Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Takiej nazwy nie znalem..;) i jeszcze nie zwróciłem uwagi ze to napisałeś dzieki. A co powiecie o tym komputerze. Pokaze mi ze elektrozawor chyta albo cos podobnego?
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed wymianą u mnie, który był sprawny i auto jechało tak jak powinno (było minimalne opóźnienie w doładowaniu w inpa, ale w jeździe niezauważalne), sporadycznie przy przegonieniu auta pojawiał się błąd boost control o ile nic nie pomieszałem, nie pamiętam dokładnie. Po wymianie na nowy od 335i błąd już się nie pojawia a trochę czasu minęło, więc można przyjąć, że taki błąd zapisuje się przy problemie z przetwornikiem ciśnienia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No u mnie może być ten dsm problem. Bo też lapie z opóźnieniem ,ale tylko jak silnik jest zagrzany. To jest dziwne bo na zimnym do pierwszego zgaszenia jest git.. A później 2.7-8. Tys dopiero lapie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, ja laga nie miałem/nie mam, chodzi o ciśnienie, które można sprawdzić w inpa, rzeczywiste rosło minimalnie wolniej niż oczekiwane (nie zauważalne podczas jazdy). Zrób test podczas jazdy 4 lub piąty bieg od powiedzmy 1800 do 3500 rpm z zakładką nominal/actual, wtedy będzie można myśleć w czym u Ciebie tkwi problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mówisz podczas jazdy wbić 4 albo 5 na wysokości 1800 obrotów i gaz w podłogę i do 3.5 go ciągnąc i skamerowac w jakim tempie to idzie tak:)? Wtedy pójdzie cos wykminic co jest grane? Czy podczas tej próby jeszcze pod kompem go mieć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście, że pod kompem :wink: inpa i zakładka nominal/actual, czyli po wejściu w silnik F5 i F6, o ile pamięć mnie nie myli :8) dodam żebyś nagrał programem zapisującym widok ekranu (np. camstudio) a nie trzymał lapka na kolanach i nagrywał telefonem :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Haha nie no taki hardcorem nie jestem. Napisze do kumpla czy by mi sprawdzil go pod kompem.

 

 

PS.wizyta u kumpla umowiona na jutro. Sprawdzimy to:)

Opublikowano

Panowie wystąpił taki problem dzis pod kompem bmw pokazalo tylko blad ews gdzie autko odpala normalnie ale skasowalisny to. I wyczyscilisny preparatem do tego celu przeznaczonym przeplywke i co? Auto dużo lepiej na gaz reaguje ,ale blad 3f35, na parametrach nie powiem wam jakim bo się nie znam, ale z tego co kolega mi mówił,ze pokazuje jakby byla teraz "za czysta"wartość na biegu jalowym pokazywala -1600.Trzeba ja na nowo zaprogramować tak? jak żeśmy ja czyscili to otwarla sie ta klapka z przeplywki tam gdzie caly układ jest zalany jakas zywica czy czymś podobnym. Przemierzalismy przeplywke i niby wartość 1650kohm pokazala przejście tez ma na tej "diodzie" auto teraz zbiera sie szybciej ale uczucie jakby niebchodzilo turbo,a pompuje normalnie. Ciśnienie tez wporzo. Czy ktos wie jak ta przeplywlw zaprogramować?

http://zmniejszamy.pl/global/uploads/img_20160301124113_WP_20160229_17_02_00_Pro_zmniejszamy_pl.jpg

