Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Zapala się check engine po skasowaniu przejadę kilometr i wraca pojawiają się dwa błędy. Zapala się na PB i LPG. Silnik pracuje normalnie, nie gubi zapłonów, nie traci mocy tylko zapala się check.

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

155 Signal Lambda probe before-Kat Bank 2 not any Signal

Error frequency : 10

Logistic counter: 40

Engine speed 2368.00 1/min

load 294.14 mg/Hub

temperature cooling water 57.75 Grad C

lambda probe voltage control probe Bank 0.43 V

appear before (rel.) 0.70 h

Leitungsunterbrechung

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: 9B B4 0A 28 4A 36 8D 56 A3 63

-------------------------------------------------------------

228 lambda contol tolerance Bank 2 to big

Error frequency : 2

Logistic counter: 40

Engine speed 1600.00 1/min

load 108.94 mg/Hub

temperature cooling water 72.00 Grad C

lambda contol tolerance Bank 2 -0.00 %

appear before (rel.) 0.60 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: E4 F1 02 28 32 14 A0 80 A3 64

=============================================================

 

Załączam screeny do korekt wtrysków i sondy lambda.

 

https://zapodaj.net/4beb2e1d5bfe8.bmp.html

https://zapodaj.net/c88c0604ad672.bmp.html

https://zapodaj.net/1ab7800342641.bmp.html

https://zapodaj.net/d4b32c738c0d8.bmp.html

 

Jakiś pomysł co może być przyczyną usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posty: 8

Moje BMW: E46 318i

Kod silnika: M43

 

Mam błąd P0170 - za bogata dawka paliwa czy jakoś tak.

Z tym błędem już kupiłem, ponoć była wymieniana sonda lambda ale błąd znowu się pojawił. Wyczyściłem teraz przepływomierz i skasowałem błąd, jednak po paru km znowu wyskoczył. Jeszcze chce kupić lepszy kabel i sprawdzić w innym programie wskazania lambda i przepływomierza. 

Dodam że mam instalacje LPG. Co to może być?

 

 

 

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A7-30H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dolot szczelny? Odma była wymieniana? Jej przewody są całe? Próbowałeś jazdy z odpiętym przepływomierzem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot szczelny. Odmy nie wymieniałem. Teraz będę ją zaslepiać a na otwór w pokrywie dam filterek bo było sporo oleju w dolocie. Przewody odmy sprawdzę. Nie próbowałem jeździć bez odpiętego przepływomierza ale po odpięciu jest chwilowy wzrost obrotów a potem normalnie - na postoju.

 

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A7-30H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spróbuj przejechać się z odpiętym przepływomierzem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z bmw e46 316i N42b18.

Kody błędów:

2781 - czujnik położenia wałka rozrządu wałek rozrządu wlotu - sygnał niezrozumiały

2738 - sprawność katalizatora - poniżej wartości minimalnej min.

285E - sterowanie skoku zaworowego - błąd pamięci

2865 - zabezpieczenie przeciążeniowe sterowania skokiem zaworu - wartość maksymalna nie osiągnięta

27B8 - Ciśnienie różnicowe w rurze dolot. - sygnał nie zrozumiały

 

Objawy: przy minusowych temperaturach silnik po przejechaniu ok. 3 km wpada w tryb awaryny (pali się EML+CHECK), spada moc silnika, słaba reakcja na gaz, terkocze coś pod maską. Przy dodatnich temperaturach zjawisko nie występuje aczkolwiek słychać głośniejszą pracę rozrządu. Co muszę wymienić i ile może mnie to kosztować?

Możliwe, że masz uszkodzony sterownik silnika (i np. dochodzi wilgoć). Podjedź do jakiegoś elektryka, który Ci to sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę was o interpretację odczytów na 320d 150km.

Wyczytałem że błąd dotyczy świecy, nie wiem czy wymienić na początek jedną z tego cylindra 1 czy wszystkie 4 sztuki.

Nie mam pojęcia jak interpretować pozostałe odczyty. Auto rozgrzane do 70C na biegu jałowym, wartości dla Selective mass adjustment bardzo skakały co widać na załącznikach (cześć robiona tel bo przy zrzucie ekranu zawiesza się inpa nie wiem dlaczego).

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Korekcje sprawdza się na w pełni rozgrzanym silniku. Albo masz spaloną jedną świecę albo uszkodzony sterownik świec, pierwsza wersja bardziej prawdopodobna. Wymieniłbym wszystkie 4, polecam beru.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, po wejściu w silnik f5 i f6, pierwszy parametr ciśnienie doładowania, drugi ciśnienie paliwa a trzeci masa powietrza.

 

akatycha podaj kod błędu, co się dzieje?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podszedłem jeszcze raz do diagnostyki, zrobiłem około 20km autem (wskazówka temp pionowo w górze jak zawsze po osiągnięciu temp) i podpiąłem kompa.

Na początku inpa pokazała temperaturę niecałe 72C i poniższe odczyty.

 

20170129_215142.jpg

 

20170129_215211.jpg

 

Przez kilka minut temperatura wzrosła do 75C i trochę się pozmieniały te wartości szczególnie dla mass adjustment

20170129_215615.jpg

 

20170129_215625.jpg

 

20170129_215633.jpg

 

Nie wiem czy możliwe jest wywnioskowanie czegoś z tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można wywnioskować, że masz niesprawny układ chłodzenia :wink: temperatura potrafi opadać na trasie? Jeżeli nie i masz termostat egr to będzie jego wina a jak opada lub nie masz t. egr to główny do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to wina pogody że tak dobrze chłodzi na trasie hehe. Po trasie zatrzymałem się pod garażem, podpiąłem kompa no i jak widać pierwszy odczyt temp. 72C, dodatkowe 5 min takiego postoju na jałowym i 75C. Wskazówka temp. silnika na desce oczywiście niezmiennie pionowo w górze. Czy w takim wypadku nie powinno być jakiegoś błędu termostatu na kompie?

Jako że to auto ojca na szybko sprawdziłem na necie i wychodzi na to że dla silnika M47N jest tam termostat egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Były wersje bez (ja mam taką i nie mam t.egr), otwórz maskę i będzie widać czy nad układem pasowym jest chłodnica spalin a na niej t. egr. Nie będzie błędu termostatu; nie patrz na wskazówkę, bo pion jest od 70 do chyba 115 (benzyny pracują w temperaturze dobrze ponad 100).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla upewnienia sprawdziłem i faktycznie jednak brak termostatu egr.

20170130_142257.jpg

 

No to sprawy przybierają na sile widzę. Szykują się 4 świece (robocizna 200zł już się dowiedziałem) teraz główny termostat 150zł. Po co kupiłem ten kabel :mrgreen:

Przy okazji zastanawiam się czy nie poprosić mechanika o wymianę filtra odmy (też nikt nigdy tam nie zaglądał od kilku lat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Filtr odmy/separator możesz wymienić sam, nie jest to trudne. Świece 200,- jak dobrze pójdzie, czyli jak żadnej nie ukręci..Też polecam zrobić to samemu, przy tym wymiana termostatu głównego to już pikuś :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem i nie wiem co to moze być, moze ktoś miał podobny problem. Odpalam samochód i jest niby wszystko ok nic sie nie swieci auto pracuje normalnie (tak mi sie wydaje) tylko od czasu do czasu czuć takie falowanie, na obrotomierzu tego nie widać, ale główny problem to taki ze po odpaleniu stoję z minutę i zapala sie check auto przestaje pracować na wszystkie cylindry, muszę zgasić i odpalić ponownie wtedy mam chwile żeby odjechać a gdy znów stanę na np światłach pojawia sie to samo. Byłem sie podpiąć wykazało że w tym czasie kiedy zapala sie check auto pracuje tylko na jedna cewkę, wymieniłem wszystkie cewki ( 6 ) świece ale dalej jest to samo.(na kompie jest to samo) Jeden z mechaników który zajmuje sie tylko naprawa BMW powiedział mi zebym sprawdził wężyk odmy i faktycznie wężyk był pęknięty kupiłem nowy i przez jakis czas było ok ( mam na myśli ze check sie nie zapałał ani auto nie przestawało pracować na wszystkie cylindry ) ale teraz mam znów to samo co miałem. Jeszcze jedno wydaje mi ze nawet jak nic sie nie zapala to cieżko mi sie rusza i przy zmienia biegów (1-2-3) muszę przytrzymywać sprzęgło żeby nie szarpało i nie ma takiej mocy jak na 170koni, wcześniej miałem golfa 1.8 i moc była bardzo zbliżona.

Oto dwa linki na których widać tylko w rzeczywistości zapaleniu checka auto klekocze

 

 

drugi link ( nie wiem czy tak powinno być ale zero reakcji po odłączeniu)

 

Edytowane przez wisnia1888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zmień tytuł, bo znowu temat poleci do kosza..potrzebny komp z inpa, błędy z podpisami + test podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć komentarz naprowadzający na rozwiązanie problemu to zrób tak jak Ci Maniek napisał

Zmień tytuł, bo znowu temat poleci do kosza..potrzebny komp z inpa, błędy z podpisami + test podczas jazdy.

jakim programem to sprawdzałeś ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.