Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry wieczór.

Kupiłem niedawno 'okazyjnie' BMW 328xi 3.0 2007r. Auto się grzeje, mimo, że chłodnica pracuje, pompa wody z termostatem wymienione na nowe, układ odpowietrzony. Chociaż silnik się przegrzewa, nie ma ciepłego ogrzewania w aucie. Komputer pokazuje błąd p148e Jakieś pomysły, podpowiedzi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to znaczy przegrzewa się? Woda się gotuje? Jakie osiąga temperatury w jakim czasie pod jakim obciążeniem? Co to znaczy że chłodnica pracuje? Chodzi Ci o wentylator?
3A0jS9b.png
Opublikowano
Pisząca przegrzewa się miałem na myśli to, że po 15 minutach spokojnej jazdy w środowisku miejskim pojawia się komunikat ostrzegający o wysokiej temperaturze, wiatrak chłodnicy pracuje na maksymalnych obrotach. Nie wiem jakie osiąga temperatury, jutro to sprawdzę, bo dopiero teraz znalazłem tutrial jak wejść do ukrytego menu dla tego modelu. Pisząc że chłodnica pracuje mam na myśli to, że przewód dopływu i odpływu chłodnicy są gorące/ciepłe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź jakie temperatury pokazuje komputer.

 

Trzeba też sprawdzić błędy, zobaczyć jak wygląda zawartość (odciągnąć strzykawką) i korek zbiorniczka płynu chłodzącego, to samo z korkiem wlewu oleju.

 

Swoją drogą 328xi to nie był przypadkiem model na Amerykę Północną? Jaki masz VIN?

3A0jS9b.png
Opublikowano

no dobra, sprawdze, ale co masz konkretnie na myśli? Jak ma NIE WYGLĄDAĆ korek zbiorniczka?

Tak, mieszkam w NY. Ogólnie mam wrażenie że ktoś zalał do chłodnicy seal leak albo inne cholerstwo do uszczelniania chłodnicy. Także jutro wezmę się za płukanie, bo moze cos jest zatkane syfem.

Może jeszcze bardziej szczegółowo naświetle sytuacje: Wymieniłem Vacuum pompę, 2 sensory wałków rozrządu, Vanos solenoid 1 (takie błędy pokazał mi komputer, po wymianie błędy znikły). Gdy chciałem dostać się do vacuum złamałem rurkę od chłodnicy (oczywiście wymieniona na nową), pewnie wtedy się zapowietrzył układ, ale jak wspomniałem, odpowietrzałem go. Po zamontowaniu zorientowałem się, że nie działa ciepłe ogrzewanie, więc kupiłem nową pompę wody (elektroniczna) i termostat, zamontowałem ale ogrzewania jak nie było tak nie ma a do tego auto zaczęło się grzać. Szczerze powiem że nie wiem czy przed wymianą pompy auto miało problemy z grzaniem się. Na dzien dzisiejszy błędy jakie pokazuje komputer to jak wspomniałem p148e.

Opublikowano

Jak odpowietrzałeś- zgodnie z procedurą?

http://translate.google.com/translate?hl=pl&prev=/search%3Fq%3Dbimmer%2Bdiy%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D887%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.pl&sl=en&u=http://www.bimmerdiy.com/dir/e39

 

Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika), zestaw kontroli temperatury we wnętrzu pojazdu, do ciepłej i pełnej prędkości wentylatora dmuchawy do niskiej. Wciśnij pedał gazu do podłogi i przytrzymaj przez dziesięć sekund. Elektryczna pompa płynu chłodzącego będzie działał przez około 12 minut do obiegu chłodziwa i spuszczania powietrza z układu chłodzenia Gdy pompa uruchomić cykl, sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym i wyregulować w razie potrzeby. Start i uruchomić silnik na biegu jałowym, aż osiągnie temperaturę roboczą i sprawdzić szczelność układu chłodzenia.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no dobra, sprawdze, ale co masz konkretnie na myśli? Jak ma NIE WYGLĄDAĆ korek zbiorniczka?

Wszelkie dziwne naloty, rozwarstwienie płynu w zbiorniczku (dwa różne kolory/konsystencje), płyn tłusty, piana itp. będą wskazywały że coś jest nie tak z płynem i/lub szczelnością układu.

Tak, mieszkam w NY. Ogólnie mam wrażenie że ktoś zalał do chłodnicy seal leak albo inne cholerstwo do uszczelniania chłodnicy. Także jutro wezmę się za płukanie, bo moze cos jest zatkane syfem.

Wszelkie uszczelniacze układu chłodzenia działają fatalnie na ten silnik, bo zatykają kanały chłodzące w głowicy.

Może jeszcze bardziej szczegółowo naświetle sytuacje: Wymieniłem Vacuum pompę, 2 sensory wałków rozrządu, Vanos solenoid 1 (takie błędy pokazał mi komputer, po wymianie błędy znikły). Gdy chciałem dostać się do vacuum złamałem rurkę od chłodnicy (oczywiście wymieniona na nową), pewnie wtedy się zapowietrzył układ, ale jak wspomniałem, odpowietrzałem go. Po zamontowaniu zorientowałem się, że nie działa ciepłe ogrzewanie, więc kupiłem nową pompę wody (elektroniczna) i termostat, zamontowałem ale ogrzewania jak nie było tak nie ma a do tego auto zaczęło się grzać. Szczerze powiem że nie wiem czy przed wymianą pompy auto miało problemy z grzaniem się. Na dzien dzisiejszy błędy jakie pokazuje komputer to jak wspomniałem p148e.

Fajnie że to napisałeś, sprawdziłeś jaką temperaturę pokazuje na desce i w INPA? Sprawdź nie tylko czy przewody wody są ciepłe, ale też czy są twarde?

3A0jS9b.png
Opublikowano
OK, dzisiaj robiłem płukanie układu chłodniczego. Pomogło :) W pewnym momencie z odpływu nagrzewnicy wyrzygało sporą ilość substancji, przypominało to kaszę. Nie sprawdzałem jeszcze temperatur, ale wróciło ogrzewanie kabiny i auto się juz nie przegrzewa. No nic... dzięki za chęci i podpowiedzi Aaben

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.