Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Czas w końcu zaprezentować moje auto :)

 

Jednakże najpierw musze w tym miejscu, na samym początku, serdecznie podziękować wszystkim i każdemu z osobna za pomoc, wsparcie w ciężkich chwilach, za litry potu wylane nad każdym moim projektem, za krew (dosłownie) przelaną w nierównej walce z samochodami, za wiedzę i chęć pomocy, za wspieranie mnie na duchu, za odbieranie irytujących telefonów o każdej porze, za pożyczony sprzęt. Za nakierowanie na dobrą stronę, dłubanie po nocy, zarywanie weekendów, nocek - mimo, iż rano trzeba wstać do pracy. Za pomoc w awaryjnych sytuacjach. Za wiarę we mnie i to że mi się uda.

Serdecznie dziękuje wszystkim!! (kolejność losowa) nie będę wymieniał dokładnie za co komu dziękuje, bo lista była by długa jak stąd na księżyc, a więc:

Krystian MŁODY, Krzychu SAMAEL, Bartosz ŁUPINA, chłopakom z BMW Expert Motorsport, Adam LEO, MACIEK, MIKE5ER, AFGAN.

 

Po chwilowej przerwie wróciłem do jedynej słusznej marki BMW i modelu z serii 5.

 

Wcześniejsze moje samochody:

 

Było 530dA

 

http://i1076.photobucket.com/albums/w460/Naxus3/Shitty%2020-10-2012/Shittyno1.jpg

 

http://i1076.photobucket.com/albums/w460/Naxus3/Shitty%2020-10-2012/Shittyno2.jpg

 

Było 540i - 6gang

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/540i%20-%20Marchewka/marchewkaagoraslonce_zps1dce2a9c.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/540i%20-%20Marchewka/Rothen%20-%20540i/_MG_1030_zps466bb19e.jpg

 

Następnie przyszedł czas na małą odskocznie od BMW w postaci Nissana 350Z

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/Nissan%20350Z/DSC_0455L_zps6a55bd3e.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/Nissan%20350Z/IMG_1788_zps5740622a.jpg

 

Później powrót do BMW, jednakże tym razem w budzie E34 zakupionej od Darexa:

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/Trumna/Kupno/CAM00119_zps4bea1380.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/Trumna/2_zps5p6xipnj.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/Trumna/3_zpshc3w62rs.jpg

 

Zanim zaczniecie pukać się w głowę, po co te kubły szelki itd itp, nadmienię że to był już grubszy projekt, poza standardowymi gwintami, camberami etc pod maską było to:

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/Trumna/Historia_Trumny/20140723_231156_zpsdbgnnzw4.jpg

:)

 

Jednakże nagle plany się pozmieniały, bo na świat przyszedł mój syn.

Z racji tego projekt został przerwany. Silnik wyciągnięty, leży w garażu i czeka na lepsze czasy, tak samo jak cały osprzęt pod turbo wraz z suszarką.

 

Musiałem kupić nowszy samochód, z kontrolą trakcji, poduszkami powietrznymi i chociaż jakimś wyposażeniem umilającymi podróż (robię około dwóch tysięcy kilometrów miesięcznie), więc po raz kolejny stałem się szczęśliwym posiadaczem przedliftowego E39 z m57d30 pod maską, czyli powrót do korzeni :)

 

Poniżej rozkodowany VIN.

 

Vehicle information

VIN long WBADP81090GS82623

Type code DP81

Type 530D (EUR)

Dev. series E39 (2)

Line 5

Body type TOUR

Steering LL

Door count 5

Engine M57

Cubical capacity 3.00

Power 142

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour ORIENTBLAU METALLIC (317)

Upholstery STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN)

Prod. date 1999-06-01

 

Order options

No. Description

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

386 ROOF RAIL

428 WARNING TRIANGLE

438 WOOD TRIM

469 CHILD SEATS IN REAR, INTEGRATED

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

522 XENON LIGHT

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

540 CRUISE CONTROL

555 ON-BOARD COMPUTER

620 VOICE INPUT SYSTEM

628 COMMUNICATION PACKAGE

629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

915 NO OUTER SKIN PROTECTION

 

Series options

No. Description

202 STEPTRONIC

283 LT/ALY WHEELS BMW STYLING II

520 FOGLIGHTS

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

665 RADIO BMW BUSINESS

 

Tak się prezentowało po zakupie :)

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/Zakup/1_zpsamp2i3on.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/Zakup/2_zpsv16xvpls.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/Zakup/3_zps4cqf7izw.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/Zakup/4_zpszahode7c.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/Zakup/5_zpssvwl3mcu.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/Zakup/6_zpsfh2fzoad.jpg

 

Auto zostało sprowadzone osobiście przez mojego znajomego z Niemiec na wiosnę 2015 roku.

