Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie co to może być rano odpalam auto chodzi ładnie po pewnym czasie zaczęła migać kontrolka silnika, auto jakby nie chodziło na wszystkie gary, po paru mignięciach pali się światłem ciągłym. Błędy na szybkiego odczytane z telefonu to p0300, p0301, p0303 czyli wypadanie zapłonów. Po skasowaniu błędów i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Cewki sprawdziłem w ubiegły weekend wszystkie miały po 0,9 oma. Świece mają nalatane 15 tysięcy zwykłe NGK V line, wiem że powinny być np takie https://www.autodoc.pl/bosch/1148173, czy świece mogą mieć wpływ na te błędy? Czy przyczyna leży głębiej oby nie wałek mimośrodowy. Dzisiaj po robocie podłącze pod inpę zobaczę jakie dokładnie błędy się zachowały.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mogą być to świece i wałek też albo dublet :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam, panowie sytuacja jest taka: BMW E46 320D 2001r, a zatem na pompie VP44. Auto stwierdziło, że nie ma sensu odpalać - kręci jak złoto, ale nie odpala. Na plaku odpala, ale jak tylko przestaje psikać - gaśnie.

 

Błąd z INPy:

 

inpa.jpg

 

Jak rozumiem jest to pompa właśnie, no ale teraz pytanie - czy na podstawie tego błędu można ocenić czy wymagana będzie cała regeneracja czy tylko sterownik? A może to zupełnie coś innego i najczarniejszy scenariusz wcale się nie sprawdzi? Proszę, pomocy :(

Opublikowano
witam. dzis odpalilem po raz pierwszy impe. zrobilem zdjecie błędów, ale wogole nie wiem z czym i jak sie to je. Prosba czy ktos moglby powiedziec co jes wazne, a co nie. dziekuje z gory.http://i64.tinypic.com/10ne15y.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sterownik świec żarowych.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Panowie problem jest tego typu ze wybija mi bład 170 w M43 1.8 , po przeczytaniu kilku już podobnych problemów postanowiłem zainteresować się przepływomierzem. Po odpieciu przepływomierza w trakcie pracy silnika jest 2 sek zmiana ( lekkie zadławienie ) ale po tych 2sek wraca wszystko do normy pomimo iż przepływka jest odłączona, przejechałem się kawałek i nie widziałem żadnej niepokojącej zmiany. Czy to oznacza ze przepływka jest walnięta ?
Opublikowano

Witam.

Spadają mi obroty na biegu jałowym. Tzn wskakuje na 800, spada na ok 500 i znów w górę.

Podpiąłem się pod inpę.

Mógłby ktoś rzucić okiem na screeny? Co tu piszczy?

 

poLHIgVYj

poljMUzCj

poMPT6fzj

pmzULQMLj

pmNTnEhQj

pmbof9k1j

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko czy to na gazie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam

Auto e46 330d 2004, 204km

Błąd: Rail pressure sensor offset test 003F40 - kontrolka nie zapala się, auto chodzi bez zastrzeżeń.

 

Czego może być przyczyna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd dotyczy czujnika ciśnienia cr na listwie, zacznij od sprawdzenia wtyczki i gniazda, czy piny są ok, tak samo przy zaworze cr, jest z drugiej strony listwy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam forumowiczów proszę o diagnozę kodów wiem że to nie INPA ale dobre i to

833acc8cfe22d720med.jpg

3fd7e9c0e9a13ea8med.jpg

tych błędów nie da się skasować świeczki wymienione wczoraj przed wymiana był błąd nie pamiętam dokładnie ale coś .........cylinder 2 i teraz jest to samo

Proszę o pompc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd 4203 oznacza, że masz uszkodzony sterownik świec. Dwa pierwsze to świeca na 1 i 2 cylindrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak są dobre to nie ma sensu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik chociaż podasz? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

BMW e46 coupe 320Ci 150km benzyna czysta NIE MA LPG

znalazłem na necie jak anglik znalazł te błędy 202 203 (regulacja lambda) piszą ze to sonda lambda nie siadła . Wiec co to może być???? :mad2: :mad2: :mad2: (katalizator,vanos czy jednak lambda) :twisted: :duh:

normalnie (odpala , jeździ) . Świeci się cały czas ten czek „check engine” raz zatankowałem w stacji ,,bp" trochę pojeździłem i zgasł ten czek ale nie na długo :x a zrobił mi taki dźwięk jak by mysz weszła pod wiatrak 'chłodnicy' :D albo jak by tłumik mi sie oczepił i wisiał :shock: :D <

JEŻDŻĘ Z TYM CZEKIEM 2 MIESIĄCE i zrobił ten dzwięk 2 razy .

POMOCY !!! MECHANIKÓW NIE MA DOBRYCH ALBO WY POMOŻECIE ALBO BĘDĘ TAK JEŹDZIĆ AŻ SIE ROZLECI :cry2: :cry2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

To ja też poproszę o pomoc.

Z użyciem apki naszego forumowego kolegi, odczytałem poniższe błędy:

 

Silnik to M47D01

4B90 Rail Pressure Control at Engine Start

3F01 Boost Pressure Sensor -Short circuit to B- or Open

 

42C1 Oil Pressure Indicator Lamp - Short Circuit to B- (czujnik poziomu oleju do wymiany ponoć, ale 600zł jako uzupełnienie dla bagnetu średnio mi się uśmiecha...)

 

48A3 CAN Communication with ASC (zakładam, że to sygnał podpięcia się pod CAN kablem)

48B3 CAN Communication with ASC (jak wyżej)

3F62 Vehicle Speed Signal from CAN (jak wyżej)

 

Martwią mnie te dwa pierwsze. Byłem dwa tygodnie temu na przeglądzie. Auto ma problemy z odpalaniem (długo kręci na zimnym). Zrobili test i wyszło na to, że wtrysk nr 3 leje i jest do wymiany/regeneracji (4 strzykawki na wtryskach itd.)

 

Apka kolegi pozwala też popatrzeć co tam wtryski robią.

Wyszło coś takiego:

Time	Coolant temp.	Injector 1	Injector 2	Injector 3	Injector 4
25:03.4	34.934237	-0.47428	-0.004272	-1.08468	1.594976
25:04.4	34.934237	-0.47428	-0.004272	-1.08468	1.594976
25:05.4	34.934237	-0.47428	-0.034792	-1.045004	1.594976
25:06.4	34.934237	-0.523112	-0.083624	-1.014484	1.643808
25:07.4	34.934237	-0.562788	-0.09278	-1.08468	1.771992
25:08.4	34.934237	-0.562788	-0.09278	-1.08468	1.771992
25:09.4	34.934237	-0.544476	-0.06226	-1.063316	1.704848
25:10.4	34.934237	-0.574996	-0.09278	-1.014484	1.704848
25:11.4	34.934237	-0.483436	-0.09278	-1.102992	1.714004
25:12.4	34.934237	-0.483436	-0.09278	-1.102992	1.714004
25:13.4	34.934237	-0.41324	-0.18434	-1.133512	1.762836
25:14.4	34.934237	-0.373564	-0.193496	-1.133512	1.744524
25:15.4	34.934237	-0.44376	-0.15382	-1.173188	1.793356
25:16.4	34.934237	-0.44376	-0.15382	-1.173188	1.793356
25:17.4	34.934237	-0.422396	-0.114144	-1.173188	1.75368

 

Jeden ewidentnie podaje więcej paliwa, chociaż numer by się nie do końca zgadzał z testem w serwisie. Natomiast (moim okiem laika) widzę, że trzeci też sporo koryguje.

 

To wskazuje ewidentnie na winę wtrysku i trzeba go regenerować/wymieniać czy może z czymś innym jest problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po teście przelewowym możesz stwierdzić, że wtryskiwacz daje na przelew a nie leje i to jest przyczyną problemów z odpalaniem. Nr 3 do wymiany, bo niedługo wcale nie odpali. Drugi błąd z silnika to czujnik ciśnienia doładowania, jest w kolektorze dolotowym od strony podszybia, sprawdź wtyczkę, piny, konektory i wiązkę. Nie masz problemów z mocą?

Czujnik poziomu oleju kup hella, kosztuje niecałe 300,- a dostaniesz produkt z sfrezowanym logo bmw.

 

kondzio88 podaj zrzuty z inpa, błędy dotyczą złego składu mieszanki, więc albo masz nieszczelność w dolocie albo problem z pompą paliwa, ale to trzeba zobaczyć opisy błędów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po teście przelewowym możesz stwierdzić, że wtryskiwacz daje na przelew a nie leje i to jest przyczyną problemów z odpalaniem. Nr 3 do wymiany, bo niedługo wcale nie odpali. Drugi błąd z silnika to czujnik ciśnienia doładowania, jest w kolektorze dolotowym od strony podszybia, sprawdź wtyczkę, piny, konektory i wiązkę. Nie masz problemów z mocą?

Czujnik poziomu oleju kup hella, kosztuje niecałe 300,- a dostaniesz produkt z sfrezowanym logo bmw.

 

Dzięki za szybką odpowiedź.

Do wymiany czyli regeneracja, czy nie ma sensu się w to bawić i od razu wymiana? W kosztorysie napraw za wtryskiwacz chcą 1000zł więc zakładam, że nowy (regeneracja kosztuje dużo mniej).

 

Co do czujnika, to muszę sprawdzić gdzie faktycznie jest. Ostatnio wymieniałem odmę i możliwe, że coś ruszyłem (sporo gratów musiałem wyjąć). W tym odpiąłem kable i zasilanie w paliwo od wtrysków.

Po skasowaniu błędów i odpaleniu auta ponownie tych 2 pierwszych błędów nie było.

Czy problemów z mocą nie ma to sprawdzę jutro, bo auto w garażu na razie sobie stoi, ale wcześniej tego nie odczułem.

 

Odnośnie czujnika oleju, to strzelam, że wymienić go w dowolnym momencie się nie da i trzeba to zrobić przy jego wymianie, a tą robiłem 2 tygodnie temu... więc ew. zrobię to przy następnej.

300zł brzmi dużo lepiej niż 600zł (bo polecali brać OEMowy czujnik a nie zamienniki)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.