Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Awaryjnie na lpg odpala bez problemu? Jeżeli tak to sprawdź ciśnienie jakie daje pompa paliwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli tak to sprawdź ciśnienie jakie daje pompa paliwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witajcie,


Generalnie pierwszy raz podłączałem do kompa i jeśli chodzi o auta to jestem laikiem :P, przy podłączeniu do kompa Battery i Ignition mam cały czas OFF, mimo to udało się jakieś błędy sczytać. Pytanie dlaczego te statusy Battery i Ignition mam cały czas OFF?


Pytanie też czemu w niektórych rzeczach mam "NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT" ?


Generalnie w ostatnim czasie raz na jakiś czas zdarza się, że obroty nagle spadną na sekundę o połowę, 2x zdarzyło mi się, że zgasł. Silnik nie pracuje równomiernie, niedawno wymieniłem wszystkie świecie - były już zjechane. Dalej nie ma takiej mocy jak wcześniej i prawdpodobnie tutaj cewka zapłonowa do wymiana - z błędów widzę, że na cylindrze 3 jest problem, więc pewnie o tą cewkę chodzi - gdzieś czytałem, że jak komuś padało na 3cim cylindrze to może to być też wałek mimośrodowy. Z błędów zastanawia mnie odnośnie czujnika wału korbowego - czyżby do wymiany czujnik, czy jak to wygląda ? Na początku też są błędy z układem paliwowym - zauważyłem, że pali ostatnio trochę więcej, z pewnością na to miały wpływ świece i pewnie ma ta cewka zapłonowa, ale czy tutaj coś jeszcze może być w tym temacie ? A i jeszcze ikonka check engine - z reguły przy podjezdzie do gory, ale nie ma reguly zaczyna migac, od momentu jak juz auto mialem to przewaznie swiecila sie ta ikonka caly czas, czasami nie pojawiala sie w ogole. Teraz jednak bywa, ze miga. Z góry dzięki za wszelkie porady :)


screen0.png

Opublikowano

140 Schnittstelle DME - EWS


Error frequency : 2 Logistic counter: 40

Error occured 1. times at:


Motordrehzahl 0.00 1/min

Geschwindigkeit 0.00 km/h

Spannung an Klemme 15 12.51 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 250030.00 km


Error occured 2. times at:


Motordrehzahl 0.00 1/min

Geschwindigkeit 0.00 km/h

Spannung an Klemme 15 12.32 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 250030.00 km


kein Signal

Fehler momentan vorhanden

Fehler gilt als sporadisch



127ec5e777f4f.jpg

0ac24f83e3def.jpg


Generalnie wracam ze sklepu i nagle auto nie odpala, potem nagle za 30 min odpalił i potem następnego dnia znów kaputt. Próbowałem synchro z inpą, ale błędy pojawiają się jak na screenie. Co robić :/ ?


BMW E46 318i M43

Na górę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy się pojawiają, ponieważ nie widzi ews, potraktuj kontaktem w sprayu wtyczkę od ews.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Siemka


BMW e46 99 M43


Tutaj INPA

bded844400c742493180ad1c7d36e941.png


Tutaj screeny z inpy tuż po odpaleniu

2ffda5db4094db9a63c3029a8cffb093.png

01a7b46422154649f8880e20bb04c81b.png

6732577c456225930fc3ff86a4d847b7.png


Zastanawiaja mnie te wartosci load mg/As/Zyl, na ISTA pokazalo, ze mieszanka zbyt uboga. Generalnie mam jeszcze problem z odpalaniem, prawdopodobnie bendiks. Niedawno wymienialem swiece, cewke zaplonowa. Podczas jazdy srednio jeden raz na okolo 15 minut auto zaczyna sie dlawic przez kilka sekund, zegar od paliwa ostatnim razem przy starcie przez jakis czas praktycznie byl caly czas przy 20 po zwolnieniu gazu jakby tylko delikatnie t spadal, dopiero potem wrocilo do normy.


Pytanie czy te dlawienie to potrzebne jest wymiana czujnika walu korbowego ? I mniemam, ze tylko tutaj wchodzi w gre ori ?

I tez co z tym ukladem paliwowym, co tutaj warto sprawdzic ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na początek zajmij się błędem czujnika wału. Później skasuj adaptację w sterowniku silnika i pojeździj. Sprawdź czy drugi błąd w ogóle wróci
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W błędzie czujnika położenia wału widać zerową prędkość obrotową przy odpalonym silniku..stąd te szarpania. Czujnik tylko oryginalny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

potrzebuje Waszej pomocy w zdiagnozowaniu problemu. Od pewnego czasu między 1.5-2.5 tys. obrotów przy przyśpieszaniu występuje dziwne zjawisko - samochód totalnie nie ma mocy i nie może się zebrać (zaczyna telepać budą), jak nie puszczę gazu to wyskakuje Check i po chwili znika. Miał ktoś taki problem? :cry:


Olej: Elf 5W30


1z2.png

2z2.png


# EDIT

Po wymianie przepływomierza problem ustał.

