Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Takie pytanie mnie nurtuje, jak miałem Honde CRV tez 4x4 nie wjeżdżałem na rolkę na badaniu technicznym ponieważ nie mieli jakiś tam "wrotek" , tak mnie zastanawia czy w Bmw tez mnie "nie wyszarpią"? Tu tez napęd na 4 łapy tylko nie wiem czy dołączany czy na stałe.
WWW.POLISAOGL.PL
Opublikowano
xDrive w odróżnieniu od Quattro np., to stały napęd na 4 koła.
Opublikowano
Nie kolego, nie będą sprawdzać, jeżeli nie mają rolek na 2 osie. Powinien zresztą diagnosta wiedzieć jakie samochody może sprawdzać na rolkach jednoosiowych. U mnie zawsze jest pytanie, czy coś się dzieje złego z hamulcami. Zresztą dala własnego bezpieczeństwa i innych, warto mieć je sprawne.
Opublikowano

Po 1 napęd Xdrive to nie jest napęd stały na 4 koła :idea:

Po 2 Quattro to jest napęd stały na 4 koła lecz przez centralny mechanizm różnicowy (torsena)

Po 3 Jaki jest problem na stacji diagnostycznej ze sprawdzeniem siły hamowania ? Na każdej stacji której byłem rolki prawa a lewa kręciły się w przeciwnych kierunkach, co powodowało obracanie się mechanizmu różnicowego a nie wału.

Opublikowano
Po 1 napęd Xdrive to nie jest napęd stały na 4 koła :idea:

Po 2 Quattro to jest napęd stały na 4 koła lecz przez centralny mechanizm różnicowy (torsena)

Po 3 Jaki jest problem na stacji diagnostycznej ze sprawdzeniem siły hamowania ? Na każdej stacji której byłem rolki prawa a lewa kręciły się w przeciwnych kierunkach, co powodowało obracanie się mechanizmu różnicowego a nie wału.

1. A to niby jaki mistrzu, jeśli zawsze napęd idzie na 4 koła w normalnej jeździe?

2. Z tego co ja wiem, to i torsen i haldex mają napis quattro, a jak wiadomo, tylko jeden z nich jest stały, więc quattro NIE JEST napędem stałym jak xDrive, aczkolwiek może nim byc.

Opublikowano
Hmm. Koledzy, co do sprawdzenia na rolkach hamulców przy stanowisku 1 osiowym nie sprawdzimy 4x4 BMW X5. No kolego wytłumacz mi w jaki sposób. Najeżdżasz 1 osią, załączasz napęd i co... a na czym ma się 2 oś kręcić żeby nie zjechał z rolek. I tak na odwrót. Jeżeli masz napędy rozłączane, osobno przód albo tył, nie ma problemu. W samochodach bez rozłączania napędów, na standardowych rolkach ( 1 osiowych ) nie sprawdzisz hamulców.Musisz zaufać mechanikowi który naprawia samochód i sam to kontrolować.A BMW ma trochę inaczej napęd rozwiązany. To nie jest stały. Nie rusza on z kopyta z 4, chyba że wyłączysz wszystkie kontrole trakcji itp. Ale priorytetem jest tylna oś, a jeżeli tylna traci przyczepność np. zimą, to elektrycznie załączany jest przód. Tak by to po skrócie wyglądało ale w X5. Nie wypowiem się co do ix bo mam E90 ale samo i.
Opublikowano
W X5/X6 można załączyć wizualizację xDrive i wtedy wyraźnie widać, że ZAWSZE idą 4 koła, choć przy mocniejszym ruszaniu 60-70% może iść na tył, ale zawsze idą na 4 koła. Jedyny wyjątek to całkowita utrata przyczepności jednej osi, wtedy rozdziela tam gdzie jest sens.
Opublikowano
Panowie, ani w e 53, ani w e70 nigdy nie było problemu na stacji diagnostycznej z sprawdzeniem siły hamowania. Czytam wątek i jakoś nie rozumiem problemu. A i z napędem x-drive... chciałbym z cała pewnością dowiedzieć się jaki to rodzaj!!! Każdy pisze/mówi co innego. Ostatnio słyszałem, że przy ruszaniu jest 4x4 potem przy normalnych warunkach na tył, a w razie potrzeby załącza się przód? Niech ktoś wreszcie poda fakty, nie mity. Pozdrawiam.
Opublikowano

Przecież jasne jest ze jest regulowane elektronicznie w zależności od sytuacji ale nigdy nie jest na jedną os całkowicie.Chyba że sobie skrzynkę rozdzielcza napędu odłączysz to będzie na tył :):)

Temat już był tyle razy walkowany że szok.W dziale E83 wszytko opisywalismy

Co do przeglądu też nie rozumiem autora.Mi zawsze bez problemu sprawdzają wszystko

