Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 tygodnie później...

Jeśli faktycznie masz słupek do wymiany, to trochę słabo, ale najpierw bym sprawdził jak mówi kolega wyżej dlaczego mechanik chce go wymieniać, bo jeśli tuleje cylindra są ok to wolałbym zrobić remont niż kupować silnik w nie wiadomo jakim stanie, w którym też, przed włożeniem wiele rzeczy należy wymienić. Jeśli miałeś wcześniej do czynienia z mechaniką, naprawiałeś coś bardziej skomplikowanego niż wymiana klocków czy amortyzatorów to dasz radę - chociaż zalecam, jakąś ogarniętą osobę do pomocy aby pokazała co i jak - bo wiadomo, Święci garnków nie lepią. Najwięcej problemów jest z odkręceniem skrzyni, potrzeba dłuuuuuuuuuuuga przedłużka, bo 1 śruba od rozrusznika jest bardzo niefartownie położona - chyba, że będziesz wyciągał silnik razem ze skrzynią to nie ma problemu.

układaj sobie śruby tak, żebyś ich nie pomieszał, bo potem będziesz miał problemy co gdzie było. Warto w nowym silniku wymienić uszczelki czego tylko się da, tak samo warto zajrzeć do rozrządu, wymienić napinacz, odmę, uszczelki obu kolektorów fitry i inne pierdoły o których zapomniałem a "wyjdą w praniu".

Generalnie nie ma w tym nic skomplikowanego, trzeba się tylko nie bać...i myśleć co się robi, a jak się nie wie to pytać, to lepsze niż coś popsuć.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na 100% jest słupek do wymiany.mechanik mówił ze nie opłaca sie tego remontować;/z tego co wiem to było bardzo duzo majonezu i prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowica i do tego przeskoczony rozrząd.wiec muszę wymienić słupek.

 

rysiektr

dzieki wielkie jak cos nie bede wiedzial to napisze:)mysle ze dam rade wymienic ten silnik:)tym bardziej ze nie bede robil tego sam:)jak znajde silnik kupie i wymienie to dam znac:)pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem M54B30 w 2 drzwiach 06/2000r 227.000km z itaii skręcony pewnie z 400.000 :roll:

 

Od jakiegoś tygodnia mam błędy które kilka razy kasowałem ale ciągle zapala się check ponadto pokazuje na wykresie czasami za bogata mieszanke ale nie wywala błędu( jak kiedys ale po wymianie gumy przepustnicy było ok)

 

błąd 123 Thermostatheizung ksk błąd statyczny

 

błąd 73 lambdasondenheizung nach kat bank 1 błąd statyczny

 

LS spanung min vert bank 1 0,16 mieści się w normie od 0 do 1

LS spanung min vert bank 2 0,14 mieści się w normie od 0 do 1

 

 

LS spanung max vert bank 1 0,73 mieści się w normie od 0 do 1

LS spanung max vert bank 2 0,69 mieści się w normie od 0 do 1

 

sondenwinderstand vkat sonde 1 OHM !719

sondenwinderstand nkat sonde 1 OHM !65535

 

sondenwinderstand vkat sonde 2 OHM !183

sondenwinderstand nkat sonde 2 OHM !201

 

https://zapodaj.net/60e7d041f33d9.jpg.html

https://zapodaj.net/511f48b42c8b4.jpg.html

 

błedy sondy.jpg

Bez tytułu.jpg

 

Spalanie w trasie przy w miare spokojnej jezdzie 7-8 miasto ciężko wyczuc ale lubi co dobre :D

Ostatni "zatrzęsła się z zimna" bunia przy starcie telepało trochę na wolnych.

Vanos ok nie ma błędów, olej motul 5/40, wcześniej dwie wymiany był z głupoty mobil 10/40 ale i tak brało :lol:

Cewki w 2012 roku nowe bosch i świece ngk które teraz mają nakulane ze 40.000 do 45.000 km

Uprzejmie proszę o pomoc czy to będzie koniec sond ewentualnie których przed czy za katem oraz jakie sondy wybrać najlepiej niedrogie :cool2:

Latem chcę przesiąść się na kombi 330i a i nie chcę sprzedawać auta z felerem dla nowego nabywcy.

 

Dziękuję z góry i pozdrawiam wszystkich !

Edytowane przez raftech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem ze świecąca się cały czas kontrolką check enigine.

Zaczęło się po dłuższej trasie (ok.400km) podczas hamowania na skrzyżowaniu zapaliła się ta nieszczęsna kontrolka.

Samochód jeździ normalnie, zarówno na benzynie jak i na LPG, nie szarpie podczas przyspieszania. Zdarza się jednak, że na postoju na luzie obroty potrafią podbić do 1500 po czym spadają.

Po podpięciu kompa wyświetliło dwa błędy:

272d cdkrkat 2 adaptation add. per time (bank 2)

272C CDKRKAT ADAPTATION ADD.PER TIME

 

Po skasowaniu przez jeden dzień był spokój i znowu jak stałem na światłach zapaliła się kontrolka.

 

Co to może być, od czego zacząć poszukiwanie problemu?

Pozdrawiam

Edytowane przez malezjan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam do was pytanie bo wyskakuję mi błąd od sondy niby są to 2 błędy związane z sondą niby do wymiany jest sonda przed katalizatorem 1 bank jeszcze by ktoś mogł zobaczyć tez filmik i mi powiedzieć czy z sondą na prawdę jest coś nie tak bo każdy mechanik mi coś innego mówi ?

 

 

http://wrzucaj.net/image/RNTVe

http://wrzucaj.net/image/RNV2S

 

 

 

http://przeklej.org/file/OhP492/video-1460315813.mp4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam jakis czas temu zakupilem interfejs do e46 320d po wgraniu softu mam nastepujacy problem

 

 

Checking versions

Versions do not match.

Malfunction possible!

 

SGBD Version: 0.750 (in INPA)

SGBD Version: 1.020

INPA Version: 1.020

 

czym to jest spowodowane, wiekszosc fnc dziala ale np korekty wtryskow tylko dla 2

 

czy jest to wina kabla czy bardziej softu

 

dzieki za jakie kolwiek sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczy, auto mam już pół roku i kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka od poduszek powietrznych.

Po sprawdzeniu w inpie pokazuje taki błąd. Po wykasowaniu pojawia się na nowo.

 

 

 

 

 E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T           -------------------------------------
Date:      04/15/16 14:31:16 ECU:       MRS4 JobStatus: OKAY Variant:   MRS4-------------------------------------------------------------
RESULT:    1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
2     Ignition circuit ZK1 / Belt tensioner Driver
Error frequency : 1
  Error currently present   Resistance too large   Error not sporadic =============================================================

 

 

Szukałem i nic nie znalazłem, zazwyczaj usterka kończyła się na wymianie maty, ale wtedy pokazywało inny błąd, jeśli się nie mylę.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napinacz pasa kierowcy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ostatnio zauważyłem w swoim M54b30 iż korekcje sond dla obu banków są całkiem inne. W aucie jest LPG.

Mam wrażenie(przykładając rękę do szyby lub np gałki biegów) jakby wypadał delikatnie zapłon lub był on przestawiony.(podejrzenie padło też na VANOSy)

Nie czuć paliwem ani nic, auto płynnie przyśpiesza.

PB:

http://images77.fotosik.pl/518/a57f5056d8ad8b7emed.jpg

LPG:

http://images76.fotosik.pl/518/fe91c20d92621c4dmed.jpg

Prośba o informację co może być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.