Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć :)

 

Przyszedł czas pochwalić się nowym nabytkiem ! Jestem jej właścicielem od 2 dni. Przyjechałem nią na kołach całe 1150 kilometrów.

Moim pierwszym autem również było BMW, było to E46 z słynnym silnikiem N42, tu takie podglądowe zdjęcie:

 

http://i63.tinypic.com/2rwpz07.jpg

 

A teraz o E91. Touring w srebrnym kolorze. Sprowadziłem ją z Szwacajrii. Silnik N52B25. 6 cylindrów, 218 koni, rok produkcji lipiec 2005 (podobno nie wadliwa głowica), tłoki bez "K" na końcu- również nie wadliwe. Skrzynia automat- idealnie zgrane moim zdaniem. Wyposażenie- dla mnie tyle ile chciałem + dużo więcej :)

 

Najważniejsze - WSZYSTKO CO ELEKTRYCZNE DZIAŁA.

 

Aktualnie stoi na zimówkach 16 calowych. Letnie jeszcze w bagażniku były (Styling 162, 18").

Zaraz po kupnie, jeszcze w Szwajcarii wymieniłem:

 

- olej Millers 5w40

- zrobiłem płukankę Liquy Moly

- filtr oleju Knecht

- filtr kabinowy z węglem Knecht

- Filtr powietrza Knecht

- Amortyzatory przednie Sachs- odpowiednie dla opcji S226A

 

http://i64.tinypic.com/2zf724m.jpg

 

Spalanie z trasy ze Szwajcarii 8.2 litra, prędkości 120-170 km/h.

 

Oczywiście przed zakupem poprosiłem kolegę Dray'a o historię serwisową.

 

Tutaj rozkodowany VIN:

 

Numer podwozia WBAVS11070

Kod typu VS11

Typ 325I OL (EUR)

Typoszereg E E91 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik N52

Pojemność skokowa 2.50

Moc 160

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

Data prod. 2005-07-15

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2ABA LM RAEDER/ELLIPSOIDSP.162/MISCHB. Obr. BMW, st. le. Ellipsoidsp. 162

S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Zintegrowana pilot uniwersalny

S322A KOMFORTZUGANG Funkcja dostępu komfortowego

S386A DACHRELING Reling dachowy

S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roleta przeciwsłoneczna drzwi tylna

S418A GEPAECKRAUMPAKET Pakiet bagażnika

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S464A SKISACK Worek na narty

S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX System Isofix

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S541A AKTIVE GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Adaptive Cruise Control

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

P7APA PAKET DYNAMIC + ADVANTAGE Pakiet Dynamic + Advantage

S849A ENTFALL AUTOMATISCHER NOTRUF Brak autom. syst. powiadamiania alarm.

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Sterowanie św. do jazdy w dzień

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S999A AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Zarządzanie zleceniami HEA

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

Tutaj klucz do mojego szczęścia <3 :

 

http://i68.tinypic.com/1zgyttw.jpg

 

Kilka zdjęć, zrobię ładniejsze- niedługo :)

 

aaa- wleciały nowe wycieraczki (jedną musiałem wymienić :D)

 

http://i65.tinypic.com/j5ypo4.jpg

 

A teraz BMW:

 

http://i68.tinypic.com/nmkjk0.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2evcha1.jpg

 

http://i65.tinypic.com/1ekwoo.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2qm2lie.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2w5689h.jpg

 

http://i63.tinypic.com/ve4461.jpg

 

http://i66.tinypic.com/5zksaq.jpg

 

http://i63.tinypic.com/1zn281c.jpg

 

http://i66.tinypic.com/1zzqbp.jpg

 

http://i67.tinypic.com/eueupx.jpg

 

http://i65.tinypic.com/10r4vpe.jpg

 

Oczywiście jest kilka rzeczy do zrobienia, aczkolwiek są to pierdoły :) Na lewym błotniku jest małe wgniecenie, i przerysowany delikatnie zderzak po tej samej stronie, no i z tyłu mała skaza na zderzaku. Zrobię w swoim czasie :)

 

Plany:

 

- konserwacja skór !!!! - czyszcze oryginalnym mleczkiem BMW

- ogarnięcie świateł dziennych - ZROBIONE

- wyważenie kół letnich - ZROBIONE

- zrobić zbieżność/geometrię - ZROBIONE

- wymienić przycisk "start/stop" - ZROBIONE :)

- breloczek OEM Bmw- taki, że można schować kluczyk w nim :) - "ZROBIONE" :D

 

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy- mam porównanie do E46.

