Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Was, jestem świeżakiem zarówno na forum jak i w społeczności użytkowników BMW :) Zakupiłem powypadkowe BMW E84 z USA 28i sDrive z uszkodzonym przodem (wszystkie części do silnika nadawały się do wymiany). Po długo oczekiwanym złożeniu wszystkiego do kupy mam problem z układem chłodzenia. W ukrytym menu czasami temperatura silnika jest odczytywana prawidłowo a czasami wyświetla się komunikat w miejscu gdzie powinna być liczba "Unguelting" i nie mam pojęcia jak to interpretować. Komunikatowi towarzyszy ciągła praca wentylatora prawdopodobnie na najwyższym stopniu a gdy temperatura jest wyświetlana wentylator działa prawidłowo (zaczyna pracę przy około 90 stopni) Dziś powstał poważniejszy problem, początkowo temperatura była pokazywania prawidłowo (30 stopni) ale podczas jazdy w ogóle nie wzrastała. Gdy wcisnąłem gaz do oporu nie miałem już takiej mocy jak wcześniej a po przejechaniu około 8 km komunikat znów się wyświetlał a wentylator znów chciał odlecieć. Przy naciskaniu gazu rura dolotowa do coolera znacznie mniej się rozszerzała niż wcześniej tak jakby turbina straciła ciąg. Auto zarejestrowane było w USA w 2015 roku i przejechane ma 20000 km więc zajechanie turbiny odpada. Jutro samochód będzie u mechanika ale może drodzy forumowicze macie jakieś sugestie co do przyczyny powstałego problemu :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym powiedział że to albo spięcie albo walnięty czujnik temperatury.

 

A powiedz jak to wygląda z radiem i nawigacja w Europie, musiał być wygrany nowy program czy wystarczyło zmienić opcję wyposażenia?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
To też jest jedna z możliwości ale dziwi mnie ten komunikat. Nigdzie na forum ani u wujka google nie znalazłem odpowiedzi co to może oznaczać. Dziś po ponownym odpaleniu wszystko było ok, temperatura była pokazywana prawidłowo, wentylator działał jak powinien a moc znów była ze mną :lol: Co do nawigacji wszystko było zrobione przez "menu polskie". Było to wgrane przed zrobieniem auta przez co wyszła potrzeba poprawienia jeszcze paru rzeczy ale w tym tygodniu ma ktoś się pojawić i to poprawić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podejdź do kogoś kto ma kabel i inpe albo rheingold-a, niech zczyta Ci błędy. Jeśli jest spięcie to na 100% będzie to zapisane w pamięci.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Auto podpięte, skasowane wszystkie błędy oprócz 93B2 sprawdzałem podłączenie klemy dodatniej i czujników i wszystko ok. Gdyby pirotechnik wywalił to raczej nie byłoby zasilania więc nie wiem w czym może być problem. Wykryto też błąd 348A "termostat z mapą charakterystyk Komponent zaciska się otwarty" Czy to możliwe aby przez to był omawiany wcześniej problem? Termostat był wymieniany na nowy więc raczej nie powinno być z nim problemu a czujniki są podpięte. Co może być przyczyną?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witaj

moja historia jest bliźniaczo podobna do Twojej również posiadam x1 sdrive z silnikiem 2.8i sprowadzony ze stanów, w połowie stycznia wyskoczył mi błąd termostatu, więc wymieniłem go ale niestety to nic nie dało potem był w kolejce czujnik temp. ale i to nie pomogło. ktoś mi powiedział iż trzeba się udać do serwisu w celu zrobienia updatu oprogramowania...jeżeli ktoś poradził sobie z rzeczonym problemem proszę o radę jak wyjść z impasu

Opublikowano
Ja też wymieniłem jakiś czas temu termostat oraz czujnik temperatury przy silniku ale bez zmian. Mam program Delphi i wyświetla, że błąd 348A występuje przez chwilę (błąd nieciągły) i rzutuje to podczas jazdy na słabszej mocy silnika i błędnej pracy wentylatora. Wystarczy go czasem włączyć i wyłączyć po rozgrzaniu silnika żeby moc wróciła. Po skasowaniu błędu komunikat z ukrytego menu zmienia się w odczyt temperatury. Zauważyłem, że takie rzeczy dzieją się głównie jak nie tylko na zimnym silniku i przy niskiej temperaturze zewnętrznej. Przy składaniu zauważyliśmy, że czujnik temperatury zewnętrznej jest lekko załamany ale działa. Gdzieś wyczytałem, że silnik w zależności od temperatury inaczej steruje jego praca i może ten czujnik jest uszkodzony w taki sposób, że silnik nie może przez jakąś chwilę zczytać temperatury otoczenia i dlatego wariuje a trwa to na tyle krótko, że jest na zegarach wyświetlana normalnie. Możliwe, że to jest problemem?
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazlem czesciowa odpowiedz czemu nie pokazuje temp. cieczy w ukrytym menu.

Jets problem z polaczeniem CAN (ungültiger CAN-Botschaft)

Bede dalej szukal co z tym zrobic, czy to kabel czy tylko soft ale bardziej bym na soft stawial.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 1 rok później...
Opublikowano
Czy ten problem został rozwiązany? Mam ten sam błąd w e90 335xi z 2010.Tez brak czasami odczytu temperatury i szalejący wiatrak z brakiem mocy silnika. Czy osoba zakładająca temat rozwiązała problem bądź wiecie o co chodzi?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie ,

mam to samo w bmw n55 e92 335xi z USA 2010 r. Udało się rozwiązać problem ? przed wszystki bawiłem się mapami MHD ale mam nadzieje że nie w tym tkwi problem .


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.