Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
To jest taka pamięć podręczna. Przechowywane tam błędy zazwyczaj dają informacje o powiązaniu z błędem głównym, np na podstawie 320d M47 w rejestrze głównym: Air mass meter - air mass to low, w SHADOW: EGR- air mass to small. Również po naprawie jakiejś usterki, ale braku wykasowania rejestru błąd zostanie przeniesiony do pamięci SHADOW jako nieaktualny/nieistotny, np Boost sensor (u wszystkich, którzy mają zamontowaną przepustnicę gaszącą). Czyli czujnik pracuje prawidłowo, wysyła prawidłowy sygnał napięcia i zakres tolerancji jest precyzyjnie obliczony... do czasu wyłączenia silnika, gdzie tworzące się podciśnienie jest nierównoznaczne z tym co czujnik powinien odczytać, czyli ciśnienie. Co ciekawe, to fakt, że błąd czujnika zostanie w pamięci głównej zaraz gdy sprawdzimy po TYM wyłączeniu silnika. Natomiast przy wyjęciu kluczyka i ponownym zapłonie automatycznie zostanie przeniesiony do pamięci SHADOW, gdyż sterownik nie wykrył żadnej niezgodności w momencie pobrania sygnałów do rozruchu silnika - czyli trybu Open Loop.
Opublikowano

obserwacja od tamtej dziwnej sytuacji dzis sprawdzilem wszystko i zadnych nowych bledow nie bylo .. tylko cholerne 227 i 228 juz rok z tym walcze. Ale moze ktos z was orientuje sie czy ten blad moze wywolywac przeplywomierz ( miernik masy powietrza )? jest to jedyna rzecz ktorej nie wymienialem w sumie do tej pory ( do tej pory to odma z przewodami, koletkor dolotowy, silnik krokowy uszczelki itp juz nawet czesci nie pamietam). U mnie z tego co mam na inpie to jest w opisie ze jest to blad sporadyczny czyli on nie wystepuje caly czas tylko w okreslonych warunkach dostaje zbyt bogatej mieszanki paliwa... dobrze kombinuje? jedno charakterystyczne jest u mnie jeszcze to ze na jalowym mam niskie obroty kolo 600- 650 w sumie nie faluja tylko jak zatrzymuje sie i dojezdzam na " luzie" to spodaja ponizej 500 ale natychmiast sie podrywaja ( tak jest czasami nie zawasze) ... wiec jeszcze raz czy te bledy moze przeplywka powodowac? jak ja sprawdzic ... jest jakis sposob?

a i jeszcze jedna pierdola dzis... jak samochod stoi i np porusze kierownica, czy tez włączam światla... slychac taki dziwny metaliczny dzwiek.. sadze ze tu chodzi o cokolwiek co powoduje pobor mocy tylko ten dzwiek dziwny... co to moze byc? raczej nie alternator bo laduje porzadnie...

BUNIA :)
Opublikowano

Pewnie, ze ma przeciez mierzy ilosc powietrza w kazdym zakresie, rowniez niskim obrotow.

 

Ale to widac w INPIE czy Ci klamie przeplywka, czy ma tak jak zadane.

Jak zaplonu nie ruszales, to powinienes obadac moim zdaniem.

Opublikowano

Jakie wartosci? Wchodzisz w zakladke, patrzysz jakie jest rzadane a jakie zadane. Ot wsio.

Jak sie zgadzaja i nie skacza jak zaba to jest ok.

Opublikowano (edytowane)

Sonda lambda Ci siedzi, z tego co widze.

Ona powoduje przeklamania na przeplywce - kiedys o tym czytalem.

 

Zauwaz, ze w banku 1 sonda przed i po kacie podaje prawie taka sama wartosc. Albo nie masz kata albo cos jest nie tak.

Porownaj z linkiem, ktory ja dalem, ten, ktory ty dales z odczytu sond.

Edytowane przez dxtr71
Opublikowano

ze lambda na banku 1? na 2 tez ma podobne wartosci. fotki robilem zaraz po uruchomieniu autka. ale fakt te bledy 227 i 228 mowia o przekroczonych wartosciach i na banku 1 i 2 wiec ... w zeszlym roku wymienialem sondy obie. a w druga strone ze bledy na przeplywce beda oddzialywaly na odczyty z sond?

co do porownania z twoja fotka to faktycznie roznia sie na banku 1... .ale reszta jest taka sama. ( to ze bylo to zaraz po wlaczeniu moglo miec znaczenie?>

BUNIA :)
Opublikowano

Masz bank 1 za katem i po kacie. Powinna byc roznica miedzy tymi odczytami.

