Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was. Opisze Moj problem. ( SORY ZA BRAK POLSKICH ZNAKOW )Jestem posiadaczem X5 E53 3.0 D auto sie sprawuje bardzo dobrze oprocze jedej dosc podstawowej rzeczy a mianowice zaiweszenia. Mam wersje sportowa a co zatym idzie twarde niemilosierne zawieszenie, mieszkam w UK w Leeds tutaj drogi sa sredniej jakosci duzo dziur itd. Jeszce nigdy w zyciu nie jezdzilem tak twardym autem jest tak twarde ze czuje kazda najmiejsza dziure nierownosc nawet niedoskonalosc drogi taka zwykla nierownosc, nawet na austostradzie czuc doslownie wszystko, szlak mnie trafia nie da sie tym jezdzic Sa niektore takie nierownosci ze jak rozmawiam podczas jazdy to jest tak zle ze az glos doslownie tak drga. Fajnie sie w zakretach tym jezdzi, ale przecierz to nie wszystko wiekszosc czasu jezdzi sie z rodzina spokojnie, no k....a to nie jest auto na tor. Czy ktos mial podobny problem, czy sama wymiana amortyzatorow cos zmieni, jesli tak to jakie najlepiej wybrac, takie najmieksze. Moze jest cos nie tak bo jezdzilem niedawno seria 3 z 2007 roku ze sportowym zawieszeniem I jedzie jak tralala poprostu plynie, to co jest nie tak z moja X5 ?????????

 

AUTO JEST SUPER DLATEGO PROSZE WAS O POMOC BO MNIE JUZ SZLAK JASNY TRAFIA.

Opublikowano
to normalne , w sportowym zawieszeniu czuc nawet drobne koleiny na nowych drogach ;) Mam felgi 19 , moze na 17 jest lepiej ? . Jezdzilem kiedys przez dwa tygodnie e70 i tak samo wszystko czuc na drodze .
Opublikowano
Heh kolego.... czytać, że nie jeździłeś wcześniej SUVem. Każdy powtarzam każdy SUV jest generalnie sztywny albo bujany. Tzn nie ma takiego w którym bedziesz sie czuł jak w normalnym aucie. Porównywanie SUVa z limo nie ma sensu i jezeli chodzi o komfort to niższe auta zawsze będą lepsze. Generalnie będzie troszke lepiej jeżeli nie będziesz mieć niskoprofilowych opon - ewentualnie jeżeli sie da zmiana sprężyn - ale to i tak nie bedzie efektu takiego jakbyś chciał. Ale spoko po pół roku Ci minie :)
Buczu
Opublikowano

Dawno dawno temu jak kupiłem swoja X5 przewiozłem mamuśkę, która wypaliła z tekstem " a ja myślałam że w takim wysokim aucie to już w ogóle nie trzęsie...."

 

Mam sport pakiet i to prawda że to kwestia przyzwyczajenia, co prawda mieszkam w Niemczech (wcześniej w Holandii) i może etap przyzwyczajania się był łagodniejszy niż u Ciebie ale przywykniesz i przestaniesz na to zwracać uwagę. Poza tym oponki "wysokość" minimum 55 i nie ma tragedii.

Opublikowano

x5 jest twarde,, wczesniej miałem e39 na sprezynach h&r niebieskich a w nich amory zołte koniego felgi 18. i myslalem ze mam twarde auto,, az do momentu kupienia x5 na zawieszeniu"seria" i ta to dopiero twarda,, ale tak jak pisza po kilku miesiacach przestalo mi to przeszkadzac, ale jest jeden wielki plus tego wszystkiego, -szybka jazda po zakretach- :D ,

-lukex5-- masz sprezyny czy nivo? jesli nivo to na bank jezdisz bez powietrza w poduchach, jesli sprezyny to zmien na seryjne .

Opublikowano

viewtopic.php?f=103&t=179497

 

Witam

Pojawiła mi się informacja zbyt niskie ciśnienie oleju co to może być? Silnik 520d informacja wyskakuje tylko przy dynamicznej jeździe

Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja nie moglem sie przyzwyczaic niestety. Wszyscy ktorzy twierdza ze sie przyzwyczaili, zapraszam na tylna kanape w x5 i jakies 100km po "dobrych" drogach. Nie idzie wytrzymac. Ja nie wytrzymalem i zmienilem cale zawieszenie. Niestety jest to droga operacja. Do wymiany: Przednie amory oraz sprezyny od wersji se ( +15mm), Tylne amory na zwyczajne oraz poduszki( wersja nivo) na opcje comfort. Nalezy jeszcze zmienic tylne odbojniki bo w standardzie sa dluzsze i w wersji sport x5 "siedzi" na odbojniku caly czas. Do tego trzeba by bylo wymienic stabilizatory aczkolwiek ja u siebie zostawilem. Teraz mozna x5 jedzic nawet na 20".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, jest bardzo duza roznica w komforcie. To jest tak ze wyjezdzasz z warsztatu po wymianie i juz wiesz, ze to jest to. Zachowanie na zakretach: odczuwam jedynie przy bardzo mocno zaladowanym aucie. Ma wiekszy przechyl ale umowmy sie, x5 to nie m5. Chyba nikt o zdrowym umysle nie mierzy sie tym klockiem na zakretach z samochodem sportowym. Zreszta w dzisiejszych czasach mozna po tylku dostac od byle jakiej Fki z 2.0d wiec x5 to auto typu cruzer.
Opublikowano
Czytam to co tu piszecie, trochę ze zdumieniem....Moim zdaniem jednak trochę przesadzacie. Jeździłem sportem po różnych drogach i jakoś mi dyski nie powypadały w kręgosłupie :D Tu jest jeszcze jeden wątek na ten temat, dlatego nie będę się powtarzał. viewtopic.php?f=83&t=240846 Jeżeli chodzi Wam o komfort, kupcie starego mercedesa! Niech każdy wcześniej się zastanowi i kupuje co komu pasuje...a nie kupuje i narzeka. Pozdrawiam
Opublikowano
Dzieki wam wszystkim za odpowiedz. Szczegolnie podpisuje sie pod tym co mowi kolega kkx5. On ma calkowita racje u ,mnie jest tak zle ze nawewt na nierownej powiezchni na autostradzie jakie sie zdazaja w UK to az calym autem rzuca doslownie jak jakims klockiem, a przy powolnej takiej normalnej jezdzie po nierownej zwyklej drodze to tragedia, jak dla mnie komfortu z jazdy zero totalnie. jak dla mnie zalosne zawieszenie. W zakretach jazda na maxa to faktycznie przyjemnosc ale tak jak mowie wiekszosc czasu rodzina dziecko i szkola. wiec sie nie przyzwyczaje niestety bo juz jezdze tym od ponad Roku. Kolego Tomek-Tomek mam z tylu poduchy to faktycznie musze sprawdzic ale ostanio podjechalem pod dom a mam lekki przechyl I slyszalem jak sie wlanczyl kompresor na chwile to zgaduje ze powietrze jest. Sprawdze. Napiszcie mi tylko czy faktycznie sa 2 rodzaje poduszek do sport I normalnej wersji ? Kolego ArtPol74 kupile auto z ubezpoeczenia w UK po super okazyjnej cenie wiec nie mialem okazji sie przejechac a nawet bym nie podejzewal ze X5 to taka taczka. Mialem serie 5 ale nigdy X5. I chyba nigdy wiecej.
Opublikowano

Kolego, a nie masz tam czasem jakiś 20"+ ? Chyba, że coś nie doczytałem, bo jeżeli tak to by wiele wyjaśniało. A jeżeli masz standardowe 19" to znaczy, że albo z zawieszeniem jest coś nie tak, albo przepraszam, ale BMW nie jest dla Ciebie, a przynajmniej nie X'y bo nie jeździłeś chyba X6? Tam dopiero jest twardy zawias. Cechą marki BMW i spełniane jest to w praktycznie każdym modelu, że zawieszenie jest twardsze niż u konkurencji, precyzja prowadzenia, przyklejenie do drogi, przekazanie kierowcy tego co się dzieje. I albo się lubi coś takiego albo się kupuje Mietka czy Citroena C5 jak chce się mieć miękką zawiechę.

Czytałeś temat który podesłał kolega ArtPol74? Nikt tam nie narzeka na sportowy zawias poza jedną osobą która ma pełną pneumatykę. Ja u siebie mam sprężyny, sportowe zestrojenie i 19" i jeździ się dobrze, nie jest to Fantomasowy Citroen DS ale naprawdę nie jest źle, a mam za to nieporównywalną przyjemność i pewność z prowadzenia i to się lubi w BMW.

Mówisz, że całym autem rzuca jak klockiem - a czy E53 to nie taki klocek?

Przepraszam, ale bardzo mądrze kupić samochód nawet za okazyjną cenę, i się nim nawet nie przejechać :shock: Jeszcze jakoś zrozumiem kupić kota w worku rower przez internet, ale samochód?

