Skocz do zawartości

[E46] 320d oszukuje ze wskaźnikiem paliwa, kalibracja w INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli ten post powinien być jednak w dziale paliwa, proszę o przeniesienie! :)

 

Mój problem wygląda tak.

Wskazówka paliwa po zatankowaniu szaleje, widać to np na filmiku który nagrałem:

 

No i tak przeważnie nigdy nie wiedziałem ile mam paliwa w baku aż do momentu gdy dochodziło do 1/4 zbiornika. Lub gdy też jechałem powyżej 20km ciągle, wtedy jakoś ta wartość się normowała i wydawała być wiarygodna. Jednak gdy się zatrzymałem, nagle w cudowny sposób był pełen bak.

 

Postanowiłem, że rozkręcę oba pływaki i sprawdzę, który jest walnięty. Wyciągnąłem jeden, odłączyłem drugi i ruszałem tym cypelkiem. Wskazówka ruszała się prawidłowo. Zrobiłem to samo z drugim pływakiem i też wszystko było ok. Pływaki w ogóle były czyściutkie i takie ładne jak nowe, nigdzie kabelki nie były urwane ani nic. Wsadziłem je do środka i przez kilka miesięcy od lata było ok.

 

W grudniu jednak, gdy zapaliła mi się rezerwa, dystans pokazywał jeszcze 180km. To postanowiłem zajechać na stację, ale najpierw po drodze do sklepu. Wyłączyłem silnik, a gdy chciałem go odpalić już się nie dało. Kręcił, kręcił, było słychać jakby coś się przelewało w baku, ale nic. Silnik padł. Poszedłem pieszo na stację, kupiłem 4 litry ropy i wlałem je do baku. Odczekałem chwilę, aż się układ odpowietrzy, no i zapalił.

Zatankowałem do pełna, wyjeździłem to i podczas jazdy, gdy paliwa już było mało, zaświecił się żydek. Palił się chwilkę, a potem zgasł. Myślałem, że może jakieś wzniesienie czy coś i źle pokazało, bo dystans był prawie 250km, a niemożliwe że tak mało przejechałem na jednym baku (średnio robię około 800 - 900km, wtedy było niecałe 700). Zatrzymałem auto na parkingu, poszedłem na zakupy i znowu lipa. Nie chciał odpalić. Słychać było jak się tam coś przelewa, cuda wianki. Odpowietrzałem go, kręciłem, ale już aku słabł więc znowu z buta na stację i kupiłem 5 litrów. Zalałem, odpowietrzyłem i ciągle nic. Mówiłem sobie, że trudno, najwyżej po kogoś zadzwonię z ubezpieczenia bo mam akurat pakiet na takie cuda. No to sru, kluczyk w pozycję II, czekam aż skończy bulgotać i kręcę...kręcę...kręcę...zapalił. Uff. Szybko na stację i znowu bak na full. Teraz widzę, że nie jestem w stanie wyrobić takiego dystansu jak dawniej, a wskazówka oszukuje mnie równo i na dobrą sprawę nie wiem ile mam paliwa.

 

Podłączyłem INPĘ i w silniku wywalił mi taki błąd:

 

4B90 4B90 Raildruckueberwachung bei Motorstart

Fehlerhäufigkeit: 92

Logistikzähler : 39

1. Umweltsatz

Kilometerstand 179720 km

mittlere Motordrehzahl 220.66 rpm

Kühlmitteltemperatur 38.08 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 31.51 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 24.81 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 390.70 mg/Hub

Ladedruckwert 974.76 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 10264.36 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Atmosphärendruck 984.61 hPa

2. Umweltsatz

Kilometerstand 179720 km

mittlere Motordrehzahl 744.72 rpm

Kühlmitteltemperatur 37.07 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 228.44 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 30.72 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 390.70 mg/Hub

Ladedruckwert 964.92 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11404.84 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Atmosphärendruck 984.61 hPa

Signal oder Wert oberhalb Schwelle

Testbedingungen erfuellt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 4B 90 01 06 00 00 5C 27 46 34 08 58 04 3F 3E 63

00 3F 00 64 46 34 1B 57 1D 4E 3E 62 00 46 00 64

=============================================================

 

 

Czy da się w Inpie jakoś sprawdzić aktualny stan paliwa, jakoś mierzone przez inny czujnik niż ten na zegarach?

Mógłbym liczyć może na jakąś pomoc w rozwiązaniu tego problemu?

 

Dzięki z góry za odpowiedź i poświęcony czas na moje wypociny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.