Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent e87 123d 08r

Byłem dziś w serwisie spec się w BMW, proszę was jako specjalistów o radę.


Usłyszałem, że mam walnięty sterownik świec żarowych. (auto przez ostatnie dni ciężko zapalało po nocy - gdy zimne).

Jak zweryfikować czy to aby napewno nie świece żarowe tylko sterownik? Jeśli sterownik to regenerować czy nowy?


Co do DPF-u to po 10 minutach zapalał mi się błąd (ikona na żółto), ostatnio robiłem trasę 1000km, powiedział, że jest wypalony - ok. Błąd usunął.


"Zużycie klocków hamulcowych wiarygodność przedniej osi" - klocki były wymienione ale przebieg do wymiany był jakoś nieudolnie skasowany, ponieważ przednie i tylne są nowe. Jak to usunąć? By błąd się nie pojawiał?


Reflektor przeciwmgłowy - błąd z powodu punktowego uszkodzenia wiązki.


Prawy ring prawdopodobnie przepalony - do wymiany.


Błędu oświetlenia wnętrza nie zauważyłem, tak smak jak błędnego działania czujnika automatycznej kontroli jakości powietrza.


Dwa zdjęcia z diagnozy

https://zapodaj.net/25aa5a7333158.jpg.html

https://zapodaj.net/f2b7a602e0c40.jpg.html


I jedno na koniec

https://zapodaj.net/c13330e93fad3.jpg.html

  • Odpowiedzi 256
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komputer nie powie, czy to świece czy moduł. Weryfikacja czy to świece czy sterownik powinna wyglądać tak:

1. Dostajesz się do sterownika.

2. Odpinasz go z auta.

3. Miernik w dłoń


Mierzenie sterownika (opisuje dla laika)

1. Ustawiasz miernik na piszczenie.

2. Minus do pojedynczej wtyczki

3. Plus do pinow 1234 we wtyczce 12 pinowej. Piny opisane są w głębi wtyczki sterownika.

4. Wartości na mierniku powinny być identyczne między 400-700. Jezeli jest inaczej stetownik uwalony.


Naprawiam te sterowniki zarówno od silników Nx7 jak i Mx7. Naorawiany jest tak samo sprawny jak nowy. Prawdopodobnie wytrzyma dłużej, ale nie jest możliwa naprawa go na zawsze. Pracuje w ciężkich warunkach. Koszt nowego koło 240 zl, koszt naprawy to 100 zl.


Świece mierzysz tym samym miernikiem, tak samo ustawionym. Masa do masy, a plus do pinow 1234, ale we wtyczce. 1234 to kolejne świece. Opór ma być 2-4 ohm. Ogólnie jak miernik nie piszczy to świeca jest skopana. Świece producenci zalecają wymieniać co 60 tysiecy.

Opublikowano

Jack79

Dziękuję za odpowiedź. A znasz ten problem z czujnikiem zużycia klocków? Bo klocki p+t są nowe a pali się check od nich.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ostatnio była tu dyskusja na ten temat. Trzeba wymienić czujnik zuzycia klockow. Jest on podobno jakiś specyficzny i mierzy jak mocno są zurzyte. Nie można go zostawić statego, bo będzie źle wskazywał. Obadam sprawę, jak będe u siebie hamulce robił.
Opublikowano

Ok.

A nawiązując jeszcze do wymiany sterownika świec żarowych.. Czy po wymianie należy robić jakąś adaptację? Czy tylko wymont/zamont?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robiłeś coś przy poduchach, kierownicy? Gdzieś czytałem, że po wymianie poduszki kierownicy, ktos zamienił wtyczki, bo są dwie i miał taki błąd.
Opublikowano
Robiłeś coś przy poduchach, kierownicy? Gdzieś czytałem, że po wymianie poduszki kierownicy, ktoś zamienił wtyczki, bo są dwie i miał taki błąd.
Nic nie robiłem przy poduchach mam auto trzy lata ale dzięki za pomoc posprawdzam wtyczki poduszek tylko najgorsze że ten błąd nie zawsze się pokazuje ale zacznę od tego co mówiłeś.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. E88 E81 E82 E87 to to samo. W zależności od INPY będziesz miał E8x lub E87 lub coś podobnego. Silnik N47 zazwyczaj trzeba dogrywac.
Opublikowano
Witajcie. Mam mały problem. Kupiłem swojej dziewczynie e87 116i polift i kilka dni wszystko było super. Nagle podczas jazdy z rana po ok 1km drogi zapala się check engine. Raz został na desce kontrolek aż nie skasowałem błędów Inpą. W Inpie nie pokazało żadnych błędów, jak i również sprawdzenie BC -> Check = OK. Myślałem że było to jednorazowo ale dziś znowu po tym samym dystansie zapala się check na wyświetlaczu ikon. Ale nie zapaliła się kontrolka do góry i po ponownym uruchomieniu silnika nie było błędów. BC również czyste. Ktoś miał podobnie lub wie dlaczego tak się dzieje?
Opublikowano
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem inne posty dot. funkcjonowania aplikacji bimmer tool. Aby z niej korzystać potrzebuję takiego kabla https://konektor5000.pl/index.php?p3655,bmw-inpa-dis-k-dcan-z-czipem-ft-232-rl-przelacznik-7-8-pin-interfejs-kabel-do-diagnostyki-bmw-seria ? Podłączam go do telefonu i wszystko będzie śmigać czy czegoś jeszcze będę potrzebować? Mowa o E81
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Podbijam pytanie z poprzedniego posta: wyświetlił mi się komunikat "Awaria przeciwpyłkowego filtra paliwa w silniku Diesla" i chciałbym spróbować ogarnąć ten temat z pomocą aplikacji bimmer.tool. Czy kupując ww kabel i przejściówkę USB - USB C do telefonu, aplikacja będzie mi działać bez problemu czy będę potrzebował do tego zadania jeszcze jakiegoś akcesorium?
Opublikowano

Ok, kabel przyszedł, podłączyłem do tel. i wyskoczyły takie wartości i błędy c5e586a77ac50e23gen.png?t=1612451379 26ce5aff4e33c177gen.png?t=1612451361

Sadza 55g więc zaraz ogarniam licencję do płatnego BToola i próbuje to wypalać.


