Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna jestem w posiadaniu bmw e60 530i 2004r. Mam spór ze sprzedawcą i wezwałem rzeczoznawce do zmierzenia lakieru na moim aucie. Znajomy Mechanik twierdzi że to auto było praktycznie całe malowane patrząc po "morce" oraz różnicy kolorów. Natomiast rzeczoznawca stwierdził że do 180 mikronów uznawane jest za powłokę oryginalna.

http://zapodaj.net/e16dd4016fabd.png.html

http://zapodaj.net/8013f378a25ad.png.html

http://zapodaj.net/5353af13a8c47.png.html

(Nie mogę sobie poradzić z wstaweniwm zdjęć)

Jak to odebrać i jak inaczej sprawdzić czy auto faktycznie było malowane. Byłem swiadnikiem jak robią powłokę 120 mikronów (bez szpachlowania) Czyli co wychodzi na to że auto może być całe rozbite, wymieniamy drzwi maskę itp żeby nie było szpachli i jest wszystko jak nowe i nic się nie udowodni. Rzeczoznawca stwierdził jedynie że jest szpachla na lewym rogu dachu oraz prawym przednim nadkolu. Reszta dla niego jest ok

Czy zmienić może rzeczoznawce?

Opublikowano
Doszło do tego że lakiernicy lakierują pod miernik i jest to już powszechną praktyką . Do 200 mikronów w żadnym sądzie sprawy nie wygrasz . Wiem to bo kolega kupił nowe auto w salonie które miało miejscami po ponad 300 mikronów . Dwa lata po sadach się włóczył i nie wygrał bo producent ma normy do 400 mikronów ( w tym przypadku VW ) . Jako ciekawostkę dodam tylko że rzeczoznawca z którym współpracuję miał okazje mierzyć grubość lakieru w salonie Ferrari i żadne nie miało mniej niż 400
  • Członkowie klubu
Opublikowano

na e60 jakie mierzyłem w orginale , wszystkie miały max 120 mikronów, z zewnątrz między 90 a 120,

nie wiem jaka jest norma ale powyżej 140 mówiłbym że malowane

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Czyli trzeba zmienić rzeczoznawce ja usłyszałem opinie że na oryginalnym elemencie max 130 mikronów i różnica na jednym elemencie nie może przekraczać 30 czyli np musi być na drzwiach 110 i do 140 gdyby było 90 do 140(w zależności od punktu) to już element nie ma oryginalnego lakieru.
Opublikowano
Obecnie mam Audi a4 allroad cały 160 - 180 a dach i maska pod 200 . Myślałem że był dwa razy lakierowany ( nawet w fabryce zdarza się że nie przejdzie kontroli jakości i jest powtórne lakierowanie ) . Ale miałem małą przygodę parkingową i róg maski się zagiął tak że pękł lakier do blachy . Okazało się że była tylko jedna warstwa lakieru , a grubość tak jak wyżej napisałem dochodziła do blisko 200
Opublikowano
Obecnie mam Audi a4 allroad cały 160 - 180 a dach i maska pod 200 . Myślałem że był dwa razy lakierowany ( nawet w fabryce zdarza się że nie przejdzie kontroli jakości i jest powtórne lakierowanie ) . Ale miałem małą przygodę parkingową i róg maski się zagiął tak że pękł lakier do blachy . Okazało się że była tylko jedna warstwa lakieru , a grubość tak jak wyżej napisałem dochodziła do blisko 200

 

Bardzo dziwne w nowych autach podobno teraz powłoką lakieru 100 nie przekracza, jak się dowiedziałem mazdy maja juz w tym momencie nowe po 60 mikronów.

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Znajomy jak spojrzal na kierownice powiedzial "Miales klejoną kierownicę " w sensie że niby poduszka była wystrzelona i ktoś jakoś zaspawał to. Jest tak jak by na kierownicy obrys całej poduszki, w bardzo nie wielki sposób to się odznacza. Czy ktoś u siebie też takie coś ma,czy faktycznie poduszka poszła a ktoś skleił kierownicę? Dodatkowo listwa drewniana jest pęknięta (pod poduszka powietrzna) czy w tym aucie plastyki tak pękają czy mogło to być spowodowane wybiciem poduszki?

Opublikowano

A ja mam pytanie: jak sprawdzałeś to auto? I dlaczego toczysz spór ze sprzedającym bo nie rozumiem? Coś Ci się dzieje z autem, czy po prostu nie możesz znieść tego, że w dwunastoletnim aucie ktoś mógł coś lakierować?

 

Sprawdź "bezwypadkowość" a nie grubość lakieru - bo to dwie różne sprawy.

 

Poza tym to czy auto było ponownie lakierowane wprawne oko zobaczy od razu - i z pewnością zostałby jakiś inny ślad niż "kilka mikronów więcej"

 

Wg tego pomiaru co przedstawiłeś - lakierowany na 100% był tylko prawy słupek dachowy i błotnik PL - a reszta w normie producenta (aczkolwiek da się tak nałożyć drugą warstwę)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.