Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy kupiłeś? Zamień czujniki wałków miejscami, jeżeli dalej będzie na dolocie to do weryfikacji rozrząd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Próbowałem i niestety błąd powraca od strony dolotu cały czas. Mało tego przy odpalaniu jak auto stało dłużej słychać grzechotanie łańcucha przez 2 sec później autko chodzi normalnie. I podczas odpalania na ciepłym jest normalnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napinacz masz już poprawiony czy nie wiesz? Od tego trzeba zacząć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie robiłem tego jeszcze to jest ta śruba "ruchoma"? Czytałem o tym myślisz że to może być powodem?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, mam od jakiegoś czasu dziwny problem, mianowicie raz na jakiś czas wywala mi błędy czujnika wałka rozrządu (ssący) - 2781 oraz 2760 i 2761 czyli pompa powietrza wtórnego (pompa pracuje bo słychać ją po odpaleniu samochodu jak zimny), kiedyś jeszcze dodatkowo wyskakiwał błąd katalizatora. Błędy po usunięciu nie wyskakują od razu, tylko jak się przejeździ nawet z kilkaset km. Jeżdżę na LPG. Dodam, że jak silnik zimny mam problem z odpalaniem, tzn. silnik nie może wskoczyć na obroty tylko się dławi i po 5 sekundach jakoś wejdzie na obroty, jak ciepły odpala od strzała (wyczytałem, że na ten problem pomaga aktualizacja sterownika silnika), tak samo jak silnik jeszcze zimny to czuć poszarpywania silnika podczas jazdy, dawniej tego nie miałem. Ma ktoś jakieś sugestie, albo miał taki problem? Czy te błędy mają ze sobą jakieś powiązanie? Czujnik rozrządu był wymieniany pare miesięcy temu na zamiennik Meyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamień czujniki położenia wałków rozrządu miejscami, ponieważ są takie same i jak błąd przejdzie to wymień ten badziewny czujnik, tak meyle to można kupować elementy zawieszenia a nie tak istotne czujniki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zamień czujniki położenia wałków rozrządu miejscami, ponieważ są takie same i jak błąd przejdzie to wymień ten badziewny czujnik, tak meyle to można kupować elementy zawieszenia a nie tak istotne czujniki.

 

Zamieniłem je miejscami ale jeszcze żaden błąd nie wyskoczył. Dzisiaj prawdopodobnie mi przyjdzie oryginalny czujnik używany więc zobaczę efekty. Jak nie to będę aktualizował sterownik

Opublikowano
Kup czujnik hella szedł na pierwszy montaż, kosztuje raz więcej ale będziesz pewien że jest ok.

 

Na razie zamówiłem używkę bo mam więcej wydatków i nie chce nowego kupować, jeszcze go nie montowałem. Tylko jest teraz problem bo tydzień temu zamieniłem te czujniki miejscami i teraz patrze a dalej wyskoczył ten sam błąd na ssącym.. Kolejny czujnik uwaliło?

Opublikowano
Ja mam ten sam problem kupiłem nowy czujnik błąd dalej powraca maniek poradził wymienić napinacz łańcucha rozrządu a jak to nie pomoże to trzeba będzie zajrzeć do rozrządu :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprawdzenia rozrząd, prawdopodobnie tu jest przyczyna.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Do sprawdzenia rozrząd, prawdopodobnie tu jest przyczyna.

 

Trudno jest się dostać do rozrządu? I co mogło w rozrządzie pójść?

Opublikowano

Hej,

BMW E46, 320i, 2000 r.


Raz na jakiś czas pojawia się check engine. Znika po ~100km, ale wraca po jakimś czasie (tydzień/dwa). Poza tym brak objawów, choć na zimnym silniku czasem zafalują obroty i trochę trzęsie autem.

Poniżej zdjęcia 4 odczytanych z INPA błędów.


Błąd numer 18: https://images91.fotosik.pl/10/e97b9cac5e3afa31med.jpg

Błąd numer 152: https://images90.fotosik.pl/10/da5bdc5f8b102ebemed.jpg

Błąd numer 186: https://images92.fotosik.pl/10/892ab8b4327d7055med.jpg

Błąd numer 227: https://images92.fotosik.pl/10/3c8b43143e50807bmed.jpg


Sprawdziłem również działanie sond lambda w INPA. Filmik poniżej (początkowo na wolnych obrotach, od 1:10 podniosłem obroty do 2000/min):



Oraz nagranie z zakładki Rough (tu też od początku wolne obroty, potem podniesione do 2000/min):



Wygląda na to, że coś jest nie tak z bankiem 1szym? Czy przyczyną może być sama sonda lambda - która, jak widać na filmie, ma praktycznie stałe napięcie, czy szukać czegoś jeszcze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz błąd czujnika położenia wałka rozrządu wydechowego, więc pewnie masz niedobór mocy oraz oczywiście brak sygnału z sondy przed katalizatorem na banku 1. Przyczyną jest właśnie ta sonda.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Masz błąd czujnika położenia wałka rozrządu wydechowego, więc pewnie masz niedobór mocy oraz oczywiście brak sygnału z sondy przed katalizatorem na banku 1. Przyczyną jest właśnie ta sonda.

