Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie tylko bez kłótni o wyższości napędów!!Wiele banów za to poleciało!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
My sie nie klocimy. To takie male sprzeczki :D Calkiem konstruktywne bo czlowiek sie uczy. Postaramy sie troszke delikatniej kochany Moderatorze :modlitwa: :police:
Opublikowano (edytowane)

Kolego Sławomir Jeśli xDrive wg Ciebie to cały czas napęd 4x4 to powiedz mi po co wogóle jest tam reduktor który DOŁĄCZA Przód ?

Poza tym spróbuj unieść auto na podnośniku i pokręcić którymkolwiek z kół (załóżmy , że drugie ktoś trzyma) i jak druga oś też się kręci ?

 

Odnośnie stacji diagnostycznej czy to e53 czy e70 lci nigdy nie miałem problemu , ponieważ jak już tłumaczyłem stacje mają możliwość puszczenia rolek w przeciwnych kierunkach co rozwiązuje problem wszelkiego maści napędów 4x4.

 

Natomiast filmiki z rolkami bmw vs audi są trochę robione właśnie pod kątem przewagi dołączanej osi w xdrive. Quatro na tych rolkach po prostu ma wyłączoną kontrole trakcji co powoduje działanie centralnego mechanizmu różnicowego. Podejrzewam, że w tym czasie bmw ma aktywne systemy trakcji :wink:

Edytowane przez grachu
Opublikowano

Przecież przód nie jest dołączany, tylko odłączany. Masz to na każdym filmiku wyjaśniającym jak działa xDrive - koła idą 4, tylko czasami przenosi moc na różne koła/ośki, jeśli ma to jakieś uzasadnienie.

 

Ja byłem niestety na przeglądzie X6 osobiście jakieś 2 lata temu i nie pamiętam jak wyglądał test tego, ale wiem że nie było żadnego problemu na zwykłej stacji diagnostycznej.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Panowie 100 razy było!!!

Auto na luzie, napęd tylko na tył, włączasz bieg i automatycznie ustalony jest napęd 40/60 i tak jest czasie jazdy bez poślizgu.

W razie konieczności napęd może był przełączony 100% na tył lub 50/50 i wszystkie pośrednie opcje.

Praktycznie napęd 4x4 jest stale zapięty , jedynie przy całkowitym poślizgu z przodu może zostać on odłączony i napęd przekazany 100% na tył.Nie jest to stały mechaniczny napęd ale też nie dopinany więc nie można go nazwać dołączanym.

Dla kierowcy oznacza to że ma stale napęd 4x4.

Opublikowano

https://www.youtube.com/watch?v=Int2k5E9dvY

 

Tu w miare to widać. Przód bez problemu przeskakuje przez rolki, ponieważ napęd na tył jest cały czas.

 

Zwróć uwagę że gdy tylna oś jest na rolkach robi jakąś część obrotu zanim dołącza się przód zresztą widać gwałtowne załączenie przedniego napędu.

 

Po prostu im nowszy system to krócej to trwa a mam porównanie e53 a e70.

 

Fakt okazuje się, że w jakiś warunkach napęd spina się na stałe ;) w e53 nie będąc tego świadomy załatwiłem reduktor i dwa mosty. Wystarczyło założyć nowe opony na tył a przodu nie zmieniać. Ale w każdym razie jest to napęd z dopinanym przodem i koniec kropka.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Napęd jest cały czas zapięty na obie osie po włączeniu biegu!!!!Tylko w ekstremalny warunkach jest 100% na tył!!

Dopinany to taki gdzie jest dołączany przód lub tył po uślizgu osi stale napędzanej!!

Opublikowano

Zwróć uwage co się dzieje na filmie z linku

 

Dlaczego gdy tylna os jest na rolkach auto nie rusza od razu tylko jest zwloka na zalaczenie przodu ? Np w e53 lci jest bardzo odczuwalne dolaczanie sie przodu np na sliskim tyl szybciej odjezdza niz w e70 (roznica w predkosci zadzialania napedow)

 

A stały naped to taki w którym obie osie są napędzane przez caly czas :D

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przestań głupoty wypisywać, to nie stały napęd a stale włączony w czasie jazdy.

Stały to taki gdzie masz mechanicznie spięte napędy.

Zanim coś jeszcze napiszesz spróbuj sobie na lodzie pojeździć.

Poszukaj sobie jak działa skrzynka xdrive i będziesz wiedział o co chodzi.

