Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

viewtopic.php?f=73&t=117891

 

 

Witam wszystkich użytkowników. Jestem tu nowy i to mój pierwszy temat. Zdecydowałem sie napisać właśnie tu bo od stycznia nic nie znalazłem a przegrzebałem juz całe forum, do rzeczy...

 

Od stycznia walcze z wibracjami które wystepuja w przedziale predkości 70-80 i 120-130. Powyzej tej predkosci wszytko ok. Zauwazyłem jeszcze jak jade w korku ze auto jak sie toczy jakby podskakiwało ale moze to wrazenie kół 18 245/40. Podnosząc auto na podnosniku zachowuje sie tak samo jak na drodze... koła wpadaja w wibracje. Takze przod mozna wykluczyc.

Samochod zakupilem w niemczech wracajac na kołach wszytko było ok... Po ogarnieciu całego zawieszenia (tuleje wahaczy przód tył, drązki kierownicze były ok, z tyłu tuleje pływające, wahacze tzw banany itd) zaczęły sie wibracje.

Początkowo myslalem ze to koła... wyważyłem chyba z 5 razy za kazdym razem u innego wulkanizatora, myslalem ze opony zle lub felgi zmieniłem na 18 ori bmw kupilem letnie pirelli to samo. Ustawiłem zbierzności nic nie przeszło. Sciagnałem dystanse dalej to samo. Wymieniłem łącznik elastyczny wału... podpora było ok nie było luzu ani nie popękana guma. Podejzewam teraz lacznik wału z dyfre (przegup) półosie lub łożyska. Koledzy pomocy bo nie chce wymienic pół auta niepotrzebnie. Będe wdzieczny za kazdy podpowiedz...

 

Przy prdekości 120 zauwazylem za fotel pasazera wpada w rezonans (przod tył) widoczne na oparci głowy zagłówku

Opublikowano
Chciałęm dodać ze test na podnosniku wykonałem z kołami pózniej bez kół... na samych tarczach a na koniec, bez tarcz. Za kazdym razem to samo tylko im wicej rzeczy sciagnałem było mniej czuc.
Opublikowano
Postawił bym na przeguby wewnętrzne, tez kiedyś się męczyłem z e90 po wymianie spokój. Tez miałem efekt podskakiwania przy wolnej jezdzie
Opublikowano
Dzieki za podpowiedz... Tylko jak go sprawdzic? mechanik mówi ze wszytko z nim ok, chciałem dodać ze ten test na podnosniku wykonywałem na kobyłkach pod wahaczami tylnimi zeby nie wisiało całe zawieszenie... Przeguby dobry trop, zapomniałem jeszcze dodać ze z tyłu wydobywa sie jakby basowy stuk narastajacy z predkoscia obrotową... Miałęś wyczuwalne luzy na przegubie? w e60 trzeba całą półoś wymieniac w gre wchodzi uzywka
Opublikowano
No to może dyfer zobacz czy w oleju nie ma opiłków metalu. A odnośnie przegubów to tez nie miałem luzów wręcz odwrotnie były tak jak by zapieczone
Opublikowano
Mechanik sprawdzał dyfer... Powiedział ze predzej bemka zgnije niz sie dyfer rozleci... olej jest czysty. Zapomniałem dodać ze pare dni wczesniej sciagałem gumy z przegubów na aucie i dadałem smaru jak pisała na innym forum nic to nie zmianiło... Kolego jak doszedłeś do tego ze to jednak przegub? i który? Jak najlepiej same to sprawdzic...?
Opublikowano
W sobotę jadę do mechanika. Mam dwie używane półosie na podmianę, dwa łożyska w razie potrzeby. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Opublikowano

A ja ci mówię, że to przeguby wewnętrzne lub zewnętrzne. Żaden "przegup" czy "zbierzność" :)

I nie wiem, skąd poniższe wniosek?

Podnosząc auto na podnosniku zachowuje sie tak samo jak na drodze... koła wpadaja w wibracje. Takze przod mozna wykluczyc.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.