Skocz do zawartości

sterownik swiec zarowych F10 530d


mati465

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Odswieze troche kotleta.

 

Mam blad: 2AB900 Preheating control unit: Mixed installation of different types of preheater plug detected.

Zrobilem test ABL: Carry out heater plug adjustment.

 

http://i64.tinypic.com/123qqv6.jpg

http://i63.tinypic.com/othfua.jpg

 

Wynik swiece ceramiczne wykryte:).

Czy moge stwierdzic, ze to wina sterownika swiec? Auto z rana telepie sie, poniewaz nie dziala grzanie swiec.

 

Dla potomnych zalaczam pdf o dzialaniu swiec.

https://megawrzuta.pl/download/e17fbeeb6e1b4f6ba98de49a09a806cf.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O boże :duh: . No Сi program napisał , że różne typy świec zainstalowane. Co niezrozumiałe ? Kup wszystkie takie same, zgodnie z katalogiem i zrób funkcję serwisową, która powinna być wykonana przy wymianie.

 

Wczesniej bylo wszystko dobrze na tych samych swiecach i nagle sie pozamienialy same na inne? Niedawno jeszcze normalnie grzal swiece na desce rozdzielczej bylo widac. Nagle same sie zamienily :).

Na drugim zdjeciu widac, ze wykryl swiece ceramiczne i jest napsiane OK.

 

Jaka funkcja serwisowa? Mozesz podpowiedziec nazwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Posłuchaj, sterownik łatwo sprawdzić . Ja nie widzę w tym problemu .

Bardzo często właściciele auto przyjeżdżają i ukrywają prawdę (bo emu gdzieś ktoś nie tak zainstalowal albo spier...lil ) i prosi o naprawe. Kiedy zaczynasz rozumieć o co chodzi, to raz klienta stawiasz na miejsce .

Chcesz powiedzieć - sam zmieniałes świece i widziałes jakie zostały zainstalowane ?

Po wymianie świec została przeprowadzona funkcja serwisowa lub po raz pierwszy słyszysz o czymś takim ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co bylo robione i to nie przeze mnie to czyszczenie kolektora dolotowego i egr - temat zreszta jest na forum. Bylem zobaczyc w warsztacie po zdemontowaniu kolektora i swiece byly w glowicy nieruszone. Zreszta po tym zabiegu swiece dzialaly normalnie. Od wczoraj mam z tym problem. Wiec same sie nie zamienily na zly typ.

 

Ja pierwszy raz slysze o jakiej funkcji i pytanie moje do Ciebie jaka to funkcja abym wiedzial na przyszlosc. Jutro jade do Bosch na sprawdzenie swiec zarowych i zamowilem sterownik swiec w razie potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem wczoraj 'Carry out heater plug adjustment' i dzisiaj rano nie pojawil sie blad. Podejrzewam, ze warsztat, w ktorym zdejmowali mi kolektor rozlaczyli sterownik swiec zarowych na nierozlaczonym akumulatorze i dlatego trzeba bylo tak jak Temsky pisze zrobic function service.

 

Lokalizacja sterownika swiec wymusza jego rozlaczenie wiec warsztat powinien zrobic funkcje serwisowa lub wczesniej rozlaczyc akumulator.

http://i63.tinypic.com/28mkda9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po prostu bardzo dużo takich. Jasne, że wiele to nie wszystkie. Zgadzam się.

Ale już po prostu nerwów brakuje, gdy na przykład na warsztacie cos spier...li , a potem dzwonią i niby chcą wysłać do naprawy, a właściwie tłumaczy rozmowę na tory typu "jak to naprawić" i starają się czegoś dowiedzieć. Raz dla takich "do widzenia ".

Dobra, to już poezja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odświeżam temat. Miałem auto na wymianie rozrząd i oleju w skrzyni ale też miałem błąd jednej świecy żarowej wiec została wymieniona wszystko było ok przez kilka dni żadnych błędów etc., a dziś wyskoczył błąd 2AB900 wiec wnioskuję z tematu, że prawdopodobnie siedzi inna świeca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Na razie nie ruszałem ich bo ... wiadomo stały, a nie miałem czasu żeby auto stało na warsztacie do podlewania specyfikami i czekania. Jeżeli odezwą się, że chcą być wymienione to wtedy będzie mus ale teraz jak działają to zostawiłem. Ogólnie auto miało większy serwis typu wymiana rozrządu, prewencyjna wymiana uszczelnienia podstawy filtra oleju, wymiana oleju w skrzyni i pranie dpf-a też prewencyjnie i zabrakło już czasu na dokończenie prac ze świecami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Nowych świec żarowych się nie adoptuje. Sterownika też się nie adoptuje. Po wymianie świeć jak i sterownika należy wykonać funkcję serwisową sterowania podgrzewaniem za pomocą układu diagnostycznego np. BTool.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nowych świec żarowych się nie adoptuje. Sterownika też się nie adoptuje. Po wymianie świeć jak i sterownika należy wykonać funkcję serwisową sterowania podgrzewaniem za pomocą układu diagnostycznego



To ten algorytm czemu ma służyć...???


Wymień wszystkie świece żarowe (N47 D20 O / T 1)

W przypadku wymiany jednej lub większej liczby świec żarowych PRZED wymianą należy uruchomić funkcję serwisową kontroli jarzenia wraz z układem diagnostycznym BMW i „rekordem danych bezpieczeństwa aktywowanym w jednostce sterującej świeceniem”.


W przypadku wymiany jednej lub więcej świec żarowych, PO wymianie należy wykonać funkcję serwisową kontroli żarzenia w systemie diagnostycznym BMW.


Siła z jaką należy dokręcić świece żarowe to 13Nm

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.