DPF czy nie to śmierdzą. Ciekawe czy ktoś kiedyś to obiektywnie porównywał. Jak sama nazwa wskazuje jest to filtr cząstek stałych, zatrzymuje więc głównie sadzę - produkt niepełnego spalania. Zapach IMHO ten sam.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Parkuję w podziemnym parkingu więc jeśli chodzi o smród to było pierwszą rzeczą jaką odnotowałem.

Po odpaleniu silnika pozwoliłem pochodzić mu minutę na biegu jałowym i wtedy poczułem różnicę.

Wcześniej z pewnością tego nie było :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.