Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie pompa progowa, pokaż zakładkę z jej odczytem wartości.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Analog 1 lub 2, pokaż oba, nawet analog 3 możesz pokazać, wolne obroty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu wygląda to ok, ponad 4 bary na progowej, więc nie ma się do czego przyczepić, może przycina się w zbiorniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W zbiorniku przelewowa? Bo chyba są dwie jak się nie mylę.

A filtr paliwa miałby coś do rzeczy? Bo 5 tysięcy już zrobione na nim?


P. S. Pompa i filtr paliwa zamówione, dam znać po wymianie i zrobieniu kilkunastu kilometrów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o główną pompę w zbiorniku (prawa komora).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
Wymieniłem sam wkład firmy Pierburg, przy okazji również filtr paliwa, stara pompa pracowala wolniej niz nowa, auto ma moc, ciśnienie na pompie progowej wzrosło do 4,25bar. Dzięki za pomoc maniek21112 :mrgreen: Edytowane przez Domin325i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam, moje przedliftowe E46 nawiedziła ostatnio kontrolka od poduszek, kasowanie błędu pomaga na dzień, góra kilka dni. Na początku myślałem, że to tradycyjny problem czyli mata pasażera, ale błąd wydaje się wskazywać na poduszkę kierowcy. Kod błędu:

Zuendkreis 4 -> Seitenairbag links

Error frequency : 1

Grenzwertueberschreitung.


Macie jakieś pomysły od czego zacząć?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd dotyczy bocznej lewej poduszki (w drzwiach kierowcy), zajrzyj do wtyczki, może nie styka, potraktuj kontaktem w spray'u.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie, Panie ;-) Proszę o interpretację błędów, które zczytałem oraz pomiarów.

320d z grudnia 2004, turbina sterowana elektronicznie + dołożony na życzenie DPF.

Przebieg 346tys, turbo, wtryski oryginalne, nigdy nie ruszane.


Auto jedzie dużo słabiej niż kiedyś, czasem całkowicie straci moc, jakby odłączało turbinę. Check przy tym nie wyskakuje. Nie dymi jakoś ponadprzeciętnie. Wyłączenie-włączenie auta i z powrotem moc wraca, aczkolwiek tak jak wspomniałem tylko częściowo. Zauważyłem, że bardziej się zmula jak się wszystko mocno nagrzeje np w mieście w korku. W czasie nagrzewania, kiedy wskaźnik jeszcze nie jest w pionie jedzie zdecydowanie lepiej. INPA jak i DIS pokazały takie błędy:


4191 sterownik turbiny

3F00 czujnik ciśnienia doładowania

4298 sonda lambda


W DISie robiłem test sterownika turbiny (geometrii), przełącza natychmiast i wydaje mi się, że w pełnym zakresie (obrót o ok 90 stopni na oko).

Korekty na wtryskach ok, nie przekraczają 1.

EGR wyczyszczony, chodzi w porządku (przetwornik ciśnienia wymieniony).

Wymieniona odma.

Testowałem na innym przepływomierzu (oryginalny Bosch), bez zmian.


Filmik z przyspieszenia na 4 biegu ok. 2000-4000obr:


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Paskudne przeładowanie, turbina/sterownik za to odpowiada, jeżeli okaże się turbina to szczerze na Twoim miejscu kupiłbym nową, nie jest to kosmos cenowy a rzadko zdarza się, że po regeneracji działa idealnie jak trzeba. Błąd ciśnienia doładowania to skutek (przekroczona bariera dla sterownika).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to być kwestia sterownika, może ktoś go naprawi, od tego bym zaczął, sonda jak nie pracuje to oczywiście też do wymiany, nie wiem czy inpa daje możliwość jej sprawdzenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam od dłuższego czasu mam problem z błędem EML ESC i świecącym się ręcznym, błędy jakie się wyświetlają to:

2a67

2a6b

Słyszałem, że to wina serwomotoru valvetronic, którego już zamówiłem i stąd pytanie czy sama wymiana rozwiąże te problem? I wszystkie kontrolki przestaną się świecić(EML CHECK ENGINE RĘCZNY I TRAKCJA)?

Oraz czy po wymianie serwomotoru muszę zrobić adaptację przez inpe czy wystarczy przekręcić na zapłon po zmianie i poczekać?

