Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A ja bym zaczął od wymiany płynu chłodniczego i przepłukania układu specjalnym środkiem, zalał nowym płynem i obserwował. Auto masz od trzech miesięcy wiec, może ktoś naprawiał już uszczelkę pod głowicom i źle wypłukał układ i pozostałości po tym zostały. A mazi olejowej w układzie chłodzenia niema prawa być!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Natomiast może pojawiać się na korku oleju gdy robisz krótkie odcinki drogi.
Opublikowano (edytowane)

Nie chcę Ciebie martwić ale prawdopodobnie możesz mieć walniętą uszczelkę pod głowicą. Płyn chłodniczy dostaje się do oleju, po jego połączeniu z olejem tworzy się właśnie taka maź (kawa z mlekiem). Miałem też taki objaw... tylko w innym samochodzie. Ale zasada ta sama.. Co proponuję to dolać płynu do stanu maks. Tak żebyś wiedział ile dokładnie jest, sprawdzić dokładny stan oleju, wyczyścić korek z tego syfu i pojeździć trochę (100km). Sprawdzić stan płynu chłodniczego i oleju. Jeżeli płynu ubędzie a oleju będzie więcej to poszła uszczelka pod głowicą i w drugą stronę. Olej może dostawać się do płynu. Test na CO2.

Drugą przyczyną mogą być krótkie trasy, to też może pojawić się maź pod korkiem. W tym wypadku do normalne i czasami tak się dzieje.

Edytowane przez aregro
Opublikowano

Jak to czytam no smiac mi sie chce panowie komputerem sprawdzi czy ma uszczelke walnietą hmm.. widze ze dla niektórych komputer to złoty srodek na wszystko ja ci kolego rozwieje wątpliwości w prosty tani sposób bedziesz wiedział co jest nie tak czy masz uszczelkę walnieta Test na obecność spalin a właściwie CO2 w układzie chłodzącym

Test wykonywany jest na rozgrzanym silniku. Specjalny płyn (wskaźnik bromotymolowy) o początkowym niebieskim zabarwieniu dozowany jest do specjalnego pojemnika.

Za pomocą gruszki wytwarzane jest podciśnienie które powoduje zasysanie gazów do pojemnika ze wskaźnikiem chemicznym.

Jeśli gazy zawierają CO2 (dwutlenek węgla) jednoznacznie potwierdza to uszkodzoną uszczelkę pod głowicą :cool2:

http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-i5608359339.html lub na stacji albo mechnika

Pozdrawiam

Opublikowano

Jestem winien male wyjasnienie i sorry ze nie dokladnie sprawdzilem...

 

Chyba poczatkowo zle sprawdzilem stan i poziom plynu.

Odciagnalem 300ml. Zalaczylem zdjecia obecnego poziomu juz po odciagnieciu plynu.

Czy 300ml za duzo moze robic takie problemy???

Co dodatkowo zauwazylem dzis to odkrecilem korek oleju i zobaczylem troche masla.

Teraz pytania...czy takie krotkie odcinki w zime moga to powodowac i czy dodatkowo 300ml za duzo plynu powodowalo to maslo...?? Noe widze oleju w chlodniczym. Wydaje sie czysciutki nie oleisty nie tlusty.

 

Zdjecia poziomu plynu, ilosci plynu odciagnietego, korka oleju przed i po czyszczeniu.

 

http://postimg.org/gallery/zcpirw2g/

Opublikowano
Słuchaj, jeśli masz teraz ogarnięty poziom z płynami i wiesz ile czego jest. Teraz musisz trochę przejechać kilometrów i znowu to sprawdzić. Jeśli stan płynów nie będzie się zmieniał to tylko się cieszyć. Ile robisz km dziennie? Jak długie trasy robisz? Poziom płynu ma wpływ na pracę układu ;) po coś są te miarki :)
Opublikowano
ale zobaczcie że to musi być mały przedmuch i to obserwowanie będzie długoterminowe.. Może jeszcze występować tylko w danych warunkach... Ja bym zrzucał głowice
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Słuchaj, jeśli masz teraz ogarnięty poziom z płynami i wiesz ile czego jest. Teraz musisz trochę przejechać kilometrów i znowu to sprawdzić. Jeśli stan płynów nie będzie się zmieniał to tylko się cieszyć. Ile robisz km dziennie? Jak długie trasy robisz? Poziom płynu ma wpływ na pracę układu ;) po coś są te miarki :)

 

Robie ok 25 km dziennie. Czasem tylko 22 na niedogrzanym tylko do pracy i z pracy czasem do sklepu czasem na przejazdzke z 15km zwawo i szybko na dwupasmowa (raz na tydzien).

