Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam,

mam taki problem. W czasie jazdy lekko ściąga mnie w prawo..tzn bardziej kierownica sama obraca mi się w prawo lub nie wraca dobrze do środkowego położenia. Dzisiaj byłem na zbieżności, wszystko ustawili ale zauważyłem kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na czerwono, z lewej do normy brakowało 12 minut, a z prawej 6. Facet powiedział, że w sumie to jest ok, bo tak po prostu jest ale moim zdaniem właśnie dlatego mnie ściąga..

macie jakieś inne pomysły co do ściągania? dzwon?

 

odpada:

- nierówność drogi

- ciśnienie w oponach

 

druk ze zbieżności

http://zapodaj.net/bfd6b1292b5fb.jpg.html

Edytowane przez matestro
Opublikowano
Wczoraj byłem swoim 520d na geometrji i po za delikatnie przekrzywioną kierownicą nic się nie dzieje. Mam wydruk lecz zostawiłem w aucie dla porównania można sprawdzić, a przed geometrią co się działo? sprawdzałeś też opony może wydawać się dobra a robotę może robić opona.
Opublikowano
Wczoraj byłem swoim 520d na geometrji i po za delikatnie przekrzywioną kierownicą nic się nie dzieje. Mam wydruk lecz zostawiłem w aucie dla porównania można sprawdzić, a przed geometrią co się działo? sprawdzałeś też opony może wydawać się dobra a robotę może robić opona.

 

Przed geometrią było tak samo, lekko skręcała mi kierownica w prawo i przez to był efekt ściągania

Prawą oponę mam lekko zjechaną od środka ale niepokoi mnie to wychylenie...jak byś mógł to wyślij mi na priva twój wydruk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
witam

@ matestro

 

... tu masz zalecenia BMW jak ustawicac geometrie kol :

 

23 RA Adjusting Toe-in And Camber On Front Axle

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530i_n52_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/0__electronic_chassis_alignment/23_ra__adjusting_toe-in_and_camber_on_front_axle/

 

23 RA Adjusting Toe-in And Camber On Front Axle > Page 918

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530i_n52_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/0__electronic_chassis_alignment/23_ra__adjusting_toe-in_and_camber_on_front_axle/page_918/

 

23 RA Adjusting Toe-in And Camber On Front Axle > Page 919

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530i_n52_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/0__electronic_chassis_alignment/23_ra__adjusting_toe-in_and_camber_on_front_axle/page_919/

 

24 RA Adjusting Rear Axle

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530i_n52_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/0__electronic_chassis_alignment/24_ra__adjusting_rear_axle/

 

25 RA Adjustment For Active Front Steering

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530i_n52_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/0__electronic_chassis_alignment/25_ra__adjustment_for_active_front_steering/

 

... pomijam fakt ze potrzebne sa specjalne narzedzia .... :duh:

 

Czy w aucie masz aktywne sterowanie. Jesli tak to ustawiasz komputerem punk zerowy kierownicy.

 

dzięki Andrzej ale sam nie mam zamiaru coś grzebać, chciałbym dowiedzieć się tylko czy te lekkie wychylenie od normy nic nie przeszkadzają i czy jest to wina jakiegoś dzwona czy czegoś innego..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Jeszcze raz zadam pytanie : Czy w aucie masz aktywne sterowanie. Jesli tak to ustawiasz komputerem punk zerowy kierownicy.

 

.... a to ze sam nie chcesz grzebac to jest jasne :cool2:

 

.... podalem tylko moze ktos bedzie potrzebowal ?

 

 

A teraz do Twoich pytan :

czy jest to wina jakiegoś dzwona czy czegoś innego..

 

... czy byly wymieniane elementy zawieszenia np. amortyzatory ? .... a moze byl wymieniony amortyzator tylko z jednej strony ?

 

... czy byly wymienione jakies elementy ukladu kierowniczego np. koncowki drazkow , stabilizatory itp. ?

 

.... czy masz w samochodzie felgi ktore sa zalecane to tego typu auta ...... czy opony ktore masz sa zalecane przez BMW do tego typu samochodu ?