Poza tym jak chcesz pisać o działaniu xdrive to załóż sobie właściwy temat bo ten za chwile będę musiał zamknąć jak tak dalej pójdzie,

Opublikowano

To nie są głupoty tylko fakty. Zresztą niech każdy sam oceni :wink:

Przecież napisałem o stałym napędzie...

Tak czy siak Xdrive nie jest stałym napędem, a w starszych modelach np e53 przód dołancza sie po uślizgu tyłu i w innych ekstremalnych sytuacjach np gwałtownym przyspieszaniu itp. (Jakoś samochód nie jezdził mi bez tylnego wału :lol: )

 

Wyjaśniłem też wątek pod tytułem badanie techniczne.

 

A jak ktoś ma wątpliwości to zapraszam do poszukania w Polsce stacji diagnostycznej 4x4 :D

 

Reasumując... Napęd bmw nie ma wpływu na badanie diagnostycze (chyba, że tylko ja trafiałem na stacje w których jest możliwość puszczenia rolek w przeciwnych kierunkach)

 

A na temat xdrive nie chce mi się wywoływać kłótni bo fakt napęd Dołącza sie podczas jazdy nawet bez poślizgu ale w ściśle określonych warunkach o których nie wiem. Na pewno jest to w okolicach 20-60 km/h podczas mocnego przyspieszania.

 

Już nie ruszam tego wątku Pozdrawiam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mylisz sie i tak juz to zostawmy. Wszyscy ktorzy sie tutaj wypowiadali, lacznie z moderatorem, nie jedna skrzynke xdrive rozebrali. Ja juz ponad 100. Jest to naped staly 4x4. Elektronicznie wlanczany, nie DOLANCZANY. To bylo jeszcze off-topic. Odnosnie badania Kruk wszystko ladnie wszystkim wytlumaczyl.
Opublikowano

Generalnie nie chciałem się wypowiadać już, ale w końcu znalazłem z pierwszej ręki informację, tylko że na angielskiej stronie BMW:

xDrive is the permanent all-wheel drive system from BMW: under normal circumstances, it distributes driver power between the front and rear axles in a 40:60 ratio, and changes this figure variably when the road surface or overall driving conditions change.

http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/mm_xdrive.html

 

Chyba lepszego źródła niż producent nie ma, także xDrive to stały napęd. Nie ma też sensu tez przywoływać E53, bo tam było na początku tylko 4WD blokowane przez hamulec (DSC), xDrive dopiero później tam gdzieś doszedł i pewnie była to pierwsza nienajlepsza odmiana. Znajomy ma E53 i narzeka, że słaby jest ten napęd na śniegu.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ok. już wystarczy, jak ktoś chętny do dyskusji niech założy temat o napędzie xdrive.
  • 4 lata później...
Opublikowano

Dyskusja dość stara ale temat chyba aktualny.

Zapytam więc w tym wątku - znalazłem go dopiero teraz już po wykonaniu badania technicznego, na którym byłem parę dni temu. Stacja diagnostyczna wyposażona była w tradycyjny system badania, tzn. nie była dostosowana do aut 4x4. Diagnosta powiedział że pomimo tego może wykonać badanie mojego auta i że już wiele BMW z xDrive wykonywał. Badanie przeprowadził w tradycyjny sposób najeżdżając po kolei osiami na rolki, które kręciły się w tą samą stronę i wykonał między innymi badanie siły hamowania. Całe badanie obserwowałem, nie było żadnych dziwnych zachowań ani dźwięków wszystko przebiegało spokojnie.

Przeczytałem dokładnie cały ten wątek i doszedłem do wniosku, że jeżeli badanie wykonuje się na biegu jałowym nie powinno być problemu z uszkodzeniem napędu - czy dobrze to wszystko zrozumiałem? Jest tu bardzo dużo napisane o pracy napędu xDrive, ale w większości dotyczy to stanu pracy czyli wtedy jeżeli jedziemy. O badaniu technicznym jest niewiele. Po badaniu auto jeździ normalnie - nie zauważyłem żadnych różnic.

Napiszcie proszę czy dobrze zrobiłem godząc się na takie badanie i czy w związku z tym nie nadwyrężył się w jakimś stopniu mechanizm xDrive czy jakieś inne elementy auta, i czy raczej unikać tego typu stacji w przyszłości. Moje auto to X3 F25 xDrive z 2015 roku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.