Opublikowano

Witam ponownie. Po wymianie pompy w zbiorniku, polepszyło się, ale nie na długo, problem powrócił przy dynamicznej jeździe, po wyświetleniu kontrolki DDE, auto wpada w tryb awaryjny, brakuje mocy i dziwnie chodzi, po zgaszeniu i zapaleniu wraca wszystko do normy. Załączam zrzuty z inpy, jak widać podczas błędu Inpa zanotowała spadek ciśnienia na pompie do 0,11bar, z odczytu Inpy po ponownym uruchomieniu pokazuje 4,25bar. Po stracie mocy i dziwnej pracy silnika, myślałem, że wtrysk któryś leje, ale po przeczytaniu paru tematów, problem lejących wtrysków objawia się ciężkim paleniem na ciepłym. Moje auto ciężko odpala na zimnym i na ciepłym z 2-3 sekundy trzeba pokręcić. Może pompa progowa się przywiesza?

Dodam, że podczas odpalania pompa progowa podaje ciśnienie 4,20-4,25bar, ale przykuło moją uwagę pewna wartość "Rate Main-injection" przed przekręceniem kluczyka, wskazuje wartość ok. 10, lecz po przekręceniu kluczyka pokazuje wartość 26.16! - właśnie z wykrzyknikiem, dlatego przykuło moją uwagę.


Zrzuty z Inpy:


f91290b07d95f.jpg

b6d5e7a331b42.jpg

14ce89c6ce8e0.jpg

c5d7f77b4f1ff.jpg

572b0cbf4053f.jpg


Edit:

Po próbie przelewowej, silnik chodził ok 5 minut (3 sztuki wtrysków zamówione, najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu będą wymienione, to podzielę się informacjami, czy coś się zmieniło)

5fce14abbabee.jpg

Opublikowano

hej u mnie jest jakas masakra mam pelno bledow i nie wiem nawet od czego zacząć naprawiać

bo autem śmigam jeżdżę i nic nie wskazuje zeby było coś nie tak

autko ma moc dobrze sie zbiera az tak nie kopci.. no chyba ze przycisnę to chmura jest..


tylko Pali jak SMOK 12,5L/100 miasto mam automata oczywiscie


0f5e677515ac8.jpg

31825fa223834.jpg

c96366b2b7881.jpg

c21b49054a877.jpg

6d3b929ed5f9b.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 100% masz do wymiany lub naprawy sterownik świec żarowych. Jak dalej będą błędy 42xx to świece też. Ale sterownik załatwi sprawę. Świece też powinno wymieniać się, co chyba 100 tysi km, więc może warto zainwestować.one tracą z przebiegiem na sprawności.

4501 to coś z EGR. Masz zaślepiony? Jak nie to wężyki od podciśnienia do wymiany lub zawór sterujący Znajdziesz go idąc od wężyka z podciśnienie od EGR.

Co do dwóch pierwszych błędów to tyczą się któregoś wentylatora. Ten on strony silnika to Visco więc to nie ten. Bardziej czepił bym się tego od przodu silnika, co się razem z klimą odpala. Poszukaj tych błędów 41F1 w google.

Spalanie 12 w tym automacie na nie rozgrzanym silniku jest realne. Zależy jakie trasy robisz. Ja się kręce najcześciej 5km, gasze silnik, za godzinę ponownie to samo. Miasto małe, sporo swiateł i spalanie 10 litrów. Dopiero jak natrasę wyjedziesz i nie ciśniesz więcej niż 140km/h to idzie zejść do 6 litrów. Te automaty nie były oszczędne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwa pierwsze błędy dotyczą wentylatora klimatyzacji (między zderzakiem a chłodnicą), pewnie zablokował się, sprawdź czy możesz ruszyć nim ręcznie, natomiast błąd 40a1 dotyczy alternatora. Pozostałe opisał Jack79 :wink:

ps. Egr może być zalepiony szlamem i stąd jego błąd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

-Chciałem wymienić wężyk do EGR okazało się ze już ktoś zatkał go w środku czymś metalowym.. wiec 8 lat jeździłem z zamkniętym EGR .. a ja sie dziwiłem czemu zawsze był taki czysty.


mam jeszcze testy z INPY nie wiem czy prawidłowo je robiłem po kolei wszystko tutaj jest link:

https://www.youtube.com/watch?v=wubFlyOmh5U

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korekcje pokaż gdy będzie całkiem rozgrzany a zakładka nominal/actual jest interesująca dopiero przy pełnym obciążeniu na 4 biegu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.