Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie zapoznaj się i popraw.

viewtopic.php?f=68&t=120678

 

 

 

Witam, zaznacze na początku, że jestem kompletnie zielony, mianowicie mam taki problem od pewnego czasu grzeje mi się silnik (BMW e36, 1,8 na łańcuszku 115km) temperatura na zegarze sięga "czerwonego punktu" pompa wody chyba działa bo jak odkręcę korek od chłodnicy, to po "przegazowaniu", z górnej dziurki o średnicy około 2mm leci strumyk płynu. Nadmuch normalnie w środku grzeje, wentylator chodzi cały czas, od uruchomienia silnika do zgaszenia, wymieniony był termostat, na którym jest napisane "95*C, najprawdopodobniej nie otwiera się ten nowy termostat, chłodnicę z tatą próbowaliśmy odpowietrzyć, ale jakoś to nie wychodzi, na chłodnicy po lewej stronie jest taki koreczek, którym odpowietrzaliśmy, i jest też koło wlewu płynu, skapnąłem się później, którym w końcu mamy odpowietrzać ? bo tak jak pisałem jestem zielony w te sprawy, co zauważyliśmy, połowa chłodnicy jest gorąca, a połowa zimna, czyli na górze ciepłe na dole zimne i tak cały czas, albo chłodnica całkowicie zimna.

 

Bardzo proszę o odpowiedź bo już nie mam pojęcia co może być

 

Ps. mam jeszcze taki problem, mianowicie na zimnym silniku do około 1,5tyś obrotów świeci licznik, powyżej gaśnie, tak samo przycisk awaryjny, później stopniowo od 2.5tyś gaśnie, a jak sie zagrzeje porządnie to świeci normalnie, co to może być ?

I dawniej akumlator wytrzymywał mi góra 3dni jak stał było -12, a teraz jak jest cieplej to może stać i stać, odpala od razu, jakieś zawarcie mogło wystąpić czy co ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam, życzę miłego wieczoru,

 

Ps. Nie wiem czy w dobrym miejscu napisałem pytanie, jeśli w złym to proszę o przeniesienie tematu.

Opublikowano
Zobacz w ogóle czy masz prawidłowy poziom płynu na zimnym silniku. Odpowietrza się tą plastikową śrubką przy korku od zbiorniczka. A ten strumyk po odkręceniu korka powinien być ciągły nawet na wolnych obrotach a po dodaniu gazu ma tryskać jak z fontanny. Termostat kupowałeś razem z plastikowym króćcem czy sam termostat?
Opublikowano

Kupowałem z całym tym "plastikiem"

http://img.photobucket.com/albums/v283/Wiesmin/BMW/fc435ee0.jpg chyba taki sam jak ten

 

Poziom płynu "wydaje się" być odpowiedni na zimnym silniku.

Co do strumyka, to po odpaleniu nie dzieje się nic, tylko po przegazowaniu "tryska" dość mocno.

 

Ps. W ogóle nie chce przecisnąć przez ten termostat, cała zimna jest ta "rurka plastikowa z termostatem" laliśmy wrzątkiem i też nie drgnął termostat, a jest nowy kupiony, kto wie czy ten stary też nie był dobry.

Opublikowano

Podczas jazdy tez się grzeje, rurka przy termostacie jest calutki czas zimna, a powrót do chłodnicy gorący, że nie idzie się dotknąć, albo źle odpowietrzam, albo coś innego jest zepsutego.

Znalazłem coś takiego :

1. Brak strumienia.

Jest kilka powodów braku strumienia z kanału wylotowego odpowietrzenia

- zapowietrzony układ,

- zatkany kanał,

- urwany wirnik pompy wody,

- pęknięty boczek chłodnicy - chłodnica zintegrowana ze zbiorniczkiem,

- otwarty lub brak termostatu - czasami przy bardzo niskim strumieniu,

- mocno bijąca kompresja do układu.

 

2. Przerwy w strumieniu.

Powodem tych zachowań jest:

- odpowietrzający się układ,

- nieszczelności układu chłodzenia,

- kompresja w układzie,

 

3. Podnoszący się poziom płynu.

Wynika z zapowietrzonego jeszcze układu:

- brak ogrzewania wnętrza,

- termostat nie otwiera,

- powietrze w dolnym wężu przed termostatem,

- powietrze w górnym wężu na chłodnicy,

- uszkodzony wirnik pompy,

- brak strumienia z wylotu odpowietrzającego,

- niewydolność chłodnicy,

- niewydolność wentylatora (visco),

 

4. Chłodnica się nie nagrzewa.

- zapowietrzony układ, górny lub dolny wąż,

- brak strumienia z wylotu odpowietrzającego,

- nieotwierający się termostat,

- uszkodzony wirnik pompy wody,

- mocno bijąca kompresja,

 

5. Chłodnica nagrzewa się za wcześnie - wskaźnik nie osiąga jeszcze połowy:

- uszkodzony lub brak termostatu,

 

6. Chłodnica gorąca a poziom się podnosi.

- niewydolny wentylator (visco) ,

 

 

Nie wiem co to jest ta mocno bijąca kompresja, a może to pompa wody? Ale strumień po dodaniu gazu jest mocny. Chłodnica też niby nowa...

