Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazłem w konfiguratorze możliwości zamówienia koła zapasowego do F11, więc zakładam, że nie jest to możliwe i musimy pogodzić się z Run Flatami. Czy faktycznie tak jest?

 

Jeśli tak, to czy jest jednak szansa dołożenia koła zapasowego (pewnie dojazdówki) we własnym zakresie? Oczywiście myślę o zmieszczeniu go w jakichś schowkach pod bagażnikiem, bo wożenie luzem w bagażniku raczej nie wchodzi w grę ;)

Opublikowano

W schowku pod bagażnikiem masz akumulator, więc dojazdówki tam nie zmieścisz. Zostaje wożenie w bagażniku :cry: albo zestaw naprawczy - w każdej M-ce tak jest.

Dodatkowo przy x-drivie dojazdówka odpada - warunkiem prawidłowej pracy skrzynki rozdzielczej jest jednakowa średnica wszystkich kół - nie ryzykowałbym zakładania.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam, na run flat oczywiście jakoś tam się dojedzie :) tylko zeby nie uszkodzić opony musi być minimum 0,6 atmosfery :) jeżeli nie opona śmietnik !niestety doświadczyło to dwukrotnie na własnej skórze :|
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jazdę na oponie ROF bez powietrza należy traktować jako sytuacje awaryjną - a nie każdy ma tego świadomość i niektórzy jeżdżą jak gdyby nigdy nic, bo „przecież mam RunFlat” :wink:

Generalnie - im wolniej i im wyższe ciśnienie, tym mniejsze wrażenie taka jazda na oponie zrobi. Dlatego obserwując wskazania z czujnika - warto po drodze dopompować koło na stacji benzynowej. Producent zaleca nie przekraczanie prędkości 80 km/h i jazdę na dystansie nie dłuższym niż 80 km. Przy naprawdę niskim ciśnieniu w kole zdecydowanie warto jechać wolniej niż 80 km/h bo inaczej opona faktycznie bedzie do wyrzucenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście że nie, ale wtedy nie pomoże także zestaw naprawczy do zwykłych opon.

Nie wiem jaka jest dokładna statystyka, ale zdecydowana większość nieszczelności ogumienia to jednak przebicia czoła opony...

Na drugim miejscu statystyki awarii są chyba „wybulenia” boku (bez utraty szczelności) na skutek najechania na dziurę/krawężnik. Na takie uszkodzenia RunFlat jest mniej podatny, z uwagi na mocny bok opony...

Opublikowano
Dodatkowo przy x-drivie dojazdówka odpada - warunkiem prawidłowej pracy skrzynki rozdzielczej jest jednakowa średnica wszystkich kół - nie ryzykowałbym zakładania.

 

No właśnie zawsze mnie to zastanawiało, przecież jak przebijesz ROF to ciśnienie w niej spadnie a co za tym idzie jej obwód podczas jazdy będzie różny od "dobrej" opony...


To przecież niezdrowe dla skrzynki xDrive


:duh:

Opublikowano
Dodatkowo przy x-drivie dojazdówka odpada - warunkiem prawidłowej pracy skrzynki rozdzielczej jest jednakowa średnica wszystkich kół - nie ryzykowałbym zakładania.

 

No właśnie zawsze mnie to zastanawiało, przecież jak przebijesz ROF to ciśnienie w niej spadnie a co za tym idzie jej obwód podczas jazdy będzie różny od "dobrej" opony...


To przecież niezdrowe dla skrzynki xDrive


:duh:

No i chyba po takim dojeździe opona do wyrzucenia, więc trzeba będzie kupić nowy komplet. Wydaje mi się, że RunFlat zdaje egzamin tylko w miejscach, gdzie nie możemy liczyć na assistance.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak miałem E61 to ani moje auto ani ja nie zauważyłem braku powietrze w rof
  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam ale dedykowaną dla F10/F11 R18. W E60 jest R17 tak że lepiej już od X3 kupić aby średnica była zbliżona.
Opublikowano

rozmiar 135/90/R17 z x3 jest taki sam jak w dedykowanej do f11, jedynie roznica w ET jest. ale jest na plus tak wiec chyba nawet dystansu nie trzeba. testowal ktos dojazd z x3?

nie chce wydawac 1000 czy 1600zl na dojazd w alu do f11 jak moge kupic dojazd do x2 za 100zl. tym bardziej zabieram zawsze dojazd jak jade w "dalsza trase" . odpukac jak do tej pory jeszczze nigdy nie zlapalem "gumy"

Opublikowano (edytowane)

Czesc.


Ja kupiłem do F10 dojazd od 3er nr części BMW Part 36110445045. Cena w sklepach +/- £300.

Znalazłem okazje i cały zestaw dojazd i pokrowiec kosztowało mnie £25.

Pasuje ale przy cieńkim klocku, dobrze miec na zapasie dystans i dluzsze sruby . Rozmiar jest inny niż dedykowany, ale ile tak naprawdę kilometrow na dojazdówce się przejedzie do najbliższego warsztatu (PRL się skonczyło).

Edytowane przez Lewonek
Opublikowano
Ja mam z X3 plus dystans 5 albo 7mm i było już raz sprawdzane, działa bez zarzutu obwód koło prawie identyczny jak z fabryczną 17ką.(mam 525Xd)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
potwierdzam dojazdowka z x3 o rozmiarze 135/90/R17 ma taka sama srednice jak 225/55/r17 i pasuje wraz z dystansem 12mm i przedluzonymi srubami. sprawdzalem na tylnym kole auto to 525tdi f11. jedynie trzeba przy kupnie dystansu uwazac zeby piasta sie cala zmiescila. u mnie koszt dojazdu to: 50zł kolo dojazdowe z wysylka plus 90zł dystans z srubami firmy H&R razem 140zł. niestety dojazd od x3 tez jest dosyc duzy ale i tak mniejszy od normlnego kola.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.