3 lata różnicy w wieku- przepaść niesamowita. Samo wygłuszenie to już dla mnie bajka, jadę 140 km/h a w środku cicho. Skrzynia 6-cio biegowa na autostrady idealna. Nawigacja- fajna opcja, która działa, powiadamia nawet o korkach. Elastyczność silnika- bajka delikatnie się depnie i już :twisted: .

Edytowane przez QosmioE46
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przecież N42 jest cichutki :D Wygłuszenie w E46 jest fatalne to fakt.

 

N52B25 vs N42B20 - Zmieniło się tylko kilka cyferek. Nie boisz się? :mrgreen:

 

Czemu wybrałeś kombi? :) Jest ładne wypo zresztą też. ale z limuzyny na kombi? Why? :D

Opublikowano

Sporo sie naczytałem o tym silniku, było mniej osobnych tematów z problemami jak z N42 także juz jest progress :) tak jak pisałem podobno jeszcze w tym roku nie była montowana wadliwa głowica i tłoki sa te bez K na końcu. Ulżyło mi, gdy to sprawdziłem :D po za tym nie ma charakterystycznego cykania :) jestem dobrej myśli ze bedzie ok :D

 

 

Wybrałem turasa tylko i chyba wyłącznie z własnego upodobania :D generalnie nie jest mi potrzebne jeszcze takie auto ale lubię "duże" a raczej większe auta.

 

Jeszcze małe porównanie do E46- fotele w E91 sa po prostu większe- co za tym idzie wygodniejsze. Pisze to osoba mająca 174 cm :D

 

Tak przy okazji nie sadziłem, ze dźwięk 6 cylindrów bedzie taki przyjemny. Muzyka dla uszu :mrgreen:

Opublikowano
Srebrny to jest chyba jedyny kolor który nie pasuje do E90 :P. Kompletnie nie mój gust, ale naadrabia wyposażeniem, gratuluje zakupu.
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalnie turas E91 ma bardzo ładną linię, a w porównaniu do innych kombiaków to dopiero następne generacje aut innych producentów go dogoniły.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Mi rownież bardzo sie podoba :cool2:

 

Mam takie pytanie jako, ze dopiero poznaje autko. Czy jest taka możliwość ze przy wyższej prędkości np 160 km/h kierownica staje sie "sztywniejsza"? Chodzi mi o układ kierowniczy, zauważyłem to na autostradzie. Chyba, ze to moja wyobraźnia lub/i zmęczenie :mrgreen:

Opublikowano
Mi rownież bardzo sie podoba :cool2:

 

Mam takie pytanie jako, ze dopiero poznaje autko. Czy jest taka możliwość ze przy wyższej prędkości np 160 km/h kierownica staje sie "sztywniejsza"? Chodzi mi o układ kierowniczy, zauważyłem to na autostradzie. Chyba, ze to moja wyobraźnia lub/i zmęczenie :mrgreen:

 

Od tego jest pompa wspomagania.

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
A bardziej serwotronik,bo sama pompa wspomagania nie usztywnione Ci kiery.

 

Wysłane z Nexusa 6

 

True.

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Hej, bardzo fajny silnik, wiem bo też taki mam z podobnym wyposażeniem poza automatem lecz z ciemną podsufitką. Życze frajdy z jazdy. Pozdrawiam :lol:
Opublikowano

Wracajac do Active Steering, jest to opcja S217A, po wczytaniu sie w twoj VIN widze, ze takiej opcji nie ma.

Tak czy inaczej przyjemnosci podczas bezawaryjnej jazdy :wink:

Opublikowano

@UP

Dziekuje :)

 

 

To mam zagwostke dlaczego tak sie robi a nie ma takiej opcji :D

 

Wczoraj próbowałem ogarnac światła dzienne, ale NCS cos mi nie do końca działa, w momencie kodowania wywala błąd, moze jakies pliki gryza sie ze starymi plikami od E46. Dzisiaj spróbuje zainstalować na nowo całe BMW Standard tools z spdaten nie w wersji lite. Moze sie uda :)

Opublikowano

@UP

 

dziękuję :)

 

Tak jak pisałem, przeinstalowałem BMW Standard tools i NCS Expert zaczął śmigać. Ustawiłem póki co DRL i wyświetlanie prędkości na wyświetlaczu zegarów. Muszę poszukać jeszcze odprowadzania do domu po halogenach a nie xenonach. Szukałem w module NRF i tam tego nie widze :/

