Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam maly problem - do tej pory bardzo sie cieszylem ;-) jednak zaczalem sie zastanawiac czy naprawde silnik m52 2.8 jest tak rewelacyjnie chlodzony? Czy go cisne na maksa czy stoje w korku czy wloke sie na piatce 90km/h wskazowka zawsze jest w tym samym miejscu - 1mm poza pionem. Do osiagniecia tego poziomu musze przejechac 3-5km(lato-zima). Czy tak powinno byc czy moze pioprzedni wlasciciel cos pomajstrowal...
Opublikowano
... timm - masz idealne chłodzenie silnika - nic nie kombinuj i nie myśl , a jak nie masz co robić - to czytaj sobie forum .... :mrgreen:

 

Mogę tylko się pod tym podpisać. :cool2: :cool2: :cool2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

No i bardzo dobrze :)

 

Środek plus minus ze dwa milimetry to najlepsze miejsce dla tej wskazówki. Dodatkowo, jak już stanie, to nie powinna się ruszać.

Kai
Opublikowano

Te 1-2 mm przed kreską to termostat 88 C

A ten 1-2 mm za kreską to termostat 92 C

BO były dwa rodzaje termostatów w M50 88 i 92 C

Opublikowano
Hmmm a jak to jest koledzyw w E36...u mnie wskazowka tez stoi pionowo w polowie...wiec mysle ze to tez wszystko gra...:) Zgadza sie ?? :norty:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Aha zapomnialem dodac najwazniejszego ;-) pytalem o ta wskazowke poniewaz zawsze jak wlaczam/wylaczam stacyjke czy silnik zimny czy rozgrzany mam komunikat check coolant level.
Opublikowano

Co do tematu postu to wskaźnik nie pokazuje temperatury płynu w chłodnicy, tylko w silniku.

W zimie wskazówka może być pionowo, a chłodnica całkiem zimna, bo wystarczy sam obieg przez nagrzewnicę.

Opublikowano
Te 1-2 mm przed kreską to termostat 88 C

A ten 1-2 mm za kreską to termostat 92 C

Kiedyś był tu na forum taki fajny wykresik który by niektórych dopiero zszokował, mianowicie wskaźnik temperatury jest w pewnym zakresie temperatur jest niewrażliwy na ich zmianę. Ma to na celu wyelininowanie stresu u kierowcy BMW w związku z ciągłymi wahaniami temperatury silnika. Nie oszukujmy się, żaden silnik nie jest w stanie zachować idealnie stałej temp. pracy i zawsze zawiera się w pewnych granicach. Stosowanie termostatów z wyższą temp. o 4 stopnie było spowodowane, tak myslę, zastosowaniem katalizatorów i potrzebą bardziej dokładnego dopalania mieszanki. Przyczyn wychylenia o 1 mm upatrywałbym gdzie indziej, jeśli to jest w ogóle jakiś problem?

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

Witam

Dołączę się do tematu, bo dotyczy on układu chłodzenia.

Ostatnio przy wymianie VISC'a zauważyłem na końcach przewodów (przy chłodnicy i przy bloku silnika) ślady wycieków płynu (białe ślady).

Moje pytanie brzmi - jak sprawdzić poziom płynu - wiem, że na podziałce z boku chłodnicy... Ale na zimnym czy ciepłym silniku, na włączonym czy zgaszonym?? Nie wiem jaki mam obecnie płyn... - muszę wymieniać cały czy wystarczy dolać. Co będzie jak zmieszam płyny różnego rodzaju?

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ilość płynu sprawdzamy na zimnym silniku najlepiej po całej nocy postoju. Masz taką kreske na zbironiczku z napisem cold lub kalt i przy tej kresce powienien być płyn w chłodnicy, nie zaszkodzi wymienić płynu wtedy wiesz że zimą Ci się nic nie stanie z chłodnicą i lub silnikiem podczas dużych mrozów.
Opublikowano
Witam raz jeszcze...mam pytanie odnosniej tej wskazowki temeperatury. Jak pisalem wyzej stoi pionowo przez caly czas...i jest oka, ale jak jade szybciej, czy to obwodnica czy tez przez miasto, wskazowka opada, a jak znowu sie zatrzymam i jak czekam gdzies na swiatlach czy w korku to znowu jest w polowie i tak juz zostaje :) Az do czasu...czy to jest jakis mocno niepokojacy objaw??Bo mam nadzieje ze nie...skoro wskazowka zostaje na polowie :lol: ...no ale czekam na jakies odpowiedzi...dzieki!!