 

.... czy na jednej osi sa opony tego samego typu , ten sam bieznik .... rozmiar .... stopien zuzycia ..... cisnienie powietrza w kolach jest takie jak

 

zaleca BMW ...... ?

 

.... czy uklad kierowniczy nie ma luzow ...... czy zawieszenie jest o.k. ?

 

 

a Teraz napisz mi jeszcze czy nie wjechales w dziure albo za gwaltownie nie podjechales pod wysoki kraweznik , czy felgi sa proste i nie masz bicia ?

 

Widzisz sam ze lista mozliwosci jest dluga .... :duh:

 

Prawą oponę mam lekko zjechaną od środka ale niepokoi mnie to wychylenie...

 

Sam sobie odpowiedz na to pytanie .... czy tak moze byc ?

 

 

P.S.

Tutaj masz zalecenia BMW :

 

BMW TIS - 32 00 Achsvermessung - Normallage/Prüfbedingungen E60 / E61 Normallage

BMW TIS -ie - 32 00 Geometria kół , pomiar - normalna pozycja /warunki badania E60 / E61 normalna pozycja

 

32 00 Achsvermessung - Normallage/Prüfbedingungen E60 / E61

32 00 Geometria kół , pomiar - normalna pozycja / warunki badania E60 / E61

 

Normallage

normalna pozycja

 

Fahrzeug mit kompletter Ausstattung für den normalen Fahrbetrieb mit:

Pojazd z kompletnym wyposażeniem do normalnej pracy z:

 

2 x 68 kg auf den Vordersitzen (Sitze in Mittelstellung);

2 x 68 kg na przednich siedzeniach (siedzenia w pozycji środkowej)

 

1 x 68 kg auf den Rücksitz (Mitte);

1 x 68 kg na tylnym siedzeniu (środkowy)

 

1 x 21 kg im Kofferraum (Mitte) und vollgetankt.

1 x 21 kg w bagażniku (w środku) i pełnym zbiornikiem paliwa

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam ponownie

dla wszystkich zainteresowanych E60 - zawieszenie , uklad jezdny , geometria kol i wszystko na ten temat

schematy , diagnoza , programowanie , ustawienia itp .... wyczerpujaco .

 

 

http://share.qclt.com/bmw%E8%B5%84%E6%96%99/1102_Driving%20Dynamic%20Systems/English/Participant_manual/E60%20Chassis.pdf

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
witam

 

Jeszcze raz zadam pytanie : Czy w aucie masz aktywne sterowanie. Jesli tak to ustawiasz komputerem punk zerowy kierownicy.

 

... czy byly wymieniane elementy zawieszenia np. amortyzatory ? .... a moze byl wymieniony amortyzator tylko z jednej strony ?

 

... czy byly wymienione jakies elementy ukladu kierowniczego np. koncowki drazkow , stabilizatory itp. ?

 

.... czy masz w samochodzie felgi ktore sa zalecane to tego typu auta ...... czy opony ktore masz sa zalecane przez BMW do tego typu samochodu ?

 

.... czy na jednej osi sa opony tego samego typu , ten sam bieznik .... rozmiar .... stopien zuzycia ..... cisnienie powietrza w kolach jest takie jak

 

zaleca BMW ...... ?

 

.... czy uklad kierowniczy nie ma luzow ...... czy zawieszenie jest o.k. ?

 

 

a Teraz napisz mi jeszcze czy nie wjechales w dziure albo za gwaltownie nie podjechales pod wysoki kraweznik , czy felgi sa proste i nie masz bicia ?

 

- nie mam aktywnego układu

- samochód mam od kilku tygodni więc nie wiem co było wymieniane wcześniej. Opieram się na tym co powiedział mi poprzedni właściciel a nie wspominał o w/w wymianach.

- felgi są oryginalne, opony są ok po za tym lekkim zjechaniem o którym wspominałem

- luzów brak

- gumy na stabilizatorach są do wymiany

 

 

Andrzeju, ja jeszcze raz powtórzę swoje pytanie: czy muszę martwić się tym, że z lewej strony WSZ mam 6º43, a z prawej 6º49 jak norma jest między 6º55,a 7º55??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

... dzisiaj prawie caly dzien spedzilem przed kompem :D

 

Moja zona mysli juz glosno ze ja pisze prace doktorska na temat naprawy BMW :duh:

 

P.S.

