Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Czy to co widac na zdjeciach z linkow ma mnie martwic?

Temperatura max 106. Wskaznik poziomu plynu caly czas tak samo wysuniety do gory.Od ostatniego razu sprawdzone ok 1500 km temu - wtedy tez wytarlem korek ale znowu sie pojawilo. Nie wien co robic. Z autem wszystko wydaje sie byc ok ale chce chuchac na zimne.

Bede wdzieczny za jakas porade

http://s14.postimg.org/5ctirjtv5/20160215_163047_1.jpg

http://s14.postimg.org/8fu8ux8tt/20160215_163019.jpghttp://s27.postimg.org/7cvw98u5v/20160215_163047_1.jpg

http://s16.postimg.org/9z12sozid/20160215_163028.jpg

Edytowane przez dexter7d
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od jak dawna masz to auto?

 

Czasem się coś takiego robi jak benzynowy silnik mało jeździ. Ale czy Ty przypadkiem nie masz płynu powyżej maksymalnego stanu? Odciągnij trochę tego płynu i sprawdź czy nie jest mocno zaolejony.

3A0jS9b.png
Opublikowano
No wlasnie nie wiem. Chyba stan jest ok bo na tym zbiorniczku jest diagram ktory mowi ze przy wyciagnietym do gory jest max ale sie zastanawiam bo nie jestem pewny jak to czytac. Autem jezdze codziennie. Auto mam 3 miesiace.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poziom należy sprawdzać przy zimnym silniku, gdy temperatura płynu jest mniej więcej równa temperaturze otoczenia.

Na króćcu pływaka masz dwa znaki. Górny i dolny. Poziom jest właściwy wtedy, kiedy patrząc z boku na zbiornik górna krawędź zbiornika (krawędź wlewu płynu, na który nakręcasz korek) znajduje się pomiędzy górnym a dolnym znakiem króćca pływaka. Reasumując pływak nie powinien być w górze na maks, powinien mieć co najmniej centymetr luzu. Możesz też zrobić zdjęcie z boku.

3A0jS9b.png
Opublikowano

http://s10.postimg.org/nj458iq3t/20160215_171951.jpg

http://s10.postimg.org/jmveq9ui1/20160215_172038.jpg

http://s16.postimg.org/nexqt03ph/20160215_172215.jpg

 

Na zdjeciach powyzej jest troche odciagnietego plynu w strzykawce, plyn w pojemniku i to zdjecie tego diagramu.

Wydaje sie ze nie jest na max i mozna jeszcze odciagnac do gory centymetr. Plyn nie wydaje sie oleisty - na moje oko normalny rzadki. Ale jak chcialem odciagnac ta piane co jwst na samej gorze zbiornika to sie nie dalo. Myslalem ze wyciagne olej ale niespecjalnie tu go chyba widac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poziom płynu albo jest odpowiedni albo nie, nie ma tutaj co się wydawać. Mój opis słowny plus to co narysowane na zbiorniczku powinny Ci wystarczyć do jednoznacznego stwierdzenia.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Wystarczy jak najbardziej. Moze sie zle wyrazilem. Poziom jest ok.

 

Czy powinienem sie martwic tą mazią? Ta lekką pianka na wierzchu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok. Piszesz że jeździsz regularnie, ale na jakich dystansach, jak długo silnik jest uruchomiony? Czy silnik osiąga temperaturę roboczą?
3A0jS9b.png
Opublikowano

Od pon do piatku 11km w jedna strone do pracy i z powrotem 11 km do domu. Powinien sie zdazyc nagrzac ale nie wiem. Predkosc 130-150km/h. Podroz w jedna strone zajmuje 10-12 minut.

Potem czasem po pracy do sklepu po poludniu. Czasem w tygodniu jade sie przejechac tak zwawo.

Opublikowano
Panowie maź pod korkiem to się może robić ale pod korkiem olejowym jak jest nie dogrzany ! nigdy pod tym od płynu chłodniczego
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Panowie maź pod korkiem to się może robić ale pod korkiem olejowym jak jest nie dogrzany ! nigdy pod tym od płynu chłodniczego

Bzdura

 

Jak mam to rozumiec? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Benzyna przy Twoich przebiegach powinna się dogrzewać.

 

Sprawdź czy takie masło pojawia się też pod korkiem oleju.

 

Niepokojące jest to masło pod korkiem płynu chłodniczego i fakt że mówisz o mazi w zbiorniku wyrównawczym. Diagnoza przez forum będzie trudna, ale takie masło może być efektem puszczającej uszczelki pod głowicą albo samej głowicy. Olej wtedy dostaje się do płynu chłodniczego, jak to olej wypływa i zostaje w najwyższym punkcie układu czyli w zbiorniczku. Później opary oleju wymieszane z oparami wody stygną i powstaje właśnie taki nalot na korku. Nie znam się na Twoim silniku, może ma jakieś miejsca wrażliwe na tego typu usterki.

 

Takie masło potrafi się też pojawiać po prostu w czasie sezonu zimowego jeżeli płyn chłodniczy nie był długo zmieniany.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na razie na Twoim miejscu obserwowałbym poziom płynu chłodniczego i oleju. Warto byłoby też wybrać ten smalec ze zbiorniczka płynu i zobaczyć czy się pojawi ponownie. Tak czy siak warto poszukać w okolicy mechanika od BMW, podpiąć do kompa, zobaczyć co pokazuje, opisać sytuację. Organoleptycznie więcej można powiedzieć niż przez internet. Koledzy tutaj mogliby się wypowiedzieć czy siadają głowice i uszczelki w tych motorach.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Dzis rano przy -2 stopniach po dojechaniu 11km do pracy temperatura 88 stopni wiec nie dogrzany. Autem jezdze od polowy listopada. Tu gdzie mieszkam nie ma wielkiej zimy ale rano jest raczej chlodno. Koncze o 14 I jest juz cieplej I moze bedzie kilka stopni pokazywac na komputerze.

Czy takie niedogrzanie silnika moze powodowac piane w tym zbiorniku plynu chlodniczego?

Opublikowano
Steryd81 - bzdura ? Zobacz ze wodą jest składnikiem płynu chłodniczego więc przy zdrowym silniku nie ma opcji by tam było masło nawet nie dogrzanym.. dostał się olej do obiegu chłodnicy i stąd to masło.. nic innego
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Jeśli nie ma innego miejsca gdzie olej mógłby się przedostać to pewnie tak
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy chodzi Ci o jakas glebsza diagnostyke??

 

Jeżeli to się powtórzy po wyczyszczeniu to trzeba będzie sprawdzić głowicę.

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.