BMW zostało przyprowadzone na lawecie jako uszkodzone - nie działał rozrusznik oraz padło turbo :)

Jeden jak i drugi element został zregenerowany już u nas na miejscu w Polsce i samochód został wystawiony do sprzedaży, jako niezarejestrowany, do opłat.

Tak przestał prawie pół roku i nikt się nad nim nie zlitował. Ja też nie sądziłem, że go kupię, ponieważ szukałem przedlifta z m62 pod maską. Jednakże w chwili kiedy szukałem samochodu, nie było totalnie nic na rynku, co trafiłoby w mój gust albo były to trupy których nie opłacało się kupować. Tym sposobem zacząłem bić się z myślami i powoli przekonywać się do tego diesla. Ponadto do V8 wrzuciłbym gaz i po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że jednak potrzebuje duży bagażnik na trasy, a wożenie koła zapasowego już zabiera mi sporo miejsca. Prawie miesiąc się przekonywałem do mojego samochodu, ale w końcu postanowiłem je zakupić. Pół roku stała nie ruszana co trochę odbiło się na kondycji samochodu. Dogadałem się jeszcze z moim znajomym, żeby wymienił mi kilka pierdółek, jak klocki, łączniki stabilizatorów, akumulator i coś tam jeszcze, nawet nie pamiętam. Wyrzucił też na moje polecenie katalizatory :)

Pojechałem po auto, przejechałem się, sprawdziłem co miałem sprawdzić i odjechałem nim do domu :)

Okazał się to dobry zakup, a bagażnik naprawdę jest duży. Zapakowałem bez problemu dwie torby, stelaż wózka, gondolę i wanienkę dla syna :)

 

Jestem pierwszym właścicielem samochodu w kraju.

Poza tym do auta posiadam komplet kluczyków (główny, zapasowy, sam grot, plastikowy serwisowy, dwa piloty do webasto).

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/Zakup/20160207_165602_zpstwmsltvr.jpg

 

Ponadto posiadam stek Faktur z Niemcowni. Z ciekawszych rzeczy jakie wyczytałem na Fakturach to Niemiec co roku wymieniał olej w automatycznej skrzyni biegów (niezależnie od przebiegu samochodu), a także Fakturę na prawie 1500 euro za nowe lampy poliftowe przód wraz z wymianą w ASO :)

 

Co do samego samochodu. Jak to w każdym E39 jest korozja w kilku miejscach (np. klapa), poza tym auto jest w stanie ogólnym dobrym. Lakier nie jest pierwszej świeżości, ma grubą rysę na masce, jakiegoś małego wgniota na lewych tylnych drzwiach. Z elementów które były lakierowane i co wychwycił czujnik to prawy tylny błotnik i tyle (nawet klapka wlewu ma delikatnie inny odcień....), poza tym na innych elementach lakier oryginalny.

 

Po dojechaniu do domu zrobiłem podstawowy "serwis olejowy" i wymieniłem:

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/20151012_222105_zpsoazrxxro.jpg

 

- Olej Shell 5w30

- Filtr paliwa BOSCH

- Filtr powietrza MANN

- Filtr oleju MANN

- Filtr kabionowy KRAFT

- Płókana Liqui Moly PRO-LINE Engine Flush

- Płyn do chłodnic

 

Szybkie zdjęcia z telefonu u rodziny na grillu :)

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/20151004_145601_zpsotydm5jx.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/20151004_145654_zpshzmuysnm.jpg

 

I już na swoim miejscu w garażu :)

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/20151005_074922_zpsuxxorbuw.jpg

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/20151004_173931_zpsqsl1hc9x.jpg

 

W tak zwanym międzyczasie BMW dorobiło się rozpórki przednich kielichów od SWAGier (pozdrowienia) oraz tłumik końcowy został zastał zastąpiony przez rurę 3 calową :)

 

 

Następnie zaczęła się normalna eksploatacja samochodu, postanowiłem wymienić uszczelkę pokrywy zaworów Elringa, bo się delikatnie pociła i przy okazji wymieniłem też podkładki pod wtryskiwacze Bosch i jeszcze żarnik OSRAM D2S.

