Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Posiadam interfejs OBD2 Kline+Dcan.

BMW INPA 5.00

EDIABAS ToolSet 32 4.0.3

Rheingold 3.41

 

Rheingold działa z nowszymi autami. Nie działa na przykład z e39 2001.

 

Można prosić Kolegów o pomoc?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Działać działa , ja podpinałem ostatnio e39 98 , inpa ok ,rheingold tylko nie ma definicji błędów ,

zapis jest tylko np ilośc błędów w ecu ale nie ma wykładni jaki to błąd

pamiętaj że rheingold działa tylko z ediabas 7.3.0 (standard tools 2.12)

do e39 jednak lepszy DIS, a na obd 1 20pin gniazdo diagnostyczne to jeszcze lepszy jest ADS z ori port COM RS232, a już napewno przed 96 roku

mimo że mi inpa działała z USB

ale z DIS nie bardzo, zidentyfikował samochód, ale zczytyanie sterowników szło bardzo powoli, a np z e46 z obd 1 dis v44 działa bardzo szybko

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź Din, udało się, e39 2001 czyta, kasuje błędy, itd.

 

Posiadam X6 2008, i niestety z nim nie działa. Inpa nie widzi baterii, Rheingold nie łączy się. Nic z tego nie rozumiem :roll:

 

W jaki sposób mogę sprawdzić czy mój kabel to K+D?

 

Czy mogę zupdateować samego ediabas'a do 7.3.0?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej to wina interfejsu jak ci linia K działa, a nie działa D-can z rheingold to wina interfejsu

(jest programik do testowania interfejs d-can http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/DCAN,4384243631.rar(archive)

podpinasz pod samochód i pod usb i testujesz połączenie ,zobacz czy nie masz połączonych pinów 7 i 8

jak X6 ma CIC to ma też ethernet w obd (zobacz czy w obd2 są piny 3,11,12,13 i 8 , jak masz połączone piny 7 i8 to zasilisz port ethernet

i wtedy zablokuje się diagnostyka D-can , rada trzeba mieć przełącznik rozłączający piny 7 i 8 aby obsługiwać E xx i Fxx po 2008 przez

interfejs K-dcan , pewnie taniej jest mieć dwa zwykły na K-line kosztuje 50-80 zł i będzie do starszych a do nowszych jest d-can

ori powinien mieć tylko pin 7 do k-line a pin 6 High speed CAN i 14 Low speed CAN do Dcan

niektórzy maja przewody na zewnątrz interfejsu i je spinają lub rozłączają ale to trochę niebezpieczne jak się dotknie do masy potrzebna izolacja

do d-can opóźnienie musi być na 1 sekundę w ustawieniach interfejsu .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki Din, zaciągnięte. Wieczorem będę testował. :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.