Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak będziesz świece sprawdzał, to pamiętaj że M47N ma 5V, więc nie podłączaj pod aku bo spalisz.
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Podłącze się do tematu. Co może być przyczyną wywalania takich błędów ?

228   Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross
Error frequency : 12 Logistic counter: 38
  Motordrehzahl                             2560.00  1/min   Last                                        38.13  mg/Hub   Temperatur Kuehlwasser                      91.50  Grad C   Lambdareglerabweichung Bank 2               20.31  %   aufgetreten vor (rel. BZ)                   82.20  h
  Abweichung fett   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: E4 B1 0C 26 50 07 BA B4 8B 93-------------------------------------------------------------
8     Signal Luftmassenmesser
Error frequency : 4 Logistic counter: 36
  Motordrehzahl                             1024.00  1/min   Drosselklappenwinkel                        11.72  Grad DK   Tastverhaeltnis Leerlaufsteller             33.20  %   LMM Spannungswert                            0.00  V   aufgetreten vor (rel. BZ)                    3.20  h
  Signalleitung Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: 08 B2 04 24 20 19 55 00 8E A9-------------------------------------------------------------
239   Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
Error frequency : 1 Logistic counter: 38
  Temperatur Kuehlwasser                      11.25  Grad C   Drehzahl obere Grenze                     1088.00  1/min   Luftmasse obere Grenze                     185.20  mg/Hub   Luftmasse untere Grenze                    141.62  mg/Hub   aufgetreten vor (rel. BZ)                    2.10  h
  Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler

Errorcode: EF B2 01 26 4F 22 22 1A 8E B4-------------------------------------------------------------
241   Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Error frequency : 1 Logistic counter: 38
  Temperatur Kuehlwasser                      11.25  Grad C   Drehzahl obere Grenze                     1088.00  1/min   Luftmasse obere Grenze                     185.20  mg/Hub   Luftmasse untere Grenze                    141.62  mg/Hub   aufgetreten vor (rel. BZ)                    2.10  h
  Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend   Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: F1 B3 01 26 4F 22 22 1A 8E B4-------------------------------------------------------------
240   Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
Error frequency : 1 Logistic counter: 38
  Temperatur Kuehlwasser                      16.50  Grad C   Drehzahl obere Grenze                      832.00  1/min   Luftmasse obere Grenze                     201.54  mg/Hub   Luftmasse untere Grenze                    147.07  mg/Hub   aufgetreten vor (rel. BZ)                    2.10  h
  Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan nicht vorhanden   sporadischer Fehler
Errorcode: F0 B1 01 26 56 1A 25 1B 8E B4 =============================================================

Opublikowano

dla kogoś kto zna inpe dorzucam screeny jeszcze

moze coś wniesie ktos do tematu

błędy skasowałem wyskoczył tylko 1 43F1 elect. spare heater

później zrobie koło 100km autem i znow sprawdze błędy

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/5414011/13680392.jpg?1417859065

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/5414011/13680393.jpg?1417859065

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/5414011/13680394.jpg?1417859065

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak odczytasz ponownie błędy to wrzuć screeny. zobaczymy co zostało

 

Przydałoby się zrobić jazdę próbną patrząc na odczyty masy powietrza i doładowania.

Doładowanie powinno być w rejonach 2,5tys. mbar, a masa maks 1100-1200mg/skok

Najlepiej zrobić na wysokich biegach i od niskich obrotów

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

chciałbym aby ktoś kto umie to dobrze odczytać wypowiedział się w tym temacie gdyż pojawiły mi się dwa błędy

1. Burning Fail Cylinder 5

2. Lambrda Control tolerance Bank 1

 

zaznaczam iż autko jest od maja na Gazie i mozliwe ze tez przez to coś się dzieje gdyż wlasnie od tego momentu cos zaczyna się dziać. Posiadam dodatkowo efekt zachłyśnięcia się powietrzem na sekundę przed gwałtownym dodaniem gazu ( słychać lekkie zapowietrzenie po czym przechodzi na obroty ).

planuje zamienić cewkę z piątego cylindra na szósty albo czwarty. zobaczę czy na podmienionej cewce wypada jak będzie tak samo to wiadomo.. wymienić cewkę.. Zaznaczam iż wymieniałem świece na nowe ( 6 sztuk )

z drugą usterką kompletnie nie wiem co jest grane..

