Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem, zostałem posiadaczem używanego bmw e90 320d 2008 r. po lifcie 143000 przebiegu.

Problem jest taki że pokazało na wyświetlaczu że brakuje 1 l oleju, dolalem Castrol 0 w 30 czyli taki jaki był wlany.

Po przejechaniu 100 kilometrów znów brakuje litra.

Auto nie kopci.

Pod maską, ciężko coś dojrzeć, troszkę gdzie niegdzie są ślady oleju ale to delikatne ( np. Pod osłona silnika plastikowa, z lewej strony)

Jakie mniej więcej mogą być przyczyny?

Opublikowano
A ma ktoś wiedzę co najczęściej jest przyczyną takiej ucieczki oleju, no bo 1 litr na 100 km to trochę dużo... Bryzga olejem a pod maską praktycznie sucho, nawet tam na dole na tej plastikowej oslonce
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najczęściej jest to błąd pomiaru przez niedoświadczonego użytkownika z wykorzystaniem precyzyjnego elektronicznego wskaźnika. Poziom oleju powinien być zmierzony w określonych warunkach opisanych w instrukcji.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Mam tylko elektroniczny system mierzenia poziomu oleju ( chyba że gdzieś bagnetu jest skryty).

Mierzylem olej już w różnych warunkach że sto razy i brakuje jednego litra dalej :)

Opublikowano
Czy to oznacza ze masz komunikat o niskim poziomie oleju ? , bagnetu pewnie nie masz , na nie nie rozgrzanym silniku elektroniczny poziom jest nie dokładny i trefny . Zrób tak jak mówi instukcja. Jeżeli auto nie kopci i nie ma wycieku to tez nie ma cudów w ubytkach
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby auto Ci spaliło 1l oleju na 100km to z rury leciałby Czarnobyl i mógłbyś już się pożegnać z katalizatorem. :)

 

W silnikach N47 bagnetu nie ma, jeżeli silnik chodzi normalnie to nie pali oleju a wycieki musisz sam sprawdzić, jest parę strategicznych punktów.

 

Zawsze można zlać cały olej i zobaczyć ile go jest, czujniki poziomu lubią padać więc skoro dolałeś 100km temu litr to nie dolewaj więcej dopóki się nie upewnisz ile jest go fizycznie w układzie.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Dzisiaj w trasie po przejechaniu 50 kilometrów pokazało że niski poziom oleju, nie tylko na cyferblacie ale także na nawigacji. Więc mam wszelkie możliwe komunikaty o tym że poziom oleju jest niski.

 

A ile w tych silnikach wchodzi oleju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do N47 wchodzi 5,2 litra oleju.

Jeżeli nie masz możliwości zrobić podstawowej diagnozy u siebie tu sugeruję znaleźć dobrego mechanika...

3A0jS9b.png
Opublikowano

Dzisiaj zajrzałem pod machę, bo świeciło słonko i było widno, zauważyłem że pewien plastikowy wężyk, jest brudny, mokry od oleju i przyczepiony brud.

Jak na zdjęciu ;http://i.imgur.com/zl2y0ZI.jpg?1

Opublikowano

Z tego co zdolalem wyczytać, to raczej ten przewód odpada... tak w ogóle to ani tu na forum ani w necie nic więcej nie pisze. Ma ktoś informacje gdzie najczęściej są takie duże wycieki w tych silnikach?

 

Po drugie szperalem tutaj na forum, i natknąłem się na wątek że n47 ma bagnet oleju, to prawda?

Opublikowano

To ja wlasnie mam z prawej taki bagnet jak w zdjęciu w drugim linku.

To ile jest tych silników, mam e90 320d 177 km, 2008 r. Po lifcie, mam N47 bo już się gubię, co chwilę coś nowego się dowiaduję

Opublikowano
zalej do pelna i patrz czy ci nie wycieka na podłoże przy dluższym postoju. jak nie kopci i ma moc to bym sie nie przejmowal, sprawdz czy masz dpf. mierz bagnetem nie patrz na wskaznik.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, przy wymianie łańcuchów rozrządu (czyli cały silnk wyciągnięty) silnik był suchutki zero wyciekow,

Wymieniono również wąż od Odmy ( to miała być rzekomo przyczyna wyciekow).

Jednak po naprawie i przejechaniu 400 kilometrów ubyło znów litr oleju, auto spowrotem do mechanika, mija tydzień i sami już nie wiedzą co( podejrzewali turbine ale ta jest sprawna), auto jak jeździłem nie kopcilo, czasami tylko na zimnym zauważyłem biały dym, ale po rozgrzaniu nie kopcilo.

Co może być przyczyną ubytków oleju, silnik suchy, jeździł normalnie, moc w porządku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W M47, nie wiem czy w N47 też się to zdarza, czasem zużywa się uszczelnienie między silnikiem a sprzęgłem... Tylko wtedy widać że za silnikiem w stronę skrzyni silnik się poci.
3A0jS9b.png
Opublikowano
w jaki sposób sprawdzili turbinę ? jak ubywa oleju w wyniku zużytych uszczelniaczy w turbinie to rano gdy po nocy ścieka wszystko do dolotu po odpaleniu auta zaczyna się to wszystko palić i masz zapewne biało siwy dym przez 2-3 min a potem spokój, jak jedziesz to też wiele nie będzie kopcił bo masz dpf i większość wyłapuje , jak masz( nie napisałeś ?) dpf to albo już go zapchałeś albo za chwilę zapchasz na amen. Zdejmij rurę z zaworu egr i sprawdź czy tam nie pływa wszystko w oleju
Opublikowano
czesc, czy masz sprawny czujnik poziomu oleju? Ja mialem podobny klopot ze nagle pojawil sie komunikat dolej oleju... obejrzalem o co chodzi i faktycznie pojawila sie plama na oslonie pod silnikiem... przyczyna przeciek przez czujnik poziomu oleju...dziwne, ale bylo... potem zalozylem pierwszy lepszy z intercars i LIPA... zle sie synchronizowal z kompem, pokazywal rozne rzeczy ze raz dobrze (OK), ze brakuje a czasem ze wogole test nie dziala bo nie laczy sie z kompem... potem wymienilem na drugi czujnik taki jak idzie na pierwszy montaz i bylo po sprawie... tamten wrocil do Intercars. :cool2:

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Opublikowano

Mam dpf raczej (nie wiem, nie znam się, silnik 2.0 diesel, 2008 rok, 177km)

Oleju na bagnecie też nie ma, mechanik mówi że wydech jest mokry od oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.