Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

od kilku dni mam to autko

polski salon, rocznik 2008, silnik 2000 ccm 170 KM benzyna

przebieg 27 000 km, serwis ostatni w 11/2010

gwarancja skończyła się 06/2010

czyli stan "niby tip-top"...

 

tymczasem postał wczoraj całą noc na mrozie -10C wczoraj

po przejechaniu raptem 1 km. bardzo spokojnie... nagle zapalił się zółty "Check Engine"

a silnik na niskich obrotach trzęsie się jak diesel

 

kumpel w warsztacie odpalał go kilka razy

na początku nic się nie dzieje

a po 2 minutach na niskich obrotach trzęsie a na wysokich... już nie

olej jest

świece czyste

ponoć wszystkie cylindry pracują

 

czekam na komputer, dopiero w środę podłączę

a może Wy macie już jakieś swoje spostrzeżenia...?

kaprysy z powodu pogody?

kiepskie paliwo?

odłączony jakiś kabelek?

:mad2:

---

JayZet®

---

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hmmm miałem podobnie w benzynie R6. Z tym że autko trzepało raz na czas rano, jak postało 15 minut to wszystko ostawało i już było ok.

 

Zostały wymienione wszystkie świece, cewki, przeczyszczone zawory Vanosa oraz profilaktycznie wymieniony olej. Puki co odpukać wszystko ok. Najlepiej nie czekaj na komputer tylko jedź do ASO niech zdiagnozują, masz w miarę nowe auto, serwisowane więc nie bój się ASO może pomogą...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
obstawiam cewki i byc może także wtrysk, nie łapiesz się jescze na akcję serwisową odnosnie tego? lepiej sprawdź bo problem jest (za) częsty, wstyd normalnie :( i wymieniają wręcz hurtowo powyższe podzespoły
Opublikowano

Wtryskiwacze, pompa wysokiego cisnienia i nowe oprogramowanie.

Jezeli nawet nie tym razem to wkrotce Cie to czeka - wiekszosc aut 2007/2008 jest wadliwych w tym temacie

Problem wszystkich "nowych" r4 (170KM) i r6 (3.0 218 i 272) z DI.

http://www.motor-talk.de/forum/probleme-injektoren-hochdruckpumpe-t1836039.html?page=2

 

BMW bardzo dlugo nie moglo sobie z tym problemem poradzic, ale w koncu jest podobno rozwiazanie.

wiele osob narzekalo, ze z nowym hardwarem/softem auta jezdza duzo slabiej.

P.S. Ciekawe czy Diler/BMW Polska Ci pomoze. Podobno prawie cala centrale BMW z Polski przenosza do Austrii...

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Panowie,

serio mówicie że aż taki ch... ten nowy silnik 320i 170KM? :mad2:

mam po prostu pojechać do ASO, podać numer VIN i zrobia mi transplantację części tzn. wymianę na nowe, niby ulepszone?

 

ok, na razie na spokojnie, sprawdzę to komputerem...

no i Was poinformuję co i jak... jestem wdzięczny za pomoc :cool2:

---

JayZet®

---

Opublikowano
Panowie,

serio mówicie że aż taki ch... ten nowy silnik 320i 170KM? :mad2:

Jak bym mial prawie dwie tony pchac z taka moca to tez bym zastrajkowal :norty:

mam po prostu pojechać do ASO, podać numer VIN i zrobia mi transplantację części tzn. wymianę na nowe, niby ulepszone?

No jak zaplacisz to Ci wymienia - pewnie taki komplet pompa i wtryski to kilka tysi :cry2:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

H_A_R_T hurtowo wymieniają? Co Ty dzisiaj piłeś w te walentynki ? :)

 

zetti z tego co ostatnio rozmawiałem z paroma osobami to BMW Polska jako tako już nie istnieje i nie będzie istnieć. To nie jest przeniesienie firmy, a przejęcie... Podobno ma się trochę pozmieniać, jak będzie zobaczymy. :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
:) :) Typowo jak w walentynki, nic nad umiar :) a przynajmniej w mojej wiedzy zarówno cewki jak i wtryskiwacze są wymieniane naprawdę często, od 116i po 320i, sam znam dziesiątki wypadków tylko na podstawie paru serwisów. Mają na to akcję serwisową, niestety nie wiem na tę chwilę które dokładnie modele są nią objęte, generalnie przypadłośc czterocylindrowej benzynówki na piezowtryskach, nic nowego, poczytaj na części o serii 1, tam się dzieje..
Opublikowano

Ok, czyli wynika z informacji od Was, że po prostu miałem kur... pecha :cry2:

A akcji nawrotowej i darmowym wymianom ten akurat numer VIN nie podlega (sprawdziłem i u Fus-a i także w Bawarii)

 

Na komputerze pewnego konkretnego warsztatu wyszło że to "tylko" cewka, 1 szt. do wymiany, możliwe że nawet nie wtryski.