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/20160108_223628_zpsab7rv0fz.jpg

 

Przy okazji, że i tak miałem ściągniętą pokrywę zaworów i kolektor ssący to sprawdziłem cały dolot od turbo po kolektor ssący.

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/20160108_230354_zpspcqkvvah.jpg

 

Wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe od turbo.

Ku mojemu zaskoczeniu, jak się okazało, przy regeneracji turbo i rozrusznika, mój znajomy zrobił mi dwie przysługi. Usunął klapki w kolektorze ssącym oraz zaślepił EGR :)

 

Tak przejeździłem od października do stycznia 2016r.

 

Następnie auto sprawiało mi psikusy i zaczęło dziać się coś niepokojącego z ciśnieniem paliwa. W ostateczności (jeszcze nie miałem INPY) auto nie chciało w ogóle odpalić. W międzyczasie doszedł do mnie interface, podpięcie auta pod kompa i jak się okazało padła mi pompa progowa. Podawała tylko 0,9 bara. Zamówiłem nową pompę Boscha w piątek i w sobotę montaż. Na nowej pompie auto odpaliło bez problemu, aż miło.

Następnie kilka dni później INPA pokazała błąd „camshaft sensor signal”.

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/IINPA%20-%20bledy/20160126_232207_zpsqed7kxk5.jpg

 

Reagując zawczasu, szybko wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu na nowy, made in germany i po problemie. Auto odpala bez zająknięcia we wszystkich sytuacjach. Aktualnie INPA nie pokazuje żadnego błędu.

 

Kiedy myślałem, że już wszystko mam ogarnięte, stała sie smutna sytuacja.

Jechałem do Wrocławia, czyli musiałem zrobić trasę 360 km w jedną stronę.

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/20160130_082916_zpsiuldbrjs.jpg

 

Jechałem na tempomacie 160km/h i 100 km od celu auto przestało ciągnąć do przodu, pomyślałem sobie, że tempomat się wyłączył. No to na guzik od tempomatu, żeby wrócił do wcześniej zadanej prędkości i nic, auto nadal zwalnia. No to noga na pedał, wciskam do oporu, zero reakcji. Po chwili obroty spadły do zera, silnik zgasł. Ja szybko na awaryjny, maska w górę, podpinam kompa, patrzę na ciśnienie na progówce, a tam ok. 1 bara. Wkur…. się niemiłosiernie, że progowa padła. Jednak po chwili pomyślałem sobie, że to mało realne, w końcu pompa progowa ma ledwo tydzień. Przyglądam się na przewody paliwowe, te przeźroczyste za filtrem paliwa, a tam tylko pęcherze powietrza, praktycznie zero paliwa. Telefon do przyjaciela, przyjechał po mnie i zcholował mnie do Wrocławia na warsztat.

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/20160130_130913_zpsyms4sjh3.jpg

 

Szybka diagnoza, padła pompa w baku. Wyciągnęliśmy pompę, podpięliśmy na krótko pod akumulator i zero reakcji. Szybka akcja i zakup pompy paliwa w baku.

Jak pech to pech w ciągu tygodnia dwie pompy.

Pompa wymieniona na nową i auto odpaliło. Oczywiście układ był trochę zapowietrzony, ale to nie problem.

Po powrocie do domu z Wrocławia razem z kolegą Ricoba stwierdziliśmy, że regeneracji wymaga zawór zwrotny, za filtrem paliwa, o ten:

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/12669805_1045772678821895_474757516_o_zpsa7rsajfv.jpg

 

Nic trudnego do ogarnięcia przy piwku w zaciszu domowego garażu.

Po regeneracji zaworka ciśnienie na pompie progowej wzrosło zgodnie z oczekiwaniami, także uważam że temat ciśnienia paliwa na obecną chwilę mam zamknięty i nie będę do niego wracał przez kilka lat :)

 

Do zrobienia mam jeszcze:

- zawieszenie przód

- rolki, napinacze, paski

- zerwać i na nowo nakleić folię na szyby

- lampy tył polfit ori używka hella

- shadowline zderzaki drzwi wew i zew – to już nawet mam kupione

- nerki polfitowe czarne w macie

- polerka lakieru

 

Jak widać wszystkie moje samochody były "dłubnięte" i z tym też nie może być inaczej. Z racji tego, że aktualnie większość środków przeznaczam na rodzinę, nie będę szalał z wydatkami na TUNINGI i nie będę tubingowych rzeczy kupował z górnej półki. Części mechaniczne jak widać używam zamienniki z wyższej półki, Bosch, Lemforder, Mann czy inne. Chininy nie wsadzę. Natomiast projekt ma być raczej low budget, dlatego nie będzie jakiegoś 3tlg w 18-19", nie będzie gwintu ISC, a raczej ze średniej półki AP czy inne. Koło pewnie Styling 95 też mi wystarczy.

