Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Świetna sztuka!

Przekoduj koniecznie CIC, aby usunąć legal disclaimer, który mają tylko wersje US (miałem to samo ale w CCC i strasznie denerwuje), przy okazji zmień język na polski i wgraj polskie mapy. Wbrew pozorom jest to dziecinnie proste.

 

A czy na naszym forum są jakieś informacje na ten temat?

 

Pytanie numer 2: BMW przy prędkościach ponad 100km/h bardzo dziwnie zachowuje się na drodze, gdy jadę prosto jest okej ale każdy ruch kierownica lub zmiana pasa ruchu powoduje pływanie auta czy wezykowanie. Trzeba mocno trzymac kierownice i na prawde uwaznie robic lekkie odbicia. Zachowuje się strasznie niestabilnie.

Miał ktoś taki przypadek? Geometria jest wzorowa. Opony nowe z tyłu a przód dużo bieżnika. Wszystko wyważone. ( 245/35r19 i 275/30r19) może za szerokie? Są po 15 mm szersze niż fabryka puściła ale na takich już ją kupiłem. Ale z drugiej strony nawet na idealnym asfalcie na nowej autostradzie jest to samo więc to chyba nie opony

Myślałem że to kwestia przyzwyczajenia do napędu tylnego ale nie wydaje mi się.

 

 

Kolego u mnie to były tuleje z tyłu i w cale ie plywajace jakby sie wydawalo, najlepiej jak zadzwonisz do LEO https://www.facebook.com/BMW-Expert-Motorsport-638627759588809/ to Ci powie które dokładnie.

  • Odpowiedzi 997
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Świetna sztuka!

Przekoduj koniecznie CIC, aby usunąć legal disclaimer, który mają tylko wersje US (miałem to samo ale w CCC i strasznie denerwuje), przy okazji zmień język na polski i wgraj polskie mapy. Wbrew pozorom jest to dziecinnie proste.

 

A czy na naszym forum są jakieś informacje na ten temat?

 

Pytanie numer 2: BMW przy prędkościach ponad 100km/h bardzo dziwnie zachowuje się na drodze, gdy jadę prosto jest okej ale każdy ruch kierownica lub zmiana pasa ruchu powoduje pływanie auta czy wezykowanie. Trzeba mocno trzymac kierownice i na prawde uwaznie robic lekkie odbicia. Zachowuje się strasznie niestabilnie.

Miał ktoś taki przypadek? Geometria jest wzorowa. Opony nowe z tyłu a przód dużo bieżnika. Wszystko wyważone. ( 245/35r19 i 275/30r19) może za szerokie? Są po 15 mm szersze niż fabryka puściła ale na takich już ją kupiłem. Ale z drugiej strony nawet na idealnym asfalcie na nowej autostradzie jest to samo więc to chyba nie opony

Myślałem że to kwestia przyzwyczajenia do napędu tylnego ale nie wydaje mi się.

 

 

Kolego u mnie to były tuleje z tyłu i w cale ie plywajace jakby sie wydawalo, najlepiej jak zadzwonisz do LEO https://www.facebook.com/BMW-Expert-Motorsport-638627759588809/ to Ci powie które dokładnie.

 

 

Ok! odezwę się do nich !

 

 

Kóńcówki wydechu to bym zmienił , zbyt skromnie wyglądaja . Dwa razy po 90 mm co najmniej załatwi sprawę. :mrgreen:

 

Otóż to :) Też się nad tym zastanawiałem, tak żeby było po 0,5-1cm po okręgu do plastików

ja mam u siebie 100mm i wg mnie najlepiej to pasuje ,90 dadzą ci marny efekt jak w oryginale jest 80

polecam El-tec w Piastowie u nich robiłem z pół roku temu to

 

 

Same końcówki Ci dorobili czy puchę końcową?

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano

Dzięki za info :)

 

ps. Zmiana paliwa nic nie dała. Za tydzień auto wpada na serwis na wymianę wszystkich tulei na tyle i diagnostykę silnika

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
Dzięki za info :)

 

ps. Zmiana paliwa nic nie dała.

 

prawdopodobnie high pressure fuel pump do wymiany mialem podobnie

Opublikowano
Dzięki za info :)

 

ps. Zmiana paliwa nic nie dała.

 

prawdopodobnie high pressure fuel pump do wymiany mialem podobnie

 

 

tez tak mysle....

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to że masz złe opony.

 

Ogólnie do E90 za wyjściowe uznaje się na przykład 225/45/17, średnica 634,3.

 

W M3 na tyle przy kołach 19' 9,5J montują fabrycznie opony 265/35/19 (styl 220) średnica 668,1mm, na przód chyba fabrycznie 9J nie ma żadna felga ale w stylu 313 tył ma 9j i opony 255/30/19 średnica 635,6. Różnica więc spora.

