Skocz do zawartości

Znikajacy olej, 1 litr na 100 km


amadeo30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem, zostałem posiadaczem używanego bmw e90 320d 2008 r. po lifcie 143000 przebiegu.

Problem jest taki że pokazało na wyświetlaczu że brakuje 1 l oleju, dolalem Castrol 0 w 30 czyli taki jaki był wlany.

Po przejechaniu 100 kilometrów znów brakuje litra.

Auto nie kopci.

Pod maską, ciężko coś dojrzeć, troszkę gdzie niegdzie są ślady oleju ale to delikatne ( np. Pod osłona silnika plastikowa, z lewej strony)

Jakie mniej więcej mogą być przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najczęściej jest to błąd pomiaru przez niedoświadczonego użytkownika z wykorzystaniem precyzyjnego elektronicznego wskaźnika. Poziom oleju powinien być zmierzony w określonych warunkach opisanych w instrukcji.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdyby auto Ci spaliło 1l oleju na 100km to z rury leciałby Czarnobyl i mógłbyś już się pożegnać z katalizatorem. :)

 

W silnikach N47 bagnetu nie ma, jeżeli silnik chodzi normalnie to nie pali oleju a wycieki musisz sam sprawdzić, jest parę strategicznych punktów.

 

Zawsze można zlać cały olej i zobaczyć ile go jest, czujniki poziomu lubią padać więc skoro dolałeś 100km temu litr to nie dolewaj więcej dopóki się nie upewnisz ile jest go fizycznie w układzie.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w trasie po przejechaniu 50 kilometrów pokazało że niski poziom oleju, nie tylko na cyferblacie ale także na nawigacji. Więc mam wszelkie możliwe komunikaty o tym że poziom oleju jest niski.

 

A ile w tych silnikach wchodzi oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przewód z odmy.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zdolalem wyczytać, to raczej ten przewód odpada... tak w ogóle to ani tu na forum ani w necie nic więcej nie pisze. Ma ktoś informacje gdzie najczęściej są takie duże wycieki w tych silnikach?

 

Po drugie szperalem tutaj na forum, i natknąłem się na wątek że n47 ma bagnet oleju, to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, przy wymianie łańcuchów rozrządu (czyli cały silnk wyciągnięty) silnik był suchutki zero wyciekow,

Wymieniono również wąż od Odmy ( to miała być rzekomo przyczyna wyciekow).

Jednak po naprawie i przejechaniu 400 kilometrów ubyło znów litr oleju, auto spowrotem do mechanika, mija tydzień i sami już nie wiedzą co( podejrzewali turbine ale ta jest sprawna), auto jak jeździłem nie kopcilo, czasami tylko na zimnym zauważyłem biały dym, ale po rozgrzaniu nie kopcilo.

Co może być przyczyną ubytków oleju, silnik suchy, jeździł normalnie, moc w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W M47, nie wiem czy w N47 też się to zdarza, czasem zużywa się uszczelnienie między silnikiem a sprzęgłem... Tylko wtedy widać że za silnikiem w stronę skrzyni silnik się poci.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób sprawdzili turbinę ? jak ubywa oleju w wyniku zużytych uszczelniaczy w turbinie to rano gdy po nocy ścieka wszystko do dolotu po odpaleniu auta zaczyna się to wszystko palić i masz zapewne biało siwy dym przez 2-3 min a potem spokój, jak jedziesz to też wiele nie będzie kopcił bo masz dpf i większość wyłapuje , jak masz( nie napisałeś ?) dpf to albo już go zapchałeś albo za chwilę zapchasz na amen. Zdejmij rurę z zaworu egr i sprawdź czy tam nie pływa wszystko w oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, czy masz sprawny czujnik poziomu oleju? Ja mialem podobny klopot ze nagle pojawil sie komunikat dolej oleju... obejrzalem o co chodzi i faktycznie pojawila sie plama na oslonie pod silnikiem... przyczyna przeciek przez czujnik poziomu oleju...dziwne, ale bylo... potem zalozylem pierwszy lepszy z intercars i LIPA... zle sie synchronizowal z kompem, pokazywal rozne rzeczy ze raz dobrze (OK), ze brakuje a czasem ze wogole test nie dziala bo nie laczy sie z kompem... potem wymienilem na drugi czujnik taki jak idzie na pierwszy montaz i bylo po sprawie... tamten wrocil do Intercars. :cool2:

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.