doradźcie coś, poniżej wrzucam zdjecia które udało mi się dotrzeć w INPA z odczytów

ps. martwią mnie odczyty lambdy, chociaż zupełnie nie wiem co one oznaczają :P

http://s10.postimg.org/p25rsnbdh/IMG_20141220_174159.jpg http://s10.postimg.org/tpbtueyqd/IMG_20141220_174217.jpg http://s10.postimg.org/5zme5q0d1/IMG_20141220_174839.jpg http://s10.postimg.org/bev46orx1/IMG_20141220_174944.jpg

 

http://s10.postimg.org/w2trlfd5h/IMG_20141220_175027.jpg http://s10.postimg.org/wpsoaya1h/IMG_20141220_175046.jpg http://s10.postimg.org/yqj7vs66t/IMG_20141220_175119.jpg http://s10.postimg.org/6y7t54k0l/IMG_20141220_175143.jpg

 

http://s10.postimg.org/mfvb8tqhh/IMG_20141220_175220.jpg http://s10.postimg.org/41ks4ue6t/IMG_20141220_175308.jpg

Opublikowano
a co w sytuacji wlasnie tej sondy proponujecie zrobić? mogę sam spróbować coś pokombinować? mam kanał dostępny mogę się wślizgnąć pod autko :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Z tego co mi mechanik mówił to świece Bosch coś koło 50 zł płaciłem za jedna. Przekaźnik jest drogi 450 zł bardzo ale to bardzo rzadko się psuje( taka opinie uzyskałem od Roger- Nysa) Będę szukał dalej Jak coś dam znać jaki był finał
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, dziś zaskoczył mnie pewien błąd jaki wyrzuciła mi INPA. Do tej pory co się doszukiwałem przebiegu, nigdzie nie znalezłem czegoś co wskazywałoby na to, że ten przebieg jest większy niż na zegarach, jednak pewien błąd pokazał coś innego i nie wiem o co chodzi.

Gdyby ktoś mógł mi pomóc i napisać przy okazji czego dotyczy błąd ( błąd spalonej żarówki ? ) i skąd INPA brała dane odnośnie tego przebiegu, że wyświetliła tak ogromny a w pozostałych aktualnych błędach jest licznikowy, a teraz wyskoczył ten z takim przebiegiem.

 

http://i58.tinypic.com/ipobkl.png

 

a tutaj podobny błąd ( pojawiły się jednocześnie ) dotyczy chyba tego samego, a tutaj przebieg jest = 0 ? O co chodzi ?

 

http://i58.tinypic.com/hspegh.png

 

 

czy okazji gdyby ktoś mógł pomóc czego dotyczy 3ci błąd :

http://i60.tinypic.com/1247vrp.png

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Tyle to ja też wiem, tylko to nie jest normalna sytuacja. Sprawdzam błedy regularnie, i teraz wyskakuje nowy, który pojawił sie przy przebiegu 600tyś ( to jest pierwsza dziwna rzecz ), jak pojawia mi się nowy błąd to pokazuje się przebieg licznikowy ... poza tym dlaczego są 2 takie same ( podobne ) błedy i przy jednym INPA odczytała przebieg 600 tys, a przy drugim 0 ?
Opublikowano
No niestety mam złą wiadomość. Inpa ściąga przebieg z kompa, także twój samochód miał na liczniku kiedyś taki przebieg.

A właśnie, że nie do końca. Znane są przypadki, że po podpięciu do kompa przy błędach są jakieś kosmiczne przebiegi, które wzięły się znikąd. Potwierdzał mi to nawet facet w ASO. Zresztą, był jakiś temat na forum o tym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie, było to poruszane na forum, że jest jakiś błąd w INPA, który pokazuje taki kosmiczny przebieg. Także bez paniki :cool2:

E: i to jeszcze u każdego jest chyba ta sama liczba.

Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano

Jest opcja sprawdzania kilometrów w module świateł chyba i jest tam magiczna liczba 3000, czyli tak jak ma chyba sporo osób więc wydaje mi się, że coś jest kombinowane i staram się to sprawdzić aby odczytać z każdego możliwego miejsca, wiem, że sporo jest tego na forum ale większość odczytów wymaga DISa a z jego poprawnym działaniem mam właśnie problem.

 

BTW wiecie może czego dotyczą owe 3 błędy ?