Trzymam kciuki żeby tak to się zakończyło :norty:

 

Pytanie do Was: czy skoro pada jedna cewka, to wymieniać jedną... a może jest przysłowie mówiące "zawsze wymieniaj komplet 4 szt."?

A może od razu 4 sztuki, skoro i tak awaryjne są? :mad2:

---

JayZet®

---

Opublikowano
Miałem takie same objawy , naprawa na gwarancji i wymiana cewki zapłonowej , chyba jednej . Ponieważ nie mieli części zepsutym autem musiałem jechać do domu i 3 dni auto stało w garażu.
Opublikowano

Mam dokładnie ten sam problem co JayZet tyle, że moje E90 to 318i 143 KM produkcja 09.2007 to się stało dzisiaj. Aha i dzisiaj właśnie pierwszy raz odkąd mam to auto zapaliła mi się rezerwa.

Objawy to żółty "check engine" a na niskich obrotach trzęsie jak 20 letni diesel zarówno na postoju jak i podczas jazdy ma lekkie wibracje obrotów dopiero od 2500 tys. obr/min pracuje jakby normalniej..

Wygląda na to, że jeden gar nie pracuje albo nie pracuje prawidłowo.

Jutro jadę zdiagnozować problem. Napiszę jak będę wiedział coś więcej. Może to tylko cewka jak koledzy piszą a może coś grubszego - może na rezerwie zassało jakiś syf z baku i zapchało wtryskiwacz ?

  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)
Witam, na wstępie przepraszam, że odkopuje 3 letni temat, ale niestety mam ten sam problem co autor tematu. Samochód BMW e92 320i 170km automat przebieg 110 tys km. Opiszę swój problem. Wersja 1. Uruchamiam silnik wszystko ok jadę ok. 1 km, stoję na czerwonym na światłach w tym momencie wyskakuje check, obroty samochodu zaczynają strasznie falować(terepie całym samochodem), nie wiem jak to opisać, samochód jakby się dławił czymś? chce zgasnąć i po kilku chwilach właśnie gaśnie. Wersja 2. Uruchamiam rano silnik( 1 raz) skrzynia na P,wyskakuje check, obroty falują, samochód gaśnie. Po ponownym uruchomieniu obroty już nie falują, jednak check na desce, i auto nie ma mocy. Na ten moment w samochodzie zostało wymienione : łańcuch, vanosy, 4 wtryskiwacze, 4 swiece i 2 sondy lambda. Włożone około 7000 zł i problem nadal występuje. Nie wiem od czego to zależy ale czasami 2 dni uda się przejeździć normalnie bez checka z pełną mocą. Czy jest ktoś kto miał taki problem i wie jak go rozwiązać? Panowie z warsztatu do którego oddałem samochód powiedzieli mi, że jestem pierwszy w takim przypadkiem u nich. Podobno dzwonili do Niemiec i nawet tam nie wiedzieli co to może byc, konsultowali się też z FUS-em i Inchcape w Warszawie. Rano po podłączeniu do komputera Pan twierdzi, że jest spadek ciśnienia na 1 i 4 cylindrze oraz że jest zbyt bogata mieszanka, gdy auto jest rozgrzane problem nie występuje. Co tu dużo mówić ręce mi opadają, pół silnika wymienione a dalej jest coś nie tak. Nie tego spodziewałem się po BMW. Bardzo serdecznie proszę o pomoc. Edytowane przez memph1s
Opublikowano
Tak, 4 cewki wymienione. Na początku był błąd vanosów, później sondy lambda. Aktualny błąd "nierówna praca na cylindrach 1,4"
Opublikowano

Mozesz dokladnie opisac co bylo wymienione/zrobione ?

 

Problem wydaje sie byc typowy.

 

W standardowym przypadku sprawdza sie:

swiece

cewki

wtryskiwacze

pompe wysokiego cisnienia

vanos selenoid

 

Na 100% wtryski sa wymienione ? zakodowane ?

Jakie sa korekty ?

 

 

Czasem zamiast wymieniac mozna zamienic je miejscami i zobaczyc czy miss fire idzie np za wtryskiwaczem (nalezy pamietac o kodowaniu) nawet podczas tymczasowej podmiany.

