Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem po wymianie silnika n42b20, nowy silnik chodzi jak marzenie cichutko równiutko ale są 2 błędy i świeci kontrolka pomarańczowa silnika check. Wspomniane błędy to: 2811 DME: LOCAL CAN communication error i 27F3 DME: No CAN message from Valvetronic control unit no signal from Valvetronic control unit. Auto nie ma mocy. Nic nie daje skasowanie tych błedów. Nie wiem gdzie szukać przyczyny, proszę forumowiczów o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam!

 

Dziś rano schodze do garażu odpalam auto a tutaj wszystkie kontrolki zapaliły sie na źółto :zdziwko: ... check, eml, dsc, hamulca ręcznego.

Inpa wyrzuciła błędy:

 

-118 TPS-MAF not plausbility

-135 TPS- selftest

 

skasowałem i pojechałem do roboty, po robocie to samo, skasowałem i w drodze powrotnej zapaliły sie znowu kontrolki na żółto tak jak by auto wpadło w tryb awaryjny, inpa i wyrzuciło błąd 118 :/

 

Ktoś pomoże co to może być?

Podejrzewam że coś z przepływką

 

Dziękuję z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Zakupiłem Auto i była robiona głowica teraz Silnik pracuje nie równo. Przy spokojnej jeździe dosyć często wchodzi w tryb awaryjny oraz zapala się Check Engine który po jakimś czasie sam znika.

Samochód ma parę błędów które po kasowaniu prawie od razu znowu się pojawiają.

Dodam ze wymieniłem już silniczek krokowy co trochę poprawiło stan.

Dodaje zdj błędów.

Z góry dziękuje.

 

http://zapisz.net/images/176_20160904_190125_tn.jpg

http://zapisz.net/images/919_20160904_190135_tn.jpg

http://zapisz.net/images/747_20160904_192722_tn.jpg

http://zapisz.net/images/355_20160904_190038_tn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bledy z 2 pierwszych screenow nie wiem od czego sa , masz padnięte grzanie sondy lambda przed katem czyli regulujaca, nalezaloby ja wymienić i cos jest nie tak z regulacja vanosa, jakas mechaniczna regulacja vanosa na wylocie nie wiem czy chodzi tu o czujnik walka strona wydechowa ? ktoś by musial się jeszcze wypowiedzieć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było robione przez Mechanika uszczelka pod głowicą oleje itd itp. wczoraj byłem u znajomego który zajmuje się tylko E46 i po podmiance np. czujnika magnetycznego na wylocie Vanosa (magnetventil).

Lecz bez zmian jedyna opcja która chyba została ze VANOS został źle złożony. Chyba istnieje możliwość ze po ustawieniu vanosa też problem z Lambdą ustanie?

Dzięki za Twoją wypowiedz : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i67.tinypic.com/34y61rn.jpg

 

http://i65.tinypic.com/33z6a9u.jpg

 

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem auta ale nie zawsze. Jak jest zimny lub rozgrzany pali dobrze. Problem zaczyna się jak po rozgrzaniu postoi ok 30 min, wtedy już tzreba dłużej kręcić i przez chwile nie trzyma wolnych obrotów. Załączam zdjęcia błędów. Silnik to m52b25tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od bardzo długiego czasu borykam się z problemem błędów które mi wyskakują (zapala się kontrolka check) po podpięciu kostki wyskakuje błąd P0170 Fuel Trim oraz P0173 Fuel Trim, wydaje mi się że beemka jest przymulona. Zmieniałem przepływke, wymieniłem kolanko przepustnicy ponieważ była delikatna dziurka, ba, wymieniłem nawet czujnik położenia wałka(myślałem że przez to jest przymulona) i non stop (mimo że skasuje błędy), 2/3 dni ewentualnie kilka godzin i błędy wracają... nie mam już kompletnie pomysłu co może być przyczyną i powoli zaczyna mnie to irytować . Może ktoś z was miał podobny problem? :/ :/ :/ Z góry dziękuję. Aaa bym zapomniał BMW E46 Coupe 320i 2xvanos 150km M52.

Podaję link do błędu z podpięcia kostki. (Z góry przepraszam jeżeli w złym miejscu zamieściłem temat.

https://naforum.zapodaj.net/61fc64da77ed.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test ale nie bardzo wiem co oznacza ten wynik . Pomożcie proszę.

