Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj pełną definicję błędu a nie sam kod, nikt nie będzie przekopywał neta żeby dać ci wszystko na tacy.

Kod błędu - objaśnienie (to wszystko jest przy odczycie błędów)

Czym to odczytujesz.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, możesz same podkładki wymienić. 11 nm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

27C1 Cyfrowy sterownik silnika: awaria wszystkich czujników wałka rozrządu

2781 Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik wałka rozrządu po stronie dolotowej

27BB Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona wylotowa

2731 Cyfrowy sterownik silnika: Funkcja układu zmiennych faz rozrządu strona dolotowa

2782 Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik wałka rozrządu strony wydechowej

Po skasowaniu co wraca od razu? Zaglądałeś do elektrozaworów vanosów? Warto je wyjąć, wyczyścić zmywaczem i wymienić uszczelki (oryginał albo viton, zwykłe nie wytrzymają temperatury).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki jest sens wrzucania postów to jednego tematu? Przecież tego nie da się czytać :duh: litości, to już lepiej usuwać a autorowi podać link i niech sam napisze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wracając do mojego problemu.


Gdyby ktoś borykał się z problemami 103, 65 czyli uszkodzony vanos i uszkodzony czujnik od strony ssącej polecam ori za 450zł.


Silnik (to chyba wtryski w awaryjnym trybie) nie klepie, lepiej się zbiera od dołu a co najważniejsze mniej pali i piękniej brzmi ;) Robota zajęła mi +/- 30 minut. Wymyłem też zmywaczem do hamulców elektrozawór który trzeba odkręcić żeby wymienić czujnik, wytarty porządnie i trochę bolcem ponaciskałem żeby resztki z niego wypłynęły, potem trochę oleju na paluszka i śmiga. Kupiłem a Helli więc już wiecie że nie warto. :)


Dzięki za wszelką pomoc. Następna stacja uszczelka postawy filtra oleju i zaworek.


PS. W końcu zero problemów na komputerze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem w lipcu, że hella nie działa, musi być oryginał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,


W moim aucie pojawia się błąd grzałki sondy:


190 Lambda Probe heating downstream sensor 1


Errorcode: BE B8 02 19 53 1E 97 09 A3 9A


Prośba o podpowiedź o którą z 4 sond chodzi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sonda za katalizatorem bank 1 (cylindry 1-3), zawsze można potwierdzić w parametrach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Moje e46 n42b18a zaczęło więcej palić, stało się słabsze, delikatnie kopci na biało i słychać stukanie jak w dieslu spod pokrywy zaworów.

Po podpięciu kostki pokazały się następujące błędy:


Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: BMW


============1==============

1168

Raw code: 1168

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy


============2==============

1204

Raw code: 1204

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Zweryfikowana usterka obecna


============3==============

1144

Raw code: 1144

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci

BMW: HO2S 2 Bank 1 Signal Too Low


============4==============

0420

Raw code: 0420

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

BMW: Catalyst System Efficiency Below Threshold


============5==============

271A

Raw code: 271A

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy


============6==============

2825

Raw code: 2825

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Zweryfikowana usterka obecna


============7==============

2721

Raw code: 2721

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci

BMW: Pressure Control Solenoid "D" Control Circuit High


============8==============

2738

Raw code: 2738

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

BMW: Pressure Control Solenoid "F" Control Circuit Low


============9==============

P1204

Raw code: 1204

ECU: 12

Status: Oczekująca

OBDII: Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #4


============10==============

P1168

Raw code: 1168

ECU: 12

Status: Potwierdzona

OBDII: Fuel Rail Sensor In-Range Low Failure


============11==============

P1144

Raw code: 1144

ECU: 12

Status: Potwierdzona

OBDII: Air Assist Control Valve Circuit Malfunction

BMW: HO2S 2 Bank 1 Signal Too Low


============12==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 12

Status: Potwierdzona

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

BMW: Catalyst System Efficiency Below Threshold


Co może być przyczyną i jak się pozbyć tego problemu ?

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

271A DME: Sygnał sondy lambda przed katalizatorem rząd 1

2825 DME: Starzenie się sondy lambda rząd 1

2721 DME: Starzenie się sondy lambda za katalizatorem rząd 1

2738 DME: Konwersja katalizatora rząd 1

Zdecydowanie sondy do wymiany, w b18 masz raczej jedną przed i jedną za katalizatorem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Prośba o pomoc

wyrzuca mi taki błąd:

http://kregoslup.warszawa.pl/sonda-blad.jpeg


a tu screen z parametrów. Co ciekawe są one kompletnie niezmienne, absolutnie żadne wartości ze zdjęcia się nie zmieniają na pracującym silniku. Nie ma też znaczenia czy wkręcamy go na obroty czy nie.


http://kregoslup.warszawa.pl/sonda.jpeg


jeśli chodzi o zachowanie auta podczas jazdy to nie zauważyłem nic niepokojącego. Nie czuję spadku mocy. No może jedyne to czasami lekko falują obroty jak stoję na światłach.


Macie jakiś pomysł?

