Skocz do zawartości

BMW 320Cd Metaliczny stukot przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo serdecznie !

Jestem właścicielem BMW 320Cd Sport 150 HP od 2 lat przebieg to 225tyśkm problem jest mianowicie taki. Gdy samochód jest zimny i go odpalam po raz pierwszy np.rano to zaraz po uruchomieniu po upływie 2-5 sekund pojawia się metaliczny stukot w okolicach pompy wspomagania czyli z prawej strony silnika jak jest otwarta maska. Myślałem że to pompa wspomagania jest juz na wykończeniu ,ale stukot o którym pisze wytwarza sie tylko na chwilę po odpaleniu!!! trwa do załapania przez silnik pierwszej wartości temp.

albo w innym przypadku gdy silnik pracuje na wolnych obrotach i lekko zwiększymy obroty stukot milknie trwa to dosłownie chwilę.Gdy silnik załapie już pierwszą temp. anomalia znika silnik pracuje jak nowy!!! Dziwna sprawa troche z tym niepokojącym stukotem pod maską bo dzieje się to tylko raz dziennie najczęściej rano kiedy silnik jest zimny i pracuje na wolnych obrotach trwa to dosłownie 1-2 min i milknie wtenczas wszystko pracuje jak należy.

Jeśli miał ktoś podobne doświadczenia z takowym przypadkiem proszę o informację co to może być?? za co z góry bardzo dziękuję ! :)

Ps. Nie wiem jaki to silnik M47 czy M47n jak to sprawdzić ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o stukot to nie pomogę. Jeśli masz M47 to masz 136KM (100kW w dowodzie rejestracyjnym), a jeśli masz M47N to masz 150KM (110kW w dowodzie rejestracyjnym).
Opublikowano
nagraj dobrym telefonem albo kamerką bedziemy słuchać

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
przy zimnym silniku olej jest bardziej gęsty i potrzebuje troche czasu zeby sie rozprowadzic po silniku i stąd jest ten krytyczny moment w postaci terkotania
Opublikowano
rafixxxs -- zgodzę się z Tobą co do oleju ,ale chybiłeś cały czas zalewam ten sam olej Castrol 10w-40 magnatec od 2 lat a stukot wystąpił około 2 tygodnie temu,poza tym nie doczytałeś dokładnie stukot mija gdy lekko doda się gazu albo silnik osiągnie pierwsza wartość temp. czyli wskazówka temp. lekko podniesie się na skali licznika
Opublikowano

Witam ponownie podaję linki do filmików

 

tutaj jest pokazany problem

 

tutaj jest niby normalnie ale jeśli wprawne ucho się przysłucha to lekkie poklepywanie jest w okolicy 10-15 sekundy
Opublikowano
2 lata na złym oleju pewnie zrobiło swoje.

 

 

Olej jest zmieniany co 10 -12 tyś co pół roku więc odpada

Opublikowano
2 lata na złym oleju pewnie zrobiło swoje.
otoż to

 

a kolego @webx wyjasnij mi to logicznie dlaczego zalewasz auto złym olejem ? dla oszczednosci 30zł czy jak ?

 

ja to bym zaczal od wlasnia 5w30/5w40

odnosnie filmow to na jednym i drugim dzwiek nie jest normalny dla 2.0d 150km

proponuje podlaczyc kompa, zobaczyc wtryski itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Nie chodzi tu o oszczednść cz tym podobne zawsze do aut powyżej 200Tyś zalewałem 10w-40 półsyntetyczny ,syntetyk 5w-40 zazwyczaj powodował wycieki .co chodzi o wtryski to od kilku miesięcy jeżdzę na paliwie typu V-power ,Ulitimate itp może to być tym spowodowane przez takie paliwo??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oba filmy od początku do końca to nie jest normalny klekot tego diesla, no chyba że tak się nagrało dziwnie. Zmiana oleju co 10-12tys. to akurat dobre interwały, a lepsze paliwo jak nazwa wskazuje powinno być tylko lepsze i ewentualnie wyciszyć klekot. Możesz zdjąć na chwilę pasek z koła pasowego i zobaczyć jak pracuje silnik bez całego osprzętu.
Opublikowano
Koledzy chciałbym jeszcze zauważyć że na tych filmikach silnik jest zimny co dopiero włączony pierwszy filmik pokazuje totalny stukot zaś drugi filmik następnego dnia samochód odpalony i bardzo cichy byl ten stukot zwróćcie uwagę że po około 3min silnik chodzi równo i cichutko bez zastrzeżeń
Opublikowano
Nie chodzi tu o oszczednść cz tym podobne zawsze do aut powyżej 200Tyś zalewałem 10w-40 półsyntetyczny ,syntetyk 5w-40 zazwyczaj powodował wycieki .co chodzi o wtryski to od kilku miesięcy jeżdzę na paliwie typu V-power ,Ulitimate itp może to być tym spowodowane przez takie paliwo??
czyli chodzi o głupote skoro nie oszczedzność

czym predzej radze wybic sobie z glowy przekonanie z epoki poloneza ze 200tys+ to olej polsyntetyk zanim nie bedzie za pozno, myslisz ze turbo nie dostaje po dupie na 10w40 ? i cala reszta motoru

producent nie przewidzial takiego oleju

znam egz ktore maja po 330, 380tys km (2.0d i 3.0d oba polifty 2001 i 2003r) i smigaja na 5w30, ani gram oleju z nich nie kapie a ta pierwsza 330 (2.0d) ma nadal fabryczne turbo !

majac w przebiegu 3 z przodu pewnie lałbys juz mineralny co nie ? :duh:

a znajac realia twoj egz ma taka 3 z przodu skręcona oczywiście

 

zreszta szkoda sie rozpisywac bo i tak nie kumasz tematu, gdzie robisz blad od samego poczatku tej układanki

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój M47N ma teraz 255 tysięcy, co podejrzewam nie jest oryginalnym przebiegiem, jeździ od 5 lat ze mną na oleju 5W-40. Jak coś cieknie to wymieniasz uszczelkę i po problemie. Olej 10W do samochodów z turbo jest za gęsty. Nasi mechanicy mają podobne podejście do ciebie, lepiej wlać gęstszy to nie będzie lecieć i klient będzie zadowolony. O naprawy się nie martwią bo ten olej zamęczy twój silnik i na 100% wrócisz, bo wcześniej nawet z niego nie leciało:)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich

Odkryłem co to jest(stukot w silniku) o czym pisałem wcześniej,moi drodzy wszyscy się myliliśmy.Wymieniłem olej na 5w=40 i dalej stukotał sprawdziłem wtryski wszystko ok

a problemem okazało się koło pasowe !!! wału korbowego.Mimo tego że było wymienione na nowe dalej stukało,po moich perypetiach chcę wam powiedzieć że nie ma co oszczędzac na częściach ,a jeśli chodzi o te cholerne koło pasowe warto kupić oryginalne z BMW nie żaden zamiennik bo doprowadzi was to do tego że nawet wasz anioł sie wqrwi.

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zmieniałem niedawno na CORTECO i nie mam zastrzeżeń. Silnik też jakby ciszej pracuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.