 

 

http://i63.tinypic.com/4gsqk0.jpg

 

Oprócz tego jeszcze kilka błędów

Jak auto postoji w słońcu i się nagrzeje to zapala mi sie kontrolka trakcji i żółta hamulca.

http://i68.tinypic.com/xcuidu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry pytanie o błąd z inpy silnik m54 3.0i wywala wypadanie zapłonów na wszystkich 6 cewkach na zimnym silniku przy odpalaniu delikatnie nierówno pracuje (nie odcina całkowicie któregoś cylindra) jakby problem z masą

1 cewka zapłonowa Cyl 2

2 cewka zapłonowa Cyl 4

3 cewka zapłonowa Cyl 6

29 cewka zapłonowa Cyl 1

30 cewka zapłonowa Cyl 3

31 cewka zapłonowa Cyl 5

 

no i jest do tego błąd który prawdopodobnie powoduje wypadanie cewek

210 ZSR Fehler (>2 Zyl.) 210 Rezystor sprzężenia zwrotnego zapłonu (ZSR) co to za ustrojstwo czyżby chodziło o masę która gdzieś nie ma styku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Kupiłem e46 316i z 2002 roku uwaga, z przebiegiem 76000km (tak, nie ma tu pomyłki o jedno zero ;) ) - z Niemiec

Za żadne skarby nie wierzyłem w ten przebieg mimo tego, że w dokumentach wszystko się zgadza, regularny przegląd w TUV co dwa lata - kilometry i daty również się zgadzają, naklejka oryginalna, jedna właścicielka (niemka) w Briefie.

Pierwszym krokiem był telefon do ASO, gdzie miła Pani wyraźnie zdziwiona powiedziała że samochód ostatni raz był u nich badany w 2013 roku (pod koniec 2013 miał stłuczkę z czego mam zdjęcie i stał dwa lata w Niemczech po czym przyjechał do lakiernika który zrobił ten samochód dla jego córki na początku roku 2016 - tak, znamy się przez jego córkę :P i samochód jest na prawdę dobrze zrobiony) i miał wtedy odczytane 53 tysiące kilometrów oraz że wszystkie naprawy były robione zawsze u jednego dealera. Ten fakt sprawił, że wziąłem samochód. W samochodzie świeci check engine, czasami EML no i olej na żółto (na bagnecie jest minimum - nie zdążyłem uzupełnić). Postanowiłem pojechać na komputer sprawdzić błędy i zająć się kontrolką. Mechanik z dobrze ocenianego serwisu BMW, podłączył pod komputer wyczytał, valvetronic, przepustnicę, cośtam i cośtam po czym wykasował błędy. Powiedział że ten samochód ma przejechane 433 tysiące kilometrów :!: Ja w szoku, brat w szoku, sprzedawca w szoku (oczywiście poleciałem do niego od razu żeby oddać samochód, powiedział że na drugi dzień (wczoraj) da mi znać i postanowimy co zrobimy). Na drugi dzień pojechałem jeszcze do dwóch innych mechaników, którzy stwierdzili że było by to nie możliwe, samochód jest na prawdę w rewelacyjnej kondycji i 433 tysiące to jest mega bzdura. Po wykasowaniu błędów na drugi dzień check oczywiście się zaświecił, EML też tam w pewnym momencie się zaświeciło, i poziom oleju również. Pojechaliśmy na komputer drugi raz, po wydruk błędów które były już inne niż poprzednio i które załączam w screenie poniżej. Najdziwniejsze są te przebiegi przy których wystąpiły błędy. Teraz w szoku jest nawet mechanik, który to sprawdza. Powiedział że pierwszy raz w życiu widzi coś takiego, takie rozrzuty. Oprócz tego sprawdził w bazie BMW, że ostatni serwis był w 2008 roku gdzie tam było bodajże 43 tysiące km więc to też by się zgadzało.

 

http://oi64.tinypic.com/dzfpjr.jpg

 

Zauważyliśmy dziwną przypadłość, że na końcu każdego przebiegu jest 0 - podejrzewam, że samochód ma na prawdę przejechane 76 tysięcy a te przebiegi w rheingoldzie po prostu nie są przesunięte w prawo i wyświetlają te zera na końcu.

 

Dodam jeszcze że samochód mimo kontrolek, nie przechodzi w żaden tryb awaryjny, jeździ całkiem w porządku zbiera się całkiem w porządku mimo tych 115 koni (wcześniej jeździłem oplem 45KM więc zrozumcie :D ).

 

Mógłby ktoś sprawdzić te błędy i powiedzieć co na pewno jest do zmiany ? Nie chcę wydawać kasy (jak każdy) na niepotrzebne wymienianie częśći, a jest możliwość że jeden błąd jest powiązany z drugim.

