Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kupiłem miesiąc temu BMW E91 2.0d 177 km N47D20A i mam problem z ubywającym płynem chłodniczym.

Przeszukałem wszystkie tematy na forum i nie moge znaleźć odpowiedzi co to może być.

Sprawdziłem wizualnie chłodniczkę spalin EGR - nie widać wycieków.

Sprawdziłem węże - też bez wycieków na łączeniach.

Została do wymiany pompa wodna - kupiłem i czekam na wymianę (lekko zapocona ale wygląda na stare zapocenie)

 

Najgorsze jest to to że nie widzę wycieku ale na dole pod silnikiem jest wilgotno(jak by coś ściekało) i jest to coś słodkiego.

 

Auto odpala bez problemu, oleju nie przybywa i nie kopci na biało.

 

Moc też jest ok.

 

Płynu ubywa 400 ml na jakieś 80 km.

 

Już w sumie dolałem 3 litry przez 2 tygodnie więc podejrzewam że aż tyle do cylindrów by nie poszło w przypadku mikropęknięć bloku.

 

Może ktoś miał podobny przypadek?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro ścieka na dole to wyciek jest na zewnątrz i wypada go zlokalizować. Na rozgrzanym silniku woda będzie parowała z miejsca wycieku.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Witaj, sprawdz sobie krócieć przyłączeniowy, podobno lubi pękać na rozwidleniu.. bynajmniej u mnie tak było, leciało leciało i nikt nie mógł zdiagnozować aż w końcu kolega to wypatrzył,..

11 12 7 806 196

 

Nr 11 na realoem

Opublikowano

Koledzy dzięki za rady.

Właśnie zmieniam pompę wody i przeglądnę wszystko raz jeszcze ze szczególnym uwzględnieniem tych miejsc.

Opublikowano

Wstępnie co dziś zostało zrobione:

- wymiana chłodniczki egr - niby nie ciekła ale profilaktycznie

- demontaż pompy wody która sie pociła

- po demontażu obudowy termostatu okazało sie że ten też jest do wymiany - urwana jedna z trzech nóżek. Termostat będzie jutro

 

Wycieki dalej szukane dla pewności.

Opublikowano

Wymieniona została pompa wody i termostat na pompie.

 

Dalej nie pomogło.

 

Widzę, że się muszę sam za to wziąć bo mechanicy mi pół auta wymienią na chybił trafił.

 

Zastanawiam się czy czasem korek na zbiorniczku nie puszcza - zakręca i odkręca się bez oporu i nie słyszę ani nie czuję kliknięcia opisanego w instrukcji obsługi na końcu zakręcania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przede wszystkim sprawdź czy na pewno nie da się tego węża wyjąć bez wyjmowania sprężarki klimy, na pewno nie zostawili jakiegoś otworu na klucz z długą przedłużką?

 

Sam demontaż sprężarki nie jest trudny, problem jest z tym taki że może się rozszczelnić układ klimy.

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.