Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oj TY to masz taki garaż że jedna alpina w tą czy w tamtą nie zrobi Ci różnicy :D

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

  • Odpowiedzi 997
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nawet nie wiesz jakim problemom pierwszego świata muszę co dzień stawiać czoła ! Ostatnio musiałem przeparkować auta przed wyjazdem, stoi na placu odpalone M2 i 650ix, jedno i drugie fajnie mruczy, przede mną >500km trasy i płaczę, bo nie wiem którym jechać... :D
Opublikowano
Współczuję...jednak nie chciałbym być na Twoim miejscu :D

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
okej, w takim razie dlaczego jest tak mocna skoro ma ten sam silnik n54?

Moim zdaniem zrobili po prostu to co robią zwykli tunerzy z 335i i chyba pomodzili coś z hamulcami.

nie mogę tylko znaleźć informacji na temat chłodzenia.

 

I nie wydaje mi się że jakakolwiek skrzynia jednosprzęgłowa sprawniej zmieni biegi niż 2 sprzęgłówka.

 

Jeśli ktoś ma jakieś szczegółowe informacje dotyczące b3s biturbo to z chęcią poczytam

 

Fakt - to na pewno wyjątkowe auto i stoi jeszcze o półkę wyżej niż 335is - jest chyba większym rarytasem bo mniej tego wyprodukowali (chyba?).

 

B3s biturbo to juz n55, ale na dwoch turbinach. Nie napisalem,ze jest szybsza skrzynia 6hp od dwusprzefglowej, ale ze jest szybsza niz ori 6hp. Ja mam np 6hp nowsza niz byly montowane w m57. Elementy sa lzejsze niz w pierwszych 6hp i do tego jest nowy program. Kiedys czytalem o tym, ze pierwsze 6hp np w 335d mialy predkosc zmiany ok 800ms, a nowe beda mialy ok 200ms!!

Mialem 335d ze starym softem i byla strasznie wolna, dopiero po aktualizacji bylo dwa razy szybciej, ale to co jest teraz w n57 to jest naprawde przepasc miedzy seria w pierwszych skrzyniach 6hp.

 

Dla porownania tt rs 450km leci rowno z ta 500km alpina, ale ona ma hybrydy, a dostaje tt baty od c63 580KM, wiec alpina naparwde daje rade.

Jest jeden minus-cena. W UK za 2010 trzeba zaplacic ok 27tys funtow, a wiec ok 135tys przy obecnym kursie funta. Za taka kase kupic mozna taniej 335i dct i zapakowac tam cuda na patyku, co da spokojnie 500km i 660nm, a to juz bedzie naprawde szybkie.

 

Teraz pytanie o dct-nie ma z nia problemow?

Czytalem duzo, ze sprzegle sie wycieraja i naprawa ok 10tys dolcow w USA.

Opublikowano
Alpina to alpina ;) tak samo jak m3 tu nie chodzi juz o to co kogo objedzie ale o sam fakt posiadania czegos wyjatkowego "is" tez w pl zaliczam raczej do unikatow ale nie robi takiego wrazenia jak nazwa "alpina" czy "m3" A co do konkurenta to taki żarcik tylko . Mi osobiscie tez sie jakos dokladni alpiny do zwyklych zderzakow srednio podobaja mogli robic cos fajniejszego tak jak teraz bmw robi swoje dodatki performance :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Punisher - a masz jakiś artykuł o tym że alpina ma n55 na 2 turbo?

Ja wszędzie widziałem n54

Poza tym zgadzam się z tym co piszą chłopaki;) alpina ma sama z siebie moc nazwy i jest wyjątkowa

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
Punisher - a masz jakiś artykuł o tym że alpina ma n55 na 2 turbo?

 

B3S jest na bazie N55 (dołożona turbina), B3 na bazie N54.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano

To ciekawe rozwiązanie!

Nie słyszałem wcześniej o biturbo n55 w serii

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano

A wiecie może ile tych b3 i b3s wyprodukowano?

Oraz jak wyglądają ich wykresy na hybrydach albo stockowych turbo bo dobrym chipie ? Ciekawi mnie potencjał zdrowego n55 na 2 turbo

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano

Znalazlem kiedys strone z liczba wyprodukowanych Alpin. Jak znowu na nia wpadne, to wrzuce link. B3s to ten sam silnik, co w nowej f30/f32, tylko pierwsze n55 mialy inny uklad wtryskowy, turbo i pewnie inne pierdoly. Tak jak m135i do lipca 2013 ma slabsze podzespoly, a pozniej spokojnie mozna na serii z wagnerem, katem wagnera wykrecic 460-470km i ponad 600nm. Najlepsza jest b6s, ktora jest jak duch- kazdy wie ze istnieje, ale nikt jej nie widzial. Oczywiscie na bazie e63.