W sondzie bank2 przed i za katem juz jest rozncia w odczycie.

 

Yoshi - HELP :). Ja to mowie z mojej wiedzy motoryzacyjnej wylacznie.

Opublikowano

Heh :wink: wszystko widać jak na dłoni. Tutaj żaden EGR nie ma znaczenia. Ponadto rejestr "cyfrowy" lub jak go często zwą DIODOWY mówi jedynie o stanach włączony/wyłączony - przekaźnik. Nie ma czego się tutaj dopatrywać.

 

Pomiary sond w odniesieniu do masy powietrza są prawidłowe. Nieprawidłowa jest wartość masy powietrza 15,5kg/h! Stechiometria to 14,7kg dla benzyn. Sondy dlatego tak oszalały, bo "czytają" więcej powietrza w spalinach - to jest tylko konsekwencją tego co się dzieje na dolocie. Bez problemu analizujemy wartości sond, które dla osiągnięcia fabrycznej wartości charakteryzują się wskazaniem zubożenia mieszanki... zatem nadwyżka powietrza w układzie. Pytanie gdzie?? Możliwości:

- przepływomierz - uszkodzenie modułu pomiarowego.

- uszczelki runnerów kolektora ssącego.

- wypalone przylgnie zaworowe.

- VANOS - zacięcie się tłoków przy prędkości 3tys obr/min.

- nieszczelność układu wydechowego (podkładki, pęknięty kolektor, uszkodzony katalizator, nieszczelny układ odprowadzania spalin).

 

Jak dla mnie przyczyną może być przepływomierz choć jeszcze interesuje mnie ten VANOS. Już na samym początku drogi powietrza do silnika zmierzona masa jest dużo wyższa niż powinna. Aha! Zubożona mieszanki powoduje wzrost temperatury spalania, a więc możliwość wypalenia przylgni zaworowych i w efekcie utratę sprawności silnika.

 

Do tego zawieszający się VANOS, który nieprawidłowo synchronizując pokrycie zaworów powoduje zaburzenie pomiaru składu mieszanki. Konsekwencją jest korygowanie wartości poprzez wzbogacanie mieszanki - podlewanie paliwem i tak oto mamy błędy składu mieszanki i falowania obrotów najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.

 

PS. Masz instalkę LPG??

pozdr

Opublikowano

powiem tak.. jezeli chodzi o szczelnosc ... jest tyle razy sprawdzona ze recze ze silnik szczelny wraz z kolektorem ssącym. ostatnio bylem w warsztacie i sprawdzali vanosa... mowia ze wszystko ok i nie ma sie co czepiac. Do tego wymieniona ODMA wraz z wezami w calosci... Jesli chodzi o temperature, silnik nigdy mi sie nie przegrzal choc ostatnio wymienilem wlasnie termostat bo silnik bardzo wolno mi sie nagrzewal i teraz znow jest ok.

Powiem tak w serwisie mowili mi o przeplywce lecz nigdy nie mialem jej bledu... ktory pojawil sie ostatnio po raz 1 i dlatego moja uwaga poszla ku przeplywce. Warto kupic zamiennik przeplywki ? VDO znalazlem za 644, ale sa zamienniki za 200 -300 firm jakis typu maxgear, marelli ... nie mowie o tych zupelnych no name za 80. czy jak sam wymienie miernik masy powietrza ... to nic nie musze komputerowo adaptowac ?

walcze z tymi bledami 227 i 228 od przeszlo roku... przeplywka moze je powodowac? a i instalki lpg nie mam a czemu pytasz?

ale u mnie jest tak ze jak mi wyskakuja bledy ( bo nie zawsze sa ) to charakteryzuje sie to tym ze wyskakuje mi kontrolka silnika i wzrost spalania ( odrazu to widac teraz jak jest zimno bo zaczyna "kotlowac " mi z :D rurek )

wg. ciebie u mnie jest cos nie tak z vanosem ? pomiar robilem jak blad wystepowal i co bym mial tam w nim zrobic? ale w serwisie zarzekali sie ze jest ok

BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.