Żeby to wyrównać można dać na tył 265/30. Te rozmiary będą pasowały u Ciebie z różnicą nieprzekraczającą 1% względem stock. Oczywiście opony niskie i twarde i auto zawsze będzie o wiele bardziej narowiste ale cyrki z trakcją i niestabilnością powinny się skończyć.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Policzyłem wszystko jeszcze raz:

 

Fabryka

przód: 225/35/19 8J ET37

wysokość 641mm

tył: 255/30/19 9J ET39

wysokość 637mm

Różnica 4mm w stosunku przód/tył.

 

To co mam teraz:

przód : 245/35/19 9J ET35

wysokość koła 655mm ( w porównaniu do fabryki 14mm więcej)

Tył: 275/30/19 9,5J ET 33

wysokość koła 649mm ( w porównaniu do fabryki 12mm więcej)

Różnica 6mm w stosunku przód/tył i dodatkowo nierówne zwiększenie 2mm ( 14mm-12mm)

 

 

W 225/35/19 felga będzie wystawać przed oponę.

 

To co powinienem wsadzić na te felgi:

przód 235/35/19 9J ET35

wysokość 647mm ( w porównaniu do fabryki 6mm więcej)

tył 265/30/19 9,5J ET 33

wysokość 643mm ( w porównaniu do fabryki też 6mm więcej)

Różnica 4mm w stosunku przód/tył dodatkowo równe zwiększenie wysokości kół na obu osiach.

 

Według obliczeń wychodzi na to samo.

 

Co o tym myślicie?

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wartości które podajesz w mm to średnica a nie wysokość.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Wartości które podajesz w mm to średnica a nie wysokość.

chyba wychodzi na to samo- całkowita wysokość koła to jego średnica. chyba że dzisiaj kac mnie je*bie

 

najdziwniejsze jest to że na e90posts chłopaki latają na takich samych oponach i nie mają problemów z trakcją.

Może jakaś felga być krzywa? Ale skoro były wyważane już 2 razy i na prostej wszystko jest okej to chyba dziwne zeby byla wina felgi.

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
Kóńcówki wydechu to bym zmienił , zbyt skromnie wyglądaja . Dwa razy po 90 mm co najmniej załatwi sprawę. :mrgreen:

 

Otóż to :) Też się nad tym zastanawiałem, tak żeby było po 0,5-1cm po okręgu do plastików

Końcówki absolutnie out, są zdecydowanie za małe :P Ja mam 90mm. Zajrzyj do mnie jeśli chcesz zobaczyć proporcje, zdecydowanie lepiej to wygląda.

 

Co do pływania auta, miałem takie wrażenie zaraz po zmianie zawiasu na gwint. U mnie była rozregulowana geometria, po korekcie idzie jak po szynie. Rozumiem, że sprawdzałeś?

 

Ładny ten czerwony :8)

Opublikowano

A/ Jak chodzi o problem kontrolki silnika to zanim wymienisz pompe to zobacz jak bardzo masz zatkany kolektor dolotowy, BMW poleca czyszczenie metoda abrazyjna co 80 tys km max a lepiej robic co 50 tys a wiec jak nikt tego nie zrobil od nowosci to masz tam to co na zdjeciu i ten blad bierze sie z tego, warto sprawdzic, nic nie kosztuje. Koszt 3 tysiaki w ASO orginalna maszynka BMW, 800 zl u specjalisty BMW w ta sama maszynka orginalna BMW.

 

http://my1series.com/wp-content/uploads/2014/04/before-after-21.jpg

 

 

 

 

B/Edyt : na poczatku pisesz ze badales geometrie nadwozia po wypadku, samodzielnie rozumiema wiec to nie to rownierz.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Co do czyszczenia dolotu i zaworów to zobaczcie do mojej galerii http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=285383 :mrgreen:

Zabieg sam przeprowadziłem metodą ręczną, jestem baaardzo zadowolony. Moc czuć teraz dopiero i wreszcie wiem co znaczy ponad 300 koni :8)

Tak naprawdę każdy mechanik to zrobi w niecały dzień roboczy. No i na pewnie dużo taniej niż wyżej wspomniane ceny.

Opublikowano

Ja jestem świeżo po remapie. Wyniki zarówno seryjny jak i oczekiwany ostateczny zaniżone. Moja ma 80k km i będzie czyszczona w tą sobotę.

Wg info w necie straty w 35i mogą wynieść nawet 30KM, 30Nm.

Potwierdzone zdjęciami wykresów z rolek straty RS4 i S5 to kolejno 60KM :shock: i 20KM. (szukane na szybko)

Mój będzie czyszczony bez rozbierania - wodorem. Ciekaw jestem efektu.

