Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Wystarczy kabel i INPA. Ten z linku jest drogi, są za 40-60 zł.

Do Wołowa mam 100 km, jak coś to daj znać, możemy ewentualnie spotkać się we Wrocławiu.

Edytowane przez maniek21112

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Jestem we wrocławiu w każdy weekend, szczególnie w niedzielę, może też będziesz? Okolice legnickiej, Magnolia Park.

Jutro już nie dam rady, ale możemy spróbować spotkać się w przyszły weekend, odezwę się w piątek rano na pw, jakbym zapomniał to przypomnij się na pw :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Polecam inpa, w zupełności wystarczy, odezwę się w piątek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.. Ostatnio miałem okazję podłączyć mojego compacta do komputera i niestety ujrzałem trzy błędy.. :? Potrzebuje pomocy w ich rozwiązaniu.. Wiem co oznacza każdy z osobna ale chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej, od czego zacząć sprawdzanie, wymianę itp. Z góry dziękuję..

 

Oto one :

 

mms_20161206_000140.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z bmw e46 316i N42b18.

Kody błędów:

2781 - czujnik położenia wałka rozrządu wałek rozrządu wlotu - sygnał niezrozumiały

2738 - sprawność katalizatora - poniżej wartości minimalnej min.

285E - sterowanie skoku zaworowego - błąd pamięci

2865 - zabezpieczenie przeciążeniowe sterowania skokiem zaworu - wartość maksymalna nie osiągnięta

27B8 - Ciśnienie różnicowe w rurze dolot. - sygnał nie zrozumiały

 

Objawy: przy minusowych temperaturach silnik po przejechaniu ok. 3 km wpada w tryb awaryny (pali się EML+CHECK), spada moc silnika, słaba reakcja na gaz, terkocze coś pod maską. Przy dodatnich temperaturach zjawisko nie występuje aczkolwiek słychać głośniejszą pracę rozrządu. Co muszę wymienić i ile może mnie to kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacząłbym od czujnika wałka rozrządu wydechowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dziś dorwałem IMPA i sczytałem błędy z Pamięci.

 

https://drive.google.com/file/d/0B6G4GcL0YEcIdG5IVzJIQ0tvejA/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/0B6G4GcL0YEcIN0Q3OXFIX2REbnM/view?usp=sharing

 

 

Chciałem zamieścić tutaj w treści posta, ale wszystko się posypało i godzinę bym układał linijki aby było igła, mam nadzieję że zrozumiecie. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć, nadal nie potrafię odpowiedzieć sobie na pytanie od czego zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacząłbym od sprawdzenia czy nie masz nieszczelności w dolocie (przejrzyj dokładnie wszystkie gumy czy nie są pęknięte), bo błędy to sugerują. Kasowałeś je? Jakie powracają po dobrym przegonieniu?

 

37 - główny przekaźnik DME

188 - sonda lambda przed katalizatorem - jeżeli którąś miałbym typować do wymiany to tą przed katalizatorem, bo ta jest regulująca a za tylko sprawdzająca.

190 - sonda lambda za katalizatorem

123 - termostat - spróbuj tego co napisał w temacie, jak nie to wymiana.

temat do niego: viewtopic.php?f=48&t=116777

9 - przepływomierz - odpinałeś go i jeździłeś z odpiętym?

243 - wypadający zapłon na 6 cylindrze - świeca lub cewka.

152 - sonda lambda za katalizatorem

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacząłbym od czujnika wałka rozrządu wydechowego.

krysstian11 mój powyższy post dotyczył Ciebie, admin chyba wrzucił między "nas" czyjeś zapytanie z innego działu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od czujnika wałka rozrządu wydechowego.

krysstian11 mój powyższy post dotyczył Ciebie, admin chyba wrzucił między "nas" czyjeś zapytanie z innego działu.