Edytowane przez kzelazny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skasuj błędy. Przenieś cewkę i świecę z cylindra drugiego na inny. Wywołaj błąd i sprawdź czy się przeniosło.

Ostatni błąd dotyczy cewki, ale może on wynikać z wypadania zapłonu.

Jeśli po wyjęciu cewki zobaczysz czarne nadpalenia na bokach cewki, to po prostu ją wymień.

Jeśli nie wymieniałeś jeszcze świec, to obligo wymieniłbym komplet

Opublikowano

Hej,

328Ci, M52B28TU - dość niecodzienny problem

Po wymianie modułu komfortu nie mogę obsługiwać uchylania tylnych szyb. Próbowałem zerować ustawienia gołym .MANem, ale na nic moje próby.

Manualne próby zestrojenia modułu też nie przyniosły spodziewanych efektów :(


Jeżeli ma ktoś działające uchylanie tylnych szyb w Coupecie (na siłownikach) to proszę o wrzucenie pliku .MAN z modułu GM5. Z góry dzięki wielkie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moduł kupiłeś w wersji high?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
Skasuj błędy. Przenieś cewkę i świecę z cylindra drugiego na inny. Wywołaj błąd i sprawdź czy się przeniosło.

Ostatni błąd dotyczy cewki, ale może on wynikać z wypadania zapłonu.

Jeśli po wyjęciu cewki zobaczysz czarne nadpalenia na bokach cewki, to po prostu ją wymień.

Jeśli nie wymieniałeś jeszcze świec, to obligo wymieniłbym komplet

 

Nowe świece są już w drodze, a mój problem z samochodem wynikał z padniętego przepływomierza...

Edytowane przez kzelazny
Opublikowano

Witam serdecznie. W świeżo zakupionym E46 1.8L 2002 wyskakują kody: Błędy P1060 P1062 P1031


P1031 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność kierunku obrotów


P1060 Zmienne sterowanie zaworu silnika sterującego, rząd cylindrów 2 - niesprawność napięcia zasilania


P1062 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - maksymalne położenie skoku nieosiągnięte


Czy ktoś może pomóc w wskazaniu potencjalnych przyczyn i jak z nimi walczyć? Dodatkowo wywala mi EML.


Jak sie nie myle P1060 może być związany z zasilaniem lambda przed katalizatorem (nowa Lambda już czeka na wymiane).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie silnik valvetronic'a ale podaj kody bmw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
cześć, ostatni tydzień włączę z check engine, dodam że wymieniłem 3 tygodnie temu przepływomierz i pompę paliwa. Auto kupilem niedawno, przebieg 175kkm potwierdzony no i dodam, ze bardzo duzo rzeczy jest tutaj nie ruszający od nowości, ostatnio wymieniłem uszczelkę pod deklem, która miała 20lat tak samo jak pompa paliwa. Co do błędów, odkąd jest nowy przepływomierz nie odczuwam, żeby z autem się coś działo ani podczas jazdy ani jak stoi, spalanie też jest ok. Myślałem żeby sprawdzić najpierw szczelność dolotu, ale najpierw chciałbym się was poradzić. Moze ktoś bardziej ogarnięty wiec co jest z autem? Dodam tylko że po odpaleniu auta w inpie lambdaintegrator 1 i 2 nie łapał się w zielonym zakresie i pokazywało lekko -11% (zakres -10% — 10%) po kilku minutach juz normalnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to za przepływomierz? Po wymianie skasowałeś adaptacje? Pokaż te korekty paliwowe jeszcze przed skasowaniem oraz masę powietrza na wolnych obrotach, silnik rozgrzany (96-97 stopni). W 99% przypadków te błędy są skutkiem lewego powietrza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

To co dostałem z OBDII:

P0160 (sorry wczesniej napisałem P1060) - O2 sensor circuit no activity detected bank 2 sensor 2

P1062 DTC definition not found

P1031 DTC definition not found


Użyłem OBDII Autophix OM123 reader który używam w Wrangler I Cherokee. Możliwe że nie odczytuje poprawnie błędów z BMW ?

Opublikowano

N42B20


Kupiłem kabel Viakena, diagnostyka przez Deep OBD. Samochód telepie na jałowym, po przegazówce wraca do normy. Wydechowy Vanos zadany kąt to 54st, ale czujnik pokazuje 120st, jeszcze jak rano sprawdzałem, to zadany kąt i aktualne położenie było na 54st i właśnie po wejściu na obroty nagle wartości się nie zgadzają. Brak błędu Vanosa, za to VVT przechodzi w tryb awaryjny i pokazuje błąd czujnika VVT. Czy to normalne? Wczoraj miałem jeszcze na zmianę błąd VVT i Vanosa (27BB) i oba błędy były rejestrowane przy 3800obr/min. Zacinający się w ten sposób Vanos to będzie kwestia elektrozaworu? I czy błąd Vanosa wygeneruje błąd VVT i na odwrót?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.