Skocz do zawartości

Znikajacy olej, 1 litr na 100 km


amadeo30

Rekomendowane odpowiedzi

to najprawdopodobniej uszczelnienia w turbo co powoduje że masz olej w dolocie, po nocy jak pisałem spływa i wypala się w dolocie, podczas jazdy ew. kopcenie niweluje dpf który to wyłapuje, jak nie wyciąłeś dpf to masz na 100% i kolejne 100% to to że zaraz go zapchasz na amen bo łapie za dużo sadzy i nie nadąży jej wypalić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną mogą też być uszczelniacze zaworowe. U mnie w silniku M47 po odpaleniu po dłuższym postoju np jak stoi całą noc to puszcza delikatną chmurę niebieskiego dymu tak gdzieś ok 1sekundy i dalej jest spokój. DPF-u nie mam fabrycznie. Występuje to tylko przy pierwszym odpaleniu później jest wszystko ok. Ale zużycie oleju jest na poziomie 1,5litra na 10000km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzialem tematu... 1 litr oleju na 100.. to strasznie duzo.

Ja bym obstawial za wersja Mariny.

jezeli nie to a brak wyciekow i nie bucha ci z rur a czujnik sprawny to sprawdz pod pokrywa glowicy. Jak kttos nie wymienil srub a wlozyl stare po jakies naprawie to jedyne miejsce gdzie moga takie ilosci sie gromadzic. Bylo kilka przypadkow zaplownow auta (najwiecej w E60 ale w E90 rownierz)

 

tutaj szczegolowe wyjasnienie problemu (akurat dla E90) :

http://www.bmwhaus.ie/vbulletin/showthread.php?3131-E60-N52-engine-oil-leak-problems-and-fix&s=ff3177fb81d7b65a65d5e4d365801b9c

 

mozna sie utwierdzic w przekonaniu ze to to przez zmiane oleju na 5W40 jezeli jezdzisz na 5W30. Jezeli konsumpcja zmaleje znaczaco to bym ryzykowal wymiane uszczelki i srub.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Regeneracja turbiny, obudowa plus chyba łożyska o ile dobrze pamiętam.

EFEKT? znów to samo, znów muszę dolać litr oleju..

Co robić? Pozbyć się bawarskiej chinszczyzny? Czy dalej ładować kasę I brać od żony Clio II które przy 200 tysiącach jest dalej niezawodne.

P.s: dolewam litr oleju po około przejechanych 300 kilosach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rozsadku jak juz chcesz kontynuowac to raczej wymien silnik bo nie wiesz co sie dzieje a to moze byc przegrzany silnik, tloki, uszczelka walu albo kilka spraw na raz. Z doswiadczenia jezeli silnik ci bierze taki olej i po wykluczeniu turbiny i wersji Marina.Club nie sie nie zmienilo, to nie jest z nim dobrze i raczej juz nie bedzie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowales wlac 5W30 zamiast 0W30?

 

a co to niby ma zmienić ? tam można nalać 5l moto doktora i tak go spali, spróbowałeś najtańszego chociaż i tak drogiego rozwiązania które nie pomogło, następnym krokiem jest ingerencja w silnik a tam roboty będzie na pewno wiele więcej, ciężka sytuacja bo do silnika nikt nie zaglądnie bez rozebrania go w mak :(

 

to że clio ma 200 tyś nie ma nic do rzeczy, trafiła się usterka i tyle, być może spowodowana przez kogoś wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego skoro silnik teoretycznie bierze olej, to nawet ani dymku nie puści z rury?

Nie puszcza dymka bo wszystko wychwytuje DPF.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doswiadczenia ze zuzyciem oleju wiekszym przy dynamicznej jezdzie i mniejszym np przy jezdzie miejskiej bylo takie ze przyczyna lezala w pierscieniach tlokow. Ale to byl silnik northstar w cadillacu. Z czasu posiadania nissana wiem ze silniki 1.5 benzynowe mialy ten sam problem i te same objawy.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworowe. Co prawda mam benzynkę.. ale najpierw brał 1l na 1000km, potem brał 1l na 500km, potem brał 1l na 250 km... ciekaw jestem co by bylo dalej.

Zrobilem uszczelniacze zaworowe i pobor oleju zniknal. PS: Tez jak dawalem pedał gazu to brał go więcej..

 

Oddaj auto do warsztatu i tyle.. Moge ci cos polecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalany olej silnikowy zapycha w tempie przyspieszonym dpf który nie nadąża się wypalić, nic dobrego z tego nie będzie, nie ulegaj złudzeniu bo olej może przestać znikać a realnie będzie go przybywało przez rozrzedzanie go z paliwem (wina dpf) postawa auto na dobrą diagnozę nawet do serwisu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chyba wymienię cały silnik. Tylko jak szukać żeby bubla nie kupić znowu? czy z używanymi silnikami jest jak na loterii, nie wiadomo co się trafi?

Powodem tej decyzji jest to że nikt nie jest w stanie zdiagnozować w 100 % co jest przyczyną (chodzi oczywiście o mechaników) a ja na oślep nie będę wszystkiego robił bo w końcu będę musiał kredyt hipoteczny brać na remont silnika :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na spokojnie są firmy które wstawiają swój towar na miejscu z gwarancją , cały osprzęt czyli, spręzarkę , turbo, wtryski, pompy, itp. masz swoje potrzebujesz kupić goły słupek ... to prawda że nikt nie powie zanim nie rozbierze pół silnika bo tego po prostu nie widać. Napisz nowy temat że szukasz pomocy w tym temacie może któryś z forumowych mechaników się podejmie diagnozy ew. remontu.

 

ps. pamiętaj że jak będziesz dalej jeździł na zapchanym dpf oleju może zacząć przybywać i uśpi to Twoją czujność odnośnie spalania oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Auto poszło do "speca", moje pytanie brzmi czy jak są do roboty pierścienie, do wymiany tłok, tloki to taniej wyjdzie wymienić czy silnik wymienić ? Historia jest nieco dłuższa, nie mogę się nic więcej rozpisać bo jeszcze szczegółów dokładnie nie poznałem..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl co będzie lepiej a nie taniej, zadzwoń do innego warsztatu i zapytaj, po tym sprawdź na allegro ile kosztuje goły słupek i masz odpowiedź, jak nie masz naprawdę cenionego mechanika to tak grubego remontu nie ogarnie, sprawdzałeś ile goły silnik ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.