 

http://i63.tinypic.com/nx89on.jpg

 

http://i65.tinypic.com/nn9o2p.jpg

 

http://i63.tinypic.com/5ygp3k.jpg

 

Zastanawia mnie jedno- po przełączeniu na Automat świateł oczywiście w warunkach j.w zapalił się xenon, aczkolwiek jak poświeciłem w czujnik latarką z telefonu (biała dioda) to nie przełączyło się na dzienne długie. Czy czujnik działa tylko na światło słoneczne bądź barwę żółtą? :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Minęły ponad 2 tygodnie, w międzyczasie BMW przeszła szorowanko ręczne i małe odkurzanie środka

 

http://i68.tinypic.com/314vyc2.jpg

 

http://i68.tinypic.com/24cf7ur.jpg

 

Padła cewka, no to przy okazji rozbierania wymieniłem również świece, stare były słabym stanie, wymieniłem na irydowe NGK, autku na pewno lepiej :)

 

http://i65.tinypic.com/2h2e1ib.jpg

 

http://i66.tinypic.com/16ava6a.jpg

 

Nie ma to jak praca po ciemku :roll:

 

a tutaj mój "warsztat" :norty:

 

http://i65.tinypic.com/21kmk47.jpg

 

W środę autko jedzie na geometrie/zbieżność oraz wymiane kół na letnie styling 162, po wymianie na pewno zrobię sesję :)

 

Myślę, co zrobić z skórą. Czy dać do profesjonalnej konserwacji (koszt pewnie 500-600 zl?) czy zakupić samemu jakieś preparaty i ogarniać sam? Ktoś poleci mi jakieś rozwiązanie ewentualnie jakieś środki do wyczyszczenia/konserwacji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ladne auto, fajny kolor ale ten silnik... delikatny :)

ile bierze oleju ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

@Kulfon3

 

dzięki za podesłanie tematu, na pewno się tam odezwę :)

 

@Rivasi

 

mnie się jeździ dobrze, a co do brania oleju jeszcze nie wiem ile dokładnie bo nie dawno zmieniałem olej i rozprowadził się, na razie dolałem 200 mililitrów.

 

@DominikBMW

 

Mała sesyjka :) zakładaj zakładaj już zimy nie będzie :D

 

------------------

 

Tak jak pisałem, zrobiona geometria/zbieżność, koła wyważone, są to jak już wcześniej pisałem styling 162 opony na przodzie 225/40r18 a na tyle 255/35/r18 :)

 

Sesja z kolega, jego autko to Audi A4 B5 2.8 quattro.

 

Aura na dworze jak widać nie zbyt piękna.

 

http://i66.tinypic.com/2uztt1j.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2s9f2u8.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2nkp4c9.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2j2u5qu.jpg

 

http://i63.tinypic.com/k9dv5w.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2co3cdf.jpg

 

http://i64.tinypic.com/213qc5y.jpg

 

http://i63.tinypic.com/av0en5.jpg

 

 

Jeszcze taki bonus:

 

http://i65.tinypic.com/210hh0g.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2dm9slv.jpg

 

http://i64.tinypic.com/e9bs78.jpg

Opublikowano
Dystanse tylko wrzuć na tył, 15mm chyba byłoby ok i będzie pięknie :). Co do zimy, hehe, będzie oj będzie, planuje mały wypad do Krakowa - piątek-niedziela - i jak zobaczyłem prognozy to odechciało mi się zmieniać gum, tym bardziej że ponoć w Wawie ostatnio było biało, tak samo na południu :P
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano

Pomyśle o dystansach, jak tak patrze to faktycznie mimo ze koła są duże to są schowane. Wydaje mi się, że następnym modem będzie folia na tylne trójkąty, i powoli będę zbierał na malowanie zderzaka i wymianę bądź ogarnięcie błotnika.

 

Kusi mnie jeszcze oem kubek termiczny :norty:

 

P.s mam nadzieje ze wyjazd sie udał :)

Opublikowano
Udał się jak najbardziej, tym bardziej że mam kolejny dowód na to że prognozy pogody można o kant stołu rozbić. Piątek 10 stopni, sobota 8 i niedziela 9, bez jakichkolwiek opadów i słoneczko. Jedyny plus tego że nie wymieniłem na 18stki, to że jechało się o wiele wygodniej :P
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.