Szkoda, że hamownia dość daleko żeby potwierdzić skuteczność zabiegu.

Opublikowano
z wlasnego doswiadczenia, w S4 to roznica byla odczuwalna bez hamowni :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

No właśnie ja otwieralem kolektor i tylko plastikowa cześć kolektora umylem i wyczyscilem bo tam głębiej bałem się grzebać żeby coś mi tam nie wpadło...

Ale u mnie nie wyglądało to aż tak źle ( nie było wcale ładnie ale trochę lepiej niż w temacie u kolegi wyżej )

Ale chyba będę musiał się pokusić jeszcze raz. Może jakaś wiertarka że szczotka?

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
nie rob wiochy przy takim samochodzie hein, jak wiertarka ze szczotka :nienie: zabrudzenie takie jak widzisz to ekstrema cie silnik juz nie dziala a zaczuna sie gleboko w kanale, masz system Walnut blaster ktory to robi za 800 zl ogarniesz.... Ku.... wiertarka ze szczotka. :cry2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Haha :D a skąd są chłopaki którzy to robią?

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
Mautoczesci Legionowo.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie chlopaki :)

BMW śmiga aż miło !

 

1. Komunikat o błędzie silnika już zniknął - powodem było przetarcie rury intercoolera ( zagadką jest tylko to, co ją przetarło bo dookoła było dużo miejsca - może pod wpływem ciśnienia jakoś się podgieła i podeszła pod pasek lub kółko, na ten moment trochę została ,,usztywniona,, i gumowe złączki przy wejściu do IC skrócone więc mam nadzieje że sytuacja się nie powtórzy :)

 

2. Dziwna sprawa, ale rzucanie tyłem i wężykowanie auta przy większych prędkościach było spowodowane zbyt szerokimi oponami ( w moim przypadku )

miałem tył 275 przód 245, teraz z tyłu siedzi 265 z przodu 235 i efekt niestabilności zniknął!

Rozmawiałem z chłopakami z USA którzy jeździli na secie 275/245 i mówili że to dziwne, u nich nic się nie działo i tak samo rozmawiałem z jakimś Panem który zajmuje się felgami i oponami - jego zdaniem też ciekawa historia że opony powodowały takie coś.

 

3. Wpadły nowe nerki performance na przód

 

4. Odblokowaliśmy komputerem podajniki pasów ( ktoś to wyłączył ) .

 

I dalej będziemy pewnie coś działać :) Jak narazie auto w końcu jeździ tak jak powinno i nawet przy zamkniętej szafie trzyma się jak przyklejona.

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
Witajcie chlopaki :)

BMW śmiga aż miło !

 

1. Komunikat o błędzie silnika już zniknął - powodem było przetarcie rury intercoolera ( zagadką jest tylko to, co ją przetarło bo dookoła było dużo miejsca - może pod wpływem ciśnienia jakoś się podgieła i podeszła pod pasek lub kółko, na ten moment trochę została ,,usztywniona,, i gumowe złączki przy wejściu do IC skrócone więc mam nadzieje że sytuacja się nie powtórzy :)

 

2. Dziwna sprawa, ale rzucanie tyłem i wężykowanie auta przy większych prędkościach było spowodowane zbyt szerokimi oponami ( w moim przypadku )

miałem tył 275 przód 245, teraz z tyłu siedzi 265 z przodu 235 i efekt niestabilności zniknął!

Rozmawiałem z chłopakami z USA którzy jeździli na secie 275/245 i mówili że to dziwne, u nich nic się nie działo i tak samo rozmawiałem z jakimś Panem który zajmuje się felgami i oponami - jego zdaniem też ciekawa historia że opony powodowały takie coś.

 

3. Wpadły nowe nerki performance na przód

 

4. Odblokowaliśmy komputerem podajniki pasów ( ktoś to wyłączył ) .

 

I dalej będziemy pewnie coś działać :) Jak narazie auto w końcu jeździ tak jak powinno i nawet przy zamkniętej szafie trzyma się jak przyklejona.

 

A moze to nie chodziło o szerokość opon a po prostu bylo cos z nimi juz nie tak ;) No ale najważniejsze, ze udało sie "naprawic" :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
wlasnie tez mysle ze mozliwy byl defekt opony ;/

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano

Panowie specjalnie dla Was z dzisiaj coś na szybko !

 

(tak, wiem - nie złapało ostrości ale to mój pierwszy Launch Controll :) obiecuję że na majówkę / ewentualnie po - dodam nowe zdjęcia z aparatu i nowy film jak to chodzi w oryginale + wydechy

 

0-140km/h

 

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.