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
jak jade szybciej, czy to obwodnica czy tez przez miasto, wskazowka opada, a jak znowu sie zatrzymam i jak czekam gdzies na swiatlach czy w korku to znowu jest w polowie i tak juz zostaje :)

 

Zainteresuj się termostatem.

Wygląda, że gubi swoje oryginalne parametry. Tzn. na trasie powinien lekko przymykać duży obieg (silnik - chłodnica - silnik), ale tego nie robi.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Ale czy to jest jakies mocno niebezpieczne??Czy skoro jeszcze sie nie grzeje mozna przez chwilke tak pojezdzic?? :)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Ale czy to jest jakies mocno niebezpieczne??Czy skoro jeszcze sie nie grzeje mozna przez chwilke tak pojezdzic?? :)

 

Możesz chwilkę pojeździć, nic się nie stanie.

 

Jedyne dwie konsewkencje to leciuteńki wzrost zużycia paliwa - być może nawet nieuchwytny - i odrobinę mniej korzystne warunki pracy silnika.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Ale odrobinę mniej korzystne warunki pracy silnika.

 

Sorka za glupie pytanie ale co to dokladnie znaczy...cosik moze sie przegrzac albo inne rzeczy??Bo niechcialbym narozrabiac :worried:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
co to dokladnie znaczy...cosik moze sie przegrzac albo inne rzeczy??Bo niechcialbym narozrabiac :worried:

 

Przegrzanie nie grozi. Odwrotnie. Na trasie będziesz mieć lekko niedogrzany silnik.

 

To też szkodzi, ale wolniej, "na raty".

Szkodzi prawie tak samo jak jazda wyłącznie na krótkich odcinkach.

 

Temperatura poniżej 80 st. C w każdym silniku nie pozwala skutecznie wydalić pary wodnej, która jest jednym z produktów spalania.

 

Woda wchodzi wtedy w reakcje z innymi produktami spalania. Współtworzy z nimi dziwaczne zawiesiny, psujące właściwości oleju (stąd biorą się m.in. "majonezowe smarki" na korkach wlewu oleju). Pozwala też tworzyć łagodne kwasy, które powolutku żrą silnik od środka.

 

Szczęśliwie, olej będzie skutecznie neutralizować te kwasiki.

Ale gdy wyczerpie mu się tzw. rezerwa zasadowa, przestanie...

 

Więc postaraj się nie odkładać wymiany termostatu na X czasu, np. do zimy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Nie ma mowy, do zimy napewno nie bede tego odkladal...zrobie to w najblizszym czasie...ale skoro mam teraz lato wiec moge troszke pozwlekac :)...Dziekuje kolego rapid za pomoc :clap: :clap: A moze podasz mi jeszcze orientacyjne ceny termostatow i gdzie na real.com mozna znalezc termostat, bo jak bede chcial zmienic (chyba nic trudnego??) to nie bede wiedzial gdzie sie do tego zabrac :)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

Zarezerwuj sobie 70 PLN na termostat i nową uszczelkę (w zestawie).

 

Nie kupuj tańszych, bo nie warto (są dużo gorsze jakościowo).

 

Jeżeli sam z powodzeniem dziubałeś w samochodach (choćby w 126p), to sobie poradzisz z wymianą.

 

Zakładając własnoręczne serwisowanie samochodu, kup "Sam naprawiam BMW E36". Nie jest to jakaś super książka, ale może uchronić przed zrobieniem dużo droższego błędu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Dzieki za odpowiedz :modlitwa: :modlitwa: Co do majsterkowania to zaden ze mnie fachowiec, ale w Golfie, ktorego mialem co nieco sie potrafilo zrobic :twisted: Tak wiec raz jeszcze dzieki za pomoc i odpowiedzi :D

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.