Także kolego, jak masz koła większe niż 19" - zmień, jak masz 19" i mniejsze - jedź niech jakiś majster obejrzy zawieszenie, jak drobiniaki będą się zgadzać to nic nie wykombinujesz ze zmianą zawieszenia, kkx5 pisał że rewolucji nie będzie, tylko sprzedaj ten samochód bo najwyraźniej on nie jest dla Ciebie a Ty dla niego, najwyraźniej nie Twoje preferencje, i naprawdę polecam poszukać samochodu typu C5 w kombi z hydrauliką i oczywiście się nim pierwej przejechać, można byłoby się pokusić o E61 ale jak tak czytam co piszesz to śmiem twierdzić że też specjalnie nie będzie Cię to urządzać, to też Bayerische.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano

lux5 to ze sie kompresor właczył nie swiadczy ze poduszki sa ustawione na odpowiedniej wysokosci,, ja miałem poduszki z tyłu, niby kompresor chodził, niby wszystko ok , niby w poduszce było powietrze, ale za mało. , same poduszki maja w sobie tak jak by odbój jezeli nie są odpowiedno wyregulowane to własnie jest taki efekt jak bys jechał wozem drabiniastym, poprostu nie pracuja bo sa z jakis powodow za nisko . ja wyrzucilem całe nivo z tyłu, załozylem sprezyny i jestem zadowolony, koszt 300 zł.

moim zdaniem nie ma podziału na poduszki sport a standard.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak pisze kkx5 są inne poduszki w nivo w wersji sport, a inne w standard.

x5 jest moim pierwszym suvem więc nie mam wielkiego porównania, ale na moje oko z powodu pozycji za kierownicą (siedzi się bardziej jak na krześle, mniej na leżąco niż w zwykłym lub sportowym samochodzie) oraz wysokości na jakiej się siedzi odczucia z jazdy są całkiem inne niż "normalnym" autem, inaczej odczuwa się nierówności, inaczej działa siła odśrodkowa itd. Do tego dochodzi sprawa dużej masy, silnik 4.4i wprawdzie sobie z nią radzi przy przyspieszaniu, ale jak by na to nie patrzeć auto waży sporo ponad 2 tony. Ja też często mam wrażenie że x5 (też mam sport, zima gumy 17", lato 19") jest mniej komfortowa do e46, podskakuje na nierównościach, a z drugiej strony mimo tej twardości wersji sport w zakrętach czuję się zdecydowanie mniej pewnie niż w e46 na seryjnym zawiasie, nie mówiąc już o zetce która prowadzi się genialnie. W X5 w zakrętach mam wrażenie sporego przechyłu oraz dużo większej siły odśrodkowej wyrzucającej z fotela. Ciekawi mnie ile w tym jest rzeczywistości, a ile złudzenia wynikającego z pozycji za kierownicą i wysokości.

Opublikowano
scarab, Twoje spostrzeżenia są trafione w 10, nie da się porównywać jazdy SUV'a do zwykłego auta. Po prostu. Zgadzam się z pozycją "krzesłową". A to że na zakrętach jest wrażenie że chce wyrzucić z fotela to nie jest wrażenie tylko prawda, w E53 środek ciężkości jest baaardzo wysoko umieszczony i on w głównej mierze się do tego przyczynia. To poprostu wynika z budowy auta. Takie małe E46 śmiem stwierdzić że będzie się lepiej prowadzić ponieważ kierowca idzie razem z samochodem, na zakrętach nie ma takiej siły i nie wyrzuca, a w E53 jest odwrotnie. Co nie zmienia faktu, że gdyby nie twarde zawieszenie w E53 to nie dość że wyrzucałoby z fotela to byłoby wrażenie że samochód zaraz zacznie się "opalać" i wyląduje na boku. E53 to wysoki samochód i wywrotny. Wyobraźcie sobie test łosia gdyby E53 miał miękkie zawieszenie. Tak trzeba trochę powalczyć żeby nie katapultowało z fotela ale jest ta pewność prowadzenia że samochód trzyma się drogi i stabilnie może wejść w zakręt. Trochę to śmiesznie brzmi ale taka jest prawda, SUV'y nie są autami idealnymi, mają swoje miażdżące zalety ale też i wady, na pewno nie mogą konkurować z sedanami z niskimi środkami ciężkości pod względem prowadzenia. Poza tym takie E53 to krążownik a nie gokart. Ale i tak X5 IMHO to najlepiej prowadzące się SUV'y, np. Touareg nie ma nawet startu to już CR-V lepiej jeździ.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
Juz wiem o co chodzi, przemysalem to. Ostatnio pojechalismy na wycieczke z rodzina to wiecie co ? nie ma co narzekac co na to zawieszenie. Na drogach miedzymiastowych dwupasmowkach itd. nie ma tragedy prowadzi sie ok, najgorzej jest w miescie. A caly problem chyba wynika z tego ze ja mojej X5 uzywam na dojazdy do pracy na zakupy I do szkoly zawoze zone I dziecko generalnie miastowa jazda, a uwiezcie mi ze w Leeds drogi sa tragiczne I to chyba moj problem. X5 TO CRUIZER A NIE PIERDZIKULKO NA ZAKUPY. Myslalem nad zmiana na 4.8 ale one chyba tylko sportowe zawieszenie maja I cale w poduchach sa w standardze chyba, musze sie tym przejechac. pozdro dla wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.