 

Pojechalem do warsztatu bo mialem sprawdzac cisnienie w plynie chlodniczym uprzednio wyczyscilem z ta maź z korkow. Mechanik najpierw sprawdzil gumowe weze i powiedzial ze gdyby bylo cos z uszczelka to by byly twarde. A ze sa miekkie to nawet sie nie bral za sprawdzanie cisnienia bo mowi ze tu sie nic nie dzieje. A o tej mazi powiedzial ze czasem z plynu sie moze cos wytracac a do tego nie wiadomo co bylo lane. A na korku oleju przy niedogrzanym silniku moze sie cos tam czasem zebrac.

 

Co myslec? Ma racje??

Opublikowano

Gdybym miał teraz taką sytuację to bym spokojnie jeździł tym samochodem i pilnował stanu płynów. Jeśli będą spore ubytki to bym się martwił. Jeśli węże masz miękkie to bardzo dobrze. Jeździć i obserwować co będzie się działo. Bo pakować się od razu w wymianę uszczelki nie ma sensu. Tak ja bym zrobił. Pilnuj poziomu płynu chłodniczego i tyle ;) Objawem przy walniętej uszczelce jest jeszcze specyficzny odgłos w kabinie jak by woda się przelewał albo coś takiego. Nie pakował bym się na razie w wymianę uszczelki.

Mechanik dobrze mówi.

Opublikowano
Ja bym naj sam przód spuścił stary płyn I wlał nowy do układu. Może były robione dolewki i płyny się pożarły. Albo nie był wymieniany od x czasu i stracił swoje właściwości.
Opublikowano
Ja bym naj sam przód spuścił stary płyn I wlał nowy do układu. Może były robione dolewki i płyny się pożarły. Albo nie był wymieniany od x czasu i stracił swoje właściwości.

Dokładnie tak i jest to piewrsze w tej sytuacji i najtańsze rozwiązanie. Test na CO2 też bym wziął pod uwagę ale już pow ymianie płynu i gdy powtórzy się sprawa z masłem.

-------------------

Artur

Opublikowano
Ja bym naj sam przód spuścił stary płyn I wlał nowy do układu. Może były robione dolewki i płyny się pożarły. Albo nie był wymieniany od x czasu i stracił swoje właściwości.

 

A co ile sie wymienia plyn chhlodniczy?

Opublikowano
kurde dzieciaku napisałem ci co zrobic nie rozumie tego postu moderator powinien go zamknąć żenada dosłownie zrzucaj głowice daj do sprawdzenia pewnie pęknięta w 10 miejscach złom masakra nowa głowica najlepiej w serwsie za 10 tys bo używka moze miec to samo hehehehe żenada
Opublikowano (edytowane)
kurde dzieciaku napisałem ci co zrobic nie rozumie tego postu moderator powinien go zamknąć żenada dosłownie zrzucaj głowice daj do sprawdzenia pewnie pęknięta w 10 miejscach złom masakra nowa głowica najlepiej w serwsie za 10 tys bo używka moze miec to samo hehehehe żenada

 

Kolego używaj znaków interpunkcji bo to co piszesz brzmi jak bełkot.Po za tym wypowiedzi w takim tonie to wywyższanie się i traktowanie założyciela tematu z góry :nienie:

Może sam zrzuć swoją głowice ,niech odparuje to przemyślisz parę rzeczy i będziesz bardziej uprzejmy.;)

 

Płyn powinno się wymienić co 2-3lata.Nie wiadomo kiedy u Ciebie był wymieniany bo jesteś nowym właścicielem także lepiej to zrobić jak już są ku temu powody.Tak samo z płynem hamulcowym,lepiej wymień i będziesz spokojniejszy;)