Zz góry dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napięcie sond nie zmienia się (dwa pierwsze od góry)?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To sondy trup.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Szanowni, w moim E46 318i M43swieci się kontrolka check engine. Po sprawdzeniu na komputerze pokazuje błąd „zbyt uboga mieszanka”. Odwiedziłem już wielu ekspertów, niestety żaden z nich nie był w stanie rozwiązać problemu, proponując tylko metodę prób i błędów, która prowadzi do wymiany całego samochodu, i wtedy może coś „załapie”.

Czy ktoś z Was miał taki problem w E46 z silnikiem M43, i zdołał go rozwiązać oczywiście? Jeśli tak proszę o kontakt, lub namiary na fachowca, Gliwice/Katowice i okolice :). Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I co fachowcy proponowali wymienić?-jestem ciekaw czy była by szansa naprawy...

Pierwsze to trzeba ustalić,czy problem dotyczy wszystkich cylindrów,czy też któreś konkretne zaburzają pracę...

Wrzuć foto świec

Opublikowano

Fachowcy proponowali wymienić odmę, co tez uczyniłem, nie była to droga wymiana, ale to nic nie zmieniło. Proponowano jeszcze wymianę przepływomierza, ale ten jest najpewniej ok, jak stwierdził elektryk.

Co do świec, były wymieniane ok. 2 lata temu (ok. 30000 km), wtedy błąd już występował przed wymianą świec.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pokaż świece.

Przy ubogiej mieszance masz mało paliwa,a za dużo powietrza...

Hmmm -przy odmie są odwrotne objawy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze wklej ten błąd odczytany w programie inpa oraz pokaż masę powietrza na wolnych obrotach po pełnym rozgrzaniu (105-108 stopni).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hej,

Dzięki kotin44 i maniek21112 za odpowiedzi, podeślę zdjęcia w przyszłym tyg.

Ma jeszcze jedną prośbę do forumowiczów. Czy ktoś jest w posiadaniu PDF „Sam naprawiam samochód BMW serii 3” (E46) H.R. Etzold, zielona. Oczywiście nie spodziewam się ż znajdę tam rozwiązanie problemu z „check engine” :))), ale potrzebuje do podstawowych napraw, momenty odkręcenia etc.

Dziękuje.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

P0505 z OBD II + z INPY jak poniżej. Na wolnych po rozgrzaniu po 30 sekundach (lub d łużej, niema reguły(, auto przechodzi w tryb "awaryjny", który objawia się pracą na 5 cylindrów, ogólnie nierówna pracą silnika. Towarzyszy temu kontrolka trakcji + EML. Ponowne uruchomienie auta natychmiast naprawia problem. Podczas jazdy, nigdy niema problemu. Dodatkowo towarzyszą temu błędy wypadania zapłonu cyl. 1, 2, 3.


Przepływka / Przepustnica / Krokowiec ?


1ce269c98cf60.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwszy błąd dotyczy krokowca, zacznij od niego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć Panowie.

Pomożecie mi z tym błędem ?

http://www.editer.pl/fotka/26f3060929a1f929ce042f25c51d202d_1.jpg

Chodzi mi o błąd 28A2 air path.,,kanał powietrza"

Co to za cholerstwo ?


A teraz ciąg przyczynowo skutkowy:

Pierwszy raz sytuacja zdarzyła się na trasie pod koniec sierpnia w temp. 36 stopni, przy prędkości ok. 145 km/h i próbie wyprzedzania na autostradzie A20, zapaliła się kontrolka błędu tempomatu, następnie błąd DSC i na koniec redukcja mocy silnika. Auto nie reagowało na gaz, tylko jakieś terkotanie przy próbie dodania gazu (coś w stylu wolnej zmiany pasa, przez linię przerywaną), ledwo dotoczyło się na szczyt wzniesienia.

Zgasiłem gruza, odczekałem 5 minut po czym ponownie odpaliłem i zjechałem na najbliższy parking (50 km. wcześniej tankowałem paliwo w czasie rozładowującej się cysterny, na jednej ze stacji paliw.) Czy to mogło mieć wpływ na obecny problem ?

Dodam ze przed wyjazdem w trasę zauważyłem jak zawsze ślady kuny na silniku (tydzień wcześniej wracaliśmy A11, z większymi prędkościami i auto nie wskazywało żadnych problemów.)

Od tamtej pory, auto w mieście jeździ normalnie, ale nie ma mocy powyżej 3 tyś obrotów.

Podczas przyspieszania powyżej 3 tyś. słyszę dźwięk jak z filtrem stożkowym lub kompresorem w M5 Hurricane, ale oprócz dźwięku auto nie odchodzi :mad2:

Co wg Was mogło się stać.

Katalizatory raczej wykluczam ( nie mogły się zapchać przez max. 500km.)

Z odłączonym przepływomierzem auto przyśpiesza tak samo.

Filtr powietrza wygląda jakby był zmieniony max tydzień temu.

Pzepływomierz na rozgrzanym silniku pokazuje 12 w Inpie.

Disa szczelna, trzyma klapkę.


Za rozwiązanie problemu prześlę na wskazany adres dobrą butelkę.


Ps.

Prośba do Administratorów o nie usuwanie tematu.

Temat wkleję również do działu e46 i e39. Jak wszyscy wiemy w tamtych działach jest dużo użytkowników M54, lecz nie wszyscy wchodzą w inne działy.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.