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja doloze swoje. Naped w kazdym ale to kazdym bmw z systemem xdrive jest napedem na 4ry kola. Sa dwie sytuacje kiedy jest tylko na tyl. O tym pozniej. Xdrive po wlaczeniu D badz 1ki, w normalnych warunkach, zawsze rusza z 4rech kol. Jest to naped staly. Elektronicznie wlanczany nie zalanczany/dolanczany. Aby system mogl pracowac kola tylnej osi musza sie krecic. Wynika to z budowy reduktora. Jesli auto wjedzie przednia osia na rolki a tyl pozostanie na twardym podlozu to auto albo wyjedzie z piskiem tylnej osi albo nie wyjedzie wcale poniewaz rozwali sie reduktor. Dwie sytuacje o ktorych wspomnialem kiedy naped jest 100% na tylna os to po wlaczeniu R/ wsteczny oraz przy predkosciach +160. Jak powinno wygladac badanie na filmiku ponizej:

Opublikowano

Wjedz sobie autem w jakąś ciekawą dziurę ,włącz R i zobacz jaki masz napęd wtedy na tył :):)Pracują cztery koła a nie sam tył

Tak jak napisałem napęd jest zawsze na cztery koła niezależnie od prędkości.Jedyna sytuację kiedy będzie tylko na tył to odłączenie redaktora

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W normalnych warunkach jesli nie ma poslizgu tylnej osi, na R jest tylko na tyl oraz powyzej 160kmh. Znajde oficjana broszure i ja przedstawie na forum.
Opublikowano
No poproszę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bo jestem ciekawy co tam BMW wymłodziło :norty: :norty: :norty:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Ja też obserwuję wątek...może wreszcie mi się coś rozjaśni :D
  • Moderatorzy
Opublikowano

A co ma się rozjaśnić?

Jak auto jest na luzie napęd tez jest na luzie więc można śmiało badać jedną oś, sytuacja zmienia się gdy włączymy bieg ale badanie hamulców wykonujemy przecie na luzie.

Nigdy nie miałem problemu z badaniem hamulców aut z xdrive na zwykłych stacjach bez żadnych dostawek.

Opublikowano
Z badaniem tak jak pisałem też nigdy nie miałem problemu... :D problem mam z określeniem jak działa napęd :shock:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak właczasz bieg napęd ustala się 60/40 (tył/przód) a w razie uślizgu zmienia w ramach potrzeb.

Zakres pracy to od 100% na tył do 50/50%

Opublikowano
OK. Więcej pytań nie mam w tym temacie, przyjmuję to jako pewnik! Dzięki! :cool2:
Opublikowano (edytowane)
Obiecalem wiec jest:

http://www.awdwiki.com/en/xdrive/

Parkowanie + szybka jazda 100% tyl

Proooooooooooooszę, nie pisz jakiś bzdur na forum. To co piszesz można obalić w 2 minuty.

 

Szybka jazda to 50/50 czy tam 40/60 (chyba od modelu zależne). Przy ostrym ruszaniu idzie większość na tył. Przy parkowaniu natomiast system sam uznaje, czy odłączyć ośkę w celu lepszej manewrowości, ale tylko jeśli jest przyczepność. Toż jest na jutubie 100 filmików jak xDrive rusza z rolek, czy to przednią czy tylną ośką, zawsze ostatecznie wyjeżdża.

 

Swoją drogą, była na forum tez kiedyś debilna dyskusja o tym, jak to ślepi fani RWD głosili, że xDrive nie zwiększa bezpieczeństwa. I ten stary temat i ten w tym wątku obala to:

https://www.youtube.com/watch?v=lkT5vCiudw0

Od 3 minuty pokazane jest jak xDrive zachowuje się w zakręcie i eliminuje podsterowność i nadsterowność ZANIM wystąpią. Jazda po zakręcie na granicy przyczepności to albo nieuwaga kierowcy albo jazda sportowa.

Edytowane przez Slawomir
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam u was na slasku tylko niemieckiego ucza widze.... :duh:........ For example, when driving at high speed, or when parking, the clutch is disengaged and all power goes to the rear wheels.
Opublikowano

Mea culpa, miałem otwartych kilka artykułów i jak widzę, pomyliłem zakładki, już edytowałem posta wyżej :)

 

Nie zmienia to jednak faktów - xDrive zawsze ma 4x4, na filmiku wyżej widać jak to w zakrętach działa, niezależnie od szybkości. No i tak samo jak filmiki na rolkach (xDrive vs Quattro itp) pokazują, że przy parkowaniu działają też 4 koła, choć niekoniecznie przy 100% przyczepności, a dopiero jak ją się traci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.