Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam takie pytanie odnośnie silnika podanego w temacie, czy jest normalne że autko zaczyna przyśpieszać dopiero od około 2500 obrotów, na niższych obrotach jest muliste. Problem zauważony na 3 biegu oraz wyższych.

DPF wycięty (był zapchany i ropa dostawała się do silnika), klapki usunięte z kolektora ssącego.

Olej i filtry wymienione około 10000 km temu (pół roku temu).

Przebieg około 290000 km.

Jak kupiłem autko to miało 265000 km przebiegu i objawy były takie same: brak dołu.

 

Może jest taka charakterystyka tego silnika, że żwawo przyśpiesza dopiero na wyższych obrotach?

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Cze też posiadam taki sam model jak twój i ja osobiście jestem zadowolony z osiągów.

 

Co do przyspieszenie trzeba wiedzieć że z tym silnikiem nie zostaniesz królem dróg a przyspieszenie nie będzie wpijać jakoś super w fotel.

Piszesz że na dole jest mulaty ciężko coś powiedzieć bo dla jednego jest ok a dla drugiego będzie za wolno.

 

Musiał byś zrobić mały teścik wziąć jakiego kolegę i w trybie sport rozpędzić sie do 100 a kolega w tym czasie niech ci stoperem wyliczy przyspieszenie do 100. Mi takim testem wyszło coś około 8-9s jak ci wyjdzie podobnie to silnik pracuje ok a jedyne co mu brakuje to mocy bo oczekujesz czegoś więcej :)

 

Tak więc też tak mam na dole nie ma rewelacji a nim wyżej tym lepiej to można powiedzieć że tak ten silnik ma.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Faktycznie brak jest mocy.

Wczoraj byłem na hamowni i okazało się że autko ma około 140 KM oraz max 250 Nm.

Turbina daje max 0,5 bar. Teraz mam pytanko czy regenerować turbinę czy szukać nowej :( ?

Jeszcze będę chciał sprawdzić szczelność układu doładowania (ale najpierw muszę znaleźć dobry warsztat w trójmieście naszych BMW).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

INPA pokazuje tylko jeden błąd:

4530 4530 (1297) air charge control, Standard deviation

 

Ciężko jest stwierdzić co jest źle. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem ?

A może coś mechanik uszkodził (nieszczelność przy turbinie) gdy był wycinany DPF?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najczęstszą przyczyną tego błędu jest regulator ciśnienia przy turbinie. Albo jest zepsuty (da się wymuenic/naprawić) albo jest luźna jakaś część przy nim i nie reguluje odpowiednio ciśnienia jak ma być.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
miałem to samo, ele w 525d e39,

sprawdź:

wężyki od podciśnienia...

i chyba jeden elektrozawór nimi sterujący.

525d w e60 turbina jest sterowana elektrycznie więc nie szukaj wężyków podciśnienia :wink:
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi :)

A gdzie dokładnie ten regulator ciśnienia się znajduje ?

Bo już go szukałem i nie mogłem go znaleźć. Od góry go nie widać, odkręcałem plastikową obudowę silnika oraz obudowę filtra powietrza i nigdzie go nie widziałem.

Wydaję mi się że bez kanału się nie obejdzie.

 

Czy to ten regulator: (numer: 1)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC51-EUR-05-2004-E60-BMW-525d&diagId=11_2336#11747796634

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_2ua7.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest jedna część z turbo, w ASO sprzedadzą Ci całe turbo a z odrobiną szczęścia są to tylko zimne luty lub luźny mechanizm.

 

525d w e60 turbina jest sterowana elektrycznie więc nie szukaj wężyków podciśnienia :wink:

Do 03/2004 było sterowane na pocieszenie, od 03/2004 wpadł dopiero elektryczny sterowanie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wczoraj odebrałem od mechanika samochód. Turbina i ten sterownik przy turbinie były regenerowane. Mechanik po jeździe testowej mówił że autko już lepiej chodzi i błędy już nie występują. Po odebraniu od mechanika okazało się że auto dalej jest muliste od niższych obrotów (np: jadę na 5 biegu 100km/h wciskam gaz na maksa i powoli się zbiera, dopiero od 3000 obrotów czuć jakby zaczął nabierać siły, ale dalej to nie jest to). A i podłączyłem inpę i dalej wyskakuje błąd 4530. Czy coś zostało przeoczone?
Opublikowano
WojtekCR z przepływką też tak robiłem i nie widać różnicy, nawet nową zamontowałem i dalej problem występuje.
Opublikowano

A może jest to związane z usunięciem DPF?

 

DPF też został usunięty programowo, stąd INPA nie pokazuje innych błędów, tylko ten 4530.

 

Może ktoś miał podobny problem?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Jednak okazało się, że poprzedni właściciel źle zregenerował turbinę. Sterownik przy turbinie był ok.

Dopiero jak auto oddałem do firmy, która zajmuję się profesjonalnie regeneracją i sama montuje i sprawdza turbinę i testuje auto dynamicznie (oraz sama wszystko ustawia) to problem został rozwiązany.

Jednak można dobrze zregenerować turbinę, ale muszą zrobić to fachowcy. Błąd 4530 też przestał wyskakiwać w inpie.

Teraz autko żwawo przyśpiesza od 1800 obrotów na każdym biegu, już nie trzeba redukować aby wyprzedzać, aż wróciła frajda z jazdy.

Teraz strach dodawać mocniej gazu jak wychodzi się z zakrętu :)

Naprawione w Gdańsku.

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Ja mam teraz to samo. Z tym że turbo pracuje od 2 do 2,5 bara czyli raczej dobry wynik. Jednak im auto cieplejsze tym bardziej coś syczy. Gdzie szukać ewentualnego rozszczelnienia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przewód między przepływomierzem a turbiną oraz guma przed egr, od spodu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć

Pod czepie się pod temat , też mam objaw że auto wstaje dopiero od około 3000tys/obr , wydaje mi się że to sterownik lub ewentualnie Turbina ?

Dzisiaj robiłem test inpą i wyszło coś takiego daje link do filmu na Yt

Opublikowano
Cześć

Pod czepie się pod temat , też mam objaw że auto wstaje dopiero od około 3000tys/obr , wydaje mi się że to sterownik lub ewentualnie Turbina ?

Dzisiaj robiłem test inpą i wyszło coś takiego daje link do filmu na Yt

Ktoś mógłby potwierdzić czy to jest problem z turbiną lub nastawnikiem ?

Nie chciałbym bym na darmo wyciągać turbo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.