Ponadto tył zderzak wymiana na M-pakiet, a przód chcę przedliftowy zderzak z dokładką Sport Pakiet. Wiem, że Wam się to nie spodoba, ale taką mam koncepcję.

 

Na razie to by było na tyle :)

 

Z racji tego, iż galerię uważam za swojego rodzaju pamiętnik to zawsze przy dodawaniu nowego posta ze zdjęciami, modami etc, będę aktualizował pierwszy post – to będzie historia :)

Edytowane przez Szejn
Opublikowano
a nie lepiej cały m pakiet ? I do tego Shadow line ? :) E39 ładne zadbane :) bezawaryjności życzę. A parking to nie aleja wiśniowa we Wrocławiu ? Bo wydaje mi się że jak kumpla odwiedziłem to stała tam podobna e39. Chodzi o lampy po lift w przed liftowej wersji ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym zderzakiem to się zgodzę, o ile bez m-paka e39 w sedanie prezentuje się nieźle, o tyle w kobiaczu tylni zderzak w standardzie to szczyt brzydoty. ;)

Nerki bym zostawił przed-lifta, mają więcej charakteru moim zdaniem.

 

Z rzeczy o których nie wspomniałeś - kierownica! Zamień tego jelcza na m-paka, duża różnica na plus w prowadzeniu - jest mniejsza i grubsza.

Opublikowano
a nie lepiej cały m pakiet ? I do tego Shadow line ? :)
Z tym zderzakiem to się zgodzę, o ile bez m-paka e39 w sedanie prezentuje się nieźle, o tyle w kobiaczu tylni zderzak w standardzie to szczyt brzydoty. ;)

Nerki bym zostawił przed-lifta, mają więcej charakteru moim zdaniem.

Wiecie co myślałem o tym, żeby sprzedać poliftowe lampy z białym kierunkiem i kupić ori przedlifty z ksenonem i pomarańczowym kierunkiem. Ale jak sobie pomyślę, że mam nowe lampy z ASO, a nie używki z allegro, za które Niemiec dał prawie 1,5k euro to jednak wole je zostawić i dłubać z innymi rzeczami.

Plan jest taki: lampy przód polift biały kierun, lampy tył polift biały kierun, nerka polift czarny mat, full shadowline zderzaki drzwi zew i wew (kupione), listwa/zaślepka przedniego zderzaka zamiast tablicy rejestracyjnej (kupione - tak jak miałem w dieslu) i do tego dokładka sport pakiet na zderzak przód, a kiedyś tam w dalszych planach, tylny zderzak na m pakiet.

Nie chce całego m-paka, bo jest zbyt oklepany. W samej Polsce jeździ więcej M-paków, niż opuściło fabrykę BMW :D a tylny zderzak w turasie mi się nie podoba, więc zrobię mix :P

E39 ładne zadbane :) bezawaryjności życzę. A parking to nie aleja wiśniowa we Wrocławiu ? Bo wydaje mi się że jak kumpla odwiedziłem to stała tam podobna e39. Chodzi o lampy po lift w przed liftowej wersji ;)

Dziękuje bardzo :) Niestety to nie to samo auto, na alei Wiśniowej na pewno nie stało :) A tym bardziej już nie jeździło, bo było nie zarejestrowane :D

Z rzeczy o których nie wspomniałeś - kierownica! Zamień tego jelcza na m-paka, duża różnica na plus w prowadzeniu - jest mniejsza i grubsza.