Co z innymi wartościami z live data? Są w porządku? (auto na postoju po 10km jazdy)

Opublikowano

Witam!


Pacjent: BMW e87, 2.0 benzyna, 116i, 2009 r.

brak rozruchu przyciskiem start/stop, (brak manualnego rozruchu z kluczyka)

kontrolka na podnośniku, CAS kabel w kolumnie kierownicy podłączony poprawnie, licznik CAS wyzerowany, IBS odłączany i sprawdzany, z akumulatorem wszystko ok, oba piloty otwierają auto normalnie, wcześniej jeszcze była zablokowana kierownica, teraz juz nie, auto odpaliło mi 3 razy na ok 400 prób (wyciagniecie pilota, wlozenie, proba uruchomienia).

=========================

2F4A

Raw code: 2F4A

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: Warunki testowe są spełnione, Test nie został zakończony, Zweryfikowana usterka obecna


A114

Raw code: A114

ECU: Car access system

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam jestem nowy na forum, mam problem od jakiegoś czasu ze swoją jedynką konkretnie silnik n47 118d 143km. Mianowicie raz jadąc spokojnie dodałem mocno gazu i wyskoczyła kontrolka check engine na komputerze auto miało moc i jechało normalnie, więc usunąłem błąd komputer pokazał uszkodzony czujnik temperatury spalin . Miałem spokój parę dni, po jakimś czasie znowu te same objawy przy mocniejszym wciśnięciu gazu zapala się kontrolka tylko już z czasem jadąc na niskich obrotach dodając mocniej gazu auto gaśnie, czy to może być spowodowane filtrem dpf, a czujnik temperatury spalin pokazuje -40° C. A DPF najprawdopodobniej jest w takim stanie, że nie mogę go już wypalić bo podczas wypalania powyżej 3000 tys obrotów auto gasnie. Ostatnio komputer pokazywał mi inne błędy

-Rail pressure plausibility quantitative control

-Rail pressure plausibility pressure controlled

Czy te błędy mogą być przyczyną zapchanego DPF

Proszę o pomoc

Opublikowano
Może i najprawdopodobniej jest. Zalej DPFa chemią i jedź wypalić. Nie ciśnij go do 3tyś, 2-2250 powinno w zupełności wystarczyć. Jak to nie pomoże to wymień czujnik i powtórz temat. Jak drugi raz nie pyknie to prawdopodobnie trzeba będzie fizycznie filtr sciągnąć i się nim zająć. Jaki masz program do wypalania?
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wu

Ok, kabel przyszedł, podłączyłem do tel. i wyskoczyły takie wartości i błędy c5e586a77ac50e23gen.png?t=1612451379 26ce5aff4e33c177gen.png?t=1612451361

Sadza 55g więc zaraz ogarniam licencję do płatnego BToola i próbuje to wypalać.


Co z innymi wartościami z live data? Są w porządku? (auto na postoju po 10km jazdy)

 

awaria samego czujnika ciśnienia wstecznego albo wężyki zatkane albo kable . nie zrobisz regeneracji .

 

Witam jestem nowy na forum, mam problem od jakiegoś czasu ze swoją jedynką konkretnie silnik n47 118d 143km. Mianowicie raz jadąc spokojnie dodałem mocno gazu i wyskoczyła kontrolka check engine na komputerze auto miało moc i jechało normalnie, więc usunąłem błąd komputer pokazał uszkodzony czujnik temperatury spalin . Miałem spokój parę dni, po jakimś czasie znowu te same objawy przy mocniejszym wciśnięciu gazu zapala się kontrolka tylko już z czasem jadąc na niskich obrotach dodając mocniej gazu auto gaśnie, czy to może być spowodowane filtrem dpf, a czujnik temperatury spalin pokazuje -40° C. A DPF najprawdopodobniej jest w takim stanie, że nie mogę go już wypalić bo podczas wypalania powyżej 3000 tys obrotów auto gasnie. Ostatnio komputer pokazywał mi inne błędy

-Rail pressure plausibility quantitative control

-Rail pressure plausibility pressure controlled

Czy te błędy mogą być przyczyną zapchanego DPF

Proszę o pomoc

 

Czujnik temp spalin wygląda na uszkodzony . Czy w czasie jazdy ta wartość się zmienia ?

Pozostałe błędy to może być umierająca pompa wysokiego ciśnienia .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie.

Mam problem z moją e87 120i. Wydaje mi się, że auto jeździ w miarę normalnie poza lekkim drganiem po odpaleniu na zimnym silniku. Ale problem dotyczy wyskakującej kontrolki check engine. Pokazuje błędy:


OBD: P0430

DME sterownik silnika: 2A70 i 29F5


Czy mogę prosić o pomoc kogoś kto miał podobny problem?

Kontrolka chec engine czasami gaśnie i przez jakiś czas się nie pokazuje a później powrót i tak w kółko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.