Opublikowano
Pobierz sobie bmw scanner(wersja demo wystarczy)... tam przeskanuje Ci przebieg z trzech modułów auta..jeśli mietek kręcił wyjdzie.Jeśli profi to będzie taki sam lub ori ;)
Opublikowano
Pobierz sobie bmw scanner(wersja demo wystarczy)... tam przeskanuje Ci przebieg z trzech modułów auta..jeśli mietek kręcił wyjdzie.Jeśli profi to będzie taki sam lub ori ;)

 

Twoja podpowiedź chyba się sprawdziła. Odczytało mi przebiegi z 3 miejsc tylko jest coś dziwnego również.

Przebiegi :

W EWS największy - 326056

W IKE wiadomo licznikowy 246 tyś

natomiast w LCM jest równe 300 tyś i jest to stałe od kąd pamiętam i się nie zmienia, dlaczego tak się dzieje ?

Opublikowano
Czy na wyświetlaczu przebiegu posiadasz kropkę Pomiędzy jednostka "km" a liczbą kilometrów? Powinieneś ja mieć. Wówczas możliwe, że po prostu masz moduł świateł z innego samochodu. U mnie też pokazywał zaraz po kupnie samochodu różnie. W kluczyku najmniejszy, w lcm większy a w liczniku największy. Później po wymianie baterii w kluczu kluczyk zaczął pokazywać to samo co licznik a po zmianie VIN i przebiegu w lcm zniknęła kropka i wszystko już zgodnie zbiera kolejne km. Dodam iż u mnie lcm był wymieniany gdyż moje bmw wyjeżdżając z fabryki nie miało xenonow a później ktoś dołożył. Jeśli zaś idzie o przebieg z kluczyka to w ASO gdzie się serwisuje zawsze na wstępie zczytuja przebieg z kluczyka który ma zakodowany przebieg taki sam jak EWS. Na Twoim miejscu zaczalbym od sprawdzenia czy posiadasz kropkę i sprawdzil VIN w lcm. Jeśli VIN jest inny to po prostu moduł świateł był wymieniony i możliwe że nie chce się sysynchronizowac z pozostałymi modułami. Gorzej z EWS, no chyba że on też był wymieniany, ale w to wątpię.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

problem nadal występuje, podmieniłem cewki 5 z 6, później 4 z 5 i nadal to samo. dodatkowo na włączonym silniku jak wywaliło mi cylnder to pod garażem sobie wyciągnęłem cewkę 5 włożyłem do niej inną świecę i podłączyłem do kostki. Po przyłożeniu do karoserii widać przeskok napięcia czyli cewka jest w porządku. Po tym zabiegu myslalem ze jak włóżę cewkę to moze cylinder zaskoczy i świeca puści napięcie lecz się tak nie stało. Po założeniu spowrotem cewki cylinder się nie włączył. Dopiero po wyłączeniu i włączeniu zapłonu się uruchamia spowrotem. wczoraj auto stało odpalone przed garazem na jałowym i błąd się pojawia po 5-10 minutach, auto było przełączone na LPG. Muszę sprawdzić jeszcze czy jak będzie na benzynie stał z 20 minut to czy też błąd wywali czy nie

 

byłem niedawno nawet u gaziarza z tym problemem i coś tam mapował silnik, mówił że niby nie mam lewego powietrza że to normalne w tym silniku. Coś tam mówili że to zimne luty albo na sterowniku gazu albo sterowniku do wtrysków benzynowych albo gazowych albo od innej jeszcze elektroniki co związana jest z cylindrem. Ja też się tak dobrze nie znam na tym więc mówie co mi powiedzieli :) Najlepsze jest to że poprawili niby luty na sterowniku od gazu i auto stało do odbioru a jak przyszedłem to nagle check engine wywaliło i 5 cylinder również ( bo czasem jest check engine ale nie wywala cylindra ) to powiedzieli ze to moze zimny lut gdześ przy podawaniu benzyny na wtryski i powiedzieli mi zebym jeździł na benzynie i obserwował czy tak samo się dzieje. Chcą mi też spróbować wymieniać wtryski gazowe czy pomoże coś :P co poradzicie w tej sprawie panowie?

Opublikowano

a nie powinno to na kompie wywalić tego błędu?

i jak sprawdzić tą usterkę? pojechać np 30 km/h wrzucić 5 bieg i gaz do oporu czy usłysze ten czujnik tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.