 

Generalnie to wypada Ci zaplon a przyczyn moze byc pare i moga wystepowac stadami :wink:

 

Swoja droga to dziwne podejscie mechanika wymienil Ci sporo nie majac pewnosci, np sondy w n53 podmienia sie miejscami i wiadomo czy jest problem - moze malo elegancki test ale na szybko mozna ja sprawdzic.

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedzi, z listy

swiece

cewki

wtryskiwacze

pompe wysokiego cisnienia

vanos selenoid

 

Nie mialem jeszcze wymienionej pompy wysokiego cisnienia oraz vanos selenoid. W samochodzie nie ma instalacji gazowej i nigdy nie było. Wtryski wymienione i zakodowane ale jakie korekty to nie wiem... wiem ze mechanik podmieniał sondy co pomogło na dzień może dwa.

Opublikowano (edytowane)

Pompe HPP mozna latwo i przyjemnie przetestowac DIS-em, nie widze potrzeby wymiany jezeli jest sprawna.

 

Generalnie nie ufaj mechanikom. Sprawdz jakie masz kody na wtryskiwaczach i porównaj je z tymi co masz zakodowane, pamietaj ze kolejnosc ma znaczenie.

 

1 cylinder jest od rozrzadu.

 

kody na wtryskiwaczach odczytasz tak:

http://workshop-manuals.com/bmw/3_Series_E92/330i_N53_COUPE/page-235007.png

 

 

To co jest zaprogramowane odczytasz INPA. Jezeli nie czujesz sie na silach to napisz skad jestes a znajdziemy kogos w okolicy kto ogarnia temat w 3min, a na forum sa ludzie ktorzy naprawde znaja sie na robocie.

 

 

Swoja droga jaki masz motor ? N43 ?

Edytowane przez adisan82
Opublikowano
jestem z Warszawy, Praga Południe. Byłbym bardzo wdzięczny za polecenie mi takiej osoby, ponieważ aż tak na mechanice się nie znam. Motor to N43B20.
Opublikowano
Pompe HPP mozna latwo i przyjemnie przetestowac DIS-em, nie widze potrzeby wymiany jezeli jest sprawna.

 

Generalnie nie ufaj mechanikom. Sprawdz jakie masz kody na wtryskiwaczach i porównaj je z tymi co masz zakodowane, pamietaj ze kolejnosc ma znaczenie.

 

1 cylinder jest od sciany grodziowej.

 

kody na wtryskiwaczach odczytasz tak:

 

no prawie... kody na wtryskiwaczach nadpisane - nie zakodowane czy zaprogramowane, nie mylmy pojęć, takiej potrzeby nie ma, wystarczy nadpisanie poprzez funkcję serwisową - w DME różnią się o jeden w plus lub minus - to nie błąd, tak ma być, pompa wys. ciśnienia faktycznie w silniku n43 jest niezawodna bo prosta :-) pada np często czujnik niskiego ciśnienia, lub ew. pompa w zbiorniku. a cyl 1 to jednak od przodu silnika, liczony klasycznie od rozrządu..

Generalnie nie ufaj mechanikom

..i czasem internetowym expertom też :mrgreen:

Opublikowano
a cyl 1 to jednak od przodu silnika, liczony klasycznie od rozrządu..

 

To prawda moj blad.

 

kody na wtryskiwaczach nadpisane - nie zakodowane czy zaprogramowane, nie mylmy pojęć, takiej potrzeby nie ma

 

Co masz na mysli ?

 

Kody na wtryskiwaczach sa fabrycznie nabijane, jak ostatnio sprawdzalem nie bylo mozliwosci "naprawy" wtryskiwaczy piezoelektrycznych siemensa.

 

wystarczy nadpisanie poprzez funkcję serwisową - w DME różnią się o jeden w plus lub minus

 

Fachowo napisane :D nadpisanie/zakodowanie/zaprogramowanie nowych wartosci wtryskiwaczy w DME.

 

Jak widac nie ufaj nikomu szczegolnie internetowym "ekspertom" :twisted:

Opublikowano

chyba nie sądzisz, że fizyczne przerobienie fabrycznych numerów na wtryskiwaczach by coś dało... :cry2: termin "nadpisanie" przyjęty jest do określania zastąpienia zapisanych gdzieś wartości nowymi wpisami....kodowanie czy też programowanie odnosi się do ingerencji w software jednego, lub wszystkich z modułów sterujących w aucie - DME, DSC, ZKE, itp. wtryski podlegają pod DME i poprzez wewnętrzne zarządzanie DME można zmieniać różne wartości i ustawienia, między innymi zerować system wtrysków - tak pokrótce :cool2:

a wtryski do n43 robi bosch

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.