Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Słuchajcie mam trochę dziwne pytanie: Mam E60 530xDA 2006 rok, ojciec ma 740iA 2006 rok. On ma hak, a ja nie mam. Czy duża będzie różnica w spalaniu przy ciągnięciu przyczepy kempingowej z DMC 1700kg? Rozważam zakup haka do swojej za 850zł. Jeśli różnica w spalaniu nie będzie zbyt duża to hak sobie odpuszczę. Ile może palić z przyczepą 740i a ile 530d?
Stop hybrid go V8.
Opublikowano

mam małe doświadczenie w jeździe z przyczepą ale mój znajomy jeździ bardzo dużo i po rozmowach z nim coś mogę wywnioskować. Ogólnie przyczepę ciągniesz momentem i w przypadku gdy silniki są o tej samej pojemności zdecydowanie mniej spali diesel. Mogę powiedzieć na przykładzie 2l motorów z tą samą przyczepą w różnych samochodach. 2.0 diesel Toyota Avensis i Mercedes B klasa (samochody z lat 2010-2012) spalały na trasie w granicach 6,5-7,5l. Ta sama przyczepa ciągnięta przez Honde CRV tylko ze z 2.0 benzyna już ciężko było zejść poniżej 12l/100km. Wprawdzie przyczepa nie jest tak duża jak mówisz bo to bodajże DMC 1400kg.

Moim zdaniem wszystko zależne jest od tego ile jeździsz. Wydaje mi się, że różnica w spalaniu, realnie mówiąc jest około 30-40% większa w przypadku silnika benzynowego. Wydaje mi się ze 530d przy takiej jeździe 80-90km/h z przyczepą powinno spalić 9-10l (zależy też czy jedziesz np na Chorwacje czy nad Polskie Morze) natomias w przypadku 740i liczyłbym spokojnie to 16l. Jeżeli miałby być to jednorazowy wyjazd to chyba się nie opłaca. Inna kwestia jest taka, że jadąc swoim samochodem zawsze czuje się lepiej niż kogoś/pożyczonym, a z przyczepą z regóły jeździ się na urlop więc nie ma sensu się martwić- no chyba, że tylko ja tak mam.

Podsumowująć, jeżeli miałbym taki dylemat założyłbym hak do 530d, wyjazd pod przyczepę nie należy do najtańszej formy spędzania wakacji także rozkładając na kilka wyjazdów ten zakup się zwróci.

 

Pozdro, mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem. Aczkolwiek tak jak wspomniałem z przyczepą dużo nie podróżuje- dopiero mam zamiar zacząć :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

ja mam duze doswiadczenie przy przeciazeniach ale niestety tylko diesla w ciezarowkach od 2.8 do 18l a ze w ciezarowkach nie ma benzyniakow to na dobra sprawę wiadomo dlaczego :) Diesel na 100% mniej spali.

 

Tutaj jest 2 aspekt o ktorym nie wiem czy wiesz ze jak masa calkowita pojazdu i masa calkowita przyczepki przekroczy 3.5t to musisz miec w Polsce ViaTOLL. Jak przyczepka ma 1.7t to na 100% 3.5t przekroczysz bo pewnie BMW ma ponad 2t. Drogowcow nie intereuje ile zespol wazy w danej chwili tylko jaka bedzie max masa takiego zespolu (nawet taka rubryczke dodali w nowych dowodach rejestracyjnych zeby nie pomylili sie jak dodaja :) ) a za jade bez ViaTOLL wlepiaja kary 10tys PLN.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.