Tak naprawde do swojej 335is potrzebujesz wagnera i hybryd. Mysle ze 500 peknie i ja bym nie targal skrzyni wyzej niz 650-660nm, chociaz czytalem, ze w usa robia nawet na 700nm

Opublikowano

Wagnera sobie odpuszczam. Starczy mi ten MGmotorsport a myślę że w tc tak sobie gadają bo sami są dystrybutorami Wagnera. Wróżenie z fusów bo niczego mi nie pokazali ani żadnego porównania tylko luźne słowa. Zresztą ja na torze nie latam i nie potrzebuje najwyższej półki:) a myślę że ten co mam w zupełności wystarczy na kilka rolek.

A hybrydy na pewno wpadną jak te turbinki się wyrobia.

Słyszałem że podobno są jakieś większe turbiny które pasują od Saaba i więcej pompuja

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano

Jesli mowa o wagnerze, to on naprawde rpbi roznice. Ja latem w 335d przy 40 stopniach nie czulem, ze silnik puchnie, a cisnalem ostro.

 

Podobno mg nie robi super coolera, bo rdzenie podobno sa slabe.

 

Na forach w USA koles testowal 335i kilka razy na hamowni i praktycznie raz za razem moc prawie taka sama. Pozniej scigal sie na autostardzie i za kazdym razem objezdzal kolesia w jakims chryslerze z coraz wieksza roznica. Wagner ma naprawde dobre rdzenie i to jest klucz do sukcesu.

 

Ja tez mam teraz cooler z fmic i latem jest w miare, ale nie mialem wtedy programu. Przy hybrydach traczej bedzie potrzebny.

 

Najlatwiej sprawdzic temperature w dolocie i bedziesz wiedzial. Jesli bedzie ok 20 stopni, podlacz jakis skaner albo inpe i sprawdz przy pelnym bucie temp dolotu. Jesli na drodze bedzie wiecej niz 60stopni to znaczy, ze w TC mieli racje.

 

Druga sprawa to to, ze nie musisz brac od TC wagnera, tylko szukac samemu. Montaz wychodzi max 2h i po problemie.

 

Zaluje, ze moj sprzedalem, bo mialbym teraz super cooler pod hybryde. Ten z fmic nie wiem czy da rade, ale na serii nie bylo zle- spadek z ponad 70stopni na ok 40, tylko ori 325/330 jest mniejszy od 335.

 

 

EDIT:dokopalem sie do info o b3s-to jest dalej n54, ale kiedys na forum znalazlem info, ze n55. Komu tu wierzyc?

 

Takze zrob hybrydy i jak cos dorzuc wagnera, pozniej program i masz 500KM+

Opublikowano
Zamiast gdybac mozecie poszukac kogos z wagnerem i z mg i pomierzyc temperatury na wylocie z IC, na takim samym aucie w podobnej konfiguracji.
E92 335d Stage H
Opublikowano (edytowane)

No będę musiał to sprawdzić latem :)

 

A mówiłem właśnie ze w alpinach chyba nie było n55. Patrząc po zdjęciach spod maski wszędzie widziałem n54. Szkoda że tak mało informacji o nich jest

Edytowane przez Adrianadernew

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
Jak chcecie miarodajny pomiar jakkolwiek - to musicie miec identyczne auta (albo jedno z podmienianymi IC) - w jednakowych warunkach. Nawet drobne modyfikacje moga kompletnie zafalszowac pomiar...
E92 335d Stage H
Opublikowano (edytowane)

Dawno nic nie robiłem przy aucie więc w końcu się ruszyłem ;)

 

Wyłonienie z garażu :P

16804517_1427479723939476_680945493_o.jpg

 

Tutaj świeżo po myjni ;)

16833064_1427479707272811_173250574_o.jpg

 

Nowe końcóweczki 100mm ;)

16810089_1427478673939581_2066971639_o.jpg

16810670_1427478593939589_1085860970_o.jpg

 

A tutaj średnie spalanie przy średniej prędkości ( oczywiscie na niemieckiej autostradzie ) - nie ma tragedii

16811026_1427479730606142_217921871_o.jpg

Edytowane przez Adrianadernew

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
One same się przemieszczają... wyjeżdżalem z serwisu było idealnie ;D muszę wieszaki porozciagac do dołu :p

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
Garaż fajny ale zawsze się boję że przewód hydrauliczny pie.....rdolnie :p widziałem kiedyś jak pracowałem w Porsche jak w lawecie wyrwalo i auta spadły.

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.