 

Jak bede mial chwile czasu to poszperam i dam znac ....

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

tutaj masz zalecenia BMW jak ustawac np. Pochylenie sworznia zwrotnicy :

 

23 RA Adjusting Toe-in And Camber On Front Axle > Page 954

 

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530d_m57t2_sal/2_repair_instructions/32__steering_and_wheel_alignment/0__electronic_chassis_alignment/23_ra__adjusting_toe-in_and_camber_on_front_axle/page_954/

 

Zobacz rysunek " R32 0449 " tam jest pokazany " tool 32 3 190 "

 

 

.... a teraz zobacz sobie filmik jak to sie robi profesjonalnie :

 

Anwendungsvideo BMW-Sturzeinstellwerkzeug-Satz, 2-tlg. KS Tools 150.1820

 

 

Dzisiaj byłem na zbieżności, wszystko ustawili ale zauważyłem kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na czerwono, z lewej do normy brakowało 12 minut, a z prawej 6. Facet powiedział, że w sumie to jest ok, bo tak po prostu jest

 

... ten facet nie ma pojecia i brakuje mu narzedzi zeby to zrobic :mad2:

 

 

Prawą oponę mam lekko zjechaną od środka ale niepokoi mnie to wychylenie

 

.... facet jest druciazem ! .... amator :cry2: ... powinien odmowic przeporowadzenia pomiaru .

 

Napisalem juz wyzej - bieznik na oponach musi byc o.k. tzn. nie moze byc zjechany na jednej stronie , opony musza byc jednakowego rozmiaru ,

 

maja miec taki sam profil i roznicy w wysokosci profilu nie moze byc znaczna , cisnienie w oponach itd. .......

 

..... kolego nie bede sie rozpisywal :duh:

 

Na poczatek wymien opony na dobre ( takie same na jednej osi ) , albo pozycz od kogos na czas pomiaru .

 

Jedz z autkiem do profesjonalnego zakladu !

 

.... na poczatek zapytaj czy maja odwazniki zeby prawidlowo obciazyc samochod przed rozpoczeciem pomiaru .

 

Do ustawienia potrzebne sa specjalne narzedzia .... i to jest podstawa.

 

 

K O N I E C

 

P.S.

 

Geometria zawieszenia – czym jest prawidłowe ustawienie kół?

http://autokult.pl/8952,geometria-zawieszenia-czym-jest-prawidlowe-ustawienie-kol

 

Geometria kół i osi pojazdu – cz.2 Kompendium praktycznej wiedzy Autor: mgr inż. Stefan Myszkowski

http://szkolenia.intercars.com.pl/pliki/PLK/DodatekGeometria_cz2.pdf

 

 

POMIAR I REGULACJA GEOMETRII KÓŁ POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH

http://www.pszw.edu.pl/images/publikacje/t068_pszw_2014_wilczarska_kulis_sadowski_-_pomiar_i_regulacja_geometrii_kol_pojazdow_samochodowych.pdf

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Profesionalne ustawienia tak jak piszesz. nie wszyscy mają odpowiedni sprzęt i robią dobrze nikt nie narzeka zapomniałem wrzucić wydruk ze swojej geometrji fakt że w pobliżu mam około 20 warsztatów co robią geometrię ale nie maja o tym pojęcia dlatego jeżdżę do osoby która tylko robi geometrię niczym inny się nie zajmuje i wiecznie trzeba się pisać w kolejkę ale nigdy nie wracałem zawsze jest ok.
Opublikowano
szczerze mówiąc wybrałem najlepiej rekomendowany zakład w całej mojej okolicy (Bosch).....sam na pewno nie będę tego ustawiał ale muszę kogoś poszukać kto to zrobi..
Opublikowano

sorki, że się nie odzywałem ale nie byłem osiągalny

 

Marzec w ogóle nie masz podanego kąta WSZ...szkoda ale dzięki za wrzutkę

 

może ma ktoś jeszcze wydruk ze swojego ustawienia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.