Wszyscy podejrzewają przepływomierz, czujnik położenia wału rozrządu, czujnik oleju (tu się wstrzymam aż uzupełnię olej) no i jeszcze valvetronic.

 

Miał ktoś podobny przypadek z diagnostyką komputerową jeśli chodzi o kilometry ?

 

Proszę o fachową poradę

Edytowane przez bronek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzyć rheingold co do tych przebiegów. W moim przy jakimś błędzie było ponad 500tys km co jest bzdura, bo tak jak Ty mam wiarygodny przebieg i wynosi na miliard % 186tys. Niejednokrotnie spotkałem się z błędnymi zapisami przebiegu w innych BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że rzeczywiście jest tak jak zauważyłem, że po prostu powinniśmy pomijać to zero na końcu, wtedy przebiegi typu 55 tysięcy lub 48 tysięcy przy danym błędzie były by wiarygodne.

 

A jakieś informacje na temat samych błędów ? Wyczytałem na zagranicznych forach, że te błędy chodzą "w kupie" czyli że jeden z użytkowników również miał komplet takich błędów (oczywiście że nie wszystkie, ale w tym wypadku podejrzewał bym tylko 3 rzeczy do sprawdzenia - nie wiem jak z valvetronic, bo diagnosta próbował go ustawić i się nie dało co by wskazywało na jego uszkodzenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja też miałem e46 w którym na początku pojawił się dziwny przebieg. Okazało się że winowajcą jest zle ustawiony zke, O ile dobrze pamietam bo to było z 2 lata temu to jak jest zle ustawiony alarm DWA to przebiegi mogą się dziwnie zachowywać. Najlepszym sposobem jest sprawdzić w EWSie przebieg, Np za pomocą PA SOFTA a nastepnie wyjać moduł ( po lewej stronie od kierownicy za schowkiem) i sprawdzić czy nikt sie nie wlutowywał. To jest chyba jedyna dobra metoda na potwierdzenie prawdziwego przebiegu. pozdrawiam

 

p.s. a bledy sa srednio ciekawe.

 

viewtopic.php?f=69&t=218866

 

poczytaj tu masz mysle w sumie 3 bledy z glowy jezeli to taka blachostka chyba ze silnik valvetronika sie sypnal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też mógł by być powód, dlaczego diagnosta nie potrafił ustawić valvetronica (w ogóle nie odpowiadał).

 

A jest możliwośc, że samochód nie przechodzi w tryb awaryjny mimo odłączonego siłownika valvetronic ?

 

Wracając jeszcze do tematów dziwnych przebiegów, da się jakoś w prosty sposób sprawdzić, czy moduł ZKE działa lub czy jest poprawnie ustawiony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był robiony wcześniej u specjalisty od BMW, rozmawiałem z nim, przedstawił mi że do wymiany są krzywki valvetronica. Koszt samych krzywek 1500zł. Boję się zapytać o koszt robocizny jeszcze do tego. Jednak stwierdził, że to nie musi być zrobione "na już" że samochód może tak jeździć i jest OK, po prostu z czasem wypadało by to wymienić. Oprócz tego w przyszłości czeka wymiana odmy. On wymienił rozrząd, zrobił ogólny przegląd, zmienił olej. Podobno przyczyną tych problemów jest za rzadko wymieniany olej przez poprzednią właścicielkę...

 

Tłumaczył, że krzywki valvetronica generalnie działają, jednak czasami się zatną i wtedy wywala te błędy itp. Przypomnę że mi świeci cały czas Check Engine a czasami EML...

Po skasowaniu błędów, 25 kilometrów drogi nie zaświeciło się nic, dopiero po godzinnym postoju po odpaleniu samochodu wyrzuciło ponownie błędy.

 

Co myślicie o tej diagnozie ? W jednym serwisie chcą wymieniać silniczek valvetronic warty 600zł, w drugim serwisie silniczek i przepływomierz lub przepustnicę za 1000zł, w trzecim krzywki valvetronica za 1600zł. Wszystko to kwoty bez robocizny. Jeden z warsztatów powiedział, że wymiana krzywek to remont silnika i taki remont kosztuje u nich 4000zł... Wszyscy oglądają te same błędy silnika tylko jeden mechanik który mówi o krzywkach widział silnik jak robił rozrząd.