Rozumiem. Zajmę się zatem wymianą sondy.


Domyślam się, że błąd czujnika położenia wałka rozrządu wydechowego nie jest w żaden sposób powiązany z sondą? Czyli go też powinienem wymienić? Naczytałem się w internecie o tym, że koniecznie należy kupić oryginał. Jest on jednak 4 x droższy od zamienników... Potwierdzasz/potwierdzacie, że zamienniki (FEBI, HELLA, SWAG) faktycznie są w tym wypadku takie niewskazane? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Febi jest ok, tylko nie wiem jak długo. Nie ma to związku z sondą, sprawdź najpierw podstawowe rzeczy, czyli czy nie ma problemu z wtyczką lub wiązką.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Hella jest częścią która montowali na pierwszy montaż. Normalnie jest starty znaczek bmw i kosztuje 100zl. I taka sama części tylko ze znaczkiem 400.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki silnik masz na myśli? Tu jest m52tub i to era vdo siemens była.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam, dzisiaj zrobiłem tą aktualizacje sterownika silnika i po tym mam 2 błędy, jeden jakiś od kodowania a drugi od termostatu :shock:

Moje pytanie, jak teraz zakodować ten sterownik? Podobno w NCS się da. Po za tym auto jeździ normalnie

Opublikowano
Czym i jak robiłeś aktualizację, jaki nr softu wgrałeś?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Czym i jak robiłeś aktualizację, jaki nr softu wgrałeś?

 

Winkfp, na kablach podłączonych pod inne pracujące auto, wszystko przebiegło pozytywnie, po zaktualizowaniu numer assembly: 7551385 i dzisiejsza data, BMW part numer: 7523838


Błedy po aktuzalizacji: 279C, 28D6

Opublikowano
Febi jest ok, tylko nie wiem jak długo. Nie ma to związku z sondą, sprawdź najpierw podstawowe rzeczy, czyli czy nie ma problemu z wtyczką lub wiązką.

Spróbuję zatem z Febi.


Dziś odpiąłem wspomnianą sondę lambda, wtyki i kable wyglądają bardzo ok. Po podłączeniu ponownym wtyczki sondy, podłączyłem komputer, uruchomiłem silnik i... sonda działa. Pracuje i "oscyluje" płynnie dokładnie tak, jak sonda na drugim banku. W zakładce "Rough" wszystkie wartości mieszczą się w zakresie (na wolnych obrotach, podczas jazdy przy niektórych cylindrach wyjście poza zakres z "wykrzyknikiem"). Błędy sondy nie pojawiają się.


Poobserwuje jeszcze by sprawdzić, czy sonda nie będzie się ponownie "zacinać".

Błąd czujnika położenia wałka nie zniknął. Wymienię w najbliższym czasie i dam znać.

Opublikowano
Jaki silnik masz na myśli? Tu jest m52tub i to era vdo siemens była.

 

A ja mówię cały czas o swoim n42 :duh:

Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu mam problemy ze swoim E46 320D CR 150KM. Turbo na silniku krokowym.

Objawy to:

-kopci na siwo przy ostrym przyspieszaniu

-kopci na czarno przy ostrym przyspieszaniu

-po odpaleniu wchodzi w tryb awaryjny z podniesionymi obrotami na 1000 i brakuje mu mocy


Wyżej wymienione usterki występują na zmianę, raz siwo, raz czarno a raz na jakiś czas wszystko jest w porządku i jest pełna moc bez dymienia.

Najgorzej jest przyspieszyć mocno z niskich obrotów - wtedy jest pełne zadymienie i słabe przyspieszanie.

Odpiąłem kiedyś przepływomierz i też przykopcał na czarno.

Jak myśliście - ewidentnie MAP sensor fałszuje pomiary i takie cyrki? Od kupna nie był czyszczony/wymieniany.

Przelot 266tyś km, od kupna przejechane 120tyś km.

Czy takie same objawy może dawać odma/seperator? Po kupnie było do niej zerkane ale nie wymieniana.


Raz na jakiś czas wyskakuje błąd sondy lambda - ale to pewnie z racji czarnego dymienia...

Od czasu do czasu CHECK znika sam.

