Skocz do zawartości

N52 2.5si po wymianie cewek-jeszcze gorszy problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od paru tygodni jestem właścicielem x3 z 2.5 benz. z 2006roku 218 KM

Problemem auta było już w czasie zakupu że przy próbie przyspieszania czy nawet spokojnej jeździe silnik delikatnie szarpał (przerywał).

Po podpięciu pod kompa pokazywało błąd : wypadanie zapłonu 1 i 3 cylinder co ciekawe na desce nie pokazywało żadnego czeka....na jałowych silnik ani razu nie zachwiał.

Mój mechanik mówi: wymienimy najpierw świece (tak zrobiliśmy) -problem pozostał

Mój mechanik to teraz wymienimy te cewki (tak zrobiliśmy)... i tu teraz co ciekawe na desce pojawiła sie ikona silnika "czek" ale w trakcie jazdy auto normalnie idzie i przyspiesza ale za to na jałowych fiksuje -falują bardzo obroty .

Dodam że po wymianie tych cewek nie podpiął pod kompa i nie pokasował tych błędów bo akurat mu sie zepsuł komputer.

Czy to może być przyczyną że nie skasował tego błędu ..???

Opublikowano

Wróciłem od mechanika (innego)

Po podpięciu pod kompa pojawił sie błąd o nr P1450 , mechanik był zdziwiony że bardzo duże są skoki odczytu temperatur powietrza czy coś takiego

I że mogła pęknąć jakaś rurka , przewód czy coś podobnego ....

 

może podpowiecie na co sie nastwić sprawdzić.... ?? :cry:

Opublikowano
Wróciłem od mechanika (innego)

Po podpięciu pod kompa pojawił sie błąd o nr P1450

Kolego podjedz do jakiegoś mechanika który chociaż trochę zna się na BMW.

Programy diagnostyczne BMW nie wyświetlają błędów na P.... ciężko cokolwiek podpowiedzieć bo diagnoza komputerowa była na jakims uniwersalnym "skanerze",uwierz mi ze te uniwersalne programy wyświetlają nie stworzone rzeczy(czasami są błędy podzespołów których nawet w samochodzie nie ma). Nie pozostaje Ci nic innego jak podjechać na innego kompa,bo tak to możemy sobie gdybać...

Opublikowano

No ... dawniej jeszcze przed wymianą cewek i świec miałem takie błędy (chyba na profesjonalnym sprzęcie) :

29CF-wypadanie zapłonu na 3 cylindrze

2AAB- regulowany kolektor indukcyjny pierwszy

29CD- cylinder 1 z wypadaniem zapłonów

29D9

2F4A - Interfejs DME-EWS

 

??

Opublikowano

A więc mój silnik to N52N z plastikową pokrywą zaworów- - miałem pękniętą pokrywe zaworów

Nigdzie na necie nie moge jej dostać (używanej) i tu pytanie czy będzie pasowała do mojego motoru ta aluminiowa z motoru N52

Czy spotkaliście sie z czymś takim.?

Mechanik mówił że powyższe objawy mogą być tym spowodowane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli dobrze kojarze to n52 ma valvetronic. Powyzsze objawy, szarpania, wypadania zaplonow sa spowodowane zla praca systemu valvetronic. Niestety bledy jakie wyskakuja zle sa interpretowane przez wiekszosc mechanikow i leca do wymiany swiece, cewki itp. Czasami po wymianie jest gorzej niz przed. Potrzebna doglebna diagnoza sprzetem serwisowym.
Opublikowano

A więc.... odpukać po dwóch dniach jazdy jest narazie dobrze

Sprawa wygląda tak - Któryś z mechaników przykręcając atrape (osłone plastikową) silnika przykręcał nie fabrycznymi dłuższymi imbusami

tą że pokrywę i gwint tej że śruby wkręcił się w moją pokrywe zaworów która w moim motorze o dziwo jest plastikowa, stąd też ten wyciek

oleju na kolektor wydechowy ten przy podszybiu.

Chciałem kupić używaną pokrywe -przeszukałem obdzwoniłem cały internet i nigdzie jej nie dostałęm. (w serwisie 1400 zł)

Po namyśle zdecydowaliśmy ją skleić i jak na razie jest dobrze ale jak tylko nadarzy sie okazja musze ją kupić.

 

I kto by pomyślał ... chociaż ciekawi mnie czy ten błąd z wypadaniem zapłonów to też powyższa powiązana przyczyna czy po prostu zbieg okoliczności że

moje cewki były padnięte.

W poniedziałek jestem umówiony na montaż LPG- oby nic się nie "narodziło" :wink:

Pozdrawiam i dzięki koledzy za pomoc.

Opublikowano
auto masz niesprawne i montujesz lpg ... brawo ty. zaraz zaczna sie coraz ciekawsze rzeczy dziac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A więc.... odpukać po dwóch dniach jazdy jest narazie dobrze

Sprawa wygląda tak - Któryś z mechaników przykręcając atrape (osłone plastikową) silnika przykręcał nie fabrycznymi dłuższymi imbusami

tą że pokrywę i gwint tej że śruby wkręcił się w moją pokrywe zaworów która w moim motorze o dziwo jest plastikowa, stąd też ten wyciek

oleju na kolektor wydechowy ten przy podszybiu.

Chciałem kupić używaną pokrywe -przeszukałem obdzwoniłem cały internet i nigdzie jej nie dostałęm. (w serwisie 1400 zł)

Po namyśle zdecydowaliśmy ją skleić i jak na razie jest dobrze ale jak tylko nadarzy sie okazja musze ją kupić.

 

I kto by pomyślał ... chociaż ciekawi mnie czy ten błąd z wypadaniem zapłonów to też powyższa powiązana przyczyna czy po prostu zbieg okoliczności że

moje cewki były padnięte.

W poniedziałek jestem umówiony na montaż LPG- oby nic się nie "narodziło" :wink:

Pozdrawiam i dzięki koledzy za pomoc.

Wiekszosc bmw ma plastikowe oslony zaworow. Jesli byla nieszczelnosc to oczywiscie ze praca byla nie prawidlowa. Piszesz, ze po sklejeniu jest ok wiec byc moze bedzie wszystko ok. Pamietaj aby dobry system lpg zalozyc i dobrze wysterowac. Pozdrawiam

Opublikowano

Moja pokrywa jest plastikowa a w tym motorze N52 jest w większości aluminiowa i nie mogłem znaleźć nawet jednej sztuki ...

A co do gazu to będzie chyba BRC Alba na barakudach lub hanach- instalator z Łasku. W zeszłym roku montował mi w E60

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.