Skocz do zawartości

Szarpie, faluje, jest słaba BMW E46 2.0i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, jestem tu nowa jeśli zrobię coś nie tak proszę o wytłumaczenie zamiast hejtu.

 

Otóż od kilku miesięcy mam problem z moją BMW E46 2.0 benzyna 150KM - 98r.

Mianowicie, gdy jest zimna falują obroty od ok 500 do 1,5tys, po dodaniu gazu, gdy już go puszczę potrafi nawet zgasnąć, dopóki nie ruszę pedału gazu auto będzie falować, ale nie zgaśnie. Podczas jazdy szarpie, jazda nie jest płynna, jednak silnikiem "nie trzęsie". Auto póki się nie zagrzeje jest strasznie słabe i od kiedy zaczęły się objawy, zauważyłam, że pali ok 2l więcej w mieście (czyli ok 11-12l). Gdy silnik zagrzeje się do pierwszej kreski czyli do "ćwiartki" wskaźnika to wszystko się uspokaja i auto staje się mocniejsze.

Dodam, że nie pobiera oleju, wymieniony został czujnik temp. silnika (podający dane na komputer nie na licznik), wyczyszczony został silniczek krokowy, sprawdzany był filtr odmy - jest czysty. Auto było podłączane pod 4 różne komputery, żaden nie wykazał błędu. Sprawdzane były parametry sondy, przepływomierza, przepustnicy itp na ciepłym i na zimnym silniku - elektromechanik stwierdził, że wszystko jest książkowo, wg Niego "zachowanie auta" nie ma nic wspólnego z elektryką.

 

Będę wdzięczna za wszelką pomoc, ponieważ każdy mechanik rozkłada ręce i proponuje wymianę wszystkiego po kolei, a to coraz bardziej przekonuje mnie do sprzedaży tego auta.

Opublikowano

Możesz podpowiedzieć gdzie on się znajduje? Nie pokazało by na kompie uszkodzenia Vanosa?

Świece wymieniane nie były.

 

Dodam jeszcze, że auto pracuje bardzo cicho (praktycznie nie słychać silnika) i nigdy nie miałam żadnych problemów z jej odpaleniem.

Opublikowano

http://images38.fotosik.pl/145/3f2cc3bad4c8191f.jpg

 

Trzeba mieć odpowiedni soft do diagnozowania VANOSA, który pokazuje jego nieprawidłową pracę. Jest tu ekspert od VANOSÓW na forum, więc powie Ci o wiele więcej.

Generalnie przyjmuje się, że fabryczny VANOS spełnia swoją rolę do przebiegu 100 tys. km (tak na bolka oko).

 

Co do świec to ja bym nie dopuszczał do takiego ich stanu, że będzie problem z odpaleniem. Poza tym może Ci odpalać bez problemu ale świece mogą być już na tyle zużyte, że powodują wyższe spalanie i spadek mocy, świece mają znaczący wpływ na to.

Opublikowano

A czy w tym silniku również trzeba ściągać kolektor , żeby wymienić świece?

Czytam te różne fora i wyczytałam, że nieszczelny Vanos hałasuje, żęcholi czy niekoniecznie? Tak jak wspominałam te auto chodzi cichutko nawet zimne od samego początku, nawet zanim pojawiły się te objawy..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od świec, to podstawa jak nie były wymieniane, objawy pasują.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Do świec nie trzeba demontować kolektora, ale filtr powietrza do kabiny już tak.

 

Vanos hałasuje to już popsuty vanos i tłoczki rysują o cylindry.

Padający vanos nie daje takich organoleptycznych wyników tutaj trzeba wziąć disę i zrobić test diagnostyczny jak jest mocno zużyty.

Inpa nie wywali błedu bo ona raportuje uszkodzony czujnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.