Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli wszystko szczelne to dobrze. Tak przepływka jest spowodowana takimi błędami. Najlepiej oryginał BOSCH, ewentualnie zastrzec sobie prawo do zwrotu jeśli się okaże, że część nie będzie pracować prawidłowo. Nic nie musisz adaptować i kodować. Odpinasz akumulator, wymieniasz przepływkę, podłączasz akumulator, auto śmiga. Odpięcie akumulatora często resetuje błędy składu mieszanki, a więc u Ciebie po odpięciu aku może już kontrolka nie wróci. Zauważyłem ciekawy objaw, że jak temperatury schodzą poniżej zera to przepływomierze mają bardzo trudne warunki do optymalnej pracy. Chodzi zapewne o to, że grzałka która podgrzewa powietrze między miernikami po prostu "nie wyrabia", aby dostatecznie silnie podgrzać strugę zmrożonego powietrza i stąd problemy z CHECH oraz wysokim spalaniem. Aha! U Ciebie także na pomiar masy powietrza mają wpływ silne przepływy wsteczne z układu dolotowego.

 

Pytam o LPG, ponieważ przy zachwianiu pracy układu gazowego, np uszkodzenie membrany reduktora dochodzi do dziwnych powikłań przygotowania mieszanki - albo zuboży, albo ją wzbogaci. Do tego dochodzi silne zawirowania układu podciśnienia i problem gotowy. No ale Ciebie to niedotyczy.

 

Jest OK, ale mimo wszystko sprawdź przy prędkości 3-3,5tys obr jak zachowuje się pomiar aktualny do oczekiwanego. Ponadto spróbuj wysłuchać czy przy tej prędkości nie dochodzą z VANOSa jakieś dziwne odgłosy, świadczące o zużyciu uszczelniaczy tłoków. Odnoszę jego pracę do błędów, które wystąpiły w określonych warunkach pracy silnika.

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

czyli wymiana przy odpietym akumulatorze? koniecznie? sam sprobuje ja wymienic.

wlasnie nie znalazlem innego na allegro niz siemens vdo ( z tych znanych jak Bosch czy Hella), tylko inne ale znane tez mi marki za polowe tej ceny ale nie wiem czy robia dobre przeplywomierze. U mnie ten blad jest chwilowy ale w roznych zakresach obrotow czasem na jalowym czasem na 2000 czy 3000 tys obrotow nie ma reguly. Przeplywka wplywa na wysokosc obrotu biegu jalowego ? bo u mnie na rozgrzanym to ok 650 ale wg mnie to nie duzo prawda?

Vanosa sprawdzali mi w serwisie BMW znamych kupe lat i im ufam.

co do mojego przeplywomierza... to wlasnie pirwszy raz mi blad pokazal ze 2 tygodnie temu jak w noc mroz byl z - 15. rano mialem masakre ktora na wstepie tego postu opisalem.

a co miales na mysli pisząc - " !U Ciebie także na pomiar masy powietrza mają wpływ silne przepływy wsteczne z układu dolotowego."

BUNIA :)
Opublikowano

Koniecznie bo może dojść do przypadkowego zwarcia, wysadzi bezpiecznik i będziesz później latał jak kot z pęcherzem szukając przyczyny kolejnej awarii.

 

Ja na Twoim miejscu spróbowałbym na szrocie podmienić przepływke i sprawdzić jak się będzie zachowywać silnik. Wymiana przepływki jest banalna, na pewno sobie poradzisz. Oczywiście że wpływa... wbrew pozorom bieg jałowy to jeden z najtrudniejszych do utrzymania przez silnik stanu pracy :wink: Obroty typowe dla 6 kotłowej benzyny.

 

Vanos wygląda naprawdę dobrze. Mi chodziło o to aby zdiagnozować przestawienie wałków w momencie 3-3,5 tys obr. Tzn obserwować czy nastąpi jakieś przycięcie itp historie.

 

Przepływka reaguje nie tylko na kierunek masy powietrza do silnika. W benzynach w czasie pracy powstają bardzo silne zjawiska falowe wywołujące taj jakby "cofanie" się zmierzonej masy w drugim kierunku . Objaw ten jest wynikiem spiętrzania się masy powietrza w dolocie. W wyniku cofania się (przepływy wsteczne) dochodzi do sfałszowania pomiaru masy przez przepływkę i dochodzi do nieprawidłowych prób korekty składu mieszanki.

