Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam na wstępie chciałbym powiedzieć że szukałem podobnej usterki ale nie znalazłem dokładnie tego co spotykało mnie. Jeśli temat w niewłaściwym dziale przepraszam i proszę o przeniesienie.

Mianowicie: Pewnego dnia jadąc około 70 km/h silnik odciął moc bez jakichkolwiek informacji i ostrzeżeń. Wyglądało to tak że kręcił się do ok 2tys obrotów i dalej nie szło. Po chwili wszystko wróciło do normy. Myślałem że to on nieskasowanego serwisu na który był czas. przestawiłem serwis. było ok. Zapomniałem dodać że obroty delikatnie falowały ale w żadnym wypadku nie przeszkadzało to w jezdzie. Co jakiś czas delikatnie sie podniosły i opadły. Po przejechaniu ok tysiąca kilometrów zapaliła się pomarańczowa kontrolka Check Engine i komunikat na komputerze : Increased Emission. Podczas jazdy co ok 50 km zapalało się i gasło na zmianę. I tak z 3 razy, Teraz pali się cały czas i nie gaśnie. Wczoraj silnik znów odciął moc i obroty na ok 1 min. i znów wszystko w normie, z tym że komunikat cały czas się pali. Drodzy forumowicze proszę was o pomoc. co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam jeszcze że czytałem trochę na ten temat i pisało żeby sprawdzić zawór egr. Jest w idealnym stanie. czyściutki jak nowy. Albo poprzedni właściciel go tak wypucował albo założył nowy. auto ma przejechane 182tys km. Nie odczuwam żadnego spadku mocy poza tamtymi dwoma momentami. Auto przy raptownym dodaniu gazu delikatnie kopci na czarno ale w górnej granicy obrotów. A i jeszcze jedno. Wydaje mi się to normalne ale przy zmianie biegów gdy w momencie gdy noga jest na sprzęgle i spadają obroty, przy samym dole słychać delikatny świst z zasysaniem tak jakby turbina, podczas przyśpieszania niczego nie słychać.

liczę na szybką odpowiedź :)

Pozdrawiam Konrad

Edit1. Chyba właśnie silnik przeszedł w tryb awaryjny bo całkowicie odcieło moc. Zbiera się strasznie powoli gaz w podłodze obroty ledwo za 2 tys wychodzą. Tak jak było poprzednio tylko teraz nie chce wrócić do normy :( POMOCY!

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
U mnie podobne objawy, tyle, że ja mam auto w automacie. Ten sam komunikat, ale z troszkę inaczej to wygląda. U mnie auto traci moc do tego stopnia, że zwyczajnie gaśnie. Ostatnio nie mogłem go odpalić. Podniosłem maskę i nie wiedzieć czemu odkręciłem korek od wlewu oleju, a po chwili go zakręciłem. Wróciłem do auta i odpalił bez problemu, aczkolwiek błąd na desce rozdzielczej i brak mocy pozostał. Podjechałem pod dom, zgasiłem auto i po ok 1,5h znowu próbowałem odpalić. Ponownie nie chciał załapać, więc zrobiłem to samo co wcześniej (odkręciłem korek od wlewu oleju), żeby sprawdzić czy za pierwszym razem to pomogło, czy to był tylko zwykły zbieg okoliczności. Co dziwne- pomogło i tym razem, auto odpaliło jak gdyby nigdy nic. Dodam jeszcze, że po 2 dniach postoju, błąd zniknął a moc wróciła. Niestety po przejechaniu ok 100km błąd powrócił. Tym razem udało mi się dojechać do domu zanim silnik się "zadusił", więc nie udało mi się sprawdzić po raz kolejny czy odkręcenie korka wlewu oleju faktycznie jakimś cudem pomaga w odpaleniu auta. Auto ponownie odstało 2 dni i wszystko ponownie wróciło do normy. Taka sama sytuacja powtórzyła się jak dotąd 3 razy, w niemal identycznych odstępach czasu i pokonanego dystansu. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo prosił bym o pomoc.
Opublikowano

Możliwe przyczyny. Kolejność nie przypadkowa

 

1. Pęknięte przewody podciśnienia

2. Uszkodzony akumulator podciśnień

3. Brudne filtry zaworków podciśnienia lub uszkodzone zaworki sterujące turbiną i EGR

4. Uszkodzony / brudny EGR

5. Nieszczelność w dolocie IC

6. Pęknięty kolektor wydechowy

7. Zatkany DPF

8. Pada turbo

Opublikowano

3 ostatnie zdecydowanie odpadaja.

Kolektor wymieniłem, bo faktycznie był pęknięty,

moja BMW nie ma DPF-a

a turbina jest ok, 2 miesiące temu zrobiłem re-map i auto było na hamowni, pokazało by, ze turbina kuleje. jedyne co wtedy wyszło po zhamowaniu, to to, że przepływka czasami głupieje, ale zdaniem gościa który robił re-map zmiany są "w normie".

 

Edit:

Mój mechanik obstawia, że problem leży w krzywym korbowodzie. Jednak nie do końca mu ufam, bo ostatnio zauważyłem, że ma on opinię raczej "wymieniacza" niż mechanika. Nie znam się na tym kompletnie, może ma racje. Tłumaczy to tym, że auto przy obrotach ok 800-1200 dostaje delikatnych, ale bardzo intensywnych wibracji. Po przekroczeniu 1200obr/min wibracje przestają być wyczuwalne. Tyle tylko, że ja te wibracje odczuwam już od blisko roku, tj od czasu kiedy wymieniłem silnik, ponieważ w poprzednim urwały mi się klapki i wpadły do środka. Taniej i szybciej było kupić drugi silnik niż remontować stary. Natomiast sytuacja z błędem increased emission pojawiła się jakiś miesiąc temu. Więc moim zdaniem nie ma to ze sobą nic wspólnego. Co o tym myślicie?

Opublikowano
Może to głupie ale jeśli po odkręceniu korka wlewu oleju odpala to może warto sprawdzić odme,może powstaje ciśnienie w silniku i go zwyczajnie dusi.Taka moja dywagacja. :?:
Opublikowano
jak korek wlewu oleju odkręcasz i auto ci odpala, to może masz zapchaną odmę albo zabity katalizator albo filtr powietrza ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Błąd zniknął na dobre, nie wyświetlił się od ponad 5k km. Wymieniony został czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, koszt używki 150zł i jak ręką odjął. Dzięki wszystkim za pomoc!
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam mam troszkę podobny problem ale w zasadzie całkiem inny. Czyli wczoraj wyskoczył mi właśnie błąd increased emission i check engine na desce ale auto nie straciło mocy. Zbierało się jak wcześniej. Lecz u mnie są widoczne inne objawy. Od ok 2 msc po ostrym dodaniu gazu zostaje za mną czarna chmura po opuszczeniu gazu silnik czasem faluje na obrotach tak jakby nie wiedział czy ma zrzucić bieg w dół czy jednak nie. Dodatkowo czasem automat przyciąga na obrotach czyli nie wrzuca biegu wyżej. 2 tyg temu wyczyscilem Egr bo myślałem że to może od tego lecz nie pomogło nadal po dodaniu gazu czarna Bąk. Dodatkowo jedyne co wtedy zauważyłem to że mimo zaschnietego syfu w egr są również śladowe ilości oleju. Ktoś ma jakiś pomysł co to ? Możliwe że to oznaki kończącego się turbo ?

Zapomniałem dodać BMW E61 525D 177 KM 2005R

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.