Edytowane przez dynas
Opublikowano
Przecież byłem uprzejmy wyraźnie napisałem co trzeba zrobić najtańszym kosztem wiec jeżeli ktoś nie kuma to jest żenujące , a to że ktoś mu radzi zrzucać głowicę uważasz za dobrą rade i czy to jest fair wobec założyciela tematu wiec nie powinieneś sie do mnie zwalić kolego bo moja rada jest adekwatna do sytuacji ale skoro nie słucha to nie dajej doszukuję sie teori wyssanych z palca forumowych mechaników :mrgreen:
Opublikowano
sprawdz ta chlodniczke olejowa to tu gdzie masz filtr oleju dochodza dwa przewody poloncz ich ze soba jakims kruccem i jezdzij jak bedzie ci z chlodniczki olej wyplywal to masz problem z glowy a glowice sprawdzaj pozniej mozesz tez zrobic test na CO jak kolega wyzej napisal bo to ma sens a nie jakas glowica do zdarcia mialem cos podobnego tyle ze w audi chlodniczke sprwdzilem jak pisalem i byla wlnieta teraz ok po wymianie poczytaj na forum objawy padajacej chlodniczki ooleju
Opublikowano
kurde dzieciaku napisałem ci co zrobic nie rozumie tego postu moderator powinien go zamknąć żenada dosłownie zrzucaj głowice daj do sprawdzenia pewnie pęknięta w 10 miejscach złom masakra nowa głowica najlepiej w serwsie za 10 tys bo używka moze miec to samo hehehehe żenada

 

 

Kolego ! Twoja rada jest byc moze i dobra ale daruj sobie slowa typu "dzieciaku" albo w ogole nic nie pisz ok? Nie jestem Twoim dzieciakiem. Nawet zaczalem szukac mozliwosci sprawdzenia CO2 Twoim sposobem ale tu gdzie mieszkam (jestem obecnie za granica) nie znalazlem poki co takiej mozliwosci wiec wyluzuj albo daj sobie spokoj z pomaganiem komukolwiek na forum jesli sie tak szybko stresujesz ok?

Opublikowano
sprawdz ta chlodniczke olejowa to tu gdzie masz filtr oleju dochodza dwa przewody poloncz ich ze soba jakims kruccem i jezdzij jak bedzie ci z chlodniczki olej wyplywal to masz problem z glowy a glowice sprawdzaj pozniej mozesz tez zrobic test na CO jak kolega wyzej napisal bo to ma sens a nie jakas glowica do zdarcia mialem cos podobnego tyle ze w audi chlodniczke sprwdzilem jak pisalem i byla wlnieta teraz ok po wymianie poczytaj na forum objawy padajacej chlodniczki ooleju

 

Mam zamiar ta chlodniczke sprawdzic ale mam pytanie.

Z gory sorry jesli glupie.

Chodzi o to zeby dwa przewody razem polaczyc tak zeby odciac chlodniczke ? Olej mialby wyplywac skad?

Jak dlugo tak pojezdzic zeby czegos nie zepsuc?

Nie wiem czy dobrze to wszystko rozumiem.

Opublikowano
Dobrze rozumiesz, musisz pominąć chłodniczkę a przewody z niej zdjąć i połączyć je ze sobą .Myślę ze jak tu jest problem, to po przejechaniu 10 km już będzie widać olej lub jego ślady.
Opublikowano
Olej bedzie ciekl z chlodnicy? Ale skoro nie bedzie tamtedy przechodzil to jak ma cieknac tamtedy? Chyba cos tu nie czaje. A poza tym nie bedzie leciec jakas pozostalosc z tej chlodnicy jak nagle przewody odlacze? Prosze o wyrozumialosc jesli cos gmatwam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przewody które są do odpięcia i połączenia są od wody a nie oleju.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma dużego znaczenia, ten układ sam się odpowietrza. Wyleci tyle co jest w chłodniczce + to co wypuścisz z przewodów, cudów nie ma.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Hej.

A no sprawa wyglada tak ze jak wyczyscilem pare dni temu i odciagnalem nadmiar tego plynu, jest na razie spokoj nic sie nie dzieje.

Nic nie kombinowalem z chlodniczka oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.