Opublikowano

uff czyli vanos wyglada ok u mnie :)

widzialem ze wymiana to nic skomplikowanego dam rade ale dzieki za rade z akku :D

czyli obroty ok 600 -650 na jalowym sa ok.... u mnie kiedy (z rok temu )podmieniali przyeplywke i nic nie zauwazyli ale jesli jest to blad sporadyczny to mogli na nic nie trafic i pewnie trzeba by z nia troche pojezdzic. A te ruchy wsteczne czego sa wynikiem? np. uszkodzonej odmy ?

OGROMNE DZIEKI ZA POMOC

BUNIA :)
Opublikowano

Niby moze ale moze byc to problem powiazany.

Mozesz miec uszkodzona przeplywke i sonde lambda w pierwszym banku przed katem a do tego juz zuzyte swiece.

 

Zacznij od przeplywomierza. Wymiana jest prosta. Masz go za puszka filtra powietrza, dochodzi do niego z boku kabel. Sprawa raczej intuicyjna i jesli nie robiles jeszcze sam nawet to spokojnie dasz rade.

Opublikowano
wiem gdzie jest przeplywka juz ja kiedys wyjmowalem spokojnie. swiece wymienialem w zeszlym roku wszystkie ... wiec to nie to.
BUNIA :)
Opublikowano
kupilem wczorasj siemensa vdo orginal. mam nadzieje ze bedzie dobrze. w sumie juz troche z tym walcze... w zeszlym roku tez sondy podmienialem.. mam nadzieje ze to juz ostatnia rzecz :D
BUNIA :)
Opublikowano

dziekuje pieknie :D

przeczytalem na innym forum ze podobno jak w aucie sa sterowniki boscha to przeplywka tez musi byc bosch a jak siemens to siemensa... to prawda? mi sie nie chce w to wierzyc :)

BUNIA :)
Opublikowano
tez mi sie tak wydawalo... dzis przeplywka do mnie dotarla.. poczekam na dobra pogode i ja wyminie i dam znac dziekuje piekn ie za pomoc
BUNIA :)
Opublikowano

dzis wymienilem przeplywke zajelo mi to jakies... 15-20 minut ze wzgledu na to ze akumulator odłączyłem :D

odrazu autko jakby zywsze ... jeszcze tylko musze adaptacje i błędy pokasowac i bedzie ok

BUNIA :)
Opublikowano
juz pare dni smigam i jest ok ... jak narazie. pytanko mam bo znalazlem tu temat o adaptacji przeplywomierza, czy u mnie tez to bedzie potrzebane?
BUNIA :)
Opublikowano
Nie ma to żadnego znaczenia. Szerokości. Jeszcze gdybyś zrobił pomiar masy powietrza z pełnym zakresie obrotowym i sprawdził napięcie na sondach i podał do wątku to byśmy zweryfikowali prawidłowość pomiaru.
Opublikowano
Mozesz miec uszkodzona przeplywke i sonde lambda w pierwszym banku przed katem a do tego juz zuzyte swiece.

 

zużyte świece mogą mnieć wpływ na błędny pomiar składu spalin? albo masy powietrza?

Opublikowano
Jak najbardziej. Niedopalona mieszanka spowoduje błędny pomiar lambda i w efekcie "rozstrojenie" regulacji biegu jałowego - falowanie itd.
Opublikowano

dzisiaj zauwazylem ze mi obroty falowaly ... ale tylko w pewnym zakresie.. tzn od konca niebieskieo pola do pierwszej podzialki. pozniej wszystko jest ok bez falowania

Yoshi .. jakie chciales te zdjecia? co mam zrobic?

BUNIA :)
Opublikowano

Ah, wczoraj odkryłem ze mam odme do wymiany, silnik klekocze jak diesel, a po wyciągnieciu bagnetu przestaje, czytałem ze zapchana odma może wyć przyczyną błędu 171 i z fałszowaniem odczytów przepływki

 

Jak najbardziej. Niedopalona mieszanka spowoduje błędny pomiar lambda i w efekcie "rozstrojenie" regulacji biegu jałowego - falowanie itd.

a jest jakiś sposób na zdiagnozowanie wadliwej świecy bez wykręcania? na inpie pokazało mi jakieś wieksze wartości na 4 cylindrze "rough messuring" może ma to związek ze świecą?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99a7584071793508.html

http://images47.fotosik.pl/1724/99a7584071793508med.jpg

Opublikowano
i błąd dziś powrocil. szkoda gadac. roznica jest taka ze jak juzt ten blad wyskoczy towszystkie falowania ustepuja. jak bede mial chwile to z inpa zejde do auta
BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.