 

Edytowano 19.09.2016 - do tego wszystkiego znika mi olej... Kuźwa, co jeszcze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja u siebie miałem podobne problemy i wymieniłem silniczek i czujnik wałka valvetronika i od tego momentu przestały się zapalac kontrolki. Został mi jeszcze sam wałek do wymiany bo troche mi obroty falują. Wałki lubia się wycierać w tych silnikach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnimi czasy mam spory problem zacznę od początku w mojej buni gazownik zwiększył dawkę gazu i od tamtej pory co chwila wyskakilwal mi błąd heck engine. mimo to bunia jeździła dobrze aż w korku na ciągłej jeździe na 1 i 2 zapalił mi się Eml dsc i nie można było jechać powyżej 3k obrotów. Elektryk usunął błędy pojechałem do gazownika. Pokazywali błędy ubogiej mieszanki. Teraz jadąc znowu w korku znowu podczas takiej sytuacji nie palił się heck ale tylko z miejsca Eml i dsc. Podpialem komputer i pokazało tylko 2 błędy p1638 i p1639. Mam przepływomierz do wymiany?po wykasowaniu tego błędu na autostradzie nie zapalił się ponownie a zrobiłem ok 200 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam 316ti od kilku miesięcy (rocznik 2002)i dzisiaj po raz pierwszy mnie zawiodła. Na zimnym silniku nie gasną kontrolki check engine oraz EML, natomiast obroty silnika skacza pomiedzy 1100 a 1400 obrotów i nie mam możliwości ich zwiększenia ( tryb awaryjny? ). W pewnym momencie ujrzałem dym spod maski, jednak po jej otwarciu już go nie było i ponownie się nie pojawił. Po rozgrzaniu ponownym odpaleniu EML gaśnie i silnik pracuje poprawnie. Podpiąłem się kabelkiem i moim oczom ujrzał się błąd:

http://pics.tinypic.pl/i/00825/7s7crzcmugmg.jpg

Mam pytanie odnośnie wartości Mileage. Na zdjęciu są wartości 2960 i 148660. Co one oznaczają ? Przebied przy którym wystąpił błąd ? Będe wdzięczny za sugestie. Dorzucam jeszcze odczyty wartości analogowych, na stronie z sondą lambda niepokoi mnie czerwony kolor.

http://images.tinypic.pl/i/00825/u5r34epr6lbt.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00825/t3jxm666tlma.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00825/86gbdxevsncz.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00825/th6mi0n58lee.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Borykam się z pewnym problemem. Wszystko zaczęło się dzień po wymianie oleju. Nie wiem jaki był wcześniej, ale został zalany Mobil 1 10w40.

Najpierw zapaliła się kontrola EML potem doszła jeszcze CHECK INGINE.

 

Na zimnym silniku pali się tylko check engine, silnik chodzi idealnie... do pierwszego zgaszenia bo potem dochodzi EML i samochód się wlecze, spod maski klekot.

 

Dodam jeszcze ze czasem po prostu jadąc na zapalonym check engine+EML samochód tak jakby się odblokowuje i dostaje kopa, moc wraca.

 

Na początku sądziłem, że przez zły olej, ale wymieniłem już jakiś czas temu na MOTULA 5w30 i na 2 dni zgasły wszystkie kontrolki a teraz wszystkie wrócily

 

Przewertowałem fora i mam pewne teorie, ale nigdzie nie mogłem znaleźć idealnie pasujących objawów do moich.

 

Z góry dziękuję za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu najbardziej mnie niepokoi jak to napisałeś ; z pod maski klekot.

Klekot klekotowi nie równy i sposób jego określenia jest zróżnicowany, bo może to być jak przy braku smarowania,zawory, panewki itd.

Auto wpada w tryb awaryjny , podłączyć pod kompa z programem tylko BMW ( nie uniwersalnym) i coś wyjdzie.

Ten pierwszy olej Mobil1 był trochę gęsty a poza tym nie spełniał LL01 ani LL04.

Po następnej wymianie oleju na Mutola była poprawa co by sugerowało że coś jest z wiązane z wymianą.

Wypadało by zaprowadzić auto to specjalisty ale ja przed tym może bym zrobił płukankę i zalał olejem dedykowanym do twojego modelu oraz sprawdził czy gdzieś się nie pozalewały jakieś wtyczki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz.

 

Może z tym klekotem przesadziłem. Raczej głośniejsze cykanie niż jak samochód nie pracuje w trybie awaryjnym.

 

Natomiast różnica jest przy odpaleniu i gaszeniu podczas tryby awaryjnego. Bo silnik startuje na wyzsze obrotu ktore spadaja do normalnych i nie falują. Przy gaszeniu zatrzepocze silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.