Kiera jest u mnie na ostatnim planie i już mówię dlaczego. Pierwszy powód to czysto ekonomiczny wzgląd. Kiera M-pak kosztuje 5 stów, a wole to przeznaczyć na co innego :) A drugi powód uzupełnia pierwszy :D Moja kierownica jest w bardzo dobrym stanie! Nigdzie nie ma przetarcia, skórka jest pęknięta, żadnej skazy, żadna nitka nie odstaje, no po prostu nic. Wygląda jak prawie nowa (Faktury z Niemiec nie znalazłem), a wg mnie na ile się znam to nie była obszywana. Ale jest w stanie idealnym. Więc bez sensu żebym teraz wydawał 5 pak, jak moja jest w takim stanie i daję rade. Jak pisałem wole przeznaczyć na inne rzeczy. Pewnie jak się zajedzie i będzie porwana to wskoczy na górę listy priorytetów :D

Opublikowano
Może niemiec inwestował w krem do rąk :D a tak poważnie. Ja zauważyłem że u nas w pl najwięcej jeździ aut z przednim zderzakiem w m paku bo tylny już mało istotny :D. Skąd kupujesz czarne mat nerki ? Sam się zastanawiam nad jakimiś porządnymi a nie chce kupić chińczyka. Gdzie zaraz po przejechani kilka km od kamieni lakier odpadnie.
Opublikowano

Wole mieć zmienione z przodu i z tyłu coś, a całego mpaka nie chcę z powodów powyżej.

Najwyżej będę jeździł "ulepem" :D

Skąd kupujesz czarne mat nerki ?

Niestety nie ma gotowców z tego co wiem, więc jest to mozolna praca. Trzeba kupić nerki ori w chromie. Nożem ściągnąć chrom (to zajmuje najwięcej czasu), chrom schodzi płatami. Potem jak już jest goła netka bez chromu, zostaje sam plastik, taki żółty jakby :) na to idzie podkład, a na końcu lakier czarny mat i bezbarwny matowy.

Tak miałem w dieslu. Tym sposobem masz ori nerki (więc idealnie przylegają, nic nie odstaje) w czarnym macie, a do tego jak są dobrze polakierowane to nic się nie będzie działo z lakierem. Ja tak miałem zrobione w dieslu, jeździłem ponad sezon i nic się z tym nie działo.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z samochodem narazie nic ciekawego się nie dzieje. Bezawaryjnie połyka kolejne kilometry. Od ostatniej wymiany oleju która była 12 października, zrobiłem 8 tysięcy kilometrów i niedługo znów będę musiał zmienić oliwę :(

 

Jednakże kompletowanie gratów do samochodu trwa.

Z racji tego, że mam zakupiony już pełen shadowline - zderzaki, drzwi, listwy w okół szyb zewnętrzne i wewnętrzne - dokupiłem przedostatni element układanki, a mianowicie to:

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/BMW/E39%20M57D30%20-%20touring/Zalepka%20rejestracji%20e39_zps5d4av1sg.jpg

 

Zamówiłem dla siebie i przy okazji dla kolegi :)

Teraz zostały do kupienia tylko nerki poliftowe i zrobić je w czarnt mat.

Do tego dokładka Sport Pakiet i wizja przodu Bawarki będzie zakończona :D

 

Ponadto pojawił się w dziale Sprzedam fajny zestawik hebli przód z polifta, na tarczę 324x30mm. Zestaw to zaciski, jarzma, tarcze śmietnik i klocki 40-50% zużycia, od kolegi z forum 5er :D

Był w dobrym pieniądzu, wiec od razu kupiłem - dzisiaj czekam na kuriera ma przywieźć mi paczkę.

Do zacisków zakupiłem od razu zestaw naprawczy - nowe tłoczki, gumki, prowadnice etc.

Jak tylko przyjdą zaciski, zostaną zregenerowane. Oczyszczę je dokładnie z rdzy, wszystko ładnie przygotuje, pomaluje na nowo, pewnie na jakiś czarny kolor albo inny nierzucający się w oczy. Fabrycznie były malowane na jakiś kolor?

Potem założe nowe tłoczki, gumki i będę miał cały nowy zestaw :)

Do tego kupię nowe tarcze i klocki. Tutaj rodzi się pytanie jakie. Dylemat od tygodnia. Zastanawiam się nad:

1. Tarcze Brembo + klocki ATE Ceramic

2. Tarcze Mikoda GT + klocki Textar.

 

Sam jeszcze nie wiem. Mam chwilę czasu zanim zregeneruje zaciski.

 

Aha no i najważniejsze :D

Mam nadzieje, że zaszczepiłem mojemu synowi pasję :D

 

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/12776898_1099939843383546_916823785_o_zpspcoluskt.jpg

http://i1355.photobucket.com/albums/q709/Szeejn/12810014_1099939883383542_942805259_o_zpsbxwqhc3i.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.