Opublikowano
Panowie jeśli ktos ma podobne problemy juz tłumacze co ja mialem w przeplywce pod tym silikonem odkleily sie dwa styki,nie zwieraly tsk jak powinny zerwalosmy troche silikonu tam gdzie styki sa srebrem pokleiliśmy bo cyna nie chwytala.. I zalalismy to spowrotem plastikiem. I auto odzylo przyspieszenie jest a przeplywka jest dalej stara;-) jesli ktos cos by chcial cos zapytać to priv albo tutaj. W sprawie tej rzeczy.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. podepnę się pod temat. A mianowicie od jakiegoś czasu borykam się z problemem turbiny tak myślę. Na 1 biegu ciągnie aż miło, 2 to samo, 3 ciągnie do 4000, zmiana biegu na 4 i nagle muł. nawet się turbo nie załącza, ekonomizer dochodzi tylko do 13. jak już zwolnię i jadę na trójce od dołu auto nie ciągnie. Czasem ustępuje to w trakcie jazdy a czasem pomaga tylko odpalenie na nowo. Dodam, ze autko ma przejechanych 320 tyś. Turbina regenerowana 25 tys temu dodatkowo wymieniony był przepływomierz. Teraz wymieniony został filtr odmy i zaślepione klapki zawirowań i czyszczony egr z sadzy. sprawdzany i czyszczony intercooler. Wszystkie przewody dolotowe szczelne. Turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków a inpa nie pokazuje zadnych błędów. obawiam się, że przycinają się łopatki zmiennej geometrii, czy moje obawy są uzasadnione? Dodatkowo z pod maski wydobywa się dziwny pomruk jak przy sportowych filtrach powietrza.

Będę wdzięczny za pomoc jakieś podpowiedzi silnik m47n 320d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy przepływomierz? Jakieś błędy? Potrzebny komputer z inpa do analizy podczas jazdy, masz w posiadaniu? Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy poratuje jak jednak nie masz :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przepływka oczywiście bosha. Inpa podłączana wielokrotnie i błędów brak. Wszystkie parametry na biegu jałowym i w trakcie jazdy w normie. Może to wynik swierzo usuniętych klapek zawirowań?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma to wplywu na prace silnika w ten sposob, chyba, ze cos poszlo nie tak podczas montazu kolektora..wezyki podcisnieniowe wymieniales?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wężykow niestety nie wymieniałem bo wydawały mi sie w dobrym stanie, ale chyba jutro je wymienię przy okazji czyszczenia rury odmy. Koszt żaden a może rozwiązać problem. Ani nie kopci ani błędów. Dziwi mnie to. Cóż są to samochody którym trzeba poświecić wiele serca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz kompa z inpa to dokładny test podczas jazdy (najlepiej 4 lub 5 bieg) i trzeba wyłapać tą dziurę w przyspieszaniu, później to zinterpretować i wytypować winnego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jutro wjeżdżam do garażu demontuje ponownie kolektor by sprawdzić czy aby żadna uszczelka się nie podwinęła, zastanawiam się czy profilaktycznie użyć silikonu na wysokie temperatury.

I oczywiści wymieniam wszystkie przewody podciśnienia. Mam na kompie i inpe i DIS i takie ustrojstwo co niby robi taka niby hamownie. Jutro czeka mnie pracowity dzień. Dam znać o wynikach mojej pracy i ewentualnie uzbroję się w zrzuty z ekranu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie dawj silikonu! Powinny byc uzyte nowe uszczelki, szczegolnie jak nigdy nie zmieniales. Zalozyles zaslepki czy tylko usuwales klapki? Masz klucz dynamometryczny? Bo kolektor przykreca sie na tylko 15nm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Usunąłem klapki i wstawiłem zaślepki. Wszystko podkładałem na nowych uszczelkach. Dzięki za podanie momentu bo tej wiedzy nie miałem. Teraz będę wiedział na ile klucz nastawić. Wcześniej zrobiłem to ba czuje z opanowaniem sie by niczego nie zerwać. Właśnie jestem w trakcie prac.
Opublikowano

