Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pewien problem. Skręcając koła w prawą stronę po wykonaniu obrotu o jakieś hmm 200-250 stopni pojawia się jeden stuk...takie pyknięcie.

Nie wiem z czym to może być związane ale pojawia sie tylko jak skręcam właśnie w prawo. Stuk jest wyczuwalny na kierownicy.

Szukałem informacji ale ciężko trafić na taki pojedynczy przypadek. Czy to może być problem z kolumną? maglownicą?

Dodam że słychać to puknięcie w samochodzie...

 

A druga sprawa wiążę się z wibracją przy hamowaniu. Koła 225/45/17 - przyznam się że niestety dwa razy udało mi się najechać na nierówność w drodze(coś ala nadlany asfalt), gdzie słyszałem jak odbój od amora chciał mi wskoczyć pod maskę. Samochód nie myszkuje, nowe tarcze, nowe klocki, żadnych luzów w zawieszeniu(byłem na szarpakach). Problem jest tylko przy hamowaniu - gdy puszczę kierownicę hamuje prosto nic nie ucieka ale są niestety wibracje. Co może być przyczyną? Mogła się skrzywić felga? coś się podziać z piastą?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Myślę , że przegrzales swoje nowe tarcze, na dobrą sprawę przy nowych tarcza ch trzeba uważać i jeździć jak dziadek do 1000 km bo inaczej kilka mocniejszych hamowan z 160 km/h lub więcej i można je załatwić. Chodź felgi napewno tez są do sprawdzenia bo może jajko się zrobilo po tym zdarzeniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja się poważnie zastanawiałem czy przypadkiem problem numer 1 nie jest powiązany ściśle z problemem numer 2... Według mnie warto sprawdzić najpierw przeguby wahaczy, kolumnę amortyzator oraz piastę prawego przedniego koła (piasty też potrafią się skrzywić). Na dodatek lepiej to zrobić szybko bo tymi drganiami można sobie załatwić nowe tarcze. Najczęściej w przypadku jazdy na alufelgach pierwsze siada właśnie koło. Generalnie zawieszenie sprawdza się właśnie od strony koła po kolei - wyważenie koła, tarcz, piasty (przy okazji sprawdza się łożysko) i dalej - przeguby, łączniki, wahacze. BMW z X-Drive mają dobre zawieszenie i diagnostyka "w całości" czasem nic nie wykazuje, dopiero sprawdzając każdy element po kolei można znaleźć usterkę.
3A0jS9b.png
Opublikowano

WItam!

 

Tarcze na pewno się nie przegrzały(jazda 80km/h i delikatne hamowanie - przejechane jakieś 200km). Dzisiaj załatwiłem sobie przyrząd do mierzenia bicia i na środę jestem umówiony z mechanikiem i myślę, że zrobię tak jak mówisz aaben. Zacznę sprawdzać wszystko po kolei razem ze sprawdzeniem zbieżności. Tak jak pisałem w zawiasie nie ma najmniejszego luzu a przeguby też są OK. Gość na szarpakach łapał mi za każdy element i w ten sposób stwierdził że wszystko jest lala. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to ta piasta...lub coś z felgą.

Jak uda mi się zlokalizować co było nie halo to napiszę :-)

Opublikowano

No i du...

Tarcze zmierzone i odchyłka na całej obręczy waha się w granicach 0,05 tak więc tutaj nie tkwi problem.

Jutro rano zabieram się za wykręcanie przednich wahaczy, może tam coś znajdę. Normalnie ręce opadają a zaczyna bić coraz bardziej

Opublikowano

Mozesz jeszcze sprawdzic przeguby polosi. Mialem kiedys wieczne problemy w nnym wozie z trzesaca sie karoseria i lomotaniem kierownicy przy hamowaniu i wina byl zewnetrzny i wewnetrzny przegub polosi, a luzy byly niewielkie.

Nie sadze zeby jakies najechanie na falde w asfalcie cos tam zepsulo.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

NO i w końcu problem rozwiązany...

 

Wymieniłem z przodu jeszcze tuleje tylnego wahacza i niestety to nie pomogło, następnie zamieniłem koła przód-tył i też za wiele nie dało - ale przynajmniej wykluczyłem:-)

 

Co się okazało - myślałem, że tarcze z tyłu są nowe. Ale po zdjęciu koła okazało się że były toczone... Zaryzykowałem wymianę i opłacało się. One były wszystkiemu winne.

 

Ciężko było na początku wywnioskować co może być przyczyną - osobiście dałbym sobie palec uciąć że przód dawał po du..

 

Problem rozwiązany i teraz mogę się cieszyć z jazdy :-)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A stukanie było związane z gniazdami amortyzatorów. Po wyjęciu tych plastikowych zaślepek w kolumnie pod maską(pod wzmocnieniem poprzecznym), okazało się, że łożyska były zardzewiałe i jedna z kulek wyskoczyła do góry. Po wymianie na nowe(nowe używane) problemu nie ma :-) Koszt nowego gniazda 400 zł a używka 100 zł.

Mam w Krakowie dobrego Pana który ma praktycznie wszystkie części do BMW(różne modele) w bardzo dobrym stanie. Jeżeli by ktoś coś potrzebował chętnie pomogę.

 

Pisać na priv albo email [email protected]

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.