 

3F03  3F03 (0236) boost pressure sensor

Error counter:    4
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
  Mileage                                 265880     km
  average engine rotational speed              0.00  rpm
  coolant temperature                         85.26  deg C
  maximum common-rail-pressure of last 10ms     0.00  bar
  injection volume setpoint without volume offset    20.09  mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                0.00  mg/Hub
  charge pressure value                     1427.69  hPa
  voltage raw value charge pressure sensor  2381.99  mV
  Battery Voltage                          12219.47  mV
  Vehicle speed                                0.00  km/h
  Atmospheric-pressure                       797.53  hPa

2. Umweltsatz
  Mileage                                 265930     km
  average engine rotational speed              0.00  rpm
  coolant temperature                         37.07  deg C
  maximum common-rail-pressure of last 10ms     0.00  bar
  injection volume setpoint without volume offset    25.99  mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                0.00  mg/Hub
  charge pressure value                     1053.53  hPa
  voltage raw value charge pressure sensor  1775.67  mV
  Battery Voltage                          12219.47  mV
  Vehicle speed                                0.00  km/h
  Atmospheric-pressure                       797.53  hPa

  Plausibilitaet mit Umgebungsdrucksensor im Leerlauf
  Test conditions fulfilled
  Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
  Error would not cause a warning lamp to light up
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase

Error code: 3F 03 48 06 00 00 04 28 67 DC 00 87 00 33 00 91
           6E 4B 00 51 67 E1 00 57 00 42 00 6B 52 4B 00 51
-------------------------------------------------------------

4063  4063 (2227) Umgebungsdrucksensor (implemented in ECU)

Error counter:    4
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
  Mileage                                 265880     km
  average engine rotational speed              0.00  rpm
  coolant temperature                         85.26  deg C
  maximum common-rail-pressure of last 10ms     0.00  bar
  injection volume setpoint without volume offset    20.09  mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                0.00  mg/Hub
  charge pressure value                     1427.69  hPa
  Rohspannung ADC-Signal Atmospheric-pressure  3919.46  mV
  Battery Voltage                          12219.47  mV
  Vehicle speed                                0.00  km/h
  Atmospheric-pressure                       797.53  hPa

2. Umweltsatz
  Mileage                                 265930     km
  average engine rotational speed              0.00  rpm
  coolant temperature                         37.07  deg C
  maximum common-rail-pressure of last 10ms     0.00  bar
  injection volume setpoint without volume offset    25.99  mg/cyc
  intaken air mass per cylinder                0.00  mg/Hub
  charge pressure value                     1043.69  hPa
  Rohspannung ADC-Signal Atmospheric-pressure  3919.46  mV
  Battery Voltage                          12219.47  mV
  Vehicle speed                                0.00  km/h
  Atmospheric-pressure                       797.53  hPa

  Plausibilitaet mit Ladedruckfuehler im Leerlauf
  Test conditions fulfilled
  Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
  Error would cause a warning lamp to light up
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase

Error code: 40 63 C8 06 00 00 04 28 67 DC 00 87 00 33 00 91
           B5 4B 00 51 67 E1 00 57 00 42 00 6A B5 4B 00 51

3FF0  3FF0 (3263) air flow meter

3263  unbekannter P-Code

Error counter:    7
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
  Mileage                                 265890     km
  average engine rotational speed           1737.69  rpm
  coolant temperature                         63.17  deg C
  maximum common-rail-pressure of last 10ms   866.48  bar
  injection volume setpoint without volume offset    31.51  mg/cyc
  intaken air mass per cylinder              894.83  mg/Hub
  charge pressure value                     1791.99  hPa
  linearised APP1                             40.16  %
  Battery Voltage                          14011.66  mV
  Vehicle speed                               61.19  km/h
  Atmospheric-pressure                       984.61  hPa

2. Umweltsatz
  Mileage                                 265930     km
  average engine rotational speed           1130.88  rpm
  coolant temperature                         86.27  deg C
  maximum common-rail-pressure of last 10ms   370.22  bar
  injection volume setpoint without volume offset     0.00  mg/cyc
  intaken air mass per cylinder              705.78  mg/Hub
  charge pressure value                     1476.92  hPa
  linearised APP1                              0.00  %
  Battery Voltage                          14011.66  mV
  Vehicle speed                               21.71  km/h
  Atmospheric-pressure                       994.46  hPa

  Verhaeltnis gemessene zu berechneter Luftmasse zu groß
  Test conditions not yet fulfilled
  Error present now and already stored
  Error would cause a warning lamp to light up
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase

Error code: 3F F0 F1 06 32 63 07 28 67 DD 3F 71 6E 50 8E B6
           33 56 3E 64 67 E1 29 88 2F 00 70 96 00 56 16 65

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.