A wiec sytuacja wygląda tak. Kolektor zdemontowany, wyczyszczone miejsca styków głowicy i kolektora, założone ponownie nowe uszczelki i wymienione wszystkie wężyki podciśnienia. Najgorsze w wymianie były wężyki EGR. elektrozawór w ciężko dostępnym miejscu. Zauważyłem, ze wężyk idący z elektrozaworu do turbiny ledwo siedział i sunął się praktycznie jednym palcem bez żadnego oporu. Ogólnie wszystkie wężyki były w opłakanym stanie. Przy dokręcaniu kolektora zauważyłem ze te 15Nm to nie jest tak malutko jak sądziłem, to jest naprawdę bardzo dużo. Dziś wiem, że wcześniej dokręcałem stanowczo za słabo. Ze dziwieniem czekałem aż klucz łaskawie tyknie. Wszystko poskładane czas na jazdę próbna i ja nie wiedziałem że ten samochód to taki wariat. Zupełnie inaczej się zbiera. Ciągnie praktycznie od 1500 i wraz obrotami progresywnie ciągnie mocniej. Ożyło, żwawiej reaguje na pedał gazu. Nic nie buczy z pod maski. Moje wnioski są takie; wg mnie nałożyły się dwie rzeczy, spękane przewody podciśnienia mogły zamulić turbo a buczenie z pod maski to nic innego jak źle dokręcony kolektor. Dziwi mnie tylko brak błędów na inpie.

Chociaż pamiętam swojego czasu w m 43tu dziewczyny wywalało błąd sondy lambdy, ze niby odczyty ponad normę i każdy mechanik mi mówił by wymienić sondy a finalnie uwalona była przepływka. ale to inne auto.

W każdym razie dziękuje za wszelkie info, autko śmiga aż miło, ale przez jakiś czas będę je obserwował.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cieszę się, że udało się rozwiązać problem :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dziś wyskoczył mi błąd 4521 błąd ciśnienia doładowania. Turbina pompowała nawet 2,5 bara przy 3700 obrotach silnika. Turbina było ustawiana wiec i nie w niej szukałem przyczyń. Przemieniłem wężyki i podczas jazdy wywaliło zaraz ten sam błąd. Podłączyłem programik który mam na telefonie i rejestruje on najwyższe i najniższe wartości. Momentaki pokazywał nawet 2,7 bara najwyżej a najniżej 1 bar. Gdzieś na forach wyczytałem ze może to być czujnik ciśnienia doładowania lub elektrozawór. Czujnik czyściłem przy czyszczeniu kolektora i stwierdziłem ze przekłamywałby też na niskich wartościach. Wiec rozebrałem ten magiczny filtr przy elektro zaworze, był tak zawalony, że nie nic a nic powietrza przez niego nie przelatywało. Zrobiłem jazdę próbną ze ściągniętym filtrem i maksymalne chwilowe ciśnienie ze sprężarki to 2,1 bara. Żaden błąd nie wyskakuje i nie odłącza sprężarki. Czy można ten filterek czymś zastąpić, czy kupywać nowy zawór, może warto pomyśleć o używce?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamien go z tym od egr, sa takie same. Wg mnie jak kupowac to tylko nowy pierburg, ale taki za ok 300,- a nie magiczne 140,- z alledrogo..nie wiem skad oni to targaja :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Najchętniej ten od egr-u dałbym pod turbinkę a egr odłączyłby z obiegu. o ile na kodowaniu poszczególnych modułów się znam to do tego chyba będzie potrzebna wizyta u magika od komputerów silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz euro3 czy 4? Przy 3 mozesz odpiac podcisnienie od zaworu egr i zaslepic srubka, powinien byc przy okazji lepszy dol. Przy euro4 bedzie kontrolka silnika na zegarach, wiec ograniczenie disem wchodzi w gre. Przetworniki (zaworki) tak czy siak zamien. Jest podejrzenie, ze ten ktory rozbierales jest juz niesprawny (nieszczelny).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
z tego co się orientuje to jest euro 3, nie ma u mnie jeszcze filtra cząstek stałych, bo to chyba wtedy już było euro 4. Tak mi właśnie chodziło po głowie by zwyczajnie zaślepić wężyk, jakoś nie podoba mi się fakt by dopełniać cylindry spalinami. To tak jakbyśmy własne g....o jedli :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.