 

Ps. Na tym termostacie jest taki śrut blokujący, czy można go wydlubac? Żeby cały czas sobie mogła "woda" krążyć? Czy raczej nie wolno?

Opublikowano
Ja bym zaczął od porządnego odpowietrzenia. BMW są autami które ciężko się odpowietrzają i trzeba czynność powtarzać kilka razy. Przy dolewce płyny warto jest otworzyć plastikowy odpowietrznik- to znacznie przyspieszy całą zabawę.
Opublikowano

Ten odpowietrznik tuż obok wlewu płynu? Bo jest drugi na "środku" chłodnicy po lewej stronie 20cm nad wężem co idzie do termostatu, a jeśli o ten kolo wlewu, to poprzedni właściciel wkrecil tam śrubę na klucz 17, pod to dal plastikowa podkładkę chyba oryginalna i na to jeszcze miedziana podkładkę, może z tego zasysa powietrze? Bo jest to nieszczelne?

Ps. Szukałem w necie jak odpowietrzyc, robiłem tak samo wczoraj i nic, jaki jest najlepszy sposób na odpowietrzenie układu? Ja nacisakalem wąż gorny, później odpalam silnik dolewalem płynu i odpowietrznik odkrecalem. Tak jak mówiłem jestem kompletnie zielony, mechanika to nie mój dział niestety ;/

Opublikowano

Ja odpowietrzam w ten sposób:

przy każdej dolewce płynu otwieram odpowietrznik obok korka wlewu po to aby powietrze na bieżąco było wypychane w układu. Później po nagrzaniu silnika gdy węże zrobią się twarde otwieram ten odpowietrznik. Operacja musi być powtórzona kilka razy. Ty musisz zacząć od odpowietrzenia termostatu. Wystarczy zobaczyć czy spod tej śrubki nie wydobywa się para bądź płyn po nagrzaniu auta- będziesz wiedział czy jest szczelna.

Opublikowano
Tak samo, odkręcasz do momentu aż z odpowietrznika leci sam płyn- bez pary. Nie przejmuj się ubytkiem płynu przy tej operacji. Ostatnio robiłem to u siebie- kilka dni węże robiły się twarde- działałem do skutku. Nie ma sprawy- po to mamy forum.
Opublikowano
Ja jakoś nigdy nie mam problemu z odpowietrzaniem u siebie i u kolegów którym też pomagałem przy wymianie płynu więc nie wiem skąd ta opinia o ciężkim odpowietrzaniu. Po prostu zalewasz płyn do poziomu odpalasz silnik (korek cały czas odkręcony) i czekasz, w miarę nagrzewania odkręcasz co chwilę odpowietrznik (ten przy korku) spuszczasz powietrze i dolewasz płynu który zassało do układu i tak w kółko parę razy aż z odpowietrznika leci sam płyn a strumyczek w zbiorniczku jest ciągły bez przerw. Ważne jest żeby pilnować płynu przy odpowietrzaniu i na bieżąco uzupełniać braki. Podczas odpowietrzania nawiew i temp. muszą być na max. Przyda się też druga osoba która siedzi za kierownicą i robi od czasu do czasu przegazówki (to przyśpiesza cały proces).
Opublikowano
To nie zawsze wystarcza- po dłuższej jeździe węże potrafią być twarde. Zaznaczam, że mam opcję z jednym odpowietrznikiem- może dlatego.
Opublikowano
Zależy co mamy na myśli mówiąc twarde. Na rozgrzanym silniku węże muszą być twardsze niż zwykle bo mamy w nich ciśnienie. Ale jeśli są twarde jak kamień i napuchnięte to coś jest nie tak.
Opublikowano

Ciężka sprawa, cały czas zapowietrzony, niby troszkę lepiej bo na rurce dolnej pojawiło się ciepło przez chwile, mam zrąban* ten odpowietrznik, delikatnie odkręcę śrubę to pójdzie powietrze i za chwile zassa i tak w kółko, jutro wezmę, zagotuję na garnku płyn, wleję do chłodnicy, termostat się załączy i może w końcu się odpowietrzy.

 

Ps. Chłodnica cały czas zimna;/

Opublikowano

Panowie nagrałem film na 1 filmie jest jak dodawałem gazu i był strumień, a bez gazu bardzo wolno, na filmie nie widoczny.

Na drugim filmie, "odpowietrzam" z tatą, z odpowietrznika leci płyn, a strumyka mały... Zobaczcie sami.

Ps. Przepraszam bardzo za słabą jakość filmu, nagrywany telefonem i przepraszam najmocniej za "gwarę"... :)

 

1.

https://www.youtube.com/watch?v=zUSutC4dQPs

 

2.

https://www.youtube.com/watch?v=GU6Msi3licQ

 

Ps. Wąż górny, raz ciepły za chwile zimny, chodnica tylko przy zbiorniku ciepła, a tak to zimna.

 

Jeszcze do tego ładowanie akumlatora 20V, zaczęło się kopcić z akumlatora...

Opublikowano

Postanowiłem spuścić płyn z chłodnicy i ją wyjąć bo myślałem, że jest niedrożna, wziąłem do domu zalazłem ją ciepłą wodą , odziwo wszystkie żłobki zrobiły się ciepłe, trochę tam śmieci wyleciało, ale postanowiłem na zalanej chłodnicy, zatkać prawie wszystkie dziury i zostawić tylko jedną, dmuchnąłem w nią, a tam mi powietrze syczy, do góry na żłobkach zdjecia poniżej, moje pytania brzmią:

1. Czy przez to mógł mi się pierniczyć układ chłodzenia ? chłodnica na dole zimna, na górze ciepła i zimy wąż przy termostacie.

2. Czy chłodnica może być "nieszczelna" do góry, czy musi 100% być szczelna ? nie zaciągnie powietrza? (zaznaczone na czerwono)

3. Co to jest za korek na dole ? (ten zaznaczony na niebiesko) bo jak go odkręciłem to szybciej dotarł płyn do wszystkich "celi" a z niego nie ciekło nic :), czyli tak jakby "odpowietrznik"

4. Ile otwiera się termostat? włożyłem go do wrzątku i nie wiem ile ma się "minimetrów" otworzyć? widoczne dla oka to jest czy raczej nie ?

Jak ostygnął zatkałem taki mały "śrut" dmuchnąłem i dalej puszcza powietrze(trochę słabiej niż, jak się nagrzeje) a jest nowy, kupowany niedawno, tak musi być czy jak?

A oto zdjecie :)

http://www63.zippyshare.com/v/K7jignOf/file.html

Opublikowano
No to masz dziurawą chłodnicę jak mówisz że syczy w tym miejscu i to jest prawdopodobnie przyczyną problemów z odpowietrzeniem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po dłuższej nieobecności, mój problem się nie rozwiązał, chłodnica wymieniona, termostat wymieniony, nadal takie same objawy... Mechanik mówi, że może to być uszczelka pod głowicą, ale płyn w zbiorniku czysty, nie pobiera płynu, olej czysty, nie kopci na biało, nie ma masła pod korkiem, pompa niby tez dobra, założył Mechanik termostat bez "sruta" z dziura 2mm i było normalnie nie grzeje się.

Teraz pytanie czy może to być problem przez uszczelke? ;/

Czy może to być przez instalacje LPG?

Proszę o pomoc, bo już nie mam siły ;/

Opublikowano

skoro piszesz że chłodnica do połowy ciepła i wąż za termostatem zimny to przecież masz odpowiedź.

 

to że zmieniłeś nie znaczy że ten zmieniony działa poprawnie. Jeszcze piszesz o jakimś innym termostacie na którym sie nie grzeje.

szukam
Opublikowano
Dwa nowe termostaty i już zepsute? A na tym starym to tak jak mówiłem jest dziura i ciecz przepływa sobie normalnie przez ta dziure, dlatego się nie grzeje, wiec wina leży gdzie indziej.
Opublikowano

zdejmij termostat w ogóle.

 

z tego co piszesz skoro wąż za termostatem jest zimny to znaczy że termostat nie puszcza dużego obiegu i dlatego sie silnik grzeje.

szukam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam pod dłuższej nieobecności, samochód odpukać zrobiony.

Wymieniona została uszczelka pod głowicą, ponieważ mechanikowi pokazały się "spaliny" w chłodzeniu, chociaż jak patrzyłem na starą uszczelkę to wydawała się na dobrą, kto wie czy nie naciągną mnie na koszty, po wymianie tej uszczelki nadal się samochód grzał.

Zostały wymienione 3 termostaty i wyobraźcie sobie, że wszystkie trzy sie zacinały, zawiozłem do mechanika on wymienił, odpowietrzył i samochód się nie grzeje odpukać :)

 

Nie zawsze trzeba wymieniać uszczelkę, albo martwić się, że głowica jest "pęknięta", albo blok, termostat może być zepsuty, przy takich objawach jak miałem ja.

Z oleju nie zrobił się majonez, w zbiorniku płynu nie było śladu oleju, "miernik" (pokazał spaliny,a mechanik i tak uważał, że głowica pęknięta) chociaż nie chce mi się wierzyć, ponieważ nie było mnie przy tym sprawdzaniu.

Powiem więcej, kupiłem termostat, wrzuciłem stary i nowy do wrzątku i gotowałem, oby dwa się otworzyły przed ugotowaniem, po założeniu do silnika, termostat się zawieszał.

 

Bardzo dziękuję wszystkim zaangażowanym, życzę powodzenia i w razie czegoś będę pisał :) Miłego wieczoru.

 

Ps. Na żadnym forum nie było tyle życzliwości i zaangażowania jakiego dostałem tutaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.