 

Tak myślałem. Ok dzięki! Lepszy oryginalny używany niż zamiennik? Różne opinie są tych zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zapytaj tutaj:

viewtopic.php?f=69&t=251231&start=570

Podaj vin i Maciek dopasuje do Twojego auta.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

W moim aucie - BMW E46 323i 2.5 B/G wywaliło mi na początku błąd P0220. Oczywiście silnik przeszedł w tryb awaryjny, wywaliło 3 kontrolki (silnik, elc i środkowa na zegarze). Szarpało nim, trzęsło ale jakoś dojechałem do warsztatu. Tam wyczyścili przepustnice - nie pomogło. Kupiłem drugą przepustnicę - nadal ten sam błąd + doszedł dodatkowo P0120 (wcześniej go chyba nie było). Raz zdarzyło mi się, że na 3 minuty błędy mi wszystkie zgasły (tak jakby się samo "naprawiło"), ale i tak był według mnie mułowaty i po 3 minutach nadal silnik przeszedł w tryb awaryjny. Mechanik sprawdził czujnik pedału - niby po podpięciu pod komputer pokazuje zakres wciśnięcia pedału od 0-100%, wiec to raczej nie to. Co jeszcze mogę sprawdzić? Miał ktoś podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Zapalił mi się check engine i pojawiły się dwa błędy. Skasowałem bo mogły wynikać z zapchania jednej końcówki wydechu pojezdziłem jakoś 30km i podczas ostrego hamowania zapalił się ponownie i pojawiły sie poniższe błedy. Sonda umiera czy może to byc spowodowane czymś innym. Dodam że jechałem na LPG.

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

155 Signal Lambda probe before-Kat Bank 2 not any Signal

Error frequency : 10

Logistic counter: 40

Engine speed 2368.00 1/min

load 294.14 mg/Hub

temperature cooling water 57.75 Grad C

lambda probe voltage control probe Bank 0.43 V

appear before (rel.) 0.70 h

Leitungsunterbrechung

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: 9B B4 0A 28 4A 36 8D 56 A3 63

-------------------------------------------------------------

228 lambda contol tolerance Bank 2 to big

Error frequency : 2

Logistic counter: 40

Engine speed 1600.00 1/min

load 108.94 mg/Hub

temperature cooling water 72.00 Grad C

lambda contol tolerance Bank 2 -0.00 %

appear before (rel.) 0.60 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: E4 F1 02 28 32 14 A0 80 A3 64

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Państwa

A mi pojawiły się 3 błędy. Moje pytanie brzmi: Czy mogę być spowodowane jednym urządzeniem czy też powinienem nastawiać się na zakup przepływowego elektrycznego podgrzewacza cieczy chłodzącej i sterownika świec ???

 

4203 glow control unit

43F1 elect. spare heater

4AB2 elect. spare heater

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pldiego skasuj błędy i poczekaj do kolejnego zimnego odpalenia, po tym sprawdź błędy i wtedy łatwiej będzie ocenić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobiłem jak mówiłeś.

Po wykasowaniu zniknęły mi te dwa ale mam teraz takie oto błędy:

E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 01.01.2017 20:51:32
ECU: D50M47A
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47A
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
4391 4391 (1245) boost temperature sensor
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 293270 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 7.96 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
injection volume setpoint without volume offset 40.17 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11893.62 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Atmospheric-pressure 984.61 hPa
Signal or value below threshold
Test conditions fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 43 91 42 02 00 00 01 28 72 8F 00 3A 00 66 00 65
00 49 00 64
-------------------------------------------------------------
4203 4203 glow control unit
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 293270 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 7.96 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
injection volume setpoint without volume offset 40.17 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11893.62 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -
Implausible signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 03 48 02 00 00 01 28 72 8F 00 3A 00 66 00 65
00 49 00 00
=============================================================

Pokazują mi się ciągle...

Dodam że dziś przeczyściłem sobie EGR a podczas odkręcania okazało się że jest zaślepiony. Czy jakiś błąd z tych może być spowodowany zaślepieniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się :)

Błąd 4391 4391 (1245) boost temperature sensor okazał się błędem CZUJNIKA TEMPERATURY o numerze 0824111003.

Widocznie przy demontażu EGR musiałem odłączyć albo coś pobrudzić.

Wykręciłem, przeczyściłem i błąd znikną :D

Został mi tylko 4203